Kat nr 2 skal, skal ikke?? {{forumTopicSubject}}
Jeg står i et dilemma omkring kat nr 2, skal, skal ikke..
Hjertet siger: JA! Maven siger: NEJ
Vi har et maine coon på 4, som er tidligere avlshan, vi har haft ham i 1 år - grund nr 1 til at få en kat mere - han har altid levet sammen med flere katte.
Han er en lidt sky kat, og kan blive lidt opskræmt hvis der kommer fremmede, hurtige uventede bevægelser. Derfor kunne det måske være godt med en kat der var mere modig og havde ro i sindet til at give ham mere mod - grund nr 2.
Han virker nogen gange som om han mangler selskab og en at motivere ham - han er indekat (med masser af legetøj, og et stort klatre træ) Grund 3 for en kat mere
Grunde til vi ikke skal have en mere
- Dobbelt dyrlæge regning/mad (vores maine coon har haft problemer med tænderne og ønsker ikke det skal ske igen hverken med ham eller ny kat)
- Vi bor i lejlighed på 64 kvm, er der plads til 2?
- Vi læser begge og er begge færdige til feb, og har igen ide hvordan vores liv former sig fra marts - er det så dumt at stå med 2 katte til den tid?
- Vi tager tit hjem til vores forældre i weekenderne enten med eller uden kat - det er mere bøvlet at pakke 2 katte ned, for en forlænget weekend og skal have 2 katte passet.
Jeg ved godt i ikke kan beslutte jer på vores veje. Men vi vil bare gerne høre jeres tanker og ideer til hvorfor vi skal gøre det eller ikke skal gøre det..
Lige nu er det en super ide at få en kat mere den ene dag og en dårlig ide den anden dag.
Mvh
Sofie og Michael
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 7 Emner: 25 Svar: 113
Men, vi ved fra vores hunde hvor stor glæde de har af hinanden og fik også af vide af andre at vores kat havde brug for en ven - så det skulle han da ha' og min mor havde faktisk lige fået killinger, så vi ventede 2mdr på at han blev gammel nok til at flytte (Så var han 12 uger selvf.)
- Vi gik faktisk og overvejede om det var dumt med nr. 2, han var jo tilfreds, hyggede med hundene - legede, puttede osv.
Men da Sylvester flyttede ind og de to katte ligesom fik set hinanden an, så fik de SÅ stor glæde af hinanden! De slåsser, leger, putter, går på eventyr sammen osv. - jeg fortryder IKKE at vi fik kat nr. 2.
Man kan jo oprette en sygeforsikring på kat nr. 2, så er I da lidt bedre sikrede.
- Lyder da som om der er nogle gode ting på plus siden.
jun 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 8 Svar: 54
Selvfølgelig kan det være bøvlet at pakke to katte ned, men det er jo så igen en prioritering. Dog ville jeg ikke sige at det er sværer at få passet to katte end en (: tværtimod ville jeg sige at de kunne være alene det længere, fordi de så har hinanden (så længe mad og vand selvfølgelig er til rådighed)
Back to the point - Jeg ville personligt aldrig gå tilbage til én kat igen (:
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 36 Svar: 353
okt 2011
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 41
Så må næste skridt være at finde en der passer ind og passer til ham vi har..
Tak fordi i er kommet med jeres indput og givet mig en indsigt..
Kat nr 2 skal, skal ikke??