{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.292 visninger | Oprettet:

Katte bortgives {{forumTopicSubject}}

Jeg ved godt at folk mange gange ikke selv har valgt det eller ønsker det , men hold nu op hvor er det sørgeligt at se alle de katte på de forskellige markeder rundt omkring på forskellige netsider der bliver givet væk fordi der pludselig kom killinger, man flytter, ikke magter den eller har mistet interessen ..
Ved debatten nærmest er oppe dagligt men skulle lige ud med det sure opstød , fortsat god dag smiley !

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katte bortgives
  • #1   13. aug 2012 Kom til at snakke med min kæreste om de, der (både køber og sælger) katte til en 50'er stykker, og folk der gladeligt køber dem. (sådan har mine forældre altid købt kat)
    Er det ansvarlige katteejere vil de selvfølgelig få dem vaccineret, tatoveret og neutraliseret. Give ormekur og loppekur. Så har de pludselig betalt.. hvad.. 3000-3500 hvis det fx er en hunkat.
    Og så siger de at "ihh hvor er det dyrt for en kat" når man fortæller hvad man selv har givet og er VILLIG til at give. Jeg kan jo kun svare "Jamen lille ven - jeg har jo så heller ikke et dyrlægebesøg til gode når jeg har fået kræet hjem".
    Så har jeg i bund og grund betalt 0 kr for kræet, hvor den anden køber betalte en 50'er ;P
    Synes det er sjovt og tankevækkende som folk reagerer når de får dette regnestykke forklaret.

• #2   13. aug 2012 Lige præcis , folk glemmer lige at tænke hvad der lige ligger bag de 3000-3500 kr, og så er det pludselig ikke så dyrt alligevel smiley

• #3   13. aug 2012 Meget rigtigt konkluderet Thilde L, men hvor mange tror du ofrer neutralisering m.m. på en kat til 50 kr.?

• #4   13. aug 2012 Mega

Det har jeg "heldigvis" ingen erfaring med, da alle dem jeg kender, der har købt kat på den måde har gjort alt det for dem, som opdrætterne/ansvarlige huskatte sælgere normalt sørger for før salg smiley

Men støder desværre på for mange "ups" staldkuld osv. herinde og hvilke problemer, der ellers hører med. De kommer jo så bare til at punge ud til aflivning/eller jæger.
    Uanset hvad så kan den "billige" kat til en 50'er hurtigt løbe op.

• #5   13. aug 2012 Jeg har netop fået formidlet en af vores killinger - en lækker lille pigemis smiley Hun var ganske gratis. Jeg tog hende dog til dyrlægen for at få lavet sundhedsbog og give hende ormekur på købers regning smiley Egentlig var det meningen den skulle kastareres, men det er svært når det viste sig at være en hun mis smiley

• #6   13. aug 2012 Forstår ikke lige dit indlæg Anna E ? Vil du så mene, at du er den ansvarlige sælger, der får vaccineret og neutraliseret før salg, eller ej - eller er det slet ikke et indlæg, der skal læses på den måde?

Ps. En dyrlæge må da vide at en kastration ved en hun, hedder sterilisering og er et fuldstændig normalt indgreb på en killing også.

• #7   13. aug 2012 Thilde: Jo for den nye ejers regning smiley Jeg får det gerne gjort hvis køber ønsker det smiley

Det var først ved tjekket vi fandt ud af at det var en hunkat og derfor ønskede køber ikke at den blev sterriliseret smiley

• #8   13. aug 2012 Nåeh på den måde *ss*

Nå... smiley
    Ja det skal selvfølgelig ikke løbe ud i en "neutralisering eller ej" tråd, så kan kun sige Nå :S

• #9   13. aug 2012 Jeg synes at det så tit bliver gjort op i penge.
    Hvad med moral?
    Jeg tager mig af dem ingen gider at have og jeg gør det ikke op i kr. hvad det koster, for så bør man altså tænke sig om en ekstra gang inden man bliver katteejer.

Men jeg er også ved at kaste op over alle de dårlige undskyldninger bare for at komme af med en kat.

• #10   13. aug 2012 Jeg fik nu også Tarzan ganske gratis, han fik første ormekur, da jeg var ude og se ham, resten fik han, da han kom hjem. Jeg fik ham sundheds tjekket og vaccineret kort efter, at han var kommet hjem. Min dyrlæge kastrere først, når de er 5 - 6 måneder, så der blev han kasteret, fik anden vaccine, chippet, øremærket, og fik loppekur. Det kostede ikke mere end 1700,- for det hele. ¨
    Jeg har altid haft huskatte, og så faldt jeg bare for Tarzan smiley Jeg synes nu, at det er en selvfølge, at hvis de ikke er ordnet inden salg, så sørger man selv for det. I staden nede ved min pony, bliver staldkattene også ordnet smiley

• #11   13. aug 2012 Anna E **Egentlig var det meningen den skulle kastareres, men det er svært når det viste sig at være en hun mis **

Næ, det burde nu ikke være svært. Hunkatte bliver også kastreret.
    (Og som Thilde nøjes jeg også med at sige nå :-S til købers beslutning om at lade hunkatten være fertil).

• #12   13. aug 2012 Har selv lige så sent som i dag købt en blandings kat til 50 kr (lige oprettet ham)
    Var faktisk ikke meningen jeg ville have en kat ekstra,men blev lokket af min veninde og hende der oprindeligt kun skulle købe en killing,som så endte med at købe 2. Hende og min veninde som var med,synes det ar synd den sidste killing skulle blive tilbage,så jeg måtte jo tage det lille pus smiler
    Var godt nok til salg for 300 men sælger ville bare af med ham da de stod og skulle flytte til Sjælland her d 1.
    Har allerede givet ham en loppe kur og købt en ormekur hos dyrlægen,plus foder,mad skåle,kattebakke,kattegrus osv... turen til dyrlægen får den nok om en måneds tid.
    Han skal kastereres på et tidspunkt...
    Har en Maine coon hankat som jeg gav 1500 kr for som også er blevet kastereret.
    og den anden kat jeg har er en ganske alm huskat jeg fik gratis men som også stod til 100 kr... Hun er også blevet steareliseret

• Bettina L
    Bettina L Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 71
    #13   14. aug 2012 Mine 4 var også gratis - og alle er neutraliseret, øremærket og får vaccine hvert år. Den ene får endda mod rabbies (fanger flagermus..). Jeg har valgt huskatte, da jeg er vokset op med dem, og er glad for racen. Så vi er nogle ansvarlige katteejere.

Jeg kender mange med gratis huskatte, der også er ansvarlige - det er de fleste faktisk.

Men ja - der er nogle, der ikke er - og det vil der jo altid være.

• #15   14. aug 2012 Lona: Det var for begge dyrlæge besøg smiley

Kommentér på:
Katte bortgives

Annonce