{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.419 visninger | Oprettet:

FUCK!! {{forumTopicSubject}}

Omkring kl 18:15 idag hoppede Mugge ud af vinduet (fra 3. sal!!). Og ikke nok med at der selvfølgelig er LANGT ned, så er der lige blevet gravet ud til en ny kældertrappe, ca, 2meter og i bunden af det hul er der støbt beton! Så mugge er faldet over 15 meter ned på et beton "gulv".
Vi løb selfølgelig straks ned for at finde ham. Han lå sammenkrøllet på betongulvet og væste af mig da jeg kom tæt på ham, men selvfølgelig tog eg ham med op så vi lige kunne se på ham.
Han blødte ud fra næsen og kunne ikke gå.
Vi ringede straks til nøddyrelægen og aftalte at vi kom straks.
Da vi ankom blev Mugge skrevet ind i deres system, han blev tjækket over det hele og fik taget to røngtenbilleder.
Dommen lød på at blodet fra næsen skyldes en rift/flænge ved næse skillevægen, dog ikke noget der skulle behandles!
Derudover har han brækket lårbensknoglen i venstre bagben, sykket fra knæet til brudet vendte "rigtigt" altså op ad, men stykket fra brudet og op til hoften vender vandret, så knoglerne danner et T!!
Han fik en smertestillende indsprøjtning og ligger nu i et bur hos dyrlægen!
Vi skulle tage stillig til om han skulle have en aflivende sprøjte eller en stor operation hvor der skal skrues en stor skruge igennem knoglemarven i benne ben stumperne så de blev samlet sådan! Alt i alt vil operationen komme til at koste 14000kr!!
Jeg er lige blevet uddannet som social og sundhedsjælper pr 08 marts 2008 og kenneth er på su.
Men der var ingen tvivl, vi har valgt operaionen, for vi kan ikke undvære Mugge.
Så imorgen omkring kl 14 skal Mugge opereres.
Dyrlægen ringer så til mig imellem 14 og 18 for at fortælle hvordan operationen er gået. (Vi krydser fingre!!)
Og mandag skulle han så meget gerne være klar til at kunne komme hjem!

Vi er selvfælgelig meget kede af det allesammen, ink Fnug som græder uafbrudt!!

Jeg skriver en opdate igen imorgen når jeg har hørt fra dyrlægen!


Kommentarer på:  FUCK!!
  • #1   4. apr 2008 Hej Sabrina

    Hvor er det vildt og heldigt på samme tid at han klarede sådan et fald...det var da også uheldigt han skulle falde så langt. Puuuha føler med jer og krydser både fingre,tæer og elvis poter. Men godt at høre I valgte operationen fremfor at aflive ham.

    Lidt dyrt må jeg noki sige, men hva gør man ik for at ens kat bliver rask igen. Så godt valg og glæder os til at høre hvordan det er gået.

    X´er fingre ...-


    KÆMPE KNUUUUZ

    ELVIS OG VIBS


  • #2   4. apr 2008 Åh nej, stakkels Mugge!
    Tro mig, der var heller ingen tvivl hos mig, da jeg fik min Vitani´s ben amputeret! Hun skulle ihvertsfald <b>ikke</b> aflives!
    God bedrig, og krydser alt hvad der krydses kan for ham + mine katte´s poter.....

    Potetrøsteknus herfra.


  • #3   4. apr 2008 Årh nej lille pus da:o( Men syntes det er flot i beslutter jer for og ofre de penge på ham, det er ikke alle der ville ha gjort det, specielt ikke på en su.

    Håber på alt det bedste for ham!!!!


  • #4   4. apr 2008 Det kostede godt og vel kr. 11.000,- at få Vitani´s ene bagben amputeret.

  • #5   4. apr 2008 Puuuuha, det er godt nok noget af en grim oplevelse i har været ude for.. Men sys det flot i har valgt operationen.. Havde jeg også selv gjort.. Så i skal have alt held og lykke med på vejen som i nu kan få, og så håber jeg det hele forløber som det skal..

