{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
703 visninger | Oprettet:

Nattero {{forumTopicSubject}}

For lidt over 14 dage siden fik vi lille Luna hjem. Hun er en dejlig kat, fantastisk personlighed og en rigtig glad lille kat. Eneste problem vi har med hende, er at hun ikke kan lide at sove alene. Vi har efterhånden fået hende til at gå til ro i gangen, uden at kalde i flere timer, som hun gjorde i starten. Men om morgenen, har det vidst sig lidt sværere.

Hun kalder ikke så meget, de dage jeg tager på arbejdet, men en dag som i dag, hvor jeg har fri, begynder hun at kalde (højlydt) fra omkring klokken 6. Tidspunktet er skiftende, men hun bliver ved i timer. I dag havde hun kaldt on/off i omkring 1½ time, før vi bare ikke kunne ignorere det mere, og stod op.

Er der nogle der har erfaring på dette område, og som har haft succé med at stoppe denne slags opførsel?

Skal siges, at hun har adgang til legetøj, kattebakke, tæpper og mad hele natten. Hun har også et 'natdyr' i form af en humlebi med katteurt i - den virkede efter hensigt i et par dage.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nattero
  • #3   13. mar 2012 Hun er den eneste kat - tidligere ejere solgte hende af netop denne grund. I perioder er hun bedre til at sove alene.

Hun går med os om dagen, i hele lejligheden, og om natten sover hun ude i vores gang. Jeg har den teori, at hun larmer fordi at hun kan høre vi er hjemme. Det har hun nemlig ikke problemer med - at være alene hjemme vil sige.

Vi har gjort meget ud af, at ikke komme ud til hende, når hun kalder. Vi har med vilje ventet til hun er faldet til ro igen, før vi har stået op, og åbnet døren.

• #4   13. mar 2012 Det lyder præcis som Asti ! Og det eneste det kræver er ualmindelig meget tålmodighed! Det tog 2 måneder , at lære Asti at det intet nyttede , ved bare at ignorere hende , derudover leger jeg indtil hun ikke gider mere om aftenen inden jeg går i seng , enten i form af en drillepind eller at jeg kaster med musen.
    Den dag i dag , ligger hun ved min hovedpude og sover , hun står op et par gange for at spise og tisse , men hun ligger altid på hovedpuden ved siden af når jeg vågner , og så står vi op smiley

• #5   13. mar 2012 Aktivering ville være en mulighed. Jeg tror at grunden til at jeg ikke rigtig har overvejet at aktivere hende mere, er fordi hun som regel får sit legeflip ved 21 tiden.

Men det er jo værd at prøve, så det vil jeg gøre smiley

*Pulleh* - hvis hun sov inde ved os, tror jeg ikke der ville være noget. smiley

• #6   13. mar 2012 Ja det sys jeg i skal smiley Bare leg indtil hun ikke gider mere smiley
    Det er ikke sikkert , men i skal bare fortsat være standhaftige , jeg gjorde osse det , at når jeg stod op da det var værst ignorerede jeg hende , så det ikke var hende jeg stod op for , så selvom hun stod med bedende øjne og kiggede på mig , så fortsatte jeg bare med det jeg stod op for smiley

• #7   13. mar 2012 Jeg vil prøve at aktivere hende godt og grundigt i aften, efter hendes legeflip, og ignorere hende i morgen tidlig når jeg står op. Og så må jeg krydse fingre for, at weekenden bliver noget nemmere end de sidste par fridage har været smiley

• #10   13. mar 2012 *Lotte / nu med NFO-killinger* - hendes tidligere ejer havde hende og hendes bror sammen, og der opførte hun sig på præcis samme måde. Samtidig er det kun tilladt at have 1 kat her i lejligheden, så det ville ikke være en mulighed alligevel.

• #11   13. mar 2012 Og at tage hende med i seng, bliver desværre ikke en mulighed, selvom jeg ikke ville have noget imod det. Min mand reagerer svagt allergisk ved at sove med dyr i sengen, så det er ikke en mulighed.

