1.987 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
98 Svar
Stop med at lave killinger!! Stop med at lave killinger!!
Jeg er slet ikke i tvivl om at jeg vil få en masse skæld ud for det her indlæg....
Men jeg kan ikke tage det mere....
Folk laver så mange killinger (huskatte/blandingskatte) Så stop dog!!!
Kattehjemmene er ved at drukne i katte, hvis du/i så gerne vil ha så mange katte, så hjælp dog på internaterne! Internaterne har både huskatte, blandingskatte og race katte -såvel killinger som voksne katte....
Jeg synes det er svineri at putte så mange killinger i verden, når der er så mange katte der i forvejen desperat har brug for et nyt hjem!!
Tænk nu lidt over det!
0 synes godt om
sep 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 37 Svar: 166
min misser venter så dog killinger dog ikke lige planen.
havde ikke set, hørt eller opdaget hun har været i løb det så jeg først da hun lige som var så stor at det ikke kunne skjules mere hihi.. alt efter hvor mange killinger hun får er de afsat. plus vi beholder den ene selv
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 8 Emner: 7 Svar: 44
Men men men.... Efter min mening skulle du have neutraliseret den, lige så snart den vejede nok/var gammel nok... Ellers skulle den slet ikke have været ude...
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 751
apr 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 156
jul 2010
ENIG!
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 387 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.288
Jer kan bare ikke være mere enig!!!
Det burde være en selvfølge at man fik sine katte neutraliseret, vacc. og mærket - det er en éngangsudgift!
Ja, det er nærighed eller ligegyldighed!
jul 2010
Håber virkelig nogen af alle de uansvarlige mennesker læser det her!!
aug 2010
Jeg tror bare at nogen mennesker kan man ikke nå.
Men FEDT at du tager emnet op.
aug 2010
Dette er vist ikke rettet mod seriøse opdrættere. Dette tror jeg er rettet mod dem der får "ups-kuld". Det er i hvert fald det jeg svarer på
Kig jer lidt omkring:
Blandingskat tilbydes til parring. Blanding af 2 racer der hos "rigtige" opdrættere bliver testet for HCM, PKD og som har en risiko for FORL.
Hvor er vi henne?
aug 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 3 Svar: 76
"Havde ikke lige hørt, eller opdaget at hun var i løb". Hrmmff. Der er absolut ingen undskyldnig, eller bortforklaring der kan berettige en uønsket graviditet hos ens kat. Har man en kat )uanset type, eller race), sørger man naturligvis for at den ikke kan blive med killinger. Med mindre at man er opdrætter på seriøst plan. Det der med "hovsa-kuld" er utilgivelig ligegyldighed/dovenskab.
Hvis man ikke har økonomi til at få sin kat neutraliseret, samt at få sendt dyret til dyrlæge i tilfælde af sygdom, bør man overhovedet ikke anskaffe sig en kat..eller andet kæledyr.
Det vidner om så stor ligegyldighed og uvidenhed, at man "bare" lader sin kat strejfe uneutraliseret om. Overladt til tilfældige parringer med ukendte vildkatte, om hvem man intet aner. Har de nogle genetisk-arvelige skavanker/sygdomme. Herunder katte-ais og katteleukæmi.
Ja, jeg mærker simpelt hen bare mit blodtryk stige, når jeg læser om så uansvarlige katteejere.
Man kan kun igen tale om -OPLYSNIG OPLYSNING OPLYSNIG!
sep 2008
Kan sagtens forstå du har valgt at tage den her op men men men
Hvorfor skal en bl kat eller en huskat ikke have lov til at få killinger ?
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
Jeg mener selv jeg har et formål med racerent opdræt som endda i begrænset omfang.
Andres uansvarlighed - beklager det er jeg ikke aftager af
sep 2008
sep 2008
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 24 Svar: 429
og så vil anstændige,ansvarlige kommende katteejere også godt give en pæn slat penge for en ønsket kat!!!
problemmet er alle de katteejere som synes at deres kat er så speciel/eller det ku være så hyggeligt med et kuld killinger, at de enten forærer dem væk eller sælger dem for en 50'er, til tvivlsomme mennesker, som til at begynde med nok synes det er meget charmerende med denne her lille killing.....tsk,tsk
LAD NU VÆR!!!!!
sep 2008
aug 2010
Hvor mange gange kan man trykke "enig"? Rigtigt godt skrevet YES!
