{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.515 visninger | Oprettet:

Jeres valg af katte-navne?? {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg jo stadig lidt ny herinde, så ved ikke om der har været en lign. tråd for nylig. Men jeg synes det kunne være rigtig spændende at høre hvorfor i lige har valgt at kalde jeres katte, det de nu hedder. Om der mærkelig er en historie bag, eller bare en sjov grund smiley

Kan selvfølgelig selv starte med at sige at Neko hedder Neko, fordi jeg synes det passede godt til en lille vildbasse som ham, og så betyder det kat på japansk. Neelix er døbt dette, fordi det passer til Neko - og til ham selv selvfølgelig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres valg af katte-navne??
  • #1   12. jul 2012 Jeg er vild med musik og synes at mine skulle have nogle legendariske navne.
    Elvis - det taler vist for sig selv..
    Freddie er opkaldt efter den afdøde forsanger i Queen - Freddie Mercery.
    Meniningen var at han skulle hedde Jackson (Michael Jackson), men naboens hund hedder Jack, så jeg kunne lige se det for mig:)


  • #3   12. jul 2012 Kylling er døbt Kylling, fordi vores yngste søn skulle vælge navn og han kunne ikke sige killing. Ove er født uden hale. Hendes rigtige navn er Rôfa (som på islandsk betyder Hale). Röfa er lidt svært at udtale, og derfor blev det til Ove (som minder lidt om Röfa).
    Sille og Sara er valgt af vores ældste søn, og der er kun den grund at han kan lide navnene.
    Nymfe betyder ung kvinde/pige, og derfor fik Nymfe det navn smiley

    Lidt fra wikipedia:

    En nymfe er en naturånd i den græske mytologi. Der er forskellige typer, afhængigt af hvilke dele af naturen de knytter sig til. De mest kendte er dryader der hører til træer, najader der hører til vand og oreader der hører til bjergene.

    De har en del fællestræk med elve- og elle-folket i den nordiske mytologi, og naturånderne i shinto.


  • #4   12. jul 2012 hehe søde historier....vores den store hedder egentlig Mr. Twitches men vi syntes det var så langt...selv opdrætter kaldte ham i daglig tale Mr. T...men ja han reagerede bare bedre på Ches da han kom hjem så i daglig tale er han Ches smiley
    den lille hed fra opdrætters side egentlig Don Vito..men ja børnene syntes at det var for gangster LOL og der kom mange navne på tale men da knægten mente at der burde var stadig lidt "farligt gangster" over ham blev han døbt Jack efter Jack sparrow smiley LOL og joooo en pirat er vel en gangster måske ikke lige i den film knægten tænkte på så meget men okay smiley Hehe så det er historien bag Ches og Jack (og nå ja så passede det jo også med at ved deres mor er kattene opkaldt efter øl altså double og tripel..så her hvem vil kender ikke skak og black jack?;) )


  • #5   12. jul 2012 Jeg har ikke selv fundet navn til min Louie;)
    På stamtavlen hedder han Baba Looey, og jeg købte ham på et kattehjem som 13 mdr. gammel, og fik at vide at han hed Louie, og det er et navn han hele tiden har reageret på så det får han lov til at hedde<3


  • #6   12. jul 2012 Mine katte er begge døbt af deres opdrætter smiley Min hellige birma hedder Viva la vida, som betyder længe leve livet. Det er hendes navn, da hun var ved at dø som killing.
    Duchess er en del af et kuld med temaet "aristocats" til dagligt kalder vi hende dog DeDe, som passer meget bedre til hende. Det er taget fra tegneserien Dexter's laboratorium, hvor DeDe er den drilske lillesøster der altid laver ballade smiley


  • #7   12. jul 2012 Min kæreste er Brazilliæner og på portugisisk (Som de snakker der) betyder Mingau grød smiley Og vi syntes det var meget sjovt at kalde en slaskedukke for grød smiley

  • Catlady
    Catlady Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 48
    #8   12. jul 2012 Leo skulle egentlig have heddet John, men det hedder vores overbo, så vi syntes egentlig det var lidt upassende at skulle kalde "JOHN så er der maaaaad!" ud gennem vinduet. Så det blev Leo, fordi det passer så fint til en rød kat smiley

    Carla havde vi svært ved at blive enige om, jeg havde masser af navneforslag men min kæreste var imod dem alle. Indtil jeg sagde Carla Cat, så tøede han op og synes det lød meget fedt. I daglig tale hedder hun dog Feis eller Ballajs. Baggrunden for disse kælenavne er simpelthen for intern til at genfortælle - har forsøgt, hvor folk bare lignede spørgsmålstegn smiley


  • #9   12. jul 2012 Vores hedder Milo smiley Elsker det navn smiley Hans søster der desværre er kørt over hed Molly. Det kaldte dem vi fik dem af hende.

