{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
846 visninger | Oprettet:

Flaske killinger med ekstremt dårlig mave {{forumTopicSubject}}

Vores tre små basser startede jo op med MME her i dag. Men de har simpelthen fået SÅ dårlig mave - det render nærmest ud af dem smiley

Skal jeg håbe på det bliver bedre i løbet af dagene eller kontakte dyrlægen i morgen?

Og missemor er endnu ikke kommet hjem smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flaske killinger med ekstremt dårlig mave
  • #1   3. jun 2012 Hvor gamle er de killinger?

• #2   3. jun 2012 Killinger må IKKE have dårlig mave i længer tid da det tager alt væsken så at vente til imorgen med at ringe kan være for sent! Så ring nu også afsted med dem IDAG!!!

• #3   3. jun 2012 De er 3 uger. Det er først startet i dag..

Jeg har desværre ikke mulighed for at tage dem til dyrlægen før i morgen smiley

• #4   3. jun 2012 S H

Men det har jeg desværre ikke. Har ingen bil, Har en dreng der ligge rmed over 39 i feber og mine forældre som er de eneste der kan se efter ham er i Hvide Rusland smiley

• #5   3. jun 2012 De skal afsted idag når de er så små hvis det ligefrem løber fra dem som du skriver...
    Killingers afføring er selvfølgelig ikke fast i en alder af 3 uger hvis de stadig kun får MME, men en kat med diarre´ i den alder kan ikke vente til imorgen da de imorgen (hvis de overlever natten) kan være så slemt tilredte at det er drop der skal til for at prøve at rede dem og chancen for at de overlever hvis de skal have drop er ikke så stor i den alder... Ring til din dyrlæge nu...
    Når man får killinger og lukker sin kat ud må man også vide at chancen for at mormis ikke kommer hjem igen er til stede desværre...

• #6   3. jun 2012 S H Desværre de er alle flytte pga uddannelse mere eller mindre smiley

Men prøver at høre min bror om han evt kan køre killingerne til dyrlægen så jeg bliver hjemme smiley

• #7   3. jun 2012 Det er ikke for at virke sur eller i den stil, men må indrømme at jeg er så ked/træt af at man gang på gang kan læse her inde at folk lukker deres missemor ud også kommer hun ikke hjem igen og folk vil ikke gøre hvad der skal til for de små killinger... HVORFOR FÅR MAN SÅ KILLINGER?
    Man ville køre sine børn til lægen hvis man var det mindste itvivl om der var noget galt med dem, men når det kommer til folks dyr kan det godt vente, hmm ja jeg er også mor og de kommer til lægen når der er behov for det, men det gør mine dyr sørme også!! også selvom det er Søndag aften til mega ubehalige priser!!

• #8   3. jun 2012 SÅ har jeg ringet til dyrlægevagten og han ville få vores dyrlæge til at ringe så hurtigt som muligt

• #9   3. jun 2012 Glad for du gør noget Anna E smiley

• #10   3. jun 2012 S H Når min dreng har så høj feber vil jeg ikke tage ham med ud af huset - vi ligger i forvejen med en åben indlæggelse til Aalborg efter at have været indlagt hele weekenden med ham desværre smiley

• #11   3. jun 2012 Shila: Jeg er selv mor - og har ikke så stor erfaringer med kattekillinger der skal flaskes op. Derfor jeg spurgte herinde.

Vores hunkat har altid været udekat - så hun smutter selv ud flere gange dagligt..

• #12   3. jun 2012 Min mand er montør i Norge, så han er kun hjemme fre-søn og er taget afsted i dag kl 17 - så desværre.. Mange tak smiley

• #14   3. jun 2012 Min hunkat er også udekat, men de gange hun har haft killinger har hun pænt måtte blive inde til de var 10 uger... Nu er hun så sterelliseret ;)...
    Det er hyggeligt at have killinger, men ikke når det ikke går efter planen...
    Husk de skal have mad hver 3 time og nok mere nu de har fået dårlig mave. De skal have masseret deres maver efter hvert måltid så de kommer af med afføring og tis og man skal blive ved til de har gjort begge dele...
    Det er lettest at bruge en fugtig engangsklud (dem man bruger til at vaskes sit bans numse i) da de er ru lige som en kattetunge :)...
    Hvis Missemor ikke er kommet hjem imorgen gør du klogest i at finde en ammemor (kat) eller få fat i hittekilling.dk og se om de kan hjælpe dig med en ammer,,,

• #15   3. jun 2012 Susan: der har jeg i det mindste en bil og mine forældre kommer hjem i nat og vil derfor have mulighed for at kunne se efter min dreng smiley

Har snakket med dyrlægen nu. Hun mener vi skal prøve at se tiden an og at jeg evt skal prøve at give dem lidt kogt vand.

