{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
804 visninger | Oprettet:

Elastik som halsbånd {{forumTopicSubject}}

Hejsa herinde smiley
Der er desværre kommet en lille spinkel kat til i nabolaget. Den kom i mandags da vi grillede i haven. Den kunne nemlig dufte kødet på grillen. Den fik en lille rest kød og ville gerne snakke. Jeg tilbød den noget tørfoder som den ikke var interesseret i. Så tænkte jeg " nå måske du alligevel har et hjem hvis du ikke er mere sulten". Den fortsatte dog med at tigge efter kød så troede bare den var lækker sulten. MEN den har været omkring vores hus og ved naboerne siden i mandags. Jeg begynder derfor at tænke om den virkelig er hjemløs.
Jeg har kontaktet Kolding dyrhospital som tager imod hjemløse katte. Jeg fik og vide at jeg skulle prøve at lave et halsbånd af bukse elastik og skrive på det: hvis du er ejer kontakt mig samt mobil nr. Hvis ingen henvender sig i løbet af 3 dage er den nok hjemløs. Jeg spurgte om katten ikke kan komme til skade hvis den hænger fast i noget med elastikken. Det svarede hende fra dyrhospitalet nej til.
Så er mit spørgsmål så til jer, hva gør jeg? Har nogen gode/dårlige erfaringer med det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Elastik som halsbånd
  • #4   26. jul 2012 Hvis du gør det. er du både en ansvarlig person, samt at du udviser stor dyreomsorg. For med sådan en seddel, der er tilhæftet på et stk. buskeelastik, har den alle muligheder, for at blive "fundet". Og dermed kan de pågældende ejere kontakte dig og give dig besked.
    En bukseelastik, der sidder bare let til, er enormt strækkelig og vil til hver en tid, lade katten glide ud af det, i tilfælde af at den skulle hænge fast i en busk, eller en gren. Jeg sørger altid selv for at købe de halsbånd, der udelukkende er lavet af farvet elastik, HELE vEJEN RUNDT. Det kan i hvert tilfælde give sig kolossalt meget og kan trækkes af og på, uden at lukke det op. De fås desværre kun ganske få steder. Bla. i vores Super Brugs (af og til). Dyrlægen handler også med dem en gang imellem. Men ellers kan man næste kun få de der "klik-halsbånd). Og dem køber jeg aldrig. For jeg stoler overhovedet ikke på den klik-funktion. Og de halsbånd er nemlig ikke særlig elastiske.
    Så gør endelig katten (og dig selv), en tjeneste og sæt en lille "afsender" på den. Sæt evt. også nogle opslag med et lille foto på, op i supermakedet i din by. Så har den endnu flere chancer for at nogen kan finde deres kat. Godt gået :o)

• #5   26. jul 2012 Klap lige hesten Lotte. Du svarer på et ønske om godt råd, med et rent angreb.
    Jeanette har jo netop foretaget sig noget, ved at kontakte dyrehospitalet. Der gav man hende et udmærket råd. Der sker INTET ved at give den et løstsiddende stk. bukseelastik på i et kort tidsrum.
    Jeg mener at KG er et super forum, hvor vi katteglade mennesker, kan udveksle gode råd og alskens erfaringer. Men når tonen med et skifter karakter, på en dum og ukonstruktiv måde, ja så er vi straks forbi hele meningen med formålet.

• #6   26. jul 2012 Og forøvrigt, fik jeg engang en "skideballe", direkte fra Kattens Værn, da jeg luftede min usikkerhed om det korrekte i at undlade at fodre en forhutlet tilløbende kat. "Er du tovlig" sagde hun. "Naturligvis skal du give den stakkels sultne kat noget at spise". Og så fik vi ellers den der snak om, alt det der man også bør gøre, som at sætte sedler op og give katten en seddel på et stk. halsbånd.

• #8   26. jul 2012 He he. Ser lige at du står som sur og negativ kæ... ;o) Nej nej. Vel skal du ikke være mopset ;o)
    Jeg studsede bare lige lidt, da jeg mødte føromtalte "ordbrug". For trådstarter førte jo en rigtig pæn og sober tone i sin søgen efter råd. Nå, nok om det.
    Og jeg mener da at det er helt i orden, at "blande" sig, når man samtidig selv er ved at føre en dialog med trådstarter og ellers skriver om samme emne.
    Jeg har selv flere gange, stået i samme kedelige situation, med en halvstor kat, som man ikke aner hvor hører hjemme. Det er bare SÅ ubehageligt og bekymrende.
    Og....så kan jeg godt blive lidt træt af at høre om, at folk mener at det er ganske forfærdeligt og dødfarligt, at give katte et ordentligt elastikhalsbånd på. For vel kan der i sjældne og uheldige tilfælde ske det, at halsbåndet sætter sig ned om et af kattens forben. Men da det jo som regel er privatejede katte, der får halsbånd på, må man gå ud fra at det bliver rettet, når den kommer hjem. Det er også sket her. Men det ordner jeg jo straks. Mine katte gennem 38 år, har alle haft halsbånd på. For jeg oplever alt for ofte, her ude på landet, at folk end ikke gider at se dem i ørene, for at tjekke efter øretaovering, når de har ramt en med deres bil. Men har de halsbånd på, er chancen meget større, for at de ser efter og dermed kontakter rette vedkommende.
    Er du sur endnu Lotte :o)

Kommentér på:
Elastik som halsbånd

Annonce