{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
933 visninger | Oprettet:

Hvad gør vi lige... {{forumTopicSubject}}

Hej.
Hvad gør vi lige med vores "lille" Misti, hun er begyndt at vække os kl 4, hvilket er temmelig belastende, kan vi gøre noget for at hun forstår at hun ikke skal gøre det? Skal vi lukke hende nede på 1.sal om natten igen, eller hvad? Hun har et meget højlydt miaven, og siden vi kom af med Pjuske, er det tilmed blevet meget oftere hun miaver. Har nogen af jer oplevet det samme. Hun har kunnet vente længere (til lidt i 5, og vi skal op kl 5) med at vi skulle vækkes. Håber det gav lidt mening.
På forhånd tak for respons.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør vi lige...
  • #2   2. maj 2012 Lotte: Pjuske (pigemis) valgte vi at få aflivet pga. de ikke kunne enes. Det sørgelige (for os) var at dette hjem var Pjuske´s 5 hjem, og det kunne vi ikke byde hende. (Hun ville kunne være blevet 2 år her i maj). Hun var meget reserveret, og fløj umotiveret på andre, så vi turde heller ikke at give hende endnu et nyt hjem. Så vi håber vi gjorde det bedste for hende. Misti er en internat-kat, så hun var neutraliseret da vi fik hende i jan. sidste år. Vi har valgt ikke at vi vil vente en go stykke tid, og så få os en vamset hund. Men tænker til tider på om det skal være inden for den nærmeste fremtid.

  • #3   3. maj 2012 Jeg tror faktisk ikke, at I kan gøre så meget andet end at prøve og ignorere hende.
    Jeg har osse haft en kat med irriterende nattevaner.
    Fatter simpethen ikke, hvad der går af hende.

    I begyndelsen prøvede vi at lukke hende ude på badeværelset, men selv derude kunne vi høre hende. Desuden gjorde hun sit bedste for at kratte sig igennem døren.
    Hun hos min søster nu, men er stadig sådan i perioder - osse i øbet af dagen, kan hun få sådanne perioder, hvor hun ikke kan stilles tilpas - hun går i selvsving..
    Hun er en møgforkælet og morsom missedame på 13 år, og min søster har ært at leve med det smiley

    Prøv med ørepropper og hvis ikke det fungerer, må hun nedenunder og sove i en periode.
    I skal ha jeres nattesøvn, og det er mere synd for hende, hvis I tilsidst blir så udmattede og irriterede af søvnmangel, at det går ud over hende på anden vis.
    At ha en hylende kat i soveværelset kan drive enhver til vanvid smiley


  • #4   3. maj 2012 Anne ja det er lidt belastende må man sige. Men i morges holdt hun ud indtil kl ca halv 5.

  • #5   3. maj 2012 Er også bekymret for Misti, da hun ikke rigtig spiser, hovedsageligt kun godbidder, og drikker nogen dage mere end andre, men det gør vi jo også. I dag ser det ikke ud til at hun har drukket. Så skal vi bare have fat i dr.dyr eller nogen der har andre forslag. Hun har tidligere spist godt af det fodder vi har til hende, så det er ikke for at det er nyt fodder hun er kommet igang med.

  • #7   3. maj 2012 Tænker jeg osse.... Der mangler noget i hendes liv.

    Men prøv at kræse lidt for hende for at se, om det er noget fysisk; gi hende hendes yndlings.
    Hun kunne jo osse bare trænge til kostforandring - selvom det lyder lidt sært,at hun heler ikke drikker.
    Men katte kan nu godt blive træt af èn bestemt type foder.

    Du skriver, at hun spiser godbidder; måske hun trænger til lidt ekstra hygge og omsorg.
    Pjevsen spiser ting han aldrig vile spise fra madskålen, når bare jeg håndfodrer ham: rugbrød, bønner, havregryn med mælk....

    Blot nogle forskellige tanker...

    Du skal naturligvis osse ægge mærke til, om hun taber sig, og hvordan hun opfører sig i løbet af dagen:

    Er hun mere kontaktsøgende ?
    Trækker hun sig fra selskab?
    Leger hun ?
    Spinder og snakker hun ?
    Og så hendes "mave" ?


  • #8   3. maj 2012 Vi sendte Pjuske til kattehimlen den 15. marts, og siden har Misti været meget mere kontaktsøgende og snakker meget mere, spinde har hun altid gjort. Hun leger som hun altid har gjort synes jeg. Hun har tabt sig siden, men det giver jo sig selv når hun ikke rigtig spiser noget. Anne du skriver hendes "mave" tænker du da på hende afføring? Det virker til at være som den plejer. Jeg tænker også at det måske er savn, men hun virkede til at være/have det ok med vores Pjuske beslutning de første 2-4 uger. Hun bliver mega meget forkælet, får lov til alt. Dog får hun ikke lov til at spise hvad som helst da jeg er bange for hun får noget hun ikke kan tåle. Hvordan kan jeg være sikker på hun kan tåle det jeg byder hender?


  • #10   3. maj 2012 Ikke så meget at tilføje.... det er osse sådan jeg gør. Og her i huset har vi ingen maveproblemer.

    Ka ikke huske, om jeg har skrevet det i denne tråd, men vi bruger Hills Science Hårbollemad tørfoder, fordi Pjevsen er anghåret, Aldis Krokat tørfoder og nu osse Aldis lux vådkost på anbefaling herindefra.

