{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.932 visninger | Oprettet:

Mildest talt i chok! {{forumTopicSubject}}

Jeg bliver ringet op igår ved en 8 tiden om aftenen.
Af en sød kvinde som fortæller mig at hun har min kat (Nala) og hun er blevet bidt af en hund.
Men ikke hendes hund, en ældre herre's.
Jeg bliver selvfølgelig forskrækket og høre hvor de er osv.
Da jeg selv er ret langt væk ringer jeg min ven op og får ham til at skynde sig derover mens jeg selv hopper i en bil og køre afsted!
Min ven kommer derop og høre forklaringen fra kvinden som blev hos Nala.
OG det viser sig så, at denne ældre herre's hund har hoppet på Nala mens hun lå i en busk.
Hunden havde snor på og alligevel kunne det altså ske.
Manden havde så valgt ikke at trække hunden til sig da den hopper på Nala, men istedet bare kigge.
Det er en stor gravhund.
OG var straks begyndt at prøve at gå videre. Da kvinden så stopper ham og siger du bliver lige her.
Og ringer så mig op.
Jeg kommer ud til at syn der skar i mit hjerte!.
Min stakkels lille kat gemmer sig væk.
Jeg tager hende op meget forsigtigt og ser at hun er blevet bidt i venstre inderlår og mave.
Hun kan slet ikke stå og falder sammen med det samme.
Jeg ringer til dyrlægevagten og får fat i den i Allerød og forklare situationen og vi køre så straks derind.
Nu er hun stadig derinde og jeg krydser fingre for hun kan blive god igen!
Mens min mave gør ondt af bekymring.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mildest talt i chok!
  • #1   3. maj 2012 Hvor er det frygteligt! Stakkels lille misser:o( nogle mennesker er simpelthen......! Jeg krydser fingre sammen med dig og håber hun kommer sig det lille pus<3

  • #2   3. maj 2012 Puha, sikker dog en ubehagelig mand.
    Stakkels Nala, jeg krydser fingre for din lille pige!


  • #3   3. maj 2012 Tusind tak skal i have smiley Jeg håber det bedste.

  • #4   3. maj 2012 Er der nogle der ved om sådan noget skal meldes til politiet? Jeg har mandens fulde navn og adresse samt tlf. nummer.
    Og fik at vide at det ikke var første gang hunden var utilregnelig. :Hvilket også gør for min side at jeg undre mig endnu mere over hele situationen!


  • #6   3. maj 2012 håber det bedste for den lille mis og manden med hunden burde få lov til at betale dyrlæge regningen.....

  • #7   3. maj 2012 jesper nej det er det ikk men man lader ikk bare hunde gør det man stopper den da.... smiley


  • #9   3. maj 2012 Hmm ja der var flere vidner også som sagde jeg endelig skulle kontakte dem hvis det var noget smiley
    Igår måtte vi slippe et depositum på 1800 kr.
    Gud må vide hvor dyrt det ender op med :S


  • #11   3. maj 2012 Kryser alt hvad jeg kan for Nala.
    Hvor var det godt at kvinden tilbageholdt manden og fik ringet til dig.
    Håber på en update.


  • #12   3. maj 2012 Kontakt manden og sig han skal betale for operationen!

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #16   3. maj 2012 Åhhh nej stakkels kat, sidder med tårer i øjnene, Håber så inderligt at din kat bliver rask igen uden mèn. Jeg krydser alt for det lille pus. Sikke en kold s...den mand er, Han skal være glad for jeg ikke var der. Grrrr

  • #17   3. maj 2012 Først..
    Hvor gør det mig ondt, så meget øv at din Nala skulle støde på sådan et menneske, nej person..

    Jeg synes du skal melde det til politiet, og så håbe at at manden har gjort som han skulle, ja have en forsikring på sin hund, da det er hans ansvar og ja forsikringen skal betale..

    og jeg ved det e rkorekt det jeg skriver, for min mor har været udsat for noget der minder om det, her bare en lille hund som også er i snor, hvor en stor hund går til angreb og knusser kæben på min mors hund..


