529 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
Snakker eller piver min lille skat? Snakker eller piver min lille skat?
Jeg har fået min lille Romeo for lidt over en uge siden.
- Han virker som om han trives, han leger, spiser godt,
kommer og kæle ofte og gnider sig op ad mig så snart jeg træder ind ad døren.
Han er 16 uger gammel maine coon og er min første mis.
Han mijav'er en del. Og når jeg svare ham så siger han det igen.
Der er lidt forskel på mijaverne. Nogle gange er det "aaauuv" og andre gange er det en slags "rrrrrrhh-aw"
- Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt han snakker eller brokker sig.
Hvordan kender i forskel hos jeres katte?
0 synes godt om
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 20 Svar: 315
Vores Frigg snakker også rigtig meget.. Især når hun er lidt opmærksomhedssyg, lækkersulten eller lige er kommet ind - så skal hun lige sige "hallooooo - jeg er hjemme, slaver!"
Hun kan også godt have et yderst "lidende" miaw - når hun ikke lige mener udvalget i madskålen er godt nok, eller hun mener hun skal smage maden på køkkenbordet, som hun ikke kan nå.. Faktisk kan hendes miawen gå over i noget der minder mere om decideret skrigeri, hvis vi eksempelvis tilbereder laks..
Hvis Frigg er skidt tilpas snakker hun tilgengæld slet ikke, eller komme kun med korte, enkelstående "maow´er" - og der kan det tydelig høres, at der er stor forskel på det daglige snakkeri..
Jeg synes ikke det lyder til, at der er noget galt med din kattemis.
..Og tillykke med ham..
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Jeg tolker det som at han knevrer løs og fortæller en hel livshistorie når han er igang
Og har nu haft ham i godt 1½ år og kan se at når han gør det er det med høj haleføring og nysgerrige øjne.
Din kat har nok bare meget på hjerte
jul 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 3 Svar: 3
Jeg lære jo nok ham og han mijav'er at kende med tiden, men man er jo nysgerrig på hvad det er de prøver at sige de små pus :b
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
jun 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 218
Snakker eller piver min lille skat?