{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.355 visninger | Oprettet:

Camilla B
Camilla B
Tilmeldt:
17. aug 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Førstegangs ejer? Hvad skal jeg vide? {{forumTopicSubject}}

Hejsa HG smiley

Jeg er temmelig uvidende førstegangskatteejer, så jeg håber, at I kan hjælpe mig!
Hvad SKAL jeg have, inden jeg får min kat hjem?
Hun bliver indekat.
Hvad SKAL jeg vide, inden jeg får hende hjem?
Ellers andet I kan komme på? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Førstegangs ejer? Hvad skal jeg vide?
  • #1   17. aug 2012 Søg på google og få hende neutraliseret hurtigt smiley held og lykke smiley

  • Camilla B
    Camilla B Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #3   17. aug 2012 Tak Jesper, det var meget behjælpeligt! smiley

  • #4   18. aug 2012 Ud over det Jesper har skrevet, så skal du være opmærksom på at mad og vand helst ikke skal stå ved siden af hinanden, og at ingen af delene må stå ved siden af katte bakken.
    Du skal også være obs på at når du får din killing hjem, så er hun lige blevet fjernet fra sin mor og søskende samt alt det hun kender, så hun kan være lidt ked af det, og måske lidt bange, så lad hende undersøge sit nye hjem i sit tempo, luk hende gerne ud i det område hvor kattebakken stå, så hun fra start ved hvor den er, og så ellers lad hende se sig omkring, hvis hun gemmer sig så lad hende det indtil hun føler hun vil frem.
    Men held og lykke med din dejlige missekat..


  • #5   18. aug 2012 Hov og så en lille opfølgning, start med at fodre med det samme som den får hvor den er nu, ellers får du en killing med meget dårlig mave, hvis du ønsker et andet mærke foder, så skifter du langsomt til det nye foder ved at blande de 2 foder mærker, først lidt af det nye måske en uges tid, så lidt mere et stykke tid osv. jeg vil tro hen over en månedstid før du helt har skiftet til det nye mærke..

  • Camilla B
    Camilla B Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   18. aug 2012 Heidi
    - Tusinde tak, en stor hjælp! Det vil jeg huske! smiley


  • #8   18. aug 2012 Felis - må jeg spørge om hvorfor vand og mad, helst ikke skal stå ved siden af hinanden :)?

  • #10   18. aug 2012 hav gerne flere vandskåle stående rundt omkring så opfordrer du katten til at drikke mere (hvilket er vigtigt)
    start ud med at bruge samme mærke kattegrus og foder som den er vant til og vil du skifte over til noget andet så gør det langsomt...som eksempel...min den store kat går i baglås hvis gruset ikke er gråt. Han nægter at gå på hvidt/rødt osv farver...det er kun gråt der dur (bruger exstreme classic som han var vant til fra opdrætters side)
    husk et godt klatremiljø til katten og at der er mulighed for at komme op i højden og ikke kun gulvpladser.
    husk at have gode kradsemuligheder...gerne på kradsetræet men også fx som måtter....jeg har et par stykker liggende rundt omkring da kattene elsker at stå vandret og kradse også smiley


  • #11   18. aug 2012 Tja det med vand og mad skålene er noget jeg har læst at nogle katte ikke vil drikke så ofte som de bør, hvis det står ved siden af hinanden, jeg har også selv altid haft dem og stå ved siden af hinanden, og min drikker næsten hver gang hun har spist tørmad, men hun er heller ikke helt normal smiley


  • #12   18. aug 2012 Da vand ikke har en lugt vil katten spise istedet for at drikke., Vand er især for katte vigtigt, både for nyrer og urinveje. Som allerede nævnt - placer rundt omkring flere vandskåle.

    En ting mere - drikker katten lige efter den har spist bliver vandet forurenet - der sidder foderrester på tungen.

    Vandet skal skiftes mindst en gang daglig - og skålene rengøres


  • #13   19. aug 2012 Heidi N: Min kat drikker også, selvom mad og vand står ved siden af kattebakken. Selvfølgelig ikke lige op af kattebakken, men en halv meter fra den. Tja, unormale katte findes der nok af smiley

  • #14   19. aug 2012 Lis det er en selvfølgelig for mig, at min kat får friskt vand 1 - 2 gange dagligt, og selvfølgelig bliver skålen rengjort hver gang vandet skiftes, det er nemlig sådan at modsat mange andre katte så elsker min kat friskt KOLDT vand, så kun det bedste er godt nok for hende, og det er heller ikke hver gang hun har spist hun drikker, men ofte i den her sommer varme.
    Lena: Ja de har deres særheder de små misser smiley


  • #15   19. aug 2012 Jeg har nu haft prøvet, at stille de to skåle vand, to forskellige steder og væk fra maden smiley De har allerede drukket meget mere end de plejer smiley

  • Camilla B
    Camilla B Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #16   19. aug 2012 Mange tak for hjælpen alle sammen! smiley

Kommentér på:
Førstegangs ejer? Hvad skal jeg vide?

Annonce