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 21 Emner: 16 Svar: 117
sep 2008
aug 2010
Så få da hunkatten neut. eller på P-piller - hvor svært kan det være?
aug 2010
Det har du ret i, men jeg tror at de fleste bruger det til at illustrere hvor meget man skal tænke i økonomi INDEN man får kat.
Når en kat får killinger, kan uheldet jo også være ude så det kommer til at koste et kejsersnit.
ALLE mine katte er og var affaldskatte, så véd jeg da at jeg har reddet én mere fra en kummerlig tilværelse.
sep 2008
jun 2008
Følger: 25 Følgere: 14 Katte: 10 Emner: 122 Svar: 478
Der er alt for mange Maine Coon/Norsk skovkat til 1000 eller 1500 også er lille missen korthåret, og det eneste mad for med er en madpakke og loppekur?!!
Alt respekt til folk der har fået ups kuld også for alt ordnet inden den lille ny skal hjemmefra.
Men syntes det er grotekst at folk laver "penge" i stedet for at sørge for at den er passet med alt inden den forlader ens hjem. Men det er jo køber der bliver snydt i længden, du giver næsten ligeså meget for en racekat eller en der har alt med som hvis du købte en "kopi" kat til 1500 med loppekur. Just saying. .
Og har intet imod huskatte eller blandinger ejer selv en race mis og en huskat og elsker dem begge ufattelig højt
sep 2008
(jo på min engen) den anden jeg havde var for en veninde der skulle til udlandet og studere og hun havde ikke råd og da tog jeg mig af misse mor med killingerne så jo er godt klar over at det koster
aug 2010
Yeps, og killinger får jeg aldrig, for alle mine bliver neutraliseret
sep 2008
Min skal bare det ene her og så på p-piller lige til start
nov 2008
hvad vil du ellers kalde de katte der havner på internaterne? Det er ganske simpet folk der på den ene eller anden måde dumper deres katte
sep 2008
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
De katte er "ude af øje - ude af sind", men jeg og andre med mig har gennem årene desværre "fornøjelsen" af disse unge, magre katte, som tigger om mad og husly.
aug 2010
jun 2008
Musse's kat skal have killinger længere er den ikke. Hvad hun vælger at gøre med dem er hendes ansvar.
Husk nu vi snakker ikke om en person her, men generelt.
Og katte har det altså ikke på samme måde som mennesker det er ikke synd at katten ikke får killinger, den går ikke og sørger over det. Jeg holder stadig fast på alle udekatte skal neutraliseres, så man ikke får alle de ups kuld og dermed uønskede katte, siger ikke alle ups kuld er uønskede katte, men en stor del går hen og bliver det. Specielt hvis man bare lader sine katte få kuld på kryds og tværs.
Kender en som jeg ikke syntes særlig godt om, han havde EN hun kat til at starte med, den blev lukket ud og fik et ups kuld og han lod bare katten have sine killinger og gjorde intet ved det. 2 år senere havde han over 20 katte på sin grund.
jan 2012
og nej, det sker ikke hos en opdrætter, i hvert fald ikke en ordentlig en af slagsen, for de neutraliserer katte solgt til kæl;-)
aug 2010
Og dem der måske blive uønskede søger hen hvor de måske kan få mad - og så er det vi står med "svineriet".
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 72 Svar: 322
Hvad bliver det næste? At man ikke må blande race mennesker? Ej come on..
jan 2012
jan 2012
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 27 Svar: 240
jeg har intet imod huskatte eller blandings katte. får bar en sur smag i munden når man ser fx. "blanding kat tilbuder parring" eller "ægte maine coon uden stamtavle".
nadia: den historie har jeg hørt. han havde udtalt sig, at det jo ikke var hans katte, han fodrede dem bare.
jul 2010
Anna E: Du lyder som et egoistisk kattemenneske! Stop med at lave killinger, når der så ubeskriveligt mange katte på internaterne! Det er da ikke og tænke på de dejlige katte!
Hvorfor laver i killinger? For pengenes skyld? Fordi det er sjovt eller hyggeligt??
Det er da ikke for nogen kattes skyld -kun for jeres egen skyld! Egoistisk!
nov 2008
Du har helt ret - det er ren egosime og håbet og at det lykkedes at lave den super perfekte kat -.det er ihvertfald det der driver det for mig
sep 2010
Om vi gør det for pengenes skyld ? Nej det er ikke MIG der sælger killinger til flere tusind kroner...
