{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.869 visninger | Oprettet:

hjælp min kat tisser indenfor? {{forumTopicSubject}}

hej... smiley
vi har to katte, Tøsen og Snoobie, og de har altid været ren indekatte og har altid været renlige, men nu er Snoobie begyndt at tisse alle mulige steder og er begyndt at skide ved SIDEN af bakken? de har altid været tilfredse med deres grus, og har skiftet en gang imellem. tøsen er en meget stille og rolig kat, ingen problemer med hende overhoved. men Snoobie er en lille rebel? Hun gør ALT det hun ikke må? men Tøsen gør ikke? de har stort bur i haven som de kommer ud i om dagen og ellers har de deres eget værelse med legetøj og det hele indenfor. der er ikke sket nogle ændringer i hjemmet og vi har ikke gjort noget anderledes som burde gøre at hun pludselig bliver sådan her. men jeg er bare ved at være SÅ træt af at samle smadrede ting op, feje støvsuge efter hende og tørre tis og pooh op? hvad gør jeg? er træt af hun er sådan men hun er jo en skøn mis udover det her? hvad gør jeg? hjælp.....?? hun er forresten over 6 måneder og det samme er tøsen.. så hun er ikke killing..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp min kat tisser indenfor?
  • #2   17. nov 2009 Er de steriliseret ?
    De er stadig killinger men er ved at blive kønsmodne, lad dem blive steriliseret hurtigt mulig, inden det bare bliver en dårlig vane


  • #3   17. nov 2009 Jeg ville helt klart sørge for at få hende tjekket for urinvejslidelse, ordentligt igennem. Og så få dem begge steriliserede hvis ikke de er det.

    6 mdr? Jo jo, de er stadig killinger... Omkring et år, så begynder killingeadfærden at gå over.... smiley

    Men der må være noget andet, hvis du siger at hun dagligt smadrer ting? Det kan være frustration, manglende aktivering, stress, forkert "opdragelse". Vil gerne komme med gode råd, og det er jeg sikker på en masse andre også er, hvis du er interesseret?


  • #4   17. nov 2009 jeg er altid åben overfor at få råd og vejledning? smiley
    de er ikke sterriliseret fordi vi ønsker killnger på dem begge en enkelt gang inden de skal snippes? smiley men hun skider jo også rundt omkring? jeg kan have hældt fin nyt grus op i bakken, og alligevel vil hun skide lige ved siden af, og ellers er hun bare i ALT!!!??? hun har altid været nysgerrig, men slet ikke sådan her>? og Tøsen er lige so gammel som hende, og hun er en meget velopdragen kat der bare er stille og rolig og lækker? det er Snoobie ikke mere?
    hun er tjekket for urinvejsinfektion, og det var det ikke?????
    vi bliver bare frustrerede, for vi giver dem alt, og leger med dem og bruger alt tid og energi på de små misser, og Tøsen synes åbenbart her er fint nok vel? men har overvejet om Snoobie skal have lov til at være udekat så?? tror i det er bedre? hun er meget interesserede i døren udtil osv og vinduer, hvor Tøsen bare gerne vil blive inde og hun vil gerne bare sidde og kigge ud af vinduet...? Snoobie vil gerne ud af alle døre og vinduer hvis hun kunne?


  • #5   17. nov 2009 Hmm... Ja det lyder da som om der er noget som hun er frustreret over, og det kan sagtens være at hun er ved at blive fertil, så jeg ville HELT sikkert få hende steriliseret og se om ikke det hjælper. Må jeg høre hvorfor i gerne vil have killinger på dem? Hvis det er for deres skyld, så er det en gamel skrøne. Det er ikke bedre for katten at få kuld inden sterilisering, deres moderfølelse bliver først vækket når killingerne kommer ud. Hvis det er for jeres egen skyld, skulle i måske snakke om kun at få et kuld killinger på Tøsen?

    Hvor gamle var de da i fik dem? Har Snoobie været udekat inden i fik hende? For det kan også være trængen til at komme ud, såfremt hun har været vant til at være ude. Hun kan også være taget for tidligt fra moren, og det bunder i et adfærdsproblem simpelthen.

    Det kan også være at hun er helt overbevist om, at alle de ting hun smadrere fylder på den plads som nu er bedst for hende at være på. Set fra hendes synspunkt, så ser hun jo ikke den dyre vase som værende din, og mor er glad for den, så jeg skal passe på, men bare som et objekt som er i vejen for hendes leg.


  • #6   17. nov 2009 Og det kan man ikke rigtig overbevise en kat om andet.
    Desværre. Ligesom den dyre lædersofa vidst heller ikke lige bliver anset som værende andet, end daaaaarlig og hvæse kløer i, "tak mor og far for at sætte den store-kradse-sove-løbe og lege - dims MIDT i stuen smiley smiley


  • #7   17. nov 2009 hehe.... der er hun så faktisk dårlig til at kradse i væggene (dette gør Tøsen HELLER ikke) og vi har 6 kradsetræer i huset, så det er ikke det der mangler... vi har både kattebakke med og uden låg så det er heller ikke det?
    hun havde været ude det andet sted ja, og vi tror også det måske kan være det? vi bor bare ud til en stor vej og vores gamle kat belv kørt ned? ;( og Tøsen og Snoobie er SÅ glade for hinanden, så det ville være frygteligt hvis hun blev kørt ned? og vi kan vel heller ikke have EN udekat og EN indekat, kan man??? Snoobie kom hjemmefra da hun var næsten 14 uger, så hun var gammel nok? og Tøsen var 12 uger da hun kom hjemmefra?
    vi ville gerne have killinger da min moster og mor og en veninde gerne vil have killinger fra Snoobie og vi har tre vennepar der gerne vil have fra Tøsen?? og vi har en kammerat der har en flot han som vi synes skulle være faderen til dem begge??


