{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.034 visninger | Oprettet:

Flytte sammen - kontanthjælp {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg har den hersens dejlige kæreste, som jeg snart har været sammen med i 2 år. Vi taler så småt om at finde en bolig sammen, og det ville jeg jo synes var fantastisk.

Jeg står bare i den mega dumme situation, at jeg er kommet på kontanthjælp, og går sygemeldt med en skæv hofte... så mine fremtidsudsigter til et job lige pt. er lidt lange.

Jeg sidder nu og taler med en veninde om alt det her... og hun siger, at min kontanthjælp IKKE bliver ændret, hvis vi flytter sammen.
Men jeg har hørt det modsatte, at min kæreste skal forsørge mig, hvis vi flytter sammen, og derfor får jeg IKKE kontanthjælp.

Er der nogen af jer kloge mennesker som ved noget om dette?!
Jeg flytter ikke sammen med ham lige nu og her... og håber bestemt ikke at jeg skal være på kontanthjælp ret meget længere (i må godt krydse fingre for en hurtig helbredelse til mig). Men hvis og så fremt, er der så nogen der ved om jeg bliver påvirket af at flytte sammen med ham?!

Vi er ikke gift, har ingen børn, og det er kun mig som er på kontanthjælp... han har en fast indkomst.


Jeg beklager det meget IKKE-katte relaterede emne... men jeg blev alligevel lige lidt nysgerrig, nu når vi sad og talte om det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytte sammen - kontanthjælp
  • #2   28. nov 2011 Tror det kommer an på hvor meget han får i indtjening - hvis han får nok til at kunne "sørge" for dig via. deres forvirrende regnskaber så får du ikke kontanthjælp, men hvis han ik har den store løn så bliver du stadig ved at få det samme smiley

  • #3   28. nov 2011 JA det var lige netop det jeg havde hørt et sted fra.... Det med deres beregninger hist og her. Men jeg kan ikke finde nogen steder hvor det står. Faktisk kun det modsatte, som Lone J siger.. at det kun er hvis vi er gift, eller køber et hus sammen... eller som på anden måde får en stor indkomst smiley

    Fik også lige et svar på andet forum, hvor det samme stod smiley Så jeg tror faktisk godt det kan lade sig gøre.

    Håber bare jeg snart er ude af kontanthjælpen smiley Ville helst have mig et job smiley


  • #4   28. nov 2011 Din kæreste har kun forsørgerpligt hvis i er gift, man kan altså godt flytte sammen uden at hans indtægt har betydning for din kontanthjælp..

  • #5   28. nov 2011 Fantastisk smiley

  • #7   28. nov 2011 Hans indtjening har ikke indvirkning på din kontant hjælp.

  • #8   28. nov 2011 * Felis *
    Øhh - jeg skrev TROR, af hvad jeg ved af betyder TROR ikke at man er sikker. så fatter ikke lige din direkte frontning på mig!


  • #9   28. nov 2011 Det var bare rart at høre, at det ikke påvirker os smiley

    I behøver ikk blive uvenner over det smiley



  • #10   28. nov 2011 Det har ingen indvirken på din kontanthjælp. Står selv med det samme- sygemeldt på kontanthjælp. Og jeg bor sammen med min kæreste der har fast arbejde. Han købte hus sidste år, og jeg står som debitor for hans lån og det fungere fint. Det har ikk ændret på mine penge. Det er kun hvis i gifter jer og han har job at han ska forsørge dig.

  • #11   28. nov 2011 Boligsikringen vidste jeg godt... Men det går nu nok den er ikk så høj alligevel smiley
    Men så må det godt blive det nye år, så vi kan finde ud af at flytte sammen smiley


  • #12   28. nov 2011 aaahhhmmm - altså nu er det sådan i lovens fortstand, at gifte og samlevnede har samme status - altså er din kontanthjælp afhængig af hans indkomst.

    Ring til kommunen og spørg, så du er helt sikker..


  • #13   29. nov 2011 Hej her, Jeanne smiley

    Jeg spørger min socialrådgiver - søster !

    Regner med i morgen ;))

    Øv, at man skal ha spekulationer over den slags, når man i forvejen er syg..


  • #14   29. nov 2011 Maiken- min forlovede er jo min samlever. Men det har ikk ændret min sats.? Jeg får det samme som jeg gjorde inden vi flyttede sammen.?

