{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
623 visninger | Oprettet:

Fremmede kat !! {{forumTopicSubject}}

Åhh sidder lige nu og er ret Så gal !! Lå lige og små sov på sofaen og vågnede ved at min ene hunkat brummede og hørte en kat spise, tænkte det var min hankat men opdagede så at han sad ved siden af mig !! Så der sad så en fremmede kat og spiste min kattemad ! Og ikke nok med det så har den fandme strintet et sted i huset og føj det stinker men kan bare ikke se hvor det er henne smiley hvad kan jeg gøre ?? Og hvordan kan jeg forhindre den skide kat i at komme igen ????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fremmede kat !!
  • #1   9. jul 2012 har du kattelem, kan du sikre dig at den kun kan åbnes af dine katte ved hjælp af chip. Ellers har du ikke så mange muligheder, sådan som loven er i dag. Du kan evt prøve at finde ejeren af den famøse kat og bede dem holde katten inde på eget matrikel eller i hvert fald ude af din.

  • #2   9. jul 2012 Har ikke kattelem må ikke have det desværre smiley sad med havedøren åben og tænker lidt at det ikke kan være rigtig den kommer ind hos mig !!
    Ved min egen hankat går ind til naboen men de har selv inviteret ham ind og syntes det er hyggeligt smiley ellers havde jeg holdt ham inde !!


  • #3   9. jul 2012 Loven hedder sig da, at du selv er ansvarlig for at holde dine hunde og katte indenfor matriklen...eller??????

    Du må have fat i ejeren og bede dem om at holde deres kat på egen grund for eftertiden, for du er ikke fodervært for andres katte...



  • #4   9. jul 2012 nej desværre er det sådan med katte at du ikke behøver holde den på egen matrikel, men man kan forlange at den holdes ude fra andres. Idioti og typisk lov-spaghetti

  • #5   9. jul 2012 hmm står der ikke i mark og vejfredsloven at pelsede husdyr (herunder katte) skal holdes på egen matrikel? (jeg er ikke sikker - kan ikke huske det. Men mener engang jeg fik en masse ballade for at sige det modsatte) he he. Det er en varm kartoffel af en diskussion smiley

  • #6   9. jul 2012 jo og nej. Ja jeg ved godt at det lyder underligt, men katte er som sagt undtaget den regel, som det ser ud nu. Dog skal det tilføjes at der ALDRIG er kørt en sag på nettop denne regel, og jeg tror aldrig det bliver helt tydeligt før det er sket eller der kommer en tydeligere tolkning af omtalte lov/paragraf.
    Hvis du læse på forskellige sider, kan du læse at der lægges vægt forskellige steder på ordlyden. At det så burde være lov at holde katte på egen grund, som det også gælder for bla hunde, er min helt klare holdning til dette problem.


  • #7   9. jul 2012 Ja jeg må også indrømme at jeg har lidt svært ved at tyde loven (sidder og kigger i den nu). Men det er i al fald noget underligt noget hvis en katte må være udenfor, men ikke på andres grund. Hvad havde disse skrivebordsjurister (som jeg går ud fra har skruet loven sammen) tænkt sig? he he at katten selv kan kende forskel på offentlig grund og privat? Det er jo komplet skørt.

  • #8   9. jul 2012 Har jeg forstået det korrekt, at du selv har fritgående katte, og du så brokker dig over, andre også har det??


  • #10   10. jul 2012 Ja jeg har selv løse katte som alle er neutraliseret og de 2 af dem forlader ikke matriklen og min hankat går ind til naboen da de selv har inviteret ham ind og har en seng til ham !! Har smidt sedler i alles postkasser da jeg flyttede ind så hvis der var et problem så kunne de komme smiley

    Kan virkelig ikke finde stedet den har strintet smiley


  • #11   10. jul 2012 Caroline S> Den har højst sansynligt strintet på et sted dine egne katte tit gnider sig op ad, eller hvor de opholder sig mest. Måske i døråbninger eller på udadgående hjørner.

  • #12   10. jul 2012 Anja - tak må vidst vaske alt af smiley

Kommentér på:
Fremmede kat !!

Annonce