{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat leger for voldsomt
  • #1   18. jul 2012 du kan skælde ham ud når du ser det, men jeg ville ikke gøre noget for det er deres natur og lege voldsomt, og så slemt er sår jo heller ikke smiley

men ja du kan jo prøve at skælde ham ud når du ser det, elller bruge en vand pifter på ham..

• #3   18. jul 2012 ^ er enig med dig, min voksne hunkat og hendes søn har også leget voldsomt hun stoppede da han pev.

det plejer at hjælpe på hende hvis hun bliver skældt lidt ud men katte er jo også forskellige smiley

• #4   18. jul 2012 Derfor bør man sætte kønene sammen smiley så undgår man voldsomme drenge smiley

• #6   18. jul 2012 tror hun mener sætte hunner sammen med hunner, og hanner sammen med hanner smiley

• #7   18. jul 2012 De har været sammen i ca 2,5 år. Og hun skriger nærmest, og han fortsætter alligevel. Og i dag endte hun med at bløde temmelig slemt. smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #9   18. jul 2012 Du må sætte dig i respekt angående hankatten, så snart der er optræk til at han ikke vil stoppe selv om hun væser og gør ved. Jeg har selv haft det problem i et års tid med min Skovkat, hvor de hylede op, når han fik overtaget. Han tog sig ikke af at de 2 tøser sagde fra og væste og han løb endda efter dem bagefter.

Desværre er der nogle katte, der ikke forstår hentydning af de væs og skrig den anden kat kommer med og bliver bare ved.:-(
    Derfor må du stoppe det, når du ser at han er i det humør og så være hurtig på pletten og sige højt NEJ eller FYYY og så tage ham væk fra hende.

For det er da smadder synd for hunkatten skal stå model til det hver dag og få rifter og bløde, det kan sætte sig til bulder og så er det en tur til dyrlægen plus er hun jo utryg i sit eget hjem og skal gå og passe på og får måske psysiske problemer af det til sidst. :-(. Det går ikke.

Jeg kan fortælle at idag er det utrolig sjælden min Skovkat gør det, jeg kan se det på ham og behøver idag kun at sige "NEJ så stopper du" eller kikke på han og pege med fingeren og sige NEJ.

Så det kan lade sig gøre, men det skal gøres hvergang. smiley

• #10   18. jul 2012 ^ det var det samme jeg gjorde med min hunkat, hun legede også temlig voldsomt med sin søn da han var en lille killing, han hylede højt men hun tog sig ikke af det, hun nød hun var den store. jeg behøver bare at sige hendes navn i en hård tone så fatter hun pointen idag. det forstod hun oss den gang heldigvis og idag gør hun det slet ikke smiley

• #11   18. jul 2012 Christina J hvis hankattene er kastrerede så slås de nødvendigvis ikke mere end 2 hunner eller en af hver, det har mine søsteres katte i hvertfald ikke gjort, den ene af mine søstre havde 2 hankatte i 13 år sammen (den ene måtte aflives pga. sygdom og den anden levede så alene i 4 år yderliger), nu har hun en af hver, de leger også volsomt fra tid til anden, men han stopper som regel når hunkatten piver på en bestemt måde, ellers skælder min søster ud, det hjælper.. Min anden søster har nu 2 hankatte og de er søskende og leger fint sammen og slås ikke mere end almindeligt ( i leg og sådan).

• #13   18. jul 2012 Nåh ja Christina J, det er også smartes og nemmest at få 2 katte til at enes hvis man anskaffer dem næsten samtidig og på samme alder, det var jo det mine søstre gjore, måske derfor gik og går det fint. ;o)

• #15   19. jul 2012 Okay smiley Tak for svarene.

Vil forsøge, at få ham til at holde op. Håber han kan lære det, så jeg ikke behøver give den ene væk!

• #16   19. jul 2012 Jeg har 3 hankatte og 1 hunkat...
    Her er det hunkatten man skal være efter, ellers tæver hun drengene smiley

Og kønnene er irrelevante, så længe de er neutraliserede!

• #17   19. jul 2012 Ja. Han leger bare voldsomt, og så har hun et problemt, fordi han er meget stærkere end hende.

• #18   22. jul 2012 Sprøjt vand på ham det stopper drengene her når legen kammer lidt over smiley

• #19   23. jul 2012 foREVer,
    Det er helt naturligt, at en mormis på et tidspunkt i killingernes opdragelse tager voldsomt fat i dem. Hun lærer dem simpelthen, hvordan man angriber og forsvarer sig. Det kan virke meget voldsomt for os at se på, men killingerne tager ikke skade af det og lidt efter kan man se, at de "øver" de lærte metoder på hinanden.

Jeg læste engang om en katteejer, der fik sin hunkat aflivet, fordi hun mente, den var blevet sindsyg, fordi den bed sin killing i halsen, så den skreg.
    Stakkes hunkat - hun gjorde kun, hvad hun skulle.

• #20   23. jul 2012 Christina J ok hvis det er sind sygt at sætte to hanner sammen så er jeg sindsyg for jeg har flere hanner gående både fetile og kasterater og ja de kan godt lege/slås lidt voldsomt engang imellem men det kan to hunner også og en han og en hun men det ligger i deres natur det skal være volsomt.... men to kasterat hanner er ikk noget problem for så skal de ikk kæmpe om hvem der er føren af flokken.... smiley

Kommentér på:
Kat leger for voldsomt

Annonce