  • #18   3. maj 2012 Tak skal i have smiley Jeg er fuldt ud klar over at det er hvad der kan ske når man har en ude kat.
    Men eftersom hun er utrolig bange for hunde havde jeg bestemt ikke regnet med dette. Men hun har simpelthen ikke kunnenå at stikke af smiley
    Udover det har jeg Nala fordi jeg fik hende fra en gård hvor hun blev mishandlet smiley
    Derfor er jeg så nervøs for min lille pige og er meget øm omkring hende!


  • #19   3. maj 2012 Jeg har nu talt med dyrlægen.
    De siger hun ikke har noget brækket men hendes ben falder ud til siden når man forsøger at rejse hende op, han kunne ikke sige hvorfor men håbede det ville gå væk.
    Hun er på smertestillende og drop.
    Og det bløder i hendes bughule, han håbede på det kunen gå væk af sig selv.
    Men jeg skulle ringe igen kl 5 i aften for så havde han taget stilling til om hun skal i narkose og åbnes smiley


  • #20   3. maj 2012 Manden har objektivt ansvar, dette betyder at hvis hans hund gør skade på nogle skal han forsikring dække det økomiske tabt. slå evt. op i hundelove (kan findes på nette)

  • #23   3. maj 2012 Lige nu tænker jeg egentlig ikke så meget på penge.
    Men at min kat kommer hjem og helst i god behold.
    Så tager jeg den derfra.
    Hunden har været anmeldt før for at bide, hvor mange gange ved jeg desværre ikke.
    Men i tilfælde af at Nala ikke skulle klare den, vil jeg mene hunden skulle aflives?
    Ved ikke hvordan reglerne er.
    Men uanset hvad er det ikke ansvarbevidst at ens hund render rundt og bider om så det er i katte andre hunde eller mennesker, skulle det jo ikke kunne ske.!
    Det viser jo desværre at efter den nye hundelov hvor man tjekker bid er det faktisk gravhunde og schæfere der bider mest.
    Har selv en skøn Schæfer.
    Er i chok over hans måde at reagere på.
    Han stod direkte og sagde at han intet gjroder da hunden hoppede på Nala.
    Vil mene man normalt trækker hunden til sig?
    Og ved det er hvad der sker, men puha.
    Har det rigtig skidt hvis min lille prinsesse skal i koma, er virkelig ikke sikker på hun vil vågne op fra den hvis det ender med det smiley
    Dyrlægen fortalte mig at hun ikke havde spist noget dernede, det er forståeligt nok fordi hun nok både er stresset skræmt og i chok.
    Ligesom os andre .


  • #24   3. maj 2012 Natascha J ville nok melde det til politiet allerede nu også når den er meldt for at bide før for det er nok forsent hvis det skulle gå galt...

  • #26   3. maj 2012 Jeg har nu igen talt med dyrlægen.
    Desværre viser det sig at der er et brud på hende bækken, det er dog ikke så stort og skulle gerne hele af sig selv.
    Korsbåndet er ugså sat ud af kurs.
    Og hun bløder stadig fra bughulen.
    Han ville ikke tage stilling til om hun skulle opereres idag, da han håber på blodet går væk af sig selv.
    Hun har ikke spist.
    Så nu skal jeg vente til imorgen.
    Og jeg skulle have været i sommerhus i sverige. smiley
    Men det kan jeg ikke hvis jeg ikke er sikekr på min kat har det godt. !


  • #28   3. maj 2012 Jeg ved ikke om der bliver gjort noget, men jeg ville melde ham alligevel... om ikke andet, så har du i hvert fald forsøgt!
    Det er nemlig ikke forsvarligt at sådan en hund render rundt og bider katte, og slet ikk en mand der bare står og glor på det sker... han skulle skamme sig!

    Jeg håber det bedste for din kat!! Stakkels lille mis... krydser fingre for det bedste!


  • #29   4. maj 2012 Krydser fingre for nala, kom gerne med updates smiley

  • #30   4. maj 2012 håber det bedste for din kat

  • #33   4. maj 2012 Nala skal blive i Allerød til søndag eller mandag.
    hun vil ikke spise noget smiley nu har han opdaget at en hjørne tand har været inde og knuse noget af knoglen og hun også har brud på bækkenet. Men han sagde hun prøvede at gå lidt idag.
    han ville se om hun ville tisse, for det havde hun ikke gjort endnu, fordi at den muligvis kunne have skadet hendes blære eller tarme, eftersom hun havde en indre blødning i bugen. smiley


  • #34   4. maj 2012 Håber det går.... det er jo noget af en hård behandling Nala har været ude for.

    Krydser fingre - og sender kærlige tanker.
    Har lige mistet en misser idag, så håber ikke Nala skal samme vej...


  • #37   4. maj 2012 puha. Det er en hård omgang. Jeg krydser fingre for hende og så håber jeg du har meldt ham til politiet. For tænkt hvis han en anden gang bare står og glor på hans hund bider en kat. Han har vist godt af at få et wake up call fra en autoritet, som fortæller ham, det ikke er i orden ikke at have respekt for andre folks dyr. Hvis ikke for din egen skyld, så for den næste kat's skyld, meld ham!

    Man skal behandle alle dyr ordentligt, om man kan lide den type dyr eller ej. Dyrene kan i hvert fald ikke gøre for det.


  • #38   5. maj 2012 Det er en slem omgang især for et lille kræ som nala.
    ikke at jeg ønsker det her for nogle eller mine andre katte men synes godt nok ikke lige nala havde fortjent den. Hun har været så meget igennem den lille stakkel.
    han mener brudet skulle ele selv, men han er. Det ele taget meget tvivlene omkring alt han siger, hvilket gør mig mere nervøs. smiley håber selvfølgelig hun heler af sig selv og hun ikke skal opereres og bliver god igen. Men når hun allerede har haft psykiske men, fra tidligere hjem tvivler jeg på hun liver helt som før. smiley Nala kom desvære fra en gård hvor hun ikke lev behandlet ordentlig hun er en helt Maine cool. Og vejet kun 2,3 kg da jeg fik hende som 3 årig. Og de havde to hunde der jagtede hende rundt og ørn som løb efter hende så hun gemte sig konstant og var ikke glad for mennesker. Hun fik ikke mad. smiley tak for alt jeres støtte. smiley det varmer virkelig


  • #39   5. maj 2012 Først; nej, hvor er jeg frygtelig ked af det på dine og Nalas vegne! smiley

    Andet; jeg har rigtigt dårlige erfaringer med den slags - jeg anmeldte en mand, fordi hans hund havde bidt mig i hovedet, og at han ovenikøbet tæver den. På trods af tre vidner og billeder af bidet, ville de ikke gøre noget ved det.


  • #40   5. maj 2012 Roamer: nu ved jeg ikke hvor du bor henne men ved også af erfaring at Nordsjællands politi er meget dårlige til at rykke ud i dyre sager! De mener de re skal tre opkalde til omkring fx dyre mishandling før de behøver at rykke ud. Og det skal være tre forskellige. . Sidste sommer ringede jeg til alarmcentralen fordi jeg så en blandings hund løber rundt mellem en vej og nogle togskinner, jeg fik så hunden hen til mig men den havde intet halsbånd.derfor ringede jeg dem op og blev sendt igennem til politiet. Hvor jeg forklarede situationen og at jeg ikke var så sikker på hunden var kendt i området. Det var også en blanding af noget muskelhund . Men den var ganske fredelig. Det kunne de ikke gøre noget ved jeg skulle lade den løbe. . Jeg prøvede flere gange strøget den over vejen så den ikke skulleløbe ud på skinnerne men da toget kom rendte den stadig bare rundt mellem vej og tog. F

  • #41   7. maj 2012 Opdatering: d. 7/5.

