{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
863 visninger | Oprettet:

slankefoder til stor killing?? Hjælp :) {{forumTopicSubject}}

Hej KG!

min killig Felix på knap 8 måneder, er blevet for tyk på det killingefoder han får (royal canin kitten 36), og har altså fået en træls "dælle" mellem bagbenene nu, og han ser generalt lidt for stor ud! Han er fint aktiv, spæner frem og tilbage, klatrer, er ude osv. så motion får han en del af!

men kender i noget slakemad en killing må få? Ville være ked af at skulle "made" ham på bestemte klokkeslætter, da jeg er tilhænger af at katten selv styrer hvornår den er sulten. i øvrigt vil jeg gerne væk fra royal canin, da jeg synes der er for mange fyldestoffer i (korn osv), ifht. hvad man giver for det. Kender godt til www.zooplus.uk.co og vil gerne finde noget derinde smiley

Han bryder sig ikke synderligt meget om produkter med fisk i, da jeg havde bestilt en prøvepakke med Orijen hjem, og den var han godt nok ikke særlig begejstret for!!

håber nogle kan hjælpe mig, så bette mis kan blive fin slank igen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  slankefoder til stor killing?? Hjælp :)
  • #1   12. jun 2012 stavefejl er gratis smiley

• #3   12. jun 2012 hehe men han er ikke kastereret endnu smiley når han er ude, foregår det i sele (laang sele, så han har hele græsplænen at rende på), og han hverken strinter eller noget indenfor, så derfor har vi valgt at vente smiley vi skal til at flytte i lejlighed, så der kommer han til at være indekat igen. han har heldigvis ikke spor imod at være inde smiley

• #6   12. jun 2012 hvorfor kan den ikke det lotte?

og okay, må spørge dyrlægen om han skal ind og tjekkes...

missen vejer altså 3,5 kg og er ikke en skovkat eller MC, bare en alm. huskat, dog med lidt småtræk fra en skovkat.

• #9   12. jun 2012 NFO er jo også en noget større race end en bette huskat smiley kan være jeg skal forsøge at oprette min herinde, så man kan se hvordan han ser ud.. synes bare han ser ret overvægtig ud, ifht. at han ikke er ældre. da vi fik ham for knap 3 mdr. siden, vejede han 1800g. men vil lige snakke med dyrlægen også smiley

• #11   12. jun 2012 nu er det jo sådan at katten ikke ligefrem kommer ud konstant og er ude hele dagen. han beder ikke engang selv om at komme ud, og render ikke ud når døren står åben fx! Det er kun når vi selv går i haven, at han så kommer med!

Katten FÅR vådfoder (porta 21) og går meget op i at han får noget ordenligt at spise... og hvorfor må killingen ikke få killingefoder fra den er 7 måneder, når der står her og der og alle vegne, at de skal have det til de er mindst 10 måneder?

Føler det som et angreb, den måde du skriver på der, for gu tænker jeg sku på katten og vil den det bedste, og han skal også nok blive kastereret, men ville godt vente til vi er flyttet. kan så godt være at det må gøres inden, men det jo ikke jordens undergang, så længe katten ikke lider nogen overlast!

og fint at hans vægt så er normal, den virker bare voldsom ifht. killingens størrelse, men det nok meget normalt så.

og så kan du jo evt. skrive noget foder som jeg kunne afprøve, da jeg som sagt allerede har afprøvet Orijen, hvilket dyret ikke ville have, og vil gerne prøve feline porta og applaws, for at se om det falder i hans smag. men hvad er der ellers at prøve ?

• #13   12. jun 2012 hehe det eneste felix vil æde er kogte ris eller kogt kylling. alt hvad der er råt eller lign. gider han ikke smiley han leger bare med det hvis det fir besværligt at spise, og så får det lov at ligge

• #15   12. jun 2012 han får noget hver gang jeg laver mad med råt kød som han kan tåle (tør ikke give ham fars, for det ved jeg ikke om de må få?) men hvis vi fx. skal have en kotelet eller kylling så skærer jeg lidt fra og giver ham.

og ja, det er fint at han vil slå sit bytte ihjel, og han får heller ikke skæld ud eller noget, men han spiser det bare ikke, når han så er færdig? smiley

Dengang vi fik ham, var han kun blevet fodret med kogte kartofler og brun sovs, intet kød eller kattemad, så det tog mig en del tid at få han til at æde noget så simpelt som alm. tørkost og vådfoder. da han gjorde det begyndte han at få lidt råt, dog meget små mængder, da han nemlig ikke spiser det.. ting som fx. leverpostej er heller ikke noget han gider. (har forsøgt at give han en smule, for det nemt at skjule fx. en ormekurs pille i o.l.)

• #18   12. jun 2012 hehe ved godt leverpostej ikke er katteføde smiley det var også mere for at teste smagsløgene smiley

hvordan giver du så det rå kød, og hvad er bedst at give? kunne være jeg kunne få ham til at spise lidt, men han foretrækker godt nok sit tørkost og vådfoder. Køber også porta 21, da det er den der er mest ordenligt kød og vitaminer osv. i, sådan som jeg har læst og forhørt mig frem til. og han får vådfoder hver dag. han spiser ca. 100g vådfoder og 80g tørfoder på en dag hvor han er sulten. knap så meget tørfoder når han bare går og nipper. han drikker dog ikke så meget mere som han har gjort?

• #24   12. jun 2012 lotte: det var også mere en af de sidste kommentare hun skrev som virkede nedladende:
    Se det ved du jo altså ikke noget om hvordan han vil reagere såfremt han pludselig slet ikke kan komme ud mere.
    En ungkat med hormonerne i behold...god fornøjelse sige jeg bare...til udsigten til en rastløs, storvrælende kat, der strinter på alt han kommer i nærheden af...

Jamen du milde, hvor nogen da er gode til at skabe problemer for sig selv...på dyrenes bekostning, for dyr tilpasser sig altså ikke bare sådan lige ud fra hvad mennesker mener de skal.

og Susan: Jeg vil forsøge at få ham til at spise lidt mere råt, og se om det er noget han gider, og ellers vil jeg finde et tørfoder som ikke har korn og alt det skidt i smiley Tak for hjælpen, har allerede siddet og læst lidt om BARF, men ved ikke rigtig om det er noget jeg kunne vænne mig til.. i hvert fald ikke at fodre 100% med.

• #25   12. jun 2012 lotte: Man kan sådan lige ane hans ribben hvis man trykker og kører lidt frem og tilbage smiley så jo, han er måske nok som han skal være i den alder. troede bare ikke de kunne få den "delle" når de ikke var kastereret endnu smiley Men så har man da også lært noget nyt idag.

• #27   12. jun 2012 okay, vil ringe og få snakket med dyrlægen så smiley kan sagtens se pointen i at han skal holdes inde fra nu af - han har også kun fået lov til at komme ud siden maj, så der begrænset hvor længe han har været med ude smiley

• #29   12. jun 2012 tak for linket, vil lige studere det nærmere smiley forsøgte ellers mit bedste inden jeg fik ham, for at finde det rigtige foder, og spurgte også til råds herinde.. det gør det dog ikke særlig nemt når dyret ikke vil æde det smiley

Kommentér på:
slankefoder til stor killing?? Hjælp :)

Annonce