{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.118 visninger | Oprettet:

Maine Coon katten - værd og vide ? {{forumTopicSubject}}

Da kæresten køre som ostemand, kommer han ud til mange forskellige mennesker om dagen. En af dem han kommer ud til er en opdrætter af Maine Coon katte - løve hulen - Nogen som kender dem ?

Han er faldet for dem, ham der ellers ikke skulle have flere katte end hende vi har nu(alm huskat pige på ca 1 år) som er min, mig der giver mad, vand og gør bakken lækker. smiley

Men altså, jeg ved ikke noget om/kender noget til Maine Coon katte overhovedet. Er der noget man SKAL have til dem? Noget vi skal være OBS på omkring dem, vores anden kat, hund og barn?

Fordi han "kender" dem har han fået en god pris på to hunner, der pt begge er med kuld, når de er væk er de klar til og flytte ind hos os. De bliver begge nertarlistert(staves?) før vi før dem. Om de er vac(er de vel, når der avles på dem?) osv ved jeg ikke. Dette skal jeg ha fundet ud af, før de overhovedet kommer hjem.

De vil være inde og ude katte, vi bor ude på landet, med en lille virkesomhed som nabo(5-6 ansatte max), og lidt naboere omkring os, ellers har vi marker og marker.

Jeg har haft kat siden jeg var lille, og kæresten har osse haft kat før. Så det er ikke helt nyt for os, og så alligevel. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maine Coon katten - værd og vide ?
  • #2   25. jul 2012 Tak for dit svar. smiley

    Vi har lem, men det kunne godt være vi skulle ud og finde en der var større.

    Jeg tænker skal de have et klatretræ inde, når de kan rende ind og ud som de vil ? Vores have er omringet af flere træer og buske af forskellige strøelser.


  • #7   25. jul 2012 Pernille jeg har selv maine Coon og synes det er en fantastisk race store og klodset men sjove.... men som en anden skriver tror jeg ikk den opdrætter går med til at de bliver fritgående katte... det er ældre katte og de har været vant til indhegnet have eller løbegår så det ville jeg nom anbefale jer at i nok også gør det er ikk en billig kat og vill være trist at i smitede dem efter kort tid... nogen maine cooner kræver mere pelspleje end andre og hvad foder ang skal det være store stykker så det skal tykkes så de får brugt tænderne.... smiley

  • #11   25. jul 2012 Da det er eller bliver to aflagte avls katte vi får, er de nemlig van til og komme helt ud. Kæresten mødes tit med deres katte på den "forkerte" side af haven, uden det er forkert for dem. Deres hanner kommer i "løbegård" og de hunner der er med kuld bliver inde, til de ved om de skal være inde katte eller begge dele. Så den del bliver ikke et problem. smiley

    Camilia, jeg næsten lige sidet og læst det link du henviser til, og nogle andre. Men skal da helt sikker osse lige snakke med en af vores mange dyrlægere(vi har flere alt efter hvad det er for noget de skal bruges til).

    Og så skal hele familien osse ned og se dem. Vi har set de to vi regner med og skulle have, hvis den ene ikke noget for os har de osse en anden vi kan få.

    Er der noget sted man kan tjekke om forældrene har nogle af de sygdomme man kan tjekke for?

    Må jeg sprøge hvad I har givet for jeres katte ?

    Lige nu er planen at vi skal have disse to smukke piger, når deres killigere er kommet væk.
    (link fjernet)
    og hende her
    (link fjernet)


  • #12   25. jul 2012 Smukke damer. smiley
    Da løvehulen er en af de største (ældste?) opdrætter af Maine coon, er jeg ret sikker på at de tester deres avlskatte for arvelige sygdomme. Så bed om at få se damernes sundhedsbog og testresultater.
    Det er en dejligt stor, glad, klodset og charmerende race!
    En neutraliseret tidligere avlskat plejer at ligge mellem 2000-3500.
    Held og lykke med de nye mislinger.


  • #13   25. jul 2012 ajii en kat som tages ud af avlen og derefter sælges til kæl tager jeg 1500-2000 kr for..



  • #15   25. jul 2012 er ret sikker på at opdrætter vil stå til rådighed med rådgivning og vejledning.... jeg står altid til rådighed og vejledning overfor mine killingekøber og vejleder så meget jeg kan smiley er sikker på i vil få den samme behandling.... smiley

  • #16   25. jul 2012 Ja som Sabrecat siger, spørg opdrætteren i skal købe hos, jeg ved hun med glæde fortæller og forklare...

    Jeg nyder også mit liv med disse skønne blide katte..


  • #17   25. jul 2012 Self skal opdrættes sprøges, og det vil vi i hverfald gøre. Hele familien skal ud forbi dem på næste tirsdag og møde de to smukke damer.

    Behøves jeg og sige at jeg glæder mig som et lille barn ? smiley


  • #18   25. jul 2012 smiler.. nope det tror jeg ikke du behøver...

    Jeg glæder mig til at høre, om dem..


Kommentér på:
Maine Coon katten - værd og vide ?

Annonce