Hvorfor avler I på jeres katte? For lur mig om du svarer for pengenes skyld... Du skal i hvert fald ikke svare for racens skyld...
jul 2010
Har aldrig i mit liv avlet, har faktisk aldrig nogensinde haft killinger! Og kunne aldrig drømme om det....
Men hvis det ikke er for pengenes skyld, hvorfor så? Det var et spørgsmål, for hyggens skyld?
nov 2008
jul 2010
Jeg har altså heller ikke så store problemer med avl af racekatte...
Men mere blandings og huskatte -for dem er internaterne ved at drunke i....
aug 2010
Gad nok vide hvornår man kan få aflivet disse myter.
jun 2008
Desuden får man en killing der er:
Neutraliseret (hvis købes til "kæl")
2 x Vacc.
Ormekur
Madpakke
Livslang rådgivning
Dyrelæge tjek
Stamtavle
Diverse
I alt cirka 4000 pr snude også hvis du betaler 5000 for katten for opdrætter 1000kr i overskud som så går til de overnævnte ting blandt andet. Det er ikke lutter en dans ned til banken at være opdrætter!
Og for folk der tror at det er stamtavlen der koster er det en stor fed joke fordi den koster faktisk kun mellem 200 og 500 kr
mar 2008
sep 2010
Vi passer i hvert fald rigtig godt på vores killinger og vil gerne de kommer til hjem vi kender og som vi fortsat kan have kontakt med..
jun 2008
maj 2012
sep 2010
Man kan ikke skære alle over en kam!
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
For som mange nok tænker "Det gør da ikke noget lige at lave et par kuld "blandings" killinger, ..hvorfor farer folk så meget op over det "...
Jo fordi hvis jeg lavede et par kuld killinger og "lad os bare sige" at 100 andre personer også gjorde, fordi de lige synes missemor har godt af at få et til 2 kuld eller det folks ego der vil have killinger på deres kat.... De tager faktisk chancen fra de stakkels katte/killinger på internaterne der så ikke får en chance for at få et godt og trygt hjem, som har siddet lang tid på internaterne i små bure.
De personer der køber disse "blandings" killinger fra de 100 personer som mener det da ikke gør spor at JEG lige får et par kuld, jo det gør.....Tænk på hvor mange killinger det bliver til af bare 100 personer, det er mange, som så skal skaffe købere til deres killinger. ....
Hvis man ikke gjorde det og lod være med at producere killinger for sjovt eller for hyggens skyld. Så kunne der være en chance for at der kom mange flere købere til internaterne for at købe en kat/killing der.
Så i bund og grund når man laver <b>et</b> kuld killinger, tager man chancen fra plus/minus 4 katte på internaterne for at kunne få sig en god ejer og et trygt og kærlighedsfuldt liv.
Derfor vil jeg personlig aldrig kunne lave et kuld killinger, da jeg tænker på alle "vores" katte i Danmark, der slet ikke har det godt, men det kan de få, ved at man ikke laver et par kuld killinger for sjov eller for hyggens skyld / kattens skyld / egoet skyld. Nej tænk på vores hjemløse katte herhjemme, vi alle har et ansvar, som vi må støtte op om, så vi kan gøre noget ved det.
aug 2009
Hvad er det dog for en holdning/moral at have? At fuldt bevidst, lade sin kat gå tiden ud og evt. føde 5-6 stk. livskraftige killinger.....................for så at tage livet af nogle af dem. Er det i orden? Har man ret til det. Ville man gøre det, hvis man kun ønskede sig et barn, men nedkom med trillinger?
Nej, jeg er godt klar over denne sprængfarlige sammenligning. Men moralen er lige dårlig i begge tilfælde.
Alle små liv har ret til livet. Også små levende killinger. De er jo ikke bare "affald", man kan skaffe sig af med, fordi man ikke orker at have med dem at gøre.
Ja, sådan gjorde man i gamle dage ude på landet. Men nu om stunder burde man ski være blevet noget mere civiliseret og oplyst. Netop om, hvor nemt det er at undgå, at ens katte bliver gravide. Enten ved neutralisering, eller P-piller.