    Før var jeg nødt ti at købe de dyre små poser KitKat, fordi Pjevsen kun spiser meget små bider, altså ikke boller, og fordi han vil ha sovs.
    Derudover får han råmad: kylinge- og kalkunfilet, afpuds fra vores stege og i dag har han faktisk fået kavemørbrad skåret i små tern.
    Han spiser KUN små tern: ellers hyer han ti jeg skærer i mindre smiley

    Han gider i øvrigt ikke Godbidder - mere interessant at få en bid af mit knækbrød

    Vi har som sagt ingen maveproblemer, faktisk er det noget, jeg kun er stødt på herinde, men hvis du er bange for en reaktion, så skift angsomt..
    Men altså mine katte har aldrig været sarte...

    Kunne godt lide at vide, hvorfor du er så bange for, at hun får noget, hun ikke kan tåe ? smiley



  • #11   4. maj 2012 Kan hun ikke få en ny ven/søskende? Det er jo synd hun har haft det og pludselig er alene:-)?

  • #12   4. maj 2012 Anne: Hun skulle jo nødig få ondt i maven eller noget. Vil hende kun det bedste, men svært når man ikke ved hvad det er.
    Anders: Det er også en mulighed ja, men vi vil gerne (når der er penge til det) have en hund, så jeg ved ikke hvad der er bedst, og igen, vil jo kun det bedste. Hun er vores bette pige jo, da vi ikke selv skal have børn. Synes dog at det er lidt underligt at der gik 2-3 uger efter at Pjuske var væk, før end det her startede.


  • #13   4. maj 2012 Tjahhh.... normalt er katte atså ikke så sarte. I mange ande ever de af affad fra containere. Jeg sir ikke, at de ever godt .... smiley

    Men hod du dig ti, hvad otte skriver: det er grundprincipperne for kattefodring..
    Men prøv at skær maden i mindre stykker. Det hjæper som sagt med Pjevsen smiley
    Hvis hun direkte taber sig, må du jo ha hende ti dyrægen..

    Men hvis hun eger og i øvrigt opfører sig, som hun pejer vie jeg nu ikke være så bekymret...

    Undskyld mine "L er": de kommer kun hvis jeg HAMRER ;(


  • #14   4. maj 2012 Tror en hunkilling vil være godt så smiley så kan de lege pigelege held og lykke smiley

  • #15   6. maj 2012 Synes hun spiste og drak godt i går, så det er jo da altid noget. Hun er ikke tyndere nu, end da hun var da vi fik hende, tænker lidt om det er for at hun har smidt "hvalpe"fedtet. Vi gør alt hvad vi kan for at hun skal have det godt, kræser, nusser og håndfodre hende bla. I dag skal vi ind og have købt nyt foder og godbidder til hende, og så håber vi hun vil spise lidt mere.

  • #16   6. maj 2012 Hold du lidt øje med hende, men lad osse være at pylre.
    Det kan hun blive lige så rædsom af som et forkælet barn... smiley

    Hvis hun leger, spinder, spiser og ikke taber sig, har hun det fint smiley

    Katte spiser altså ikke det samme hver dag. Det vigtigste er, hvordan de agerer...


  • #17   6. maj 2012 Enig med Anne W.
    Min afdøde Mads reagerede altså voldsomt hver gang han mistede en kammerat. Bliv ikke nervøs, men jeg har en fornemmelse af, at han blev så syg af alle de tab, men det er kun min teori.
    Essensen i det er, at de kan savne og blive deprimerede og så ryger ædelysten sommetider.
    Jeg kan da godt forstå at I gerne vil have hund, men hvis I har råd og plads til 3, så ville jeg få fat i en lille socialt tilpasset katte-kammerat til den. Vi kan give dem nok så meget opmærksomhed, men vi taler ikke samme sprog.


  • #18   8. maj 2012 Ja Marianne, det har vi også snakket lidt om. Det vil først blive, hvis vi bestemmer os til en kat mere, så skal det være efter vores bryllup. Vi tager nemlig vær en 4 dage, og så synes vi ikke den nye næsten skal starte ud med at hun skal være alene. Men nu må vi se hvad det bliver til. Tak for alles tålmodighed med mig.


  • #21   8. maj 2012 Og hvad tid står du så op, Lotte smiley

    I denne tid lader jeg Pjevsen være ud om natten. Han har lige været inde og spise og forlangte så at komme ud..
    Så ligger han ved siden af mig, når jeg vågner - hyggeligt smiley

    Om vinteren er det værre, for da kan jeg ikke li at lade ham være ude i alt for mange timer, når det er rigtig koldt. Så da må jeg ud med ham ved 4-5 tiden om morgenen...
    I det hele taget er han meget lidt inde for tiden; selv eftermidagsluren er udenfor...
    Min gamle kat som bor hos min søster, har nogenlunde samme mønster, selvom hun ikke er så meget ude som Pjevsen..

    Kommer forøvrigt i tanke om, om det kunne være noget med dagslyset, der gør, at Misti vågner tidligt ?

    Det har jeg faktisk været ude for med begge kattene....


  • #23   9. maj 2012 Vi prøvede at trække gardinet lidt fra så hun kunne kigge ud, det hjalp ikke, så vi rullede ned igen, og er begyndt at ignorere hende så nu går det lidt bedre. smiley
    Hun er også begyndt at spise noget mere, så det er rigtig dejligt.


Kommentér på:
Hvad gør vi lige...

Annonce