fordomme {{forumTopicSubject}}
nu må jeg altså bare ud med det, det irritere mig virkelig så meget.
jeg kan virkelig ikke klare folk der har fordomme mod alt. ja alle har nok lidt fordomme, men jeg er så fucking træt af folks egoisme der går at de ikke kan glo bare lidt længere end deres egen næsetip.
1) homoseksuelle
homoseksuellitet har ALTID været tit, lige fra dinos tid, er er virkelig kendt i dyreverden. i aalborg zoo er der homoseksuelle pingviner. så tag lige og kig lidt længere, det er meget meget normal adfærd, og jeg kan slet ikke klare når folk ser forskelilge på homo - og hetro seksuelle mennesker. hvorfor? lille dino var sikkert også homoseksuel.
2) tørklæde debatten
jeg kan slet ikke tage det. folk går helt amok hvis de ser en muslimsk kvinde med tørklæde, og nogle siger at det måske er fordi vi frygter det vi ikke kender. men helt ærlig. tag jer lige sammen. når man kigger på tørklæder kan man virkelig se en lighed, der binder alle religionerne sammen. når vi ser en nonne på gaden, så smiler vi høfligt, og tænker ikke mere over det, men hvis vi ser en muslimsk kvinde med tørklæde, kan vi slet ikke klare det, de er undertrykte og alt muligt ?? tag jeg dog sammen, det har jo ikke en skid med tørklædet at gøre, men ren racisme. jeg har fået på sankt ansgar skole, hvor der var nonner, og jeg ved ikke om det har ændret mit syn på det, i forhold til andre. men for mig er det sku da det samme, ud over en kvinde med tørklæde bor sammen med en mand. jeg kan slet ikke tage når folk har de fordomme om det.
3) kamphunde. arg, det er noget der virkelig kan gøre mig sur. når folk ser en muskel hund, så tænker de straks KAMPHUND og går en kæmp bue uden om. jeg kan slet ikke have det. muskelhunde er virkelig sociale hunde, og mange af dem er meget mere rolige en labrador (staves??). så hvorfor fuck skal disse søde hunde dog dømmes på deres udseende. og ja, nogle siger at det er fordi de er grimme, men det syntes jeg virkelig ikke. syntes det er smukke dyr, og ja jeg syntes da de der katte uden hår er fucking grimme, men derfor går jeg da ikke en kæmpe bue uden om.
kamphunde er ikke en race, men en hvilken som helst hund (kan være en puddelhund, men da muskelhund kan bide hårdere, bliver de mest brugt), som bliver trænet til kamp. er i måske bange for en politihund eller er i taknemmelig for at de trænes? de trænes næsten til det samme. at være i kamp hvis det er nødvendigt. og det er virkelig synd for kamphunden, de får skylden, men de tror kun at de har gjort noget godt, fordi de får ros. jeg syntes ejerene skal straffes i stedet for at træne dem.
tak for at høre på mig. kommer sikkert på mere
mar 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 54 Svar: 277
ja det mærkere jeg også i den grad. jeg vejer ca 15 kg for meget, ikke det største tal, men jeg får da stadig tit blikke fra folk på gaden
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
Så tror at hvis man kigger på sig selv og tænker positvt om sig selv, så udståler man også tilfredshed og smiler - og smil kan ændre meget :o)
Det svære er, hvis man ikke acceptere sig selv og ikke har selvtillid, så smitter det af på andre. Ikke fordi man vejer 15 eller 30 kg for meget.
nov 2008
De selvudnævnte fordomsfrie mener sandsynligvis, at de er klar over, at de besidder fordomme, men at de forsøger at se igennem dem eller inddrage dem sådan, at de selv synes, det giver et fornuftigt syn på verden. Fordomme er, hvad ordet selv siger: En dom på forhånd. Det fortæller intet om, at dommen er negativ eller positiv.
Eksempler på fordomme der måske nok ligger på et lavere niveau er feks. Familiemedlemmet, der altid taler, før han tænker. Vennen, der altid bliver fuld og pinlig, når du inviterer ham til fest. Kollegaen, som altid løser sine opgaver perfekt. Hvis man vælge at tænke lidt over det og droppe generaliseringerne vil man som oftest finde ud af at de ikke holder vand, men desværre er det sjældent det man gør og man finder tit det man søger :o)
Man har også fordomme om sig selv og de er nok de værste : Jeg kan ikke finde ud af sport. Jeg duer ikke til matematik. Jeg håndterer sociale situationer bedre end alle andre. Det er alle fordomme både negative og positive. Så man skal nok prøve at kigge indad og løse dem man har mod sig selv først og erkende at man har fordomme. Derefter vil man måske opdage at alt ikke er som man gik og troede og man møder måske mennesker der bryder ens fordomme og bliver til nogen man bemærker og husker fremover :o)
nov 2008
Kan selvfølgelig godt se, at 170 kg er meget og jeg synes bestemt også at folk kan være uforskammede - har set folks blikke hvis der kommer en meget stor person ind på en grillbar eller iskiosk - jeg går nu ikke i en bue udenom store mennesker og det gjorde jeg nu heller ikke da jeg var 15 kg lettere - vi skal alle være her :o)
Og ja man ved altid hvad man skulle have sagt ....bagefter hehe
feb 2009
Følger: 51 Følgere: 49 Katte: 9 Emner: 43 Svar: 5.169
apr 2008
Følger: 90 Følgere: 84 Katte: 9 Emner: 81 Svar: 7.349
Jeg ser heldigvis også mest personen indeni, og har endnu ikke vendt mig om efter en overvægtig, og er komplet ligeglad med om folk er homoseksuelle eller hetero (eller hvasd det nu hedder:)).
Men fordomme har vi alle, det er desværre nok en del af os, og noget vi alle kan arbejde med, for at blive mere bevidst om os selv og andre.
Jeanette de glor fordi du er flot:) Drop wc rullen:)
nov 2008
Jeg tror at mange folk desværre tænker når de ser meget overvægtige mennesker, at det er lig med dumhed, dovenskab og uhygiejne. Og det er jo langt fra sandheden. Man har også hørt før, at mange begynder at sidesætte overvægtige med handicappede og det er kun med til at begrænse de overvægtige endnu mere.
VI burde alle sammen være høflige og vise respekt over andre - jeg personligt, tror bestemt at det siger mere om dem der glor end den der bliver gloet på.
fordomme
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside