{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.028 visninger | Oprettet:

Fra ude til indekat - godt/skidt? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.. Jeg står i den heldige/uheldige situation at vi nok skal til at flytte til en anden by. Fra en lejlighed med have til en lejlighed på 2. sal uden altan. (Hvor vi ikke må have dyr)

Hvad ville være bedst for kattene..?
- Blive hos os som indekatte..(på trods af reglerne om dyr)
- Få en ny familie hvor de forsat kunne være udekatte..

Vil helst ikke af med dem, da jeg elsker dem højere end noget andet, men jeg ønsker samtidig det bedste for dem.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fra ude til indekat - godt/skidt?
  • #1   26. maj 2012 Altså jeg ved godt at det lyder kynisk, men hvorfor bevidst at flytte i en lejlighed hvor man ikke må have dyr??
    Jeg tror godt at du kan få problemer, både med boligselskabet - der skal bare en emsig nabo til og et problem med at holde dem inde forever.
    Kan du ikke vente lidt med at flytte indtil du har fundet et sted at bo hvor du må have dyr?

• #3   26. maj 2012 Vi har ledt efter lejlighed i over et år nu (gennem boligforening) og har endelig fået tilbudt en. Hvis vi skal vente til vi får en med have kommer vi til at vente 2-3 år.. Og det kan vi ikke, da vi skal have et værelse til min kærestes søn. Den lejlighed vi bor i nu er alt for lille..

• #4   26. maj 2012 Tænker at når I har søgt efter bolig, har i enten søgt for snævert ellers er I for kræsne. Der er altså mange gode muligheder for boliger hvor det er tilladt at have dyr.

• #5   26. maj 2012 Nej vi har søgt bredt.. Men har først fået dette tilbud nu. Det kan godt være der er mange boliger hvor man må have dyr, men ikke i højstrup boligforening, med mindre vi vil vente flere år på en lejlighed. Så er der privatejet boliger, men sådan en har vi ikke råd til at bo i.

Jeg vil heller ikke diskutere med jer om bolig, for hvis jeg kunne, havde jeg fundet en bolig hvor jeg måtte have mine 2 katte, og jeg var jo villig til at beholde dem i lejligheden på trods af jeg ikke måtte. Så lad være med at komme med hentydninger til at jeg ikke tænker på mine katte. Nu er sagen bare sådan at vi er nødt til at sige ja til det vi kan få, og nu har vi ENDELIG fået et boligtilbud.

Jeg elsker mine katte højere end noget andet og jeg har tudet de sidste 3 dage, over at vi muligvis er nødt til a med dem.

Mit spørgsmål lød på om det er synd at have dem som indekatte når de er vant til at komme ud og om det er bedst at finde dem et andet hjem til dem hvor de stadig kan være udekatte.

• #6   26. maj 2012 Du vil højst sandsynligt få store problemer med kattene da de er vent til at være ude, og det kan være meget svært at få en udekat til at trives som indekat, og det kan gå godt i et stykke tid, men pludselig gå galt.

Tænker at nu når du er så glad for endeligt at få tilbudt en bolig som du vil bo i, men hvor du ikke må have kat, at det så er dumt at tage kattene med.
    Tænker at det må være bedre at sælge kattene end at stå uden noget at bo i, fordi man er blevet smidt ud, fordi man ikke kan overholde reglerne?

• #7   26. maj 2012 Jeg tænker også at det så vil være bedst at finde dem et andet godt hjem, selvom jeg allerhelst vil have dem med mig..

• #8   26. maj 2012 Det er MEGET sjældent, man kan vænne en udekat til kun et indeliv.
    Man kan altid give en kat noget - sjældent tage noget fra den, især udelivet.

• #9   27. maj 2012 Det vil være alt for synd for katten nu da den er vant til et udeliv!

• #10   27. maj 2012 Tak for jeres svar..

Håber jeg finder et godt hjem til dem, hvor de stadig kan være sammen og hvor de kan komme ud i naturen som de elsker. HVIS vi får lejligheden selvf.

• #12   28. maj 2012 Den anden vej rundt; hvis værste scenarie alligevel er at komme af med dem, så kan du da *lige så godt* prøve først at tage dem med dig. Og går det ikke, så er du forberedt på, at alternativet vil være et nyt hjem.
    Nogle gange kan det godt gå at gøre kattene til indendørskatte, især i en lejlighed over stueniveau. Men det kommer rigtig meget an på, hvordan kattene har det med udelivet - og ja, rigtig ofte går det ikke. Men der er da intet tabt ved at prøve!

Kommentér på:
Fra ude til indekat - godt/skidt?

Annonce