FIP - Felin Infektion Peritonitis {{forumTopicSubject}}
Nogle der kender til den sygdom?
Fik killinger i september, alle har været sunde og raske, begge forældre er raske.
Men så her for nogle dage siden, døde en af mine killinge købers kat, efter den var blevet stiliseret, blev den dårlig, tabte sig mer og mer ville ikke spise, den døde så under sin bedøvelse, da dyrlægen ville undersøge den, den tabte 400 gram, efter den var blevet stiliseret, nu mener hendes dyrlæge mine katte lider af den her sygdom, men har jeg lidt svært ved, at tro på, da jeg selv har en af mine killinger, hun er super frisk, og samme er begge forældre, vi er flyttet meget rundt og det stresser dem jo siger man, mine er slet ikke blevet påvirket af det. Og min hankat er blevet Kastrerede. Skal jeg være urolig, har læst om sygdommen, og jeg kan ikke rigtig tro på mine katte lider af den. Er utrolig ked af det der er sket, med killingen og forfærdeligt for køber. men jeg tænker lidt om det en dyrlæge fejl, at den dør efter den blev opereret ? Dyrlægen sagde de var 75 % sikker på det var det her, men ikke kunne være 100% med mindre jeg betalte for sende prøven til England.
apr 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 213
apr 2006
apr 2006
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Der forskes stadig meget i hvad det er der gør at coronavirus hos nogen muterer til FIP.
Det er især unge katte der rammes.
Mange renser sig for coronavirus - men kan reinficeres. Smitte primært via bakken.
Og ja det kan være svært at forstå at dine egne ikke fejler noget og en der er solgt dør - men det er ikke nogret unormalt mønster.
Det er ikke dyrlægens fejl - det er kattens - dens immunforsvar er dykket i forbindelse med narkose og indgreb.
Jeg har selv solgt en killing der døde af FIP - den erstattede jeg med en anden killing, som lever i bedste velgående, den er vel 5 år gammel nu. Og coroanvirus det ved jeg er her - har fået svaret et par gange i forbindelse med afføringsprøver kørt for andet.
Vi du være sikker må du ofre testen - det gjorde jeg dengang man mente at killingen fra mig havde FIP - alle de forkerte tal var der + dyrlægen kunnre trække strågul væske ud af bugen.
FIP er ikke det jeg til daglig fryger mest
feb 2010
Følger: 20 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 42 Svar: 317
feb 2010
nov 2008
1 en anden killing
2 pengene tilbage
og så bad jeg hende om ikke at svare her og nu men tænke sig om.
Det behøvede hun slet ikke for hun havde læst om FIP og vidste at en kat et andet sted fra var hun ikke bedre stillet med - så hun valgte en ny killing.
Men det er frytelig tragisk for alle parter. Men som sagt hun er ikke dårligere stillet med søsteren end med en fra et andet sted. er søsteren steriliseret?
feb 2010
feb 2010
apr 2006
Men du kan sige det længe siden min han blev kastreret og han er frisk endnu lige blevet 1 år.
Jeg var med under hele forløbet hos dyrlægen så jeg kunne berolige ham så han ikke blev nær så stresset, tror da det hjalp lidt på ham.
Desuden hvis du gav killingen væk i november og den har gået udenfor kan den ha fået smitten fra en anden kat, har jeg i hvert fald fået af vide. Min nåede ikke at komme ud den måned jeg nåede at have hende så vi var sikker på det kom fra opdrætter.
feb 2010
nov 2008
aug 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 9 Svar: 85
".
FIP - Felin Infektion Peritonitis