Fra 2 til 3 katte - Fordele, ulember og forskelle? Fra 2 til 3 katte - Fordele, ulember og forskelle?
Min kæreste og jeg er de heldige ejer af to fantastiske katte, men jeg kunne bare rigtig godt tænke mig en til (hankat) på et tidspunkt. Kæresten er dog desværre umiddelbart ikke helt med på det og synes det fint med 2.
Så tænker det kunne være sjovt at få nogen augmenter.
Hvad er fordelene ved at have 3 frem for 2?
Ulemper?
Hvor stor er forskellen til at mærke?
Vil en ny kat kunne blive holdt udenfor?
Lige nu har vi en af hvert køn, hvor hannen stadig er killing. Men da vi havde vores gamle hankat havde de sommetider hver deres måder at ville lege på og Trille synes at han blev for vild og gad det ikke rigtig. Det kunne da måske afhjælpe lidt ved at få endnu en hankat, så de kan komme af med deres krudt på hinanden?
okt 2011
Følger: 1 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 46 Svar: 179
Synes jo selv at jeg kan finde så flere fordele end ulemper..
Det kæresten nævner er det med den økonomiske del og så det vi har været lidt uheldig med sygdom her på det sidste og det fylder forståeligt en del lige nu.
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
En af fordelene ved at have tre er hvis en af dem dør så sidder den ene kat ikke selv tilbage. Forhåbentligt sker det ikke for jer forløbenligt .
Har man i Sverige en slags dyrkasse, så i kunne forsikre dem.
okt 2011
Åh ja Lotte, men så skal jeg jo til at regne
½ pose mere det er da ikke så galt i grus.. Vi køber fra zooplus nu, det fandt vi ud af godt kunne betale sig
okt 2011
Vi har egentlig ikke en opsparing til dyrene, men kunne være man skulle foreslå kæresten at komme i gang med det! Så har man altid til uforberedte situationer eller andet når det kommer til dyrene..
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 36 Svar: 353
Men syntes bestemt det lyder som en god ide
Ville ønske jeg ikke havde 3 års knadidatstudie endnu, så ville jeg gerne have en mere til flokken
jan 2011
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 7 Emner: 17 Svar: 415
Så jeg tænkte som du at en dreng mere ville være lækkert for min nuværende dreng, og ja så drømte jeg selv om at få en hellig birma.
Og må sige o'malley er faldet super godt ind i gruppen, ham og balou er rigtig glade for hinanden, Malou er mere eller mindre lidt ligeglad med ham.
Ja det koster da lidt mere, og gruset bliver brugt lidt hurtigere men det er da vist os et eneste som man kan kalde en "ulempe", ihvertfald herhjemme.
Fra 2 til 3 katte - Fordele, ulember og forskelle?