3.698 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Xenia Cecilia
Xenia Cecilia
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Meget træt efter sterilisation - bekkymret ? Meget træt efter sterilisation - bekkymret ?

Hej alle sammen .

Vores kat, Diva, er blevet steriliseret i går (mandag, d. 23. apil), Det er min første kat, og jeg ved godt jeg sikkert bare er meget pylret.
Siden vi kom hjem med hende mandag eftermiddag har hun været MEGET træt, jeg ved godt at træthed er helt normalt efter en operation, det gælder jo både mennesker som dyr.

Det der bekymrer mig er at hun kun ligger i sengen, og har gjort det siden hun havde snuset beruset rundt, efter vi kom hjem igen.

Hun vil ikke ned fra sengen, og hun hverken spiser eller drikker noget særligt.
I går sen aften spiste hun lidt af sin tørfodder, - eller det vil sige hun tyggede lidt på det og spyttede det ud igen - og efter det har hun ikke været interesseret i mad overhovedet . Hun har drukket lidt vand, men det er heller ikke noget at prale af.

Det eneste tegn hun har vist på at bedre sig, er at hun i dag er begyndt at gå op i sin renlighed og har vasket sig lidt de steder hun kan nå med den dumme krave. (ingen brok omkring kraven, den klarer hun fint nok, det er bare min kæreste og jeg der ikk bryder os om den)
Det skærmmer mig også lidt at hun er så inaktiv, da hun normalt er meget aktiv og legesyg, og jeg har læst at i nogle lignene forummer herinde at andre katte er fuldkommen normale dagen efter.

Så det jeg spørger om er:
- Skal jeg/vi være bekymrede ?
- Hvad har I af erfaringer? - Hvor skal vi cirka renge med at hun er deprimeret i sin opførsel, worst case senaria .

Jeg er ny oprettet bruger herinde, så i må undskylde hvis jeg ikke udtrykker mig klart..

Håber i vil hjælpe/komme med gode råd

Venlig hilsen, Diva, Daniel og Xenia

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Meget træt efter sterilisation - bekkymret ?
  • #1   24. apr 2012 Jeg har ikke forstand på det, og har ikke selv fået neutraliseret hunkatte, men jeg synes det er længe, hun er så træt, og ville bestemt kontakte dyrlægen.

Måske kan det have noget at sige, hvis hun er blevet vaccineret samtidig... men det er så også rigeligt længe at reagere på vaccinen.

Måske er det kraven der gør hende nedstemt... Prøv evt. at søge på "bodystocking". Jeg ved at mange bruger sådan en i stedet for krave.

• #2   24. apr 2012 Dyrlægerne er også begyndt at have disse bodystocking til kattene smiley

Får din kat smertestillende, for det skal hun have i ca 3 dage ellers er det oplagt, at det er pga smerter. Du skal også være OBS på at der kan gå infektion i såret, så hvis ikke hun virker mere frisk imorgen, så ville jeg kontakte dyrlægen og tage en snak med dem... God bedring med din kat og kom gerne med en opdatering smiley

• #3   25. apr 2012 Vigtigt st du får væske i hende!!! God bedring smiley

• #5   25. apr 2012 først mange tak for jeres svar smiley
    Det viser sig at det bare var mig der var pyldret, hun havde det meget bedre da vi vågnede i morges smiley
    Det smertestillende hun fik på dyrehospitalet var noget der ville virke i tre dage, så tænker at det evt kunne ha haft noget med det at gøre ?

I dag er hun langt mere aktiv end de forrige dage, hun tuller rundt, og lægger op til ballade (hun finder det sjovt at vælte ting på gulvet)
    Hun opholder sig stadig meget i sengen, men hun bevæger ned for at spise, drikke og gå på wc. Hun leger oppe i sengen og viser stadig ikk rigtig interesse i sit legetøj.
    - Men det er klart en bedring siden i går.

hun lå under et tæppe hele mandag aften, så ja, hun er blevet holdt varm smiley

Ang infektionen renser jeg såret 2 gange dagligt, med klorhexidin 0.05 % som lægen sagde vi skulle gøre det, og såret ser fint ud endnu smiley

Endnu engang 1000 tak for jeres svar smiley

• #6   25. apr 2012 Mig bekendt er der ikke noget smertestillende der holder i tre dage. Det er helt normalt at selv give dagen efter indgrebet og et par dage efter. Jeg tror hun har haft ondt.

Godt hun er tilbage til normal - hvilket klinik steriliserede hende?

• #7   25. apr 2012 Altsåm hun virker ikke til at have ondt, hun er på ingen måde hysterisk når såret bliver renset, eller når jeg kigger til hvordan det ser ud.
    Hun blev behandlet på Lyngby Dyrehospital, Havde fået stedet varmt anbefalet af min plejesøster som har haft katte hele sit liv.

Kommentér på:
Meget træt efter sterilisation - bekkymret ?

Annonce