{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.084 visninger | Oprettet:

Martin P
Martin P
Tilmeldt:
2. aug 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Kat tisser indenfor. {{forumTopicSubject}}

Hej! Jeg håber nogen her kan afklare hvorfor min hankat er begyndt at opføre sig sært. Min kæreste og jeg, vores to katte og vores hund flyttede for to måneder siden til en ny lejlighed. Efter vi er flyttet er vores hankat blevet særdeles slem til at gå og tisse indenfor (i vores seng, sofa, hundens kurv, vasketøj, tæpper). Vi har to kattebakker som vi tømmer dagligt, som står langt fra hinanden og fra deres mad. Begge katte er stereliseret/kastereret.
Det eskalerede især da vi fik endnu en hund for en tre ugers tid siden. Der findes ikke nok rodalon i verden til at holde stanken nede - noget må gøres, men hvad? Er det stress? territorieafmærkning overfor hundene?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat tisser indenfor.
  • #1   2. aug 2012 Ja det kan godt være stress, og mærkering overfor hunden. Har selv lige haft det samme problem med min kat:). Du kan købe noget der hedder Feliway til kat. Som får kattene til at føle sig trygge i hjemmet, og det skal hjælpe på urinmarkering. Det har hjulpet på min kat:)

  • #2   2. aug 2012 Står kattebakkerne et sted, hvor hundene ikke kan komme?
    Hvis katten har følt sig truet af en af hundene, mens den har været på bakken, er det en nærliggende forklaring, også hvis den i det hele taget er utryg ved den nye hund.


  • Martin P
    Martin P Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   2. aug 2012 Den nye hund har været i den ene bakke et par gange, men er nu vendt af med det. De er ikke deciderede utrygge med den - altså de går gerne stille og roligt forbi den men hvis hvalpen er legesyg jagter den kattene rundt. Vi irettesætter selvfølgelig hunden så ofte vi kan, men det er ikke altid man lige kan nå og tage den før det er for sent. Jeg vil undersøge dette Feliway - kan det ehverves ved det fleste dyreklinikker?
    Kan man på nogen måde gøre bakken attraktiv igen, eventuelt rengøre den godt og grundigt og give den et skud baldrian?


    Det skal dog siges, den også har strintet før vi fik den nye hund, men det er eskaleret nu, og der gik immervæk ikke ret lang tid før vi flyttede til vi fik den nye hund. Det er selvfølgelig også meget stress på en gang. Vi håber på at finde en god løsning.


  • #4   2. aug 2012 Jeg købte Feliway i en dyrehandler, men jeg tror også, at man kan købe det ved dyrelæger:). Held og lykke med det:)

  • #5   2. aug 2012 Bare i æ nakkeskind på katten og smid den kontant ned i kattebakken.. (kun i samme sekund som du ser katten pisse)

  • #6   2. aug 2012 Du må kun løfte helt små killinger i nakkeskindet!!

  • #7   2. aug 2012 Bær den stille over i bakken hvis den lægger an til noget, og ros den når den tisser dér!

  • #8   2. aug 2012 Heller ikke helt små killinger må løftes i nakkeskindet.
    Dens mor gør det heller ikke, men løfter den med et tag rundt om nakken.
    Og Dichael, så <b>smider</b> man ikke med en killing smiley
    Det eneste, man opnår er, at den bliver bange for personen, som gør det, og at den også forbinder bakken med noget negativt.
    Den forbinder det ikke med handlingen, at den tisser.

    Se evt. her: (tredjesidste billede). Det er ganske vist af en løve, men katte gør på samme måde.
    http://www.kattegalleri.dk/galleri/13147-huskat_zulu____



  • #9   2. aug 2012 Det er egentlig rigtigt nok Mega...
    Jeg har altid syntes det så så voldsomt ud, men det er faktisk rigtigt nok at de altid gør sådan....


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #10   2. aug 2012 Det er kun de små nyfødte killinger mormis tager i nakke for at flytte dem rundt og ikke <b>nakkeskindet.</b> Derfor må og skal man <b>ikke</b> tage en lidt større killing i nakkeskindet, for det gør meget ondt på katten.


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #11   2. aug 2012 haha så ikke du havde skrevet Mega, sad og lavede noget andet før jeg skrev. smiley

  • #12   2. aug 2012 Fint nok Janne - En god ting kan ikke gentages for tit.
    Så siver det forhåbentligt ind hos de rigtige på et tidspunkt.


  • #13   2. aug 2012 Nyt hjem + ny hund,,, der er ikke noget at sige til at katten reagere, giv den et sted hvor den kan være i fred også når den skel på bakken, gerne i højde hvor der ikke er hund eller en kattelem til et rum hvor der er fred og ro.

  • Martin P
    Martin P Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #14   3. aug 2012 Den ene kattebakke står i et rum hvor hundene ikke kommer. Desværre har den nye hvalp været derinde tidligere med hovedet i kattebakken. Det er først for nyligt han er blevet vendt af med det.

Kommentér på:
Kat tisser indenfor.

Annonce