{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Main coon
  • #1   22. apr 2012 Det vil jeg da mene at den kan, jeg har selv en kat der er halvt maine coon og halvt norsk skovkat og hun er indekat samtidig med at hun også er den eneste kat i huset og det fugere helt fint.

  • #2   22. apr 2012 Vi har en maine coon/norsk skovkat (skulle det være) da vi fik ham, var han alene, men han virkede ikke til at trives. Vi købte en mere og sider der, har han hvilet meget mere i sig selv og vi har virkelig fået af se hvordan hans personlighed er smiley

    Katte har bedst af selskab, men man kan selvfølgelig få katte der bedst trives alene smiley


  • #4   22. apr 2012 Generelt kan Maine Coons ikke amnbefales som enekat

  • #6   22. apr 2012 Der er ikke rigtig nogen katte racer ej heller huskatte som kan lide at være eneste kat..

    Hvis der er nogen der kun vil have en kat, kan de kikke hos div opdrætter, da der nogen gange er en kat som skal omplaseres fordi den ikke har det godt i flokken, og nogen gange søger vi så et sted hvor den kan være alene..


  • #7   22. apr 2012 Ikke enig Kristine - selv dyrlæger anbefaler en artsfælle som løsning til katte med adfærdsproblemer.
    Katte er ganske vist ikke det, vi forstår som flokdyr med bl.a. en "flokleder", men solitære gruppedyr, der indbyrdes kan knytte endda meget nære venskaber.

    Også mine genudsætningskatte ligger sammen i grupper, og de har i hvert fald muligheden for at være alene, hvis det var det, de ønskede.
    Vildtlevende hunkatte beholder også ofte en hunkilling hos sig som "barnepige" for kommende kuld, og det er tit set, flere generationer ligge og hygge sig sammen.

    Min ene datter har 4 huskatte. De er kommet pø om pø, men de ligger alle 4 tit i én stor bunke.

    Selv har jeg opdrættet Maine Coon siden 1987 og jeg har aldrig solgt en killing til en tilværelse som alenekat. Dertil ved jeg for meget om dem.

    En anden ting er så, at jeg aldrig anbefaler at anskaffe kun én killing, hvis man har en ældre kat i forvejen. De får sjældent glæde af hinanden.
    En jævnaldrende kat af samme køn er at foretrække.



  • #8   22. apr 2012 min codi er en maine coon blaning han er knap1½ år
    jeg syndtes jeg har lagt mærke til at han keder sig når jeg ikke stimulere ham
    feks. ved at lege med ham


  • #9   22. apr 2012 Susan og Mega smiley Jeg har ikke skrevet at katte er flokdyr (det vidste jeg dog ikke, at de ikke var) Har bare altid hørt at katte har bedst af selskab, én at lege med, vaske sig osv smiley

    Men som du skriver så kan aktiviteter nok, indendørs også være nok smiley



Kommentér på:
Main coon

Annonce