    Igår havde Nala 40 i feber. smiley
    Han havde været nødsaget til at tvangs fodre hende efter 2 dage uden mad.
    Nu spiser hun selv.
    Der var gået betændelse i hendes sår og derfor havde hun haft feber.
    Hun skal blive der 2-3 dage til observation af såret.
    Og hun var begyndt at prøve at gå på benet.


  • #42   7. maj 2012 Puha sikke en tur hun skal igennem smiley
    Håber det er det værd for hende.


  • #43   7. maj 2012 Hun er en fighter min lille prinsesse kat smiley og det er det der holder mit humør oppe for jeg ved hun ikke giver op smiley
    Og hun skal nok komme sig!


  • #45   7. maj 2012 Det er ikke kun det de venter på der er betændelse i hendes sår, og derfor er hun lige under observation nu for at se om det ikke går i bedring smiley
    det var derfor hun havde haft feber


  • #46   7. maj 2012 Puha sikke en omgang smiley Håber det bedste for lille Nala!

  • #49   7. maj 2012 det gør mig rigtige ondt at læse at sådan noget kan find sted han er dum at han lader hans gravhund gøre det. det kan være at han ikke kan lide katte hvis han havde lidt sund fornuft skældte han hunden ud og tragt den væk

  • #50   8. maj 2012 Så er der en god nyhed smiley

    Jeg fik fat i politiet igår og fik meldt ham smiley
    Og fik heldigvis dette svar:

    Hej Natascha.

    En kedelig sag. Håber at din kat bliver ok igen.

    Vi mangler nogle oplysninger om dig som anmelder: Adresse, cprnr. og tlf.nr.
    Vi regner med at oprette en sag vedr. overtrædelse af hundeloven, og det vil derfor også være en fordel, hvis vi kan få nogle oplysninger om kvinden, der har overværet overfaldet.

    Du skal gemme kvitteringer for dine udgifter i sagen, dyrlægen mv., som så vil være erstatningskrav overfor hundeejeren.

    Svar venligst via denne mail, så vi har alle oplysninger samlet til sagen.


    Venlig hilsen

    Bruno Andersen
    politiassistent
    faglig leder

    Nordsjællands politi


  • #51   8. maj 2012 Så kan man da få hjælp af politiet - manglede daa også bare.
    Hvordan har katten det?


  • #52   8. maj 2012 Hvor er det godt.... så kan han måske lære det og få styr på sin hund.... smiley håber det går fremad med lille nala.... smiley

  • #53   8. maj 2012 det er det grovste man kan komme ud for han sku havde en røvfuld sku han

  • #54   8. maj 2012 man ska havde styr på sinde hunde

  • #55   9. maj 2012 Nu har jeg selv en schæfer hund smiley som nu er 5 år gammel.
    Og hun kan være lidt sær når det gælder andre hun hunde, men det er jeg jo klar over også holder man jo bare lidt ekstra fat i hende når man passere en anden hund.
    man skal kende sine dyr smiley

    Jeg håber på at hente nala enten idag eller imorgen smiley


  • #56   9. maj 2012 når jeg går tur med bruno og jeg kan se nogelen komme imod mig om de er 50 meter eller 100 m væk så sætter jeg bruno i snor så ved jeg at der ikke sker noget det kan andre lære af. sp jeg går med en mund sele til sådan en stor hund som min er dyrelægen siger at det er medst rigtige at gå med sådan en for man kan ølægge nakkervivlerne med en rem i halsbåndet det er hvad jeg har fået af hvide sådan en burte alle bruge

  • #57   9. maj 2012 super godt at der sker noget så kan han lære det alt godt til dig og din mis knus mange gange her fra silver af. ulla l

  • #58   9. maj 2012 Dejligt for dig at politi tager sig af det - det manglede os bare smiley

  • #59   10. maj 2012 håber at alt går vel for din mis ja hunden burde aflivet når den har gjort det flere gange det er min personlige meninge sådan mensker skal ikke havde hund og hvis de skal så skal de havde et kørekort til dem ligesom man skal havde til bil

Kommentér på:
Mildest talt i chok!

Annonce