  • #6   4. apr 2008 Tusinde tak for alle de krydsede fingre, arme, ben, tæer og poter!
    Ja, det et meget uheldigt det der skete. Vunduet var blæst i, og vi troede at det var lukket, men det var det så ikke!
    Ja 14000 er utroligt mange penge (når man ikke lige har dem) men vi skal nok finde de penge! Penge skal ikke være afgørende for om vi skal have vores lille spindemaskine tilbage, det er helt sikkert! tager i banken på mandag og snakker med dem om et lån, der er jo desværre ikke så meget andet at gøre!
    Grunden til t det er så dyrt er at det jo er weekend og derfor kommer der 100% oveni!


  • #7   4. apr 2008 Forresten stod vi desværre med gæster, da jeg skulle holde min fødselsdag her til aften. Så stemningen blev ødelagt godt og grundigt! Og ikke mindst fordi at både mine forældre og mine svigerforældre bestemt syntes at det var en "dum beslutning" Altså de forstår os godt, men ikke når det er så mange penge det drejer sig om, og det er da bare ikke lige det man har brug for at høre oven i det hele!!
    Vi har jo ligesomom taget vores beslutning!


  • #8   4. apr 2008 Det er typiskt at sådan noget sker i weekenderne, men sådan er det jo desværre ofte. Vi kan jo ikke pakke vores små pus ind i cellofan og omslutte dem med store bløde puder, og pakke dem ned i kasser, bare fordi det er weekend.....
    Jeg har også hørt den før, af flere, at hvorfor jeg ikke bare fik Vitani aflivet dengang, for hvor meget var det nu en aflivning koster.....
    Jeg står helt uforstående overfor hvordan de dog kan finde på at sige sådan noget, og så om min lille "baby".
    Aflivning var det sidste jeg ville gøre, hvis der ikke var andre "options" tilbage!

    Potekram.


  • #9   4. apr 2008 Nå, vil forsøge om jeg ikke kan sove ligt nu, har haft knaldende hovedpine og indvendige ryselser siden hal faldte ned!
    Håber jeg kan få sovet lidt da jeg skal op igen kl 05:45 da jeg skal på arbejde kl 07!

    Godnat allesammen!


  • #10   4. apr 2008 Vi krydser ALT hvad vi har og alle Dorit`s potter........ Held og lykke.....

  • #11   4. apr 2008 Godnat Sabrina.

  • #12   4. apr 2008 Åh, hvor er det dog skrækkeligt. Jeg kan altså virkelig oz' godt forstå at I vælger operationen, for man knytter sig virkelig til de små firbenede venner. Fonzie og jeg krydser alt hvad vi kan for din misser... c",)

  • #13   5. apr 2008 ej hvor uhyggeligt... godt at det lille pus overlevede faldet... håber han kommer sig efter operationen.. vi krydser finger og poter for jer!
    held og lykke...


  • #14   5. apr 2008 Jeg håber virkelig for jer at operationen går godt, og krydser fingre

  • #15   5. apr 2008 hejsa..

    vi trykker også alt hvad der trykkes kan for at det skal gå godt.. jeg er sikker på jeg også havde valgt den samme beslutning.. Selvfølgelig er det mange penge og mange vil sige, det er da kun en kat, men sådan et dyr er jo et levende mennesker.. gad vide om man ville tænke det samme, hvis det nu var et menneske og man selv skulle betale for en operation. men endnu en gang held og lykke..
    knus


  • #16   5. apr 2008 held og lykke..