Jeg sidder også lige med nogle grimme billeder på nethinden: Hvorledes "udvælger/fravælger" man dem som skal leve/aflives? Uha uha, den er grim.
sep 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 28 Svar: 232
aug 2009
Super skrevet. Det er så sandt så sandt.
sep 2008
Jo det har jeg men han er i bund og grund ikke mit problem !!!!!!! Og bliver det sådan set heller ikke. Meeeeeen har dog tros alt valgt at gi ham mad vand og lidt Nussen. Og nu er det lige pludselig en forbrydelse at jeg vil bringe den til dyrlæge for at se om han har en ejer? Eller om han kan få et nyt hjem HMMMMMM
sep 2008
sep 2008
Ja det er jeg klar over men hvad de ikke ved af har de ikke ondt af og jo det mener jeg faktisk dybt seriøst
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 36 Svar: 353
maj 2007
NEJ, det er der overhovedet ingen lov om, men Dyrenes Beskyttelse har den holdning, når/hvis man henvender sig til dem om en vildtlevende kat.
Kattens Værn f.eks. har ikke den holdning.
Man kan for øvrigt roligt og med god samvittighed give en sulten kat et måltid mad.
Den sladrer ikke
sep 2008
Skrev at hun skulle på ppiller så hurtig som muligt efter hun har fået killinger ja
Men hun har altså ikke været det før
Mega dem der normalt i første omgang her nede skal tage sig af de muligvise herreløse katte har den holdning men ja katten sladre ikke det kan jeg kun give dig ret i
Men netop pga det ringer jeg til dyr lægen
aug 2010
Hvorfor har du ikke taget denne herreløse kat til dig istedet for at producere killinger?
sep 2008
aug 2009
Helt enig. Naturligvis bør man give en udsultet nødstedt kat et måltid mad og vand. Og evt. et lunt sted at "overnatte", IMENS, man dermed har forpligtet sig til at sætte sedler op i nabolaget med foto af katten på. samt opslag i byens forretninger.
Har selv stået i situationen, hvorfor jeg kontaktede en dyreværnsorganisation og spurgte om råd. Da de hørte at jeg havde fået forståelsen, at man ikke skulle fodre en fremmed tilløbende kat, fik jeg nærmest en reprimande af damen i røret. "Selvfølgelig skal du gi' den noget mad". Hvorpå hun beordrede mig ud og sætte opslag op. Evt. sætte et par linier med foto i lokalsprøjten.
HVIS ingen af disse tiltag, efter nogen tid, ingen respons har givet, SÅ kan man aftale med omtalte dyreværnsorganisation, om kattens videre skæbne. Til de fleste tider, vil de godt hente katten. eller man må selv komme med den. Så vil de sørge for videre formidling. MEN, man kan også risikere, at det hele foregår i den aller aller værste periode for dem. Hvor deres centre er "OVERFYLDTE" med disse stakkels....ja overskudskatte. Og så har man virkelig et problem. For så er der bare ikke så meget de kan gøre for en. I mange tilfælde er ens egen dyrlæge tilknyttet en ordning, sammen med "Kattens Værn". Som så vil betale for en evt. aflivning hos pågældende dyrlæge. Det er bare en forfærdelig situation at stå i. Man har måske selv rigeligt med kæledyr. Og kan ikke selv tilbyde sådan en ekstra kat et nyt hjem. Men frem for at lade dyret sejle sin egen sø, vil det jo være langt mere humant at få den aflivet hos dyrlægen, på en "ordentlig" måde.
Så på den måde, kan man jo godt sige, at man selv står med, både det morlske, men også det praktiske ansvar for at få afgjort kattens videre skæbne. Når man først er begyndt at handle, ved at fodre den og yde omsorg for den.
aug 2009
okt 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Katte: 15 Emner: 53 Svar: 416
Killinger ER sjove og det ER hyggeligt at have killinger MEN så køb dog en killing der er solgt som kælekat med hele pakken og hav det sjovt og hyggeligt med den ! Lad være med at lave alle de blandingskatte og såkalte "ægte" korthårede Maine Coons og Skovkatte der ligner mest blanding af perser og huskat som opdrætter sidder jeg og grammes over at folk i bedste tro køber en "billig" "ægte" racekat når det er tydeligt at den ikke er påståede race de får slet ikek det de gerne vil have og det er med til at give vores racekatte et dårligt ry...
Der er også oprettet en Huskat under Egyptisk Mau her på KG der ikke har set så meget som skyggen af racen og i beskrivelsen står der jo så også at mor var MaineCoon og far er ½ maine Coon hvordan h....blir det lige til en Egyptisk mau ?
Jeg sælger KUN kælekatte med hele pakken og kunne ikke drømme om at sælge en fertil kat til en opdrætter der ikke neutraliserer ved salg til kæl elelr sælger til en anden opdrætter der er ligeglad jeg går dem efter i sømmene og er der gået en tråd et sted sælger jeg hellere den perfekte killing lukket ned til kæl frem for at være med til at lave endnu flere poseopdræt som jeg kalder det.
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 36 Svar: 353
maj 2012
tror bar jeg lægger min holdning på hylden.
sep 2008
mar 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Katte: 1 Svar: 44
jun 2008
Mit gode råd er drop p-pillerne de er ikke sunde for katten, få din kat neutraliseret.
Lav det til en lov at alle udekatte SKAL neutraliseres, på den måde kunne man undgå så mange ups kuld
aug 2010
Den der skal betale skal vel også bestemme - så det er da vel i sidste ende dig:)
mar 2008
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.155
Det Kirsten skrive er
""Desværre læser de virkelig uansvarlige katteejere slet ikke med her""
Så op med humøret igen Winnie
Ja i er gode er i *G*
aug 2007
Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
Hun er lige død 13½ år gammel
Den 09.09.1999 kom jeg til verden.
Jeg levede trygt og godt i min menneskefamilie, de første godt 4 uger af mit liv.
Så ændrede alt sig, med et slag.
Jeg blev nemlig smidt ud, sammen med mine søskende, som en anden skraldepose, ned i en affaldscontainer ved boligblokken hvor jeg var født.
Det var mørkt og koldt.
Jeg peb og kaldte på min mor, men hun kom ikke.
Jeg var sulten, bange og kold.
Hvorfor skulle jeg ligge her og hvor længe??
Hvad havde jeg gjort??
Jeg ved ikke helt hvor mange søskende jeg havde, men min søster Ying og jeg blev heldigvis fundet af nogle rare mennesker, som indleverede os på den lokale dyrehospital.
Her prøvede de at give os alverdens lækkerier, det duftede dejligt, men jeg vidste ikke helt hvordan jeg skulle spise det.
Jeg var jo vant til at die hos min mor.
Åhh hvor var hun henne??
Så kom der en dame og hentede mig og Ying.
Vi kom ind i en kasse og ud i en bil, mens damen talte blidt til os.
Mon hun kunne finde min mor??
Pludselig var jeg sammen med Ying, som ikke havde det helt godt, i en stor hule, med en masse andre katte.
En langhåret kattemor kom hen og kyssede os goddag og fortalte at hun åbnede mælkebaren lige om lidt, så var vi velkomne til at joine.
Ihh det var himmelsk.
Varm mælk, en kattemor at putte hos, som oven i købet valgte at adoptere os begge.
Hvad mere kunne vi ønske os, efter lang tid uden mor og i den kolde mørke skraldespand.
Ying blev svagere og svagere, og pludseligt efter nogle dage slukkedes lyset i hendes øjne.
Jeg puffede til hende men hun reagerede ikke.
Børnene i huset græd, damen græd også og de puttede Ying ned i en skotøjsæske og jeg så hende aldrig siden.
Jeg selv voksede op og blev en fin stribemis, som elsker at jagte og fange mus.
Jeg har egen tjener der lukker mig ind og ud, som det behager MIG, jeg har luxuxmad i stride strømme, egen have og nabolaget styrer jeg med hård pote.
Jeg har aldrig fået killinger, tror nok de kalder det at jeg er steriliseret.
Jeg bor stadig hos damen som hentede os, sammen med alle hendes hippiekatte (de er bare SÅ langhårede).
Jeg er efterhånden blevet en ældre dame på snart 12 menneskeår men selvom jeg fik en grim start på livet, har det alligevel udviklet sig som en solstrålehistorie.
Moralen er: Hvis du først tager ansvar for et liv, dyr eller menneske, så husk på, DU har VALGT at skulle have dette lille væsen og ALT der følger med, og ikke omvendt.
sep 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 28 Svar: 232
aug 2010
Jeg får helt tårer i øjnene....