    Min gamle kat hed Kasper, som endte som skilsmissekat og derfor har jeg ham ikke længere smiley

    Mine forældres katte hedder Mikkel og Bette mis... Mikkel er flasket op... Og hedder Mikkel fordi jeg ELSKER det navn og har altid sagt at fik jeg en dreng skulle han hedde Mikkel... Meeeen manden var ikke enig, da han hedder Mikkel haha... Så vi har en Marcus smiley Ogventer en mere til januar smiley

    Bettemis hedder det fordi min mor er ufattelig uopfindsom smiley


  • #10   12. jul 2012 Min første kat var meget speciel, og ville nok ikke falde til i mange hjem, så jeg valgte, at kalde ham Lucky (falder altid for de lidt specielle katte, man ikke bare lige får et bånd til).

    Min anden kat blev kaldt for Tarzan fordi, da jeg var ude og kigge på ham, hoppede han op og ned af mig, man kunne ikke rigtig bære ham, så var han sprunget ned igen smiley


  • #11   12. jul 2012 min ældste hedder Burger. Da han var killing, havde jeg efterladt ham og hans bror i køkkenet alene med en burger ... behøver jeg fortælle mere? XD

    den yngste hedder Puddie, hvilket er en "sammensætning" af Putte, Pewdie (youtuber, kæmpe fan) og Pudding.


  • #12   12. jul 2012 Har kun én kat jeg selv har navngivet og det er Medea - hun er opkaldt efter heksen Medea fra den græske mytologi og hun er også en værre gimpe smiley

    Valentin og Coco Chanel hedder det de er opkaldt på deres stamtavler og synes det passer til dem, så kunne ikke nænne at lave det om smiley


  • #13   12. jul 2012 Milo! hvor cute et navn smiley Jeg er musik studerende så jeg synes at katten skulle hedde noget med musik. Jeg kan godt lide de stærke kvinder i operaerne, så jeg svingede mellem Mimi og Carmen. Det blev Mimi fordi Mimi ligger også tæt op af min elskede hunds navn; Fifi. Derudover har hun i pelsen et stort M aftegnet i panden, og hun reagerede godt på navnet.

  • #16   13. jul 2012 Mine 2 første (som egentlig var min fars) hed Jumble & Bumble, 1 fordi navnene passer savner og 2 fordi Jumble jo også betyder "en rod", eller "blandet tilfældet" som passede godt til hende da hun var lidt af en rod, og så rodet ud som killing, og Bumble som er en forkortelse på bumble bee, som jo en en hyggelig lille bi der bare summer rundt og er glad (:

    Det næste 2 hed Laffe og Kaffe. Laffe hed Hefrik Trutter Brumberg Hafferlaf d. 5 opkaldt efter Hafferlaffen i Peter Plys, da han var virkelig stor, og mindede om en hafferlaf. Kaffe hed kaffe fordi det lignede at nogen havde hældt kaffe udover hende som killing og ikke kunne få farven i igen - Og så passede det til Laffe (;

    Baby & Basil er blandt andet også valgt så de skulle passe sammen. Den næste (når den tid engang kommer) kommer forhåbentlig til at hedde Balou. Baby blev kaldt Baby Mis af opdrætter, og har beholdt Baby da det passer godt til hende. Basil hed oprindeligt Jones, men synes det var et forfærdeligt navn til ham da han slet ikke ligner en Jones. Så han hedder Basil, opkaldt efter den store detektiv Basil Mus (;


  • #18   13. jul 2012 Malou - fordi jeg synes det er et sødt navn
    Balou - fordi han ikke kunne hedde andet, en blå bamse dreng.
    ^ søskende så det passer jo meget godt sammen smiley

    Blue O'Malley - fordi jeg synes at o'malley er super sødt, og Blue fordi han er fra b-kuld så det skulle jo passe ind i opdrætters system, og så er han en blå masket hellig birma. Så det er jo ikke helt forkert at kalde ham det. smiley


  • #20   13. jul 2012 Min først kat hed Tiger og det navn fik hun af min mor og stedfar som jeg fik hende af,de gav hende navnet for hun havde striber og hun opførte sig som en Tiger:D

    April adopterede vi fra kattenværn og der hed hun Dora ,det syntes vi ikke passede og hun var født i april så kæresten syntes at det passede til hende.
    ( vi kaldte hende bisse da hun var en lille bisse) smiley


    Felix adopterede vi også fra kattensværn og han hed opringelig Bølle men det passede på inden måde,og jeg ville have han skulle hedde Batman men det ville kæresten ikke gå med til,jeg valgte så Felix da jeg syntes at han lignede en Felix.(han burde hedde Diva da han er en ) smiley

    Nova er også fra kattensværn , hende kaldte de Bettemis men det kunne vi ikke lide, jeg valgte Nova, jeg syntes bare det passede hende:D
    (Nova burde hedde kælling da hun opføre som en ) smiley


