{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.328 visninger | Oprettet:

Flytte sammen med ny kat, hjælp!! {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Min kæreste og jeg vil gerne flytte sammen, men vi har begge to hver vores kat og vi kunne godt bruge et råd til hvordan det bedst kan lykkes.
Jeg er desværre selv meget skeptisk over for det, da jeg tidligere fik en lille hankilling, som bestemt ikke kunne sammen med min nuværende hunkat. Han jagede hende meget rundt, sprang op på ryggen af hende med kløer, og lå på lur bag kattebakken, så hver gang hun skulle derud, angreb han hende. Det har så resulteret i at hun begyndte at tisse alle andre steder og blev meget stresset, da hun aldrig kunne være i fred.
Det endte så med at jeg måtte give ham væk.

Min kærestes kat er som sagt en hankat, en meget stor en af slagsen og jeg er bange for at det samme vil ske igen. Han kan godt finde på at angribe fødder og bide, når man aer ham og det minder meget om den lille killing jeg havde.

Har I et godt råd til hvordan man kan få de to nye katte til at enes?

Det skal lige siges at det vil være mig der flytter ind i hans hjem, så vil det skabe problemer at der kommer en ny kat ind i hjemmet, når det er hankattens territorium eller har nogen af jer gode erfaringer med det? Jeg håber I kan hjælpe.

Mvh Christina og Bella smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytte sammen med ny kat, hjælp!!
  • #2   30. jul 2012 Det tænker jeg også, men skal det så bare være i et par timer, eller skal man forsøge sig med en uge hvor de bor sammen og så se hvordan det går?

  • #3   30. jul 2012 Står lidt i samme dilemma... Jeg har 2 udekatte og min kæreste en indekat.... Når vi en gang skal flytte sammen, så ved jeg ikke hvad vi skal gøre, hvis de ikke kan enes.... Vi vil ikke af med nogen af dem... Jeg tænker så at i vores tilfælde, så kunne hans kat bo sammen med mig og mine katte, for at se om det kan gå - Han skal selvfølgelig også være her.... Han behøver jo ikke være hos sig selv, hvis katten er hos mig.... Hvis vores katte ikke kan sammen, så tror jeg kun vi flytter tættere på hinanden men ikke sammen...
    Måske skulle du prøve at tage din kat med hjem til ham, når I nu alligevel skal bo der.... - Og så skal de vist være lidt i hver deres rum, så de kan lugte hinanden... Jeg ville købe Feliway med det samme.... Tror også det ville være en god ide, at ligge et stykke tøj hos din kæreste med lugt fra din kat.
    De mere erfarne katteejere har sikkert mange flere gode råd. Læser med på sidelinien.


  • #4   30. jul 2012 Tag på ferie hos din kæreste og tag katten med.....


  • #5   30. jul 2012 er de begge kastereret/stereliseret....???
    er de begge voksne katte....???
    killinger er meget mere livlige end en voksen kat er.... kan godt være din kærestes kat angriber jeres fødder det er formodenlig leg kan være han keder sig....
    vil mene det ikk burde være noget problem der vil altid være lidt hvæsen og brummen i starten men det er meget normalt....


  • #6   30. jul 2012 Tak Lonnie, det er da en glimrende idé med et stykke tøj eller andet, som lugter af min kat. Så kan hans kat få lov til at snuse hende ad og måske vænne sig til hendes lugt, inden hun kommer. Og ja, jeg overvejer nemlig også det med at tage hende med i en uges tid, men så er det bare jeg er lidt nervøs for hvordan hun håndterer kattebakke-problemet, når den pludseligt står et helt andet sted, i en ny lejlighed. Men ja, jeg kan da godt høre at du står i lignende situation ;-( Jeg vil gerne høre hvordan det går, hvis I prøver at flytte dem sammen smiley

    Til Rikke; Ja de er begge kastreret/steriliseret og min kat er ca. 4-5 år gammel og hans kat er 1½ år gammel. Måske er der så stadig lidt killing i ham, han bider sådan set heller ikke hårdt, men han kan godt få fat med kløer, så det bløder.
    Jeg er bare bange for at han vil angribe min kat og være efter hende også smiley


  • #9   30. jul 2012 Med hensyn til kattebakken, så skal der være 2. De vil nok ikke bruge samme bakke, og der er jo ingen grund til, de skal pølle/tisse overalt....
    Tag din egen kattebakke med eller køb en ny ud til din kæreste, så I har 2...
    Ofte vil katte ikke bruge samme kattebakke...


  • #11   30. jul 2012 Christina: Vi flytter ikke sammen foreløbig. Vi har kendt hinanden halvandet år, men jeg har haft hus til salg 3½ år med min x, så jeg flytter ikke fra min lille lejlighede før det er ude af verden...... Og der skal også findes det perfekste sted til alle 3 katte. Men skal også finde job først. Det ville jo være rart ikke at være bundet af noget, så man kunne flytte i retning af et job. Kattene skal ikke flyttes mere end højst nødvendigt.... Tror jeg skal holde øje med din flytning først...
    Hvornår planlægger I at flytte sammen...?


  • #12   30. jul 2012 Christina: Mine har også kunnet bruge den samme..... De kan også spise af samme tallerken. Det undrer nogen i min omgangskreds, da deres katte ikke kan spise sammen og knurrer og hvæser - Ellers får kun den ene mad... Eller en bliver puffet væk.