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 3 Svar: 22
mar 2008
okt 2008
Hyyyyyl :´( Snøft snøft....sidder her og snøfter med våde øjne. sød historie og stakkels Ying. Super historie
mar 2010
Altså den historie "Sanni" den kan jeg slet ikke tåle.
jun 2008
Når jeg engang flytter i hus hvor jeg kan få bygget min drømme kattegård, vil jeg adoptere to mislinger fra internatet, på det tidspunkt burde vores to andre katte være oppe i årene
okt 2008
syns det er noget underligt noget at kalde det for snopperi og komme ned af sin pedistat (fik lige læst et indlæg fra toppen af) og føler mig altså også lidt skudt på da jeg lider af samme holdning. Hvad snopperi er der i at man ønsker at forberede både sundhed og racepræg ?
Det gør man altså ikke i hr hansen hæk ! Det gør man ved nøje udvalgte linier og tyber der komplimenterer hinanden Når "i"(Håber de læser med) nu blander den ene Maine Coon med den anden Maine Coon uden stamtavle men far og mor har en jamen i har jo ikke set dem...i ved jo ikke om de 2 katte i parre med hinanden evt. er søskende eller fætre og kusiner ! Det kan kun en stamtavle elelr en dna prøve bevise og jeg nægter at tro på i bruger dna test. Blander man 2 søskende der begge er bære af HCM får man HCM katte og de kan snilt dø meget hurtigt
Måske derfor jeg har haft 4 killingekøbere her hos mig der havde besluttet sig for at købe en rigtig Maine Coon fra en registreret og ærlig opdrætter, efter deres "ægte" maine coon uden stamtavle døde inden for 12 md af HCM, blodpropper, eppelptiske anfald og andre ukendte årsager på trods af de gjorde alt rigtigt for killingen.
Jeg tænker lidt på om Anna(du deltager i tråden så jeg nævner dig lige efter dit pedistat og snop drop) og andre ved hvem der er far til hendes killinger ? og så undre det mig at folk ikke kan se foreskel på deres nyfødte killinger om det er ham eller hun og så gad jeg egentligt godt at vide om de så blir neutraliseret inden de bliver solgt hvis ja er det jo bare dejligt og hvis nej..jamen hvorfor dog ikke ?
Hvad sker der så med den pågældende kat du/i sælger ? Blir den som din kat passet med alt ? kender i dem i sælger dine killinger til privat og kan i besøge katten i deres hjem eller følge den på deres hjemmeside ? Blir den mon drægtig når den er 6 md fordi de ikke lige havde råd, de glemte det ? Den smuttede sku ud ? Alt for mange hvad nu hvis og måske til at sælge en fertil kat også selv om det er en huskat . Jeg har altså 8 rendene fordi jeg også syns det er synd at aflive et dyr der ikek fejler noget...mine kan så som jeg har nævnt i en anden tråd ikke lave flere de er fikset men igen jeg kunne godt have nøges med 2. og de koster det samme som en racekat og de koster altså ikke gratis at have på kost og logi og selv om de nakker en rotte elelr en mus er det måske kun for jagtens skyld og beviset blir pændt lagt op til skue så alle kan se hvor dygtige de har været, og se så at komme med den tørfodder ! NU når kl er omkring 17. Jeg havde ikke behov for de katte og havde de ikek været sat i verden havde jeg aldrig savnet dem, jeg er glad for dem og de er dejlige og de har det godt osv osv. MEN ! Det er sådan set mig der har påtaget mig en andens ansvar imed de er hittekatte nogen har fralagt sig ansvaret for disse fine sjæle og nu betaler jeg for deres fortsatte eksistens og jeg gør det gerne men de koster ca 32 kg mad om måneden og jeg bruger ikke lortefoder heller ikke til mine udemisser plus vacciner og orme-loppekur ^^ Det er ikke gratis ved i nok jer med huskatte/blandinger der havner på internatet der allerede er overfyldt med katte der har siddet mere end 64 dage. Jeg har sagt vi ikke skal have flere hittemisser men det gjorde jeg også ved nr. 4 og 5 og 6 men hvem kan sige nej til en kat ingen vil ha som intet fejler og som står med sprøjten mod hjertet ????? TÆNK JER NU OM og lad os der har råd til det lave dejlige kælekillinger med hele pakken
Jeg har længere oppe skrevet hvor pestilens jeg kan være (for dem der vil købe fertil som jeg ikke ønsker at sælge til) jeg er meget stædig og siger hellere til kæl end avl medmindre den rette melder sig. Vil man lige have sig et enkelt kuld fordi det kunne være så sjovt...jamen så må man finde en mere uansvarlig opdrætter end mig. eller en der er dum nok ! Uha den får jeg nok en på snuden over XD
Jeg ville ønske vi havde Polske tilstande herhjemme hvad angår salg af kat og hund og nej der er intet galt i en blandingskat hvis man har styr på sine ting men har man det når man sælger en fertil Norsk/Coon fertil til en der allerede har en Huskat/Skovkat af modsatte køn fertil gående ? NEJ ! Den eneste måde vi kan få stoppet aflivningerne hvert eneste år af flere tusinde katte på div internater er ved at sælge ALLE killinger solgt til ikke opdrættere neutraliserede det er et stigende problem og vi bør altså handle nu...jeg handler nu og har gjort det længe gør du ? elelr sælger du til en opdrætter der sælger fertile kælekatte elelr sælger til en opdrætter der sælger til en anden opdrætter der gør. TJEK DEM ! Jeg har selv lært det på den lede måde TJEK DEM og TJEK dem igen igen er man i tvivl så sælg til kæl neutraliseret! og værd krævende og pestilens
maj 2012
men jo kan se din pointe
aug 2010
JegNÆGTER at tro at opdrættere (seriøse) får ups-kuld og denne tråd er vel i sidste ende møntet på huskatte, altså ikke opdrættere der sælger killinger til flere tusinde kroner.