  • Christina S
    Christina S Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Katte: 2 Svar: 4
    #17   29. nov 2011 felis det kan godt være hvis du skulle bestemme. Sådan er det ikke i min kommune hvert fald. Så dit svar kan jeg ikke bruge til noget.

  • #18   29. nov 2011 Giver felis ret. Jeg har været sammen med min i lig knap 3 år og har ikk hørt at der er et vist antal år man ska vær sammen for så at der er ændringer i min kontanthjælp. Jeg har læst papirene nøje da jeg kom på KH.

  • Christina S
    Christina S Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Katte: 2 Svar: 4
    #19   29. nov 2011 det kan godt være.. Sådan så min kærestes social rådgiver ikke på det.. Men det problem er også løst.. Min kæreste er igen på arbejdsmarkedet.. Men én ting er sikkert og det er da at KH er noget værre skidt og ærgeligt for dem der er nødt til at få det...

  • Christina S
    Christina S Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Katte: 2 Svar: 4
    #20   29. nov 2011 hvis der er noget jeg ikke gør så er det at nedgøre folk på kontant hjalp. Hvor får du det fra? Synes du det er hyggeligt at folk ikke får nogen penge fordi de er syge eller andre ting der gør de kommer på kontant hjælp.? Du er lige lovlig hurtig til at dømme mine holdninger. Jeg synes det er frygteligt hvad folk så KH bliver budt. Er det bedre?

  • #21   29. nov 2011 Jeg er uddannet socialrådgiver og arbejder med sygedagpenge til dagligt, så en del af den rådgivning jeg giver stort set hver dag, er hvilke muligheder folk har for at få kontanthjælp.
    Den er god nok, det er kun ægtefæller der har forsørgerpligt i lovens forstand, vel at mærke med undtagelse af pensions og førtidspensions-reglerne.

    Så flyt i bare sammen, og glæd jer smiley


  • #22   29. nov 2011 Giver de andre ret. Der sker ingen ændring for dig.

    Er lige flyttet sammen med kæresten i et stort hus endda, og min sats er den samme.
    Socialrådgiveren spurgte endda om vi havde tænkt os at blive gift. For så ville hun da lige sige det var en dårlig idé, for så havde han forsørgerpligt overfor mig. Men så længe vi "bare" er samlevende er der ingen problemer:)


  • #23   29. nov 2011 Altså bliver lidt forvirret. Men nu har nina p sagt hun arbejder med det til hverdag, plus jeg har fået svar på andet forum, hvor der står hun er sagsbehandler, og hun siger det samme... Felis lyder også til at vide hvad hun taler om, og kan se en masse andre bakker op om det.
    Kan jeg ikke bede om et link hvor det står, hvis nogen stadig mener det modsatte?

    Vi skal først flytte sammen i det nye år... Så håber som sagt, at jeg når ud af systemet smiley


  • #24   29. nov 2011 Stol du bare på "socialrådgiveren", Jeanne smiley

    Men ellers ring dog til kommunen og spørg; det er da en ærlig sag at være syg på kontanthjælp ville flytte sammen med sin kæreste - og gerne ville ha afklaret den fælles økonomiske sitution inden...


  • #25   29. nov 2011 Jeg vil bare helst ikk ringe nu, og få lavet god i systemet, når vi først vil flytte sammen i det nye år. smiley
    De har det med at tage tingene meget bogstaveligt... Så hvis jeg ringer og sløret jvf der vil ske, skal jeg passe på se ikk tolker det som at vi flytter sammen i morgen smiley


  • #27   29. nov 2011 Tak endnu engang... Jeg tror jeg holder mig til det jeg har fået at vide nu, og så må jeg se på det når vi står med flyttekasserne smiley
    Men det et lidt rart at vide at Henrik ikk bliver "straffet" ved at vi flytter sammen smiley


  • #28   29. nov 2011 Nej, man skal passe på med ikke at forvirre kommuner ;))

    Jeg er altså osse ret sikker på, at han ikke blir straffet/forsørgerpligtig medmindre I er gift; men er osse ret sikker på, at du får mindre som samboende....
    Noget andet, hvis man er på førtidspension; så nedsættes denne, OSSE hvis man er samboende..
    Men det er en anden snak... smiley

    Så gem du det bare lidt...... Nu er det julepyntetid smiley


  • #30   29. nov 2011 Jo, Felis !
    Den nedsættes osse, selvom man kun er samboende ;))


  • #31   29. nov 2011 Ok, troede man fik mindre som samboende, fordi man er to til at dele udgifter......undrer mig, at de ikke har fundet på det endnu :-0

  • #32   29. nov 2011 Som skrevet tidligere min kh blev ikk nedsat da jeg flyttede sammen med min forlovede. Så den ændres slet ikk.