    Christina: Du kan gemme lidt af din kats brugte grus i en pose og komme i kattebakken øverst, når I er flyttet. Så har hun sin lugt med... Det er jo ikke kun hans kat, der skal byde velkommen, om man så må sige - Hun skal også kunne nikke genkendende til noget... Og måske have sin katteseng/tæppe eller lille kradsebræt med så der er noget af hendes... Det vil hankatten nok også synes er spændende. Når jeg bsøger min kæreste, så er hans kat helt vild med min sportstaske - Den ligger mine egne katte på, og når jeg har stilt tasken på gulvet hos min kæreste, så ligger hans kat sig på den med det samme.... Ved ikke helt hvad det betyder, men de kan da lugte, der har været en anden kat.


  • #13   30. jul 2012 Ups.... 2 gange Christina.... Den smuttede lige.

  • #14   30. jul 2012 Den som flytter til nyt område vil være nervøs, jeg ville give den nogle dage i et rum med lukket dør eller helst gitter,,, så får hun et område hvor hun kan begynde at føle sig tryk og med egen kattebakke, helst den hun bruger nu, og gør den ikke ren lige før flytningen, den skal jo lugte kendt, hvis de 2 katte har gitter/dør mellem sig kan de dufte til hinanden uden at komme " i kamp" om hvem der har ret til at bo der + det giver tilflytteren tryghed at have et rum at gå ud fra og måske trække sig tilbage til, og han finder ud af at alt ikke er hans, det er det NU,,, men det er godt de er af hvert sit køn,,,, husk at de vil tage nogle kampe også katte der er vokset op sammen tager en tur nu og da, bare det ikke er så voldsomt at den ene ikke kan få fred, skal i ikke blande jer,,, i kan give dem god mad medens de kan se hinanden, så de ved der er nok til dem begge så de ikke tror de skal slås om resurserne,,, jeg kan finde på at tabe noget som larmer hvis mine er lidt voldsomme, så plejer de at gå hver for sig.

  • #15   30. jul 2012 Jette: Vil du foreslå det samme for mig, når jeg har en han og en hunkat og min kæreste en hankat????? - Altså at have dem i hvert sit rum?

  • #16   30. jul 2012 Ja! helt klart,,, så kan i jo give dem lege tid sammen, lige så snart i kan se at de har det godt med hinanden,, og så stadig holde dem ad skilt hvis i ikke er der til at holde lidt styr på dem,, mange siger at hvis katte først har fået lov at slås for alvor glemmer de ikke.
    jag havde 2 kastrat drenge som var bedste vender i 2år, jeg havde også en lille tøs som var venner med begge drenge, en dag gik der noget galt mellem drengene og de var ikke til at stoppe, de blev aldrig GODE venner igen, den som det gik ud over fik så pauser på soveværelset( dengang havde jeg ikke katte på soveværelset) og det fungerede ok


  • #17   30. jul 2012 Jette: Har du så katte nu, der ikke kan enes???

  • #18   30. jul 2012 Desværre blev min dejlige bimse dreng aflivet, han havde spist en sommer sko, han havde en del besøg hos dyrlægen pga sine mærklige spisevaner smiley men han var min putte mis, jeg har den ene af drengene Birk sammen med en MCO dreng, og Birk som altid var under kat, er nu overkat, og det selvom Manne vejer omkring 10kg og Birk 4 1/2kg, jeg har bestilt en lille ny pige, hun kommer til november regner jeg med, og en lille ny killing bliver bare lukket ind, det har aldrig været noget problem.

  • #19   30. jul 2012 jeg har heller ingen problemer med at lukke nye ind i min flok som ikk er en lille flok.... der vil altid være hvæsen og brummen i starten det er meget normalt men kan kattene mærke i er nervøse bliver de det også.... i har en af hver og de er begge kastereret/stereliseret så det burde ikk være noget problem

  • #20   30. jul 2012 Jette: Kom også til at se, jeg havde kommenteret dine katte, men kunne ikke finde tilbage og slette mit ?... De er flotte begge dine katte. Sikke noget øv med Bimse..

  • Sabrina A
    Sabrina A Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 64
    #22   31. jul 2012 Jeg havde min søsters og svorges hun-mc på besøg igår, da vi ville se om mine hankillinger kunne enes med hende, da de skal passe dem når jeg skal på ferie.

    Det gik ikke så godt.

    Deres Luna virkede bange og stresset, selvom hun er en stor misser. Hun var ikke i vante omgivelser og de var to.

    Lille Anton gjorder sig stor som aldrig før, og der bliver knurret og væst af os alle.

    Felix var dog rigtig nysgerrig og mere modig, og turde kom lidt mere tæt på, men var Luna ikke helt tilfreds med.

    Hun var her i et par timer. Men tror sådan noget tager tid. Det ikke noget der bare lige lykkes sådan og alle katte er forskellige. Det skal nok komme med tiden smiley

    Tror ihvertfald bare jeg vælger, at min søster bor hos mig og passer Felix og Anton imens jeg er på ferie smiley





  • #23   1. aug 2012 Tak Lonnie smiley

Kommentér på:
Flytte sammen med ny kat, hjælp!!

Annonce