Dét her handler om de mennesker der synes at deres kat bare skal leve det frie liv uden at være neutraliseret eller på p-piller og så kommer hunkatten hjem og er drægtig! Nå da! Så (hvis killingerne altså ikke får knækket nakken på et stengulv) hænger "vi" lige en seddel op i Fakta og så kan de sælges til søde mennesker for en 50ér.
Jeg har faktisk "købt" Freddie, for jeg stod og manglede en makker og når det kuld på 5 stk. nu var til overs, så kunne jeg da ligeså godt redde én af dem.
Pris på opslaget: 150 kr. IRL 0 kr! Tænk hvis jeg havde været en uansvarlig katteejer der bare lod stå til? Han er en cocktail mellem skovkat og huskat og hvis han nu havde været fertil og mødte en MCO? Feeedt! Han har "arvet" de dårlige tænder, hvad ville det næste blive?
De ukendte mennesker troede på mig og de afleverede ham selv og manden var seriøst ked af det. Jeg véd også at de der ikke fik hjem kom i stalden - neutraliseret
Hvis man bare skal have en kælekat skal den saft...... neutraliseres!
Forleden havde jeg besøg af én der havde en inde-hunkat! Hun var sørme træt af den hvergang den var i løb....... så få den steriliseret udbrød jeg - og få den så mærket samtidigt!
Nu tror jeg aldrig på at huskatten uddør, for vi kan ikke nå alle, men jeg må sige at det ville nu blive lidt kedeligt hvis huskatten ikke eksisterede og hvordan skulle man lave seriøst opdræt på dem?
Men mht. sammenligning med små børn, så kan vi jo også se at de ofte bliver valgt fra i fosterstadiet hvis de har genfejl.
Men I må have mig undskyldt, hvordan kan man hade en tilløber der sulter og så selv få ups-kuld?
. Der er gået sådan lidt "køb og smid væk" mentalitet i den. Det er jo "bare" en kat!!!
jun 2008
Folk må bare forstå så længe folk køber kattene, så bliver folk ved med at avle katte.
nov 2008
nov 2008
Præcis på samme måde med huskatten - der er få tilbage
okt 2008
aug 2010
Jeg havde besøg af en bekendt der har en MCO. Naiv som jeg er, troede jeg at den var neutraliseret, men hun fortalte glædestrålende at den nu skulle have killinger! Nå sagde jeg tørt, så har den nok mødt en huskat med FIV! Neeej da! Hun var da sikker på at det var naboens MCO den havde mødt! "Hva' vil du så gøre af alle de killinger?? Nåeh de er allerede afsat fordi hun er en lækker MCO.
Skal der absolut være noget race i de killinger for at de kan afsættes???
Endnu én jeg ikke kunne nå!!
mar 2010
okt 2008
Prøv at gå ind og se hvor mange huskatte til blandings katte til racekatte der er fra bortgives til ja i ved det jo 654 annoncer med katte til salg hvor mange af disse blir mon lukket ned inden salg eller er det allerede.
Nåh ja og så de 13 avls annoncer du godeste det fis folk skriver derinde
mar 2010
maj 2007
Det minder mig i høj grad om en tidligere? berygtet kattehandlers fremgangsmåde.
Stop med at lave killinger!!