  • #33   29. nov 2011 Den kan jo osse dårlig blive lavere.....
    Jo, Starthjælp...

    Men er man på førtidspension straffes man selv - OG samlever:
    For det første får man som udgangspunkt en lavere sats - deudover bliver man yderligere trukket, hvis samlever tjener mere end, hvad der svarer til dagpengesatsen.
    Så her blir man "straffet" dobbelt.....

    Så må man bare håbe, at samlever tjener så strålende, at der blir råd til et bidrag ! smiley


  • #34   29. nov 2011 Anne w.
    Hvem svare du i de seneste indlæg? Det ser for mig ud som om du skriver med dig selv? smiley


  • #35   29. nov 2011
    Mente at vi var ude over spørgsmål-svar ....

    Jeg sammenlignede situationen som samboende kontanthjælpsmodtager med situationen som samboende førtidspensionist; jeg kunne da osse ha draget samboende (syge)dagpengemodtagere ind: alle modtagere af de såkaldte overførselsindkomster.... Men helt forskellige regler med hensyn til “forsørgelsespligt“..


  • #36   29. nov 2011 Aaah....Hehe Sorry. Men det så bare ud som om di talte med dig selv smiley tænkte om der måske var gået ged i min computer så den frasorterede nogen svar smiley

  • #37   29. nov 2011 Man kan da osse godt sige, at jeg førte en lille diskussion med mig selv om vilkårene i forskellige situtioner ;D

  • #38   29. nov 2011 hahaha... ja okay. Man skal også tale med et klogt menneske engang i mellem smiley

    Nej, jeg blev egentligt i tvivl, fordi Christina S længere oppe også svarede, på noget jeg ikk kan finde hovede og hale i, i de foregående indlæg. Så jeg var lidt bekymret for, om min computer lavede selektiv udvælgelse af mine forum indlæg.
    Kom så bare lige til at tænke på for 2 sekunder siden, at hvis jeg nu er havnet på ignorer listen hos en, så kan det måske være der grunden var? han/hun kan vel stadig skrive i min tråd, selvom jeg ikk kan se vedkommende? (Kan nemlig ikk se, hvem der beskylder hende for at nedgøre folk på kontanthjælp)


  • #39   29. nov 2011 Jeg skal prøve at tjekke, om der er sammenhæng i indlæggene....


  • #40   29. nov 2011 Kunne godt se ud til, at et indlæg er blevet slettet; "Christina S" har to meget forskellige indlæg i træk - men med en halv times mellemrum..

    Måske nogen i mellemtiden har skrevet noget grimt, som er blevet fjernet - men som hun svarer på i andet indlæg...


  • #41   29. nov 2011 okay, så er det ikk bare mig, som har lidt forvirring her på computeren smiley tak

  • #42   29. nov 2011 Nej...det ser mærkeligt ud..
    Jeg ser kontant lige nu - om dyrlæger smiley


  • #43   29. nov 2011 Jeg så det også... Skræmmende at man ikke kan stole på dyrlægerne. Og tænk at de er så arrogante når man konfrontere dem med det

  • #44   30. nov 2011 Per Godfredsen, den dyrlæge hvor det kun var muligt at tale med sekretæren, har faktisk steriliseret min nu 13 år gamle tyrkiske huskat.

    Vi boede på Østerbro, og vi valgte ham, fordi han var nærmest.
    Siden har det så vist sig, at han er UTROLIG billig, men desværre osse har et dårligt ry.
    Det var min søster, som hentede og bragte, og hun kunne bestemt ikke li ham.
    Katten havde det nu ok.....Ingen problemer der....
    Men som du osse sir, er det utroligt, at man ikke kan stole på et menneske, der er uddannet til at tage sig bedst muligt af dyr......
    Jeg skænkede virkelig ikke en tanke, at der skulle være noget at frygte - og en sterilisation er faktisk et stort indgreb....