  • #17   5. apr 2008 Ej hvor er det forfærdeligt..
    og hvor er det synd for Mugge.
    Krydeser finger for at operationen vil gå godt og i kan få jeres kat hjem igen. Held og lykke smiley


  • #18   5. apr 2008 Så har dyrlægen haft ringet!
    Operationen gik godt. Mugge ligger nu og sover narkosen ud, og har det under omstændighederne godt.
    Der er blevet taget nogle flere røngtenbilleder af benet nu, for at se om brudet er sat rigtigt sammen, hvad det heldigvis er.
    Mandag mogen efter 08:00 kan jeg igen ringe til dyrlægen for at høre hvordan Mugge har det og hvis alt går efter planen kan vi hente Mugge mandag imellem 15 og 17.
    (Hilsen en meget glad og lidt lettet, lille familie)




  • #19   5. apr 2008 det var godt at høre heldigvis


  • #20   5. apr 2008 Gooodt at høre det er gået godt.. smiley

  • #21   5. apr 2008 FRYGGELIGT!
    Puha' held og lykke frem over mugge! smiley


  • #22   5. apr 2008 Tak for alle de søde og dejlige kommentare smiley
    I aner ikke hvor meget det betyder for os!


  • #23   5. apr 2008 Hvor er det godt:o) Puha.. hvor lang tid går der før det heler osv??

  • #24   5. apr 2008 Nåååå det lille plys...

  • #25   5. apr 2008 Hvor er jeg glad for at høre at det hele er gået glat! Jeg sender de varmeste poteknus og tanker jeres vej. Og god bedring til "lillemanden".

  • #26   6. apr 2008 Christina & Richard C
    Jeg ved det faktisk ikke, dyrlægen har ikke rigttigt informeret os omkring noget udover hvad han vil gøre (operationen)..
    Men det høre vi jo nok om imorgen!
    Jeg er også spændt på om han kommer hjem med et gips ben, har en skinde på med forbindinget udenover eller hvordan det ser ud..

    *SUK* (Ånder lettet op)
    Det er faktisk først lige nu jeg ser hvor heldige vi har været med alt det her.. det hele er overstået nu, nu skal han bare komme sig smiley


  • #27   6. apr 2008 Hvor er det godt at høre at det hele gik som det skulle.. håber i kan hente jeres guldklump mandag, og komme videre overn på den grimme grimme oplevelse... - Er helt lettet over at høre det gik fint.. Smiler..

  • #28   6. apr 2008 Hvor var det godt smiley og dejligt for jer.

  • #29   6. apr 2008 Det var godt nok en grim oplevelse... håber at mugge kommer sig oven på oplevelsen...


  • #30   7. apr 2008 Så har vi fået Mugge hjem igen!
    Han har det selvfølgeligt ikke godt, og skal have pencillin og smertestillende de næste 10 dage. Ligger nogle billeder ind af ham og det store "ar/sår"


  • #31   7. apr 2008 Der findes nogle som hjælper med at betale for uforudsete dyrlægeregninger, så som den store operation som din kære kat lige har været igennem. prøv at se på opslagstavlen hos din dyrlæge eller spørg. Held og lykke med ham

  • #32   9. apr 2008 I får lige en lille opdate smiley
    Mandag aften lå Mugge på sofaen sammen med os, så vi kunne holde øje med ham.
    Fnug blev meget undrlig lidt efter at mugge kom hjem og ville kun opholde sig på badeværelset! hvis vi forsøgte at komme i kontakt med ham eller hvis han så Mugge, lå han ørene helt ned, nakke hårene stod lige op i luften og han væste og slog sommetider ud efter os.
    Igår gik det lidt bedre...
    Og idag har de fået lov at gå lidt rundt sammen, selvfølgelig under opsyn, og nu kan Fnug gå helt over til Mugge og snuse til ham, og det eneste han gør er at gå sin vej igen eller give et lille væs (Uden liggende øre og strittende nkke hår) og så gå igen!

    Så det er simpelthend bare fantastisk! og forresten, Mugge er MEGET dygtig til at tage hans medicin, både pillerne og det flydende smiley

    Så alt er næsen i den stønneste orden igen.
    Et stort smil her fra smiley


  • #33   9. apr 2008 Det er dejligt at høre.. =)

Kommentér på:
FUCK!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce