1.565 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Fra 2 til 3 katte - Fordele, ulember og forskelle? Fra 2 til 3 katte - Fordele, ulember og forskelle?

Min kæreste og jeg er de heldige ejer af to fantastiske katte, men jeg kunne bare rigtig godt tænke mig en til (hankat) på et tidspunkt. Kæresten er dog desværre umiddelbart ikke helt med på det og synes det fint med 2.

Så tænker det kunne være sjovt at få nogen augmenter.

Hvad er fordelene ved at have 3 frem for 2?
Ulemper?
Hvor stor er forskellen til at mærke?

Vil en ny kat kunne blive holdt udenfor?

Lige nu har vi en af hvert køn, hvor hannen stadig er killing. Men da vi havde vores gamle hankat havde de sommetider hver deres måder at ville lege på og Trille synes at han blev for vild og gad det ikke rigtig. Det kunne da måske afhjælpe lidt ved at få endnu en hankat, så de kan komme af med deres krudt på hinanden?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fra 2 til 3 katte - Fordele, ulember og forskelle?
  • #2   1. jun 2012 Ja der selvfølgelig nogen flere udgifter ved at få en kat mere, men hvor meget mærker man det? Altså i alm udgifter som mad og kattegrus?

Synes jo selv at jeg kan finde så flere fordele end ulemper.. smiley
    Det kæresten nævner er det med den økonomiske del og så det vi har været lidt uheldig med sygdom her på det sidste og det fylder forståeligt en del lige nu.

• #3   1. jun 2012 Ja du har jo selv lige prøvet at miste en kat.
    En af fordelene ved at have tre er hvis en af dem dør så sidder den ene kat ikke selv tilbage. Forhåbentligt sker det ikke for jer forløbenligt .

Har man i Sverige en slags dyrkasse, så i kunne forsikre dem.

• #5   1. jun 2012 Heidi - Ja det er da rigtig, det da en fordel. For da oplevede jo hvor Trille savnede selskab indtil vi fik Mingus.. Men nej det forhåbentlig ikke noget vi oplever igen, før de bliver gamle og dør af alderdom.. Om mange år! smiley

Åh ja Lotte, men så skal jeg jo til at regne smiley Ej men vi køber bare sådan en 10 kg. Vi har lige købt her forleden, hvor dog var en sjat tilbage fra den anden stadig, men kan ikke lige huske hvor længe det holder og hvornår vi købte sidst.
    ½ pose mere det er da ikke så galt i grus.. Vi køber fra zooplus nu, det fandt vi ud af godt kunne betale sig smiley

• #6   1. jun 2012 Hov og ja vi har forsikret vores katte smiley
    Vi har egentlig ikke en opsparing til dyrene, men kunne være man skulle foreslå kæresten at komme i gang med det! Så har man altid til uforberedte situationer eller andet når det kommer til dyrene.. smiley

• #8   1. jun 2012 Plus at der er jo altid det med stordrift fordele smiley men ellers så er det jo bare gange 1,5 i teorien med jeres månedlige udgifter smiley

Men syntes bestemt det lyder som en god ide smiley

Ville ønske jeg ikke havde 3 års knadidatstudie endnu, så ville jeg gerne have en mere til flokken smiley

• #9   1. jun 2012 Jeg startede ud med at få mit søskende par, så de er meget knyttet til hinanden. Men de leger ikke ens.

Så jeg tænkte som du at en dreng mere ville være lækkert for min nuværende dreng, og ja så drømte jeg selv om at få en hellig birma.

Og må sige o'malley er faldet super godt ind i gruppen, ham og balou er rigtig glade for hinanden, Malou er mere eller mindre lidt ligeglad med ham.

Ja det koster da lidt mere, og gruset bliver brugt lidt hurtigere men det er da vist os et eneste som man kan kalde en "ulempe", ihvertfald herhjemme.

Kommentér på:
Fra 2 til 3 katte - Fordele, ulember og forskelle?

Annonce