  • #45   30. nov 2011 han er sikkert også dygtig nok til det han laver... han fusker bare med det? Det var da sådan jeg forstod det.

    Men problemet ligger i det, at man ikk kan stole på hvad manden siger er rigtigt... hvis man kommer afsted, og dyret fejler alt muligt voldsomt, så er det slet ikk sikkert det gør alligevel smiley

    Jeg ved da, at jeg fremover vil have 2 til at kigge på sagen... hvis det vel og mærket drejer sig om noget større.


  • #46   30. nov 2011 Ja, det er ikke godt, man ikke kan stole på dem; specielt ikke fordi det nogle gange skal gå stærkt, så man måske ikke har tid til at undersøge nærmere.
    Jeg er heldigvis tilfreds og tryg ved min(e) dyrlæge(r). Det er et dyrehospital, så de kan det hele.
    Ikke specielt billige, men man betaler for kvalitet, og de overbehandler ikke.....Og er glade for dyr smiley


  • #47   30. nov 2011 Hvor er det henne?

    Dem der ligger tættest på mig, er Faxe Dyrhospital... Det er lidt blandede følelser jeg har med dem. De er VOLDSOMT dyre (men det skal ikk komme an på penge, hvis babymissen har brug for noget) og min gamle hund, synes jeg ikk de var så søde ved. En meget dum mand, hvis du spørger mig.

    Men Flemming anbefalede mig faxe dyrhospital, og så en speciel dyrlæge dernede, som skulle være god ved kattene. Så jeg giver det en chance mere.
    Med mindre det er noget der kan klares hjemme... altså ikke akut... så tager jeg den rullende dyrlæge. Har hørt SÅ meget godt om ham.
    Og min mors kat af en hystade, var blød som smør i hans hænder... så ham sys jeg godt om.


  • #49   30. nov 2011 Felis.. jo... det er det jeg mener med at han fusker med det smiley
    Han er sikkert dygtig til at lave de indgreb... han laver dem bare uden de er nødvendige. (Giver jeg mening?)
    Jeg ville ikke selv bruge ham... det var ikke sådan ment.


  • #50   30. nov 2011 Jo, forstår godt, hvad du mener, Jeanette :at PG er god nok til at behandle, men at han i nogen grad overbehandler....

    Min nuværende er Charlottenlund Dyrehospital, og de tager præcis det dobbelte for en sterilisation, men til gengæld foretager de ikke overflødige behandlinger:
    Da Pjevsen forrige gang havde en byld, sagde dyrlægen" hvis du holder ham, så skærer jeg, så sparer vi narkosen" ..
    Med den sidste bidbyld undgik vi osse både narkose og dræn, fordi dyrlægen mente, at jeg var i stand til at passe og rense såret...

    De har osse engang, hvor min anden kat skulle ha taget blodprøve henvist mig til gratis prøver på Landbohøjskolen..
    Og man kan altid ringe og få et råd; enten af vet sygeplejersken eller en af dyrlægerne.
    Jeg får bestemt noget for pengene smiley

    Men lidt langt væk for dig, Jeanette........Den Rullende Dyrlæge lyder god - sjov ide ;))







  • #51   30. nov 2011 Min kæreste har fået kontanthjæp for noget tid siden og jeg fik SU - da vi ikke er gift, kan de ikke se mig som hans forsørger (som jeg så alligevel er... *suk*)
    Det var den besked vi fik, og det var her til efterår i 2011


  • #52   30. nov 2011 Thilde, det har jeg hørt fra mange efterhånden smiley Så jeg er slet ikk urolig mere... Nu håber jeg bare, at vi kan finde ud af at bo sammen snart smiley Det ville være rart at have ham hver dag smiley

    Anne W... ja jeg så landbo højskolen i tv i går... det virker lidt mere seriøst der. smiley Men der er liiidt langt væk. Det er ellers smart smiley


  • #53   30. nov 2011 Det var gutti smiley

  • #54   30. nov 2011 Jeg ville godt have det var 2012 nu... Så var det hele tættere på smiley

  • #55   30. nov 2011 Sådan kan man godt ha' det, når noget skal overstås smiley

Kommentér på:
Flytte sammen - kontanthjælp

Annonce