• #12   13. mar 2012 Sådan gjorde vores Chloe også i starten (da hende og Hector ikke helt var venner endnu). For det første ignorerede vi det, og da katterne begyndte at lege sammen og fik brændt krudt af ved ca. 23 tiden hjalp det meget - nu gør hun det ikke, så jeg er med på den med mere aktivering smiley Og ærgerligt at en katteven ikke er en mulighed.

• #13   13. mar 2012 Thilde L - Hvad jeg er mest bange for, er at det måske ikke hjælper at aktivere hende inden sengetid. For hun brokker sig ikke ved at blive lukket ud i gangen mere. Det gjorde hun kun de 2 første nætter. Problemer opstår som regel, klokken 4:45 om morgenen, hvor hun begynder at kalde - højlydt og længe. Hun er som sagt vant til at jeg står op klokken 5:00 i hverdagene. Så i weekenderne, kan hun ikke forstå at vi dovne mennesker gerne vil sove i hvert fald til klokken 8 *G*

Men jeg vil prøve at aktivere hende godt og grundigt i aften, og håbe på at hun når at vænne sig til rutinen inden weekenden smiley

• #14   13. mar 2012 Altså jeg må sige at at det lyder meget som vores Chloe, men det gik i sig selv igen efter omkring 2 uger, men har desværre ikke andre råd smiley
    Er der ingen mulighed for at I kan søge om dispensation for at få en nr. 2 kat? Du kan bruge argumenter som, at 2 katte har hinanden og larmer derfor mindre (kalder), de keder sig ikke så ofte og foresager ikke så mange skader på boligen derfor.

• #15   13. mar 2012 Thilde L - Hmm.. tror bare ikke at en makker ville hjælpe, da det jo også stod på, hos tidligere ejer, der havde hendes bror gående. Der larmede hun ligeså meget, og det var derfor de endte med at sælge hende. De kunne ikke magte al den larm.

• #16   13. mar 2012 Vi løste det ved at lade vores kat komme op i sengen, og så købte vi en kat mere. Så vi gav nok lidt op og lod hende vinde-_-

Men siden hun også gjorde det ved tidligere ejer, så er der nok ikke så meget at gøre. Med mindre de også lukkede hende ude af soveværelset. Så kan i jo prøve at lade hende komme derind. Men jeg kan nu godt forstå, hvis i ikke har lyst til kat i sengen. De fylder godt:p

• #17   13. mar 2012 Nårh ja.. Hmm - og det er ikke fordi hun er i løbetid og kalder?

• #18   14. mar 2012 Maiken A : Hvis det havde været en mulighed, at hun fik lov til at sove herinde, var det selvfølgelig også det hun skulle have lov til - fra starten af. Mine gamle katte har altid haft adgang til alle rum i mine hjem, men fordi at min mand før har været meget allergisk, men nu kun viser små tegn hvis han sover med en kat, så har vi valgt at hun sover ude i gangen. Som sagt - havde han ikke vist tegn på det, havde der nok absolut intet problem været.

• #19   14. mar 2012 Thilde L : Nej det er hun ikke smiley Luna er steriliseret smiley Jeg tror bare hun hader at være alene, når hun kan høre/lugte/fornemme at vi er hjemme.

• #21   14. mar 2012 *Lotte / nu med NFO-killinger* - Jeg kan nu sagtens klare det - min mand er dog lidt mere afhængig af sin nattero.

Og ja, havde jo mere eller mindre håbet at det ville løse sig hurtigt. Siden jeg aldrig før har haft en kat med dette problem, så havde jeg tiltro til at det sagtens kunne klares i løbet af meget kort tid. Da det så ikke skete - spørger jeg til råds .. Det kan jeg absolut ikke se noget galt i..

• #23   15. mar 2012 *Lotte / nu med NFO-killinger* - Nu skal det nok siges, at de tidligere ejere kun prøvede i en uges tid, med at få hende til at stoppe, men bare ikke kunne magte opgaven til sidst.

Og Luna ville under ingen omstændigheder skulle skifte hjem smiley

Kommentér på:
Nattero

Annonce