{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
975 visninger | Oprettet:

N-A
N-A
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 92

Halsbånd til udekatte? {{forumTopicSubject}}

Godt eller skidt?

Jeg er så bange for om han skal hænge fast i noget når han kravler i træer o.l... men kan også godt se det er en god ide, specielt fordi han følger efter folk der viser ham interesse.

Men hvad siger I? Og kan man evt. få en form for sikkerhedshalsbånd, som går op hvis han skulle hænge fast i noget?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Halsbånd til udekatte?
  • #1   24. jul 2012 Jeg har læst om rigtig uheldige episoder også med sikkerhedshalsbånd. Jeg ville ikke bruge det..
    hellere en øretattovering. smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #2   24. jul 2012 Her kan du læse om mange brugeres meninger om halsbånd til katte og hvad andre har være udsat for i forbindelse med halsbånd til katte. smiley
    Søgte i søgefeltet på "Halsbånd"

http://www.kattegalleri.dk/forum/sogeresultat?page=1&sort=5&search=halsb%c3%a5nd

• N-A
    N-A Tilmeldt:
    jun 2012

#4   24. jul 2012 Han bliver både øremærket og chippet i morgen, så det var en form for ekstra sikkerhed..

• #6   24. jul 2012 Hvis du får ham øremærket, så kan folk jo også se han har en ejer, så drop halsbåndet..

• #7   24. jul 2012 Hvis han bliver øremærket er der ingen grund til at risikere hans liv ved at sætte et halsbånd på

• #8   25. jul 2012 Hvia han både bliver øremærket og chippet, så kan folk sagtens se han har en ejer. Med sådanne et halsbånd, løber man en alt for stor risiko. - også selvom de har klik-åbning.

smiley

• #9   25. jul 2012 Har haft halsbånd med klikåbning til en kat, jeg havde sammen med min X... Det røg af 2 gange, så jeg tror da, det virker efter hensigten..

• #10   25. jul 2012 Og jeg har haft en kat der hele 2 gange var ved at miste livet fordi at "kliksystemet" ikke virkede efter hensigten...

• #11   25. jul 2012 Man kan hos dyrenesbeskyttelse købe et elastik halsbånd, som de med lethed skulle kunne komme ud af... Vi står nemlig i samme situation, da vi har en kat som mangler den ene pote = at den halter... der hvor vi boede før, kendte alle ham og kendte til hans lille handicap..

Men sidste år købte vi hus og flyttede derfor til et nyt sted, hvor ingen kender til ham.. Det har gjort at folk tror at han er "skadet" og hendler naturligvis ud fra det... Heldigvis kommer de fleste ind og spørg om vi kender katten (da han eom regel bliver lige omkring vores grund)

Han elsker at ligge ude på fortorvet og få alle folks opmærksomhed og går dem gerne imøde... Så han er MEGET imødekommene og vil rigtig gerne snakkes med.. Det gør at folk nemt kan tage ham op osv.

For 14 dage siden ringede vores dyrlæge og fortalte at Totte lige havde været på besøg ude hos ham, da en venlig dame kom ud med ham.. Heldigvis kørte hun ham derud, og ikke ud til en af de andre dyrlæger... Så vores dyrlæge kunne så fortælle hende hvorfor han haltede og havde bedt hende om at køre ham tilbage og sætte ham af...

Vi kan ikke rigtig hænge et skilt om halsen på ham, hvor der står "Jeg mangler den ene pote"... Vi har nu i samråd med dyrlægen snakket om at få et halsbånd, som vi kan skrive vores tlf. på, så folk kan ringe til os...

Og det fortalte han at man kunne få disse smarte halsbånd hos dyrenesbeskyttelse.... Så det overvejer vi at gøre... Det er jo lidt synd at folk tager ham med... Men samtidig er jeg SÅ taknemmelig for at folk rent faktisk reagerer på en kat der halter, for han kunne jo sagtens have brug for dyrlæge..

• #13   25. jul 2012 Han er øretatoveret... men det ville sq være synd hvis han gang på gang skulle ende i et bur hos en dyrlæge, og vi så skulle hente ham... Det er mere katten vi tænker på... Og netop i den slags halsbånd skulle han kunne vride sig ud... Jeg har for en del år siden haft samme slags halsbånd til mine katte, men kan ikke finde dem nogen steder mere... "Problemet" med dem jeg brugte dengang, var at kattene mistede dem hele tiden... Naturligvis kan der ske uheld som med alt muligt andet...

• #14   25. jul 2012 Ikke for at køre indlægget helt af sporet... vi løber jo også en risiko på kattens vegne, ved at have dem som udekatte... Biler osv. Og jeg tror nu ikke at Dyrenesbeskyttelse ville henvise til disse halsbånd hvis der var stor risiko for at katten kunne blive kvalt i det... Jeg er IKKE tilhænger af halsbånd, men nogen gange kan det være en god løsning..

• #15   25. jul 2012 Jeg kan så hilse og sige at jeg også har brugt disse "smarte" elastik halsbånd...

Det endte så med at katten fik det ene ben igennem og derefter panikkede, så han blev viklet endnu mere ind..

Elastik eller klik-lås - det er noget fanden har skabt det hele! smiley

• N-A
    N-A Tilmeldt:
    jun 2012

#16   26. jul 2012 Jeg kan hermed konkludere at Alvin ikke får halsbånd på smiley

Kommentér på:
Halsbånd til udekatte?

Annonce