  • #8   17. nov 2009 Er det allesteder i væggene? For hvis det er bestemte steder, kan i tage et kradsebræt og flytte derhen hvor hun synes der skal kradses (så dækker det også mærkerne), og hvis det bare er overalt, så må i tage hende når hun kradser, og sætte hende på kradsebrættet, krads med dine egen negle, og vis hende at det er her det foregår. Kradser hun, så roser du. Du skal gøre det konsekvent og HVER gang. Du må endelig ikke skælde hende ud for at hvæse klør i væggen. Det forstår katten ikke, det er naturligt at hvæse klør, så hun vil bare blive forvirret og utryg.
    Det samme gælder al opdragelse.
    Tisser hun ALDRIG i bakken? Prøv at gøre det samme med bakken når hun laver ved siden af.

    Hvis hun har været udekat, så ja, så kan det sagtens være det, og det er det helt sikkert. I kan sagtens have en udekat og en indekat. Det betyder bare at i må lukke hende ud og ind hver gang.
    Har i overvejet at hegne noget af haven ind, så hun kun kan komme i haven? Det burde løse alle problemerne med tisseriet, ude/indekat og den farlige vej.


  • #9   17. nov 2009 jamen vi har nemlig et kæmpe stort bur i haven hvor de kommer ned om dagen, så de kommer såmænd udenfor?? og det er alle steder hun kradser? alle vægge, alle dørkarme alle steder, og hun kradser også i tæppet (det er helt okay) og også på kradsetræerne, og hun tisser også på bakke og skider der, det er bare nogle gange hun ikke gider?? så jeg forstår hende bare ikke? tror vi vil overveje seriøst at hun skal være udekat og så må de blive snippet begge to så hun ikke slæber killinger hjem hele tiden...? og tøsen ville slet ikke egne sig til at være udekat? hun har det aller bedst med bare at være herinde..
    og tak for dine søde råd.. smiley


  • #10   17. nov 2009 Jamen det var da så lidt, du spørger bare løs. Det er jo en fornøjelse at give råd til folk som vil lytte, stille spørgsmål og bruge det de kan smiley
    Hehe...
    Hvor stort er det bur? For det kan jo være der simpelthen ikke er nok plads for hende til at udfolde sig.
    Jeg ville nok prøve at lave en større indhegning til dem, og se om ikke det hjælper, og ellers, ja så må hun jo blive en udekat.
    Er der langt mellem jeres bakker? det kan være hun ikke kan overskue at skulle gå så langt smiley hehe...


  • #11   17. nov 2009 vi har tre bakker stående på 60 kvm?? hehe :9 så det burde være nok... og hvis hun kan overskue at gå hen ved siden af og skide kan hun vel også overskue at gå ind i den? griner smiley deres bur er 6 gange 6 meter så det er et stort bur og der er platform og kradretræ og et rigtigt træ derinde og der er et hus der er isoleret så de ikke fryser med kattedør i og masser af tæpper inden for, og der er altid mad og vand? så det er også derfor man er frustreret, for man gør bare alt for de her små firebenede dyr, og alligevel så gør hun alt det hun ikke skal og må.... og jeg vil altid gerne have råd (så længe det ikke er af en af de tosser der mener jeg skal lave hele mit hus om fordi jeg har kat) smiley hehe... (bla må de ikke være på køkkenbordet hvilket jeg ikke synes er et urimeligt krav.. men de må gerne være på spisebordet (da vi aldrig bruger det) og så kan de nemlig komme op i en bred stor vindueskarm så de kan kigge ud..

  • #12   17. nov 2009 Det kan være hun ikke bryder sig om gruset, eller at hun kun vil lave når der ikke er andet afføring i bakken (Ja nogle katte er SÅ sippet)

  • #13   17. nov 2009 det kan faktisk også være at, fordi at Tøsen har tisset i den, så vil hun ikke derind? Nogle katte er ikke glade for at dele kattebakke, men ok, hvis du har tre, så burde det vist være nok.

    Mit råd må efterhånden være at få hende steriliseret og se om ikke det hjælper. Jeg ved godt at i har venner som gerne vil have killinger efter hende, men skal de have killinger, for at i skal have en urenlig kat, som i øvrigt måske er stresset over hormoner, og derfor gør det?
    -Det var bare for at sætte det lidt i perspektiv.
    Tøsen kan i jo sagtens stadig få et kuld killinger på.


  • #14   17. nov 2009 jeg tror jeg får hende sterraliseret og så må vi se om hun vil være udekat? det lader til at hun har meget mere energi og behov for at komme ud end Tøsen har?? og jeg vil ikke straffe hende ved at hun skal være inde, hvis hun ikke ønsker det? det ville være meget nemmere hvis de kunne tale sådan nogle små nogle... smiley hehe
    men jeg har ringet til min dyrlæge og bedt om at han skal kigge på hende og vurdere om det ville være bedst at få hende snippet? hehe..
    og jeg ved ikke rigtig hvad der er med hende med det med at tisse og skide andre steder end der hvor hun må? for Tøsen har egentlig sin egen bakke? hun har valgt en pink med låg og dør i, der går Tøsen altid ind, og Snoobie plejer egentlig bare at bruge den blå vi har uden dør men med tag på.. men hun sked på gulvet ved siden af i går og hun tissede på mit håndklæde her til morgen... hader lugten af kattetis!!! smiley griner..


  • #15   17. nov 2009 Det lyder fornuftigt at få hende steriliseret, det kan få hende til at slappe mere af, så hun ikke har alle de hormoner i kroppen.

    hehe... Nej, tror de færreste kan lide lugten af kattepis smiley


Kommentér på:
hjælp min kat tisser indenfor?

Annonce