{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
887 visninger | Oprettet:

FIP - Felin Infektion Peritonitis {{forumTopicSubject}}

Nogle der kender til den sygdom?
Fik killinger i september, alle har været sunde og raske, begge forældre er raske.
Men så her for nogle dage siden, døde en af mine killinge købers kat, efter den var blevet stiliseret, blev den dårlig, tabte sig mer og mer ville ikke spise, den døde så under sin bedøvelse, da dyrlægen ville undersøge den, den tabte 400 gram, efter den var blevet stiliseret, nu mener hendes dyrlæge mine katte lider af den her sygdom, men har jeg lidt svært ved, at tro på, da jeg selv har en af mine killinger, hun er super frisk, og samme er begge forældre, vi er flyttet meget rundt og det stresser dem jo siger man, mine er slet ikke blevet påvirket af det. Og min hankat er blevet Kastrerede. Skal jeg være urolig, har læst om sygdommen, og jeg kan ikke rigtig tro på mine katte lider af den. Er utrolig ked af det der er sket, med killingen og forfærdeligt for køber. men jeg tænker lidt om det en dyrlæge fejl, at den dør efter den blev opereret ? Dyrlægen sagde de var 75 % sikker på det var det her, men ikke kunne være 100% med mindre jeg betalte for sende prøven til England.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  FIP - Felin Infektion Peritonitis
  • #1   29. mar 2012 Prøv at søg emnet herinde der er mange tråde om det. Har selv en killing der fik det 1 måned efter jeg købte hende men hendes bror fra samme kuld har jeg endnu, han blev aldrig syg. Det jo en virus mange katte går rundt med, som kun nogle gange (faktisk sjældent ) udvikler sig til FIP. Det slet ikke sikkert dine katte udvikler det. Men killingen kan godt have haft det fra dig da hun købte den. Min opdrætter gav os en ny killing gratis fra næste kuld. Spørg bare hvis der er mere du gerne vil vide ;o)

• #2   29. mar 2012 Tog de ikke en prøve af væsken i bughulen? for når dyrlægen lyder så sikker må det have været våd FIP..

• #3   29. mar 2012 hvor længe siden er det at du solgte den?

• #4   29. mar 2012 Hovedparten af alle katte har stiftet bekendtskab med coronavirus, det bliv er de ikke syge af. Coronavirus er det kan mutere til FIP - og det er uhelbredeligt.

Der forskes stadig meget i hvad det er der gør at coronavirus hos nogen muterer til FIP.

Det er især unge katte der rammes.

Mange renser sig for coronavirus - men kan reinficeres. Smitte primært via bakken.

Og ja det kan være svært at forstå at dine egne ikke fejler noget og en der er solgt dør - men det er ikke nogret unormalt mønster.

Det er ikke dyrlægens fejl - det er kattens - dens immunforsvar er dykket i forbindelse med narkose og indgreb.

Jeg har selv solgt en killing der døde af FIP - den erstattede jeg med en anden killing, som lever i bedste velgående, den er vel 5 år gammel nu. Og coroanvirus det ved jeg er her - har fået svaret et par gange i forbindelse med afføringsprøver kørt for andet.

Vi du være sikker må du ofre testen - det gjorde jeg dengang man mente at killingen fra mig havde FIP - alle de forkerte tal var der + dyrlægen kunnre trække strågul væske ud af bugen.

FIP er ikke det jeg til daglig fryger mest

• #5   29. mar 2012 Okay mange tak, men jeg skal ikke ha killinger igen, men hun fik tilbudet om få dens søster, men tør hun jo slet ikke nu. bare ked af det skulle ske:( Så synd hun brugte så mange penge, i håb om den kom sig, men det gik bare lyn hurtig ned af bakke smiley

• #6   29. mar 2012 Det var sidst i november hun fik den, den døde i Mandags:(

• #7   29. mar 2012 Min køber hvis killing døde var en fornuftig pige. Jeg tilbød hende:

1 en anden killing
    2 pengene tilbage
    og så bad jeg hende om ikke at svare her og nu men tænke sig om.

Det behøvede hun slet ikke for hun havde læst om FIP og vidste at en kat et andet sted fra var hun ikke bedre stillet med - så hun valgte en ny killing.

Men det er frytelig tragisk for alle parter. Men som sagt hun er ikke dårligere stillet med søsteren end med en fra et andet sted. er søsteren steriliseret?

• #8   29. mar 2012 Nej det er hun ikke, og er også bange for at få det gjort nu. Selv om hun bestemt virker som en meget sund og livlig kat, men gjorde den anden os før det her.

• #9   29. mar 2012 Men har lige kontaktet de andre killinge køber, var 5 i kuldet, de har det alle 3 godt, min har det godt, så¨håber det kun var den ene der skulle få det sådan der.

• #10   29. mar 2012 Jeg kan godt forstå hun bekymrer sig, jeg var heller ikke glad da Prop sku kastreres når hans søster døde af FIP.

Men du kan sige det længe siden min han blev kastreret og han er frisk endnu lige blevet 1 år.
    Jeg var med under hele forløbet hos dyrlægen så jeg kunne berolige ham så han ikke blev nær så stresset, tror da det hjalp lidt på ham.

Desuden hvis du gav killingen væk i november og den har gået udenfor kan den ha fået smitten fra en anden kat, har jeg i hvert fald fået af vide. Min nåede ikke at komme ud den måned jeg nåede at have hende så vi var sikker på det kom fra opdrætter.

• #11   29. mar 2012 Hun har aldrig været ude, det var meningen hun skulle det her efter, men så lang kom hun desværre bare ikke:(

• #12   29. mar 2012 Coronavirus er primært et katteriproblem = flere katte om bakkerne

• #13   29. mar 2012 Min Pokey døde desværre også af FIP 13 måneder gammel, men alle hans 4 andre kuldsøskende lever i bedste velgående også vil jeg ikke skrive mere for de andre har sagt hvad der overordnet er at sige, især "Lis * Det er bedre at forebygge end at helbrede * D
    ".

Kommentér på:
FIP - Felin Infektion Peritonitis

Annonce