{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
999 visninger | Oprettet:

N-A
N-A
Tilmeldt:
19. jun 2012
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 92

1 eller 2 katte? {{forumTopicSubject}}

Alvin går sammen med min hund, og her i ferien er de næsten aldrig alene.

Men når hverdagen begynder vil de skulle være alene 6 timer om dagen + nogle timer om aftenen nogle gange om ugen, både når jeg skal til træning eller hjem og besøge folk. Her kommer hunden gerne med, og derfor vil Alvin skulle være alene hjemme.

Spørgsmålet er så om han vil have glæde af en veninde, eller han vil værel ligeglad? Både Alvin og evt. den nye kat vil blive neutraliseret uanset hvad.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1 eller 2 katte?
  • N-A
    N-A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 92
    #1   27. jun 2012 Nej det var også det jeg tænkte. Min mor synes jeg var skør.. "Det er jo bare en kat".. Men jeg kunne da nemlig også forestille mig at han ville synes det var hyggeligt.

  • #2   27. jun 2012 For nogen er det jo "bare en kat" og det bliver man nødt til at finde sig i at folk ser sådan på det men jeg kan godt forstå hvad du mener smiley jeg har også flere katte og de har også glæde af hinanden, så jeg kan også kun tale godt om det.

  • N-A
    N-A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 92
    #3   27. jun 2012 Ja, det er jeg også vant til med hundene, så sådan er det bare. Men jeg holder fast i min beslutning så. Har allerede fundet en lille guldklump, så hun kommer hjem om en måneds tid når hun er gammel nok.

  • #4   27. jun 2012 Jeg har hele tiden fået afvide at det var bedst med to katte! En dag fik jeg så kontakt til en eller anden katte ekspert (kan simpelthen ikke komme i tanke om hvad hun hedder) pga. nogle spørgsmål omkring min hankat smiley Hun sagde at katte har det godt med at være alene, og langt fra behøver en ven. Og at det problem hun aller oftest stødte på, var problemer mellem katte der boede sammen.
    Så tja. Jeg selv står dog i samme situation som dig, og ved stadig ikke hvad det rigtige er smiley


  • #5   27. jun 2012 SH: Jeg må indrømme at jeg selv undrede mig lidt.

  • Thomas N
    Thomas N Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Svar: 3
    #6   27. jun 2012 Det er ikke et mærkeligt svar. Katten er delvist solitær og i naturen vil katten oftest helst være alene. Derfor kan en kat sagtens have det fint med at være sig selv. Selv har jeg positive erfaringer med "alene" katte, såvel som 2 stks... Jeg har dog også oplevet 2 katte der ikke kan sammen og det er ikke særlig sjovt.

  • Thomas N
    Thomas N Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Svar: 3
    #7   27. jun 2012 Man gør sig jo forskellige erfaringer.. I naturen vokser katte også op sammen, men når de når en hvis alder vil de gå hver til sit. Katte er ikke flokdyr (bortset fra løver)... Men som sagt, kan to katte sagtens få masser af glæde ved hinanden! Det modsatte kan dog også gøre sig gældene, og det er egentlig blot det jeg bare vil sige..

  • Thomas N
    Thomas N Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Svar: 3
    #8   27. jun 2012 Ah, okay.. Så vil jeg give dig ret, så kan det undrer en med det råd.. Men jeg vil så anbefale at sætte den sammen med en anden killing ihvertfald. Men det ser vist også ud til at være planen smiley Held og lykke med de 2 små!

  • N-A
    N-A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 92
    #9   29. jun 2012 Tak for svarene alle sammen smiley



  • #10   1. jul 2012 Det kommer helt på an hvordan din kat er. Nogle katte kan have enorm glæde af en kammerat, nogle katte kan leve i flok (men vær opmærksom på at der altid vil være enkelt individer som ikke kan indføres i flokken, en ny kat vil altså skulle accepteres af den eksisterende fok) og så er der igen nogle katte som slet ikke kan acceptere andre katte i det de anser for deres private territorie. Og jeg er helt enig med Thomas - Det kan være meget hårdt, hvis man har en kat som slet ikke kan med de/en anden kat/katte - Det er så frustrerende og medmindre man har enten helt fantastisk, uudtømmelig god tålmodighed eller ikke har noget problem og pladsen til at holde dem adskilt så kan det føre til at man må omplacere en af sine katte og det er ikke et scenario nogen har særlig meget lyst til smiley Kh. Anna

  • N-A
    N-A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 92
    #11   9. jul 2012 Tak for svar Anna

    Men hvordan ved jeg lige om Alvin er en af de katte der vil være glad for en anden kat eller ikke? smiley


  • #12   9. jul 2012 hmm ja det er et problem - Men der er ikke andet at gøre end at prøve. Men jeg ville vente og se hvordan han klare at være alene de timer der efter sommer. Sørg for at han har kradsetræ og legetøj - Hvis ikke det er nok, så kan i evt. springe ud i at få en legekammerat til ham. Men ja det er en god ide at de begge er neutraliserede og helet efter indgrebene inden i sætter dem sammen smiley

  • #13   9. jul 2012 Det vil helt sikkert glæde ham at der bliver en anden sjæl i huset når du er på arbejde eller på besøg mm. Jeg synes dog du skal overveje (hvis du ikke har gjort det endnu:) om du kan overskue at have 2 katte (nu er din kat jo ikke særlig gammel endnu) og hund, også samtidig passe arbejde, træning og privatliv generelt..

    Jeg synes personligt det kan være hårdt med bare én kat, og det ville jo være rigtig ærgerligt hvis det viste sig at du ikke rigtig havde overskud til kat nr 2 smiley


  • N-A
    N-A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 92
    #14   21. jul 2012 Amielle

    Hvordan synes du det er hårdt?
    Jeg skal have en voksen hankat som er kastreret og vant til andre katte om et par måneder (hvis de kan sammen vel og mærke)

    Men jeg synes da slet ikke det er hårdt at have kat, men nok ogsså fordi jeg er vant til hundene som kræver en del mere smiley


  • #15   21. jul 2012 Synes det er hårdt at have den rigtige tid til katten når man har et arbejde på 6-7 timer +/- om dagen. Føler lidt, at jeg kun opfylder min kats mest nødvendige behov som at give den friskt drikkevand, foder og kattebakke hver dag. Kattene har jo brug for en masse kærlighed som de fik fra deres mor inden de kom ud til de nye hjem ved 12 ugers alderen og den føler jeg f.eks. ikke at jeg giver nok selvom jeg sparer tiden med familie og fritid/venner. Så på den måde, så synes jeg det til tider kan være hårdt med en kat og et arbejde på så mange timer om dagen, men måske bare mig? smiley

    Man kan så også sige, at katte passer sig selv. Men alligevel skal de jo have en masse kærlighed og opmærksomhed fra sin ejer smiley


  • N-A
    N-A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 92
    #16   22. jul 2012 Amielle

    På den måde... Men ja, det har du da ret i. Jeg har nok bare en rigtig sød omgangskreds, for vi er stort set altid hjemme hos mig når jeg har gæster eller vi bare skal hygge - men nu har jeg jo også haft hundene i to år før vi fik katten, så det er helt normalt. Hvis ikke det var sådan, ville jeg nok også få lidt dårlig samvittighed.


Kommentér på:
1 eller 2 katte?

Annonce