{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvor mange kg tørfoder spiser en kat på et år?
  • #1   24. aug 2012 det kommer an på alderen, men ellers er der jo ca foder anvisninger på man ge poser og det er pr dag og så er det bare og gange op smiley

Kattens vægt Mængde i gram pr. dag
    1 - 3 kg 20 - 40 g
    3 - 5 kg 40 - 60 g
    5 - 8 kg 60 - 100 g
    og så gange med 365

• #3   24. aug 2012 Selvfølgelig, felis, helt enig smiley

• #4   24. aug 2012 nu har jeg en hun kat der bare ikke vil spise vådkost eller råt , har simpelthen prøvet alt hvad jeg kan finde, og hun snuser bare til det og ser fornærmet ud .

Men hun spiser ca 15 - 17kg på et år af R.C tørfoder . Det er dog ikke efter fodervejledning, men bare hvad hun gider spise (:

• #5   24. aug 2012 Hihi min hankastrat kan sagtens spise 80 gram tørfoder i døgnet og på en god dag 100 gram vådfoder oveni.

15-17 kg på et år?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!
    Her er mit råd...... Find et foder med MANGE flere proteiner og kød i, for det ser da ud til at hun skal æde en del før det mætter!

Min hankastrat (vil jeg ca gætte på) spiser ca. 8 kg - og det er efter vi skiftede til mere proteinrigt mad. Før var det ca 10 kg.

• #6   24. aug 2012 mange tak.

• #8   24. aug 2012 Heh det var skam også forkert skrevet smiley
    Mente ikke at han spise så meget hver dag men i perioder kan han tømme skålen mega hurtigt
    Holder ikke rigtig øje med hvor meget han spiser i skålen men mere hvor hurtigt sækken bliver tømt.

Synes 15-17 kg er utrolig højt.

• #10   24. aug 2012 Du kan jo glo mit album Loan.
    Han spiser ligesom også ca. 75-100 gram vådmad og dertil råt oveni.

• #11   24. aug 2012 Men som sagt <b> igen</b> synes jeg 15-17 kg lyder af meget, og kan med sikkerhed sige at det gør min i hvert fald ikke.

Der forsviner ca en pose Orijen og så lidt RC på et år - ca. 8 kg. Kan også være 9 smiley Sidder ikke og vejer hans mad.

• #13   24. aug 2012 Har os været oppe hele natten til online katte fødsel smiley Og kaffe er ikke på programmet.

Jeg synes bare det er underligt jeg så kun mister 1 pose Orijen smiley (+ det løse og vådfoder)
    Hvis han får for lidt må jeg jo tvangsfodre ham for han styrer det skam selv.
    (Og han fik altså at vide han lå til den gode side sidst han var til udstilling *gg* )

• #14   24. aug 2012 Thilde
    Nu er Trolden jo stadigvæk en lillefis (2,4kg), og han spiser lidt a la Otto. På de 4 uger vi haft ham har han spist ca 400 g tørfoder, blandet RC babycat og Orijen, dvs ca 15 g om dagen. Dertil spiser han ca 100 g vådfoder, 30-40g råt og lidt snacks.
    Tænker, helt hypotetisk, at han som voksen måske kommer op på 30-40g tørt om dagen hvilket vil give en 13-15 kg om året. Så hvis hendes kat kun spiser tørfoder lyder de 15-17 kg ret ok, synes jeg som ikke matematik-begavet katte novis smiley
    Ps. Det var en rigtig spændende onlinefødsel i nat... Med meget nuttede 'resultater'.

• #15   24. aug 2012 Jah regnestykket passer sikkert meget fint, men er da blevet helt nysgerrig nu over hvorfor dælen jeg ikke mister/bestiller lige så meget mad smiley

• #16   24. aug 2012 Måske spiser han bare meget mindre tørfoder end du tror... Jeg troede at Trolden spiste meget mere, indtil jeg nu af ren nysgerrighed vejede det der var tilbage i posen...
    Der er jo også 'det løse' - det kan jo nemt løbe op, ihvertfald herhjemme. 'gg'

• #17   24. aug 2012 Jah det kan godt være. Hmm..

• #18   25. aug 2012 Som sagt kan jeg ikke få hende til at spise vådt (: hun er typisk 4 kg kat (måske llidt mere) (: køber en sæk ca hver 9 mdr.
    Min han kat på 7kg derimod , vil meget gerne have vådkost . Men har nok spist tæt på det samme det år jeg har haft ham (: men han har også været i vokse alderen (; og ikke fået ret meget vådt alligevel .

Kommentér på:
hvor mange kg tørfoder spiser en kat på et år?

Annonce