  • #21   13. jul 2012 Mine tre katte hedder Joey, Chandler og Ross smiley
    Joey kom til at hedde Joey fordi hans personlighed passer perfekt med Joey fra Friends. Han er altædende og spiser hele tiden, han er ikke den hurtigste knaldert på havnen og kan kigge på én som om han tænker "How are you doin?"
    Da vi fik Chandler blev ham og Joey hurtigt bedste venner. Og det passede jo fint, for Chandler er lidt doven og ligeglad med alting, og så er han en klodsmajor uden lige.
    Da vi så fik vores nye killing, skulle vi egentlig ha haft en hunkat som skulle ha heddet Pheobe. Men det blev en han, og så kunne han jo ikke hedde andet end Ross. smiley
    Når vi engang får et større sted at bo er målet selvfølgelig at få samlet alle vennerne.


  • #22   13. jul 2012 Min kat ( som jeg får 6/8 ) hedder Leonard Missårh .

    Han hedder Leonard efter Leonard Cohen , jeg elsker hans musik , hans digte .. ja det hele smiley

    Missårh er så hans efternavn smiley , i mine øjne er alle kattes efternavn Missårh .
    Fordi hver gang jeg ser en kat , kalder jeg dem bare for Missårh smiley .

    Hans mellemnavn er faktisk Dumme Kat , hehe , og det betyder egentlig :
    "Nuuurrrhhh hvor er du NUTTEET " ... hehe smiley


  • #23   13. jul 2012 Min hankat hedder Zylvester. smiley
    Syns bare han ligner sådan en lile Zylvester. smiley


  • #24   13. jul 2012 Min første hedder Gaia, fordi jeg blev så betaget af hende, og hun skulle have et guddommeligt navn.

    Min anden hedder Lua, det er efter en krigsgudinde, og hun var en rigtig laban, da jeg fik hende.

    Min sidste hedder Fatuus, oprindelig hed han Dizel, men der gik ikke lang tid før jeg opdagede, at han taler meget, så han blev opkaldt efter et græsk orakel, Fatuus.

    Mine katte - synes jeg - er simpelthen for smukke og unikke til de gængse kattenavne smiley
    - IKKE at alle andre katte ikke er smukke og unikke ... men i en 'mors' øjne er egne børn altid de bedste smiley


  • #25   13. jul 2012 vores heddet, Gizmo (kaldet Baby), Gizzy,Zmukke,Sezze/sesse,Pinky,Smukke Dreng,Schila,Jane,Møffe og janes 2 killinger som intet hedder endnu smiley

  • #26   13. jul 2012 Så var der min tidligere katte:
    Mads fordi det var et sødt navn
    Emil - han lignede min afdøde morfars Emil
    Tarzan - blev omdøbt til Gummi Tarzan og i dagli tale kaldt Gummi:)
    Trold fordi han var en langhårsblanding der lignede en Trold
    Hr. Hoved fordi det eneste der var stort på ham da han kom hos mig var hovedet
    Junior - fordi han lignede Hr. Hoved på en prik:)


  • #28   26. jun 2013 Mine 4 har jeg ikke selv navngivet, hvilket man nok også kan høre.
    Tiger hed Tiger, da vi fik ham og han lysterede navnet, så det var synd at give ham et ny. Han er en orangestribet kat og så får man det navn (har kendt mange røde katte, der hed Tiger). Til daglig hedder han dog Tigi som er lidt mere mundret.
    Emil hed også Emil, da vi fik ham. Han kendte også sit navn, så det beholdt han. Han er opkaldt efter Emil fra Lønneberg og er en rigtig bølle, så det passer meget godt.
    Schubert hed egentlig Måns - men det var navnet på en ikke sød kat i Pelle Haleløs, så det navn kunne han ikke beholde. Det blev Schubert fordi alle katte i min mands familie er opkaldt efter klassiske komponister. Men til daglig hedder han Bubbe fordi det passer lidt bedre til ham.
    Endelig er der Beethoven. Han hed Rufus, men da mine svigerfamilies dejlige kat Beethoven lige var død og de begge er helt sorte blev vi enige om, at han skulle hedde Beethoven. Han har dog vist sig slet ikke at gå i sin navnebrors fodspor - og er stadig min lille babykat med udpræget killingeopførsel. Derfor hedder han nu aldrig andet end Baby.


  • Meca
    Meca Tilmeldt:
    maj 2013

    Svar: 21
    #29   26. jun 2013 Jeg havde hele tiden besluttet at min første kat skulle hedde Harald, men inden jeg fik ham havde jeg en drøm om at jeg havde en kat der hed Theodore, så det blev han nødt til at hedde.

    Så jep en drøm valgte min kats navn:)


Kommentér på:
Jeres valg af katte-navne??

Annonce