Og i morgen skal jeg hente noget pasta til at stabilisere deres tarmflora smiley

• #16   3. jun 2012 Susan: Det er en vurderingssag.. Jeg tager f.eks. ikke til læge hvis mit barn har diarré.. Der ser jeg tiden an..!

Men nu har jeg haft fat i lægen og hun sagde vel egentlig bare det jeg selv overvejede...

• #17   3. jun 2012 S H Hun sagde at hvis de var dvaske i morgen skulle jeg komme ind med dem så de evt kunne få noget væske - en nu prøver vi med kogt vand smiley

Hvor meget bør en killing på 3 uger drikke i MME? Kan ikke tyde indlægssedlen da de n står på nogle mærkelige sprog (heldigvis var der da billed anvisning af hvordan man blandede det)

• #19   4. jun 2012 Det er vigtig at du holder høje med at de ikke dehydrere,
    Hvis du selv blander erstatnings mælken. så skal være sikke på det ikke er forstærk for så får de dårlige mave .Den ene gang jeg selv har været nød til at støtte foder har jeg brugt flydende kmr mælk og har i startene blandet afkogt vand i for at skåne deres maver.
    Når du selv blander skal du også være være sikker alle klumper er rørt 100 % ud ellers kan de også død af forstoppelse.
    Håber du får det til dyrlægge hurtigst muligt hvis det ikke bliver bedre. Det kan går ekstremt hurtigt ved sådan noget og så er der ikke meget at gøre smiley

• #20   4. jun 2012 Stave fejl kan forkomme det er over min sengetid i dag . Håber det er forståeligt nok.

• #21   4. jun 2012 S H nej ikke efter få timer... Har haft et amme barn der havde mave som vinden blæste smiley

De får RC MME. Blander med kogt vand 20 ml og en skefuld UDEN top, skolder, flasker, sutter, engangssprøjter osv (det e rjo ligesom at have børn hehe)

Men har lige givet dem mad og den røde drak 15 ml og de to andr 11 ml. Derudover fik de 4 ml kogt afkølet vand hver som dyrlægen sagde jeg kunne gøre smiley

De fik et hurtigt bad, blev masseret på maven, fik tisset og har nu installeret dem i en ren n kasse med avis papir i bunden og et gammelt håndklæder over. Og så et ½ liters flaske fyldt med varmt vand og så et viskestykke om smiley

• #22   4. jun 2012 Du kan ikke samligne en lille killing på 200-300 g med ellet lille barn på 4 kg smiley
    Barnet kan letter fortælle dig hvis noget er forkert ...

Men håber alt går vel og at missemor kommer hjem meget snart!

• #23   4. jun 2012 Jeg mener nu at det står på brugsanvisningen at du skal fortynde det ekstra når du starter op. Da det kan være hårdt for detes maver. Så fortynde op. Så du ikke slår deres mave endnu mere i stykker

• #24   4. jun 2012 Årh Heidi... Den står på fransk (som ikke lige er min stærkeste side) så tak smiley det vil jeg gøre frem over.

Hvor meget vil du mene jeg skal fortynde op?

• #25   4. jun 2012 Er de 3 uger, kan du så småt begynde at give dem fast føde nu. Køb noget killinge vådfoder og bland lidt modermælkserstatning i

• #26   4. jun 2012 Catika:Æ Hvor kan man købe killinge vådfoder?

• #27   4. jun 2012 Hos dyrlægen eller i en dyrehandel

• #28   4. jun 2012 okay. drlægen snakkede nemlig også om kogt hvid frisk eller torskerogn blandet med MME til dem

• #29   4. jun 2012 Køb noget vådfoder, bland det med evt. lidt torskerogn og mælkeerstatning eller kaffefløde (små flasker som kan købes i supermarkedet).
    Selvom de begynder at spise fast føde skal de stadig have mælkeerstatning (meget gerne KMR i stedet for det pulverhalløj du bruger)

• #30   4. jun 2012 KMR er det det man selv blander?

• #31   4. jun 2012 KMR er flydende erstatning på dåse som købes hos dyrlægen og enkelte dyrehandlere har dem også. De er dyre, men tilgengæld giver det ikke forstoppelse som pulver KAN gøre.

• #32   4. jun 2012 okay smiley Hvad er dyrt?

• #33   4. jun 2012 75-79 kr. for en stor dåse

• #34   4. jun 2012 Gedemælk er det bedste og mest skånsomme for så små maver - det kan ikke erstatte fuldkost. Det kan fint blandes i vådmad.

Dårlig ubalance mave på små killinger kan stoppes med Calcium Carbonicum

• #35   4. jun 2012 Catika okay har givet 130 for RC

Kommentér på:
Flaske killinger med ekstremt dårlig mave

Annonce