9. mar 2012 Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 5 Emner: 76 Svar: 919
Den rigtige beslutning? {{forumTopicSubject}}
Jeg er flyttet sammen med min kæreste for 1½ uge siden. I det jeg valgte at flytte hjemmefra, tog jeg også en svær beslutning. Jeg blev nød til at lade begge mine højt elskede katte på 18 år, blive hos mine forældre. Jeg ville ikke være så egoistisk at flytte så gamle katte, pga mit eget savn. Jeg føler mig sikker på den beslutning, da de har det super godt hos mine forældre, de har et skønt hjem, en lækker have og nogle skønne personer til at tage sig af dem. Men mit savn bliver større og større for hver dag der går. Jeg ved jo godt at katte ikke lever for evigt, og jeg frygter den dag jeg kommer hjem til mine forældre, og en af kattene ikke er der mere. Jeg besøger dem stort set hver anden dag. Men jeg føler jeg måske mister den sidste tid med dem? Har brug for lidt bekræftelse i at jeg har truffet det rigtige valg, på trods af mine egne sorger.
mar 2012
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 5 Emner: 76 Svar: 919
Har haft kattene siden jeg var 2år gammel, så de har jo været der så længe jeg kan huske. Da jeg er under fjernundervisning, ligger jeg bare mere mærke til at de mangler i min hverdag.
jan 2012
Følger: 1 Katte: 1 Svar: 13
Min dyrlæge sagde at det varfornuftigt at gøre med så gammel en kat, for når hun blev lukket ud et fremmed sted, skulle hun jo kæmpe for sit territorie mod de andre katte, og så fik hun sandsynligvis tæsk (pga alderen), og så kunne hun måske finde på at gå et sted hen og gemme sig og måske dø langsomt og pinefuldt. Det trøstede mig i min beslutning, og jeg har aldrig fortrudt at jeg valgte en human aflivning istedet.
Dine to 18 år gamle katte er jo "gamle" og ville blive ulykkelige og måske forvirrede af at flytte, så selvfølgelig har du gjort det eneste rigtige, og glæd dig over at du havde muligheden for at lade dem blive. Og glæd dig så over at de har det trygt og godt, og at du stadig kan besøge dem.
mar 2012
Det hjalp en hel del det du skrev.
Har lidt glemt at værdsætte at jeg havde det valg. Så tak for du lige remindede mig om, hvor heldig jeg og mine missere er. :-))
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Jeg forstår virkelig godt, du savner dem. Og selv om besøg ikke er det samme som at leve sammen med dem i hverdagen, er det dejligt, at du har muligheden for at besøge dem.
mar 2012
Mange tak. Det hjælper en hel del at høre fra andre, at man har gjort det rigtige.
dec 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Svar: 1
Men de har det jo super godt hvor de er, & du kan heldigvis se dem når du vil
Også glæder de sig jo nok også rigtig meget til at se dig,
Den rigtige beslutning?