fordomme fordomme
nu må jeg altså bare ud med det, det irritere mig virkelig så meget.
jeg kan virkelig ikke klare folk der har fordomme mod alt. ja alle har nok lidt fordomme, men jeg er så fucking træt af folks egoisme der går at de ikke kan glo bare lidt længere end deres egen næsetip.
1) homoseksuelle
homoseksuellitet har ALTID været tit, lige fra dinos tid, er er virkelig kendt i dyreverden. i aalborg zoo er der homoseksuelle pingviner. så tag lige og kig lidt længere, det er meget meget normal adfærd, og jeg kan slet ikke klare når folk ser forskelilge på homo - og hetro seksuelle mennesker. hvorfor? lille dino var sikkert også homoseksuel.
2) tørklæde debatten
jeg kan slet ikke tage det. folk går helt amok hvis de ser en muslimsk kvinde med tørklæde, og nogle siger at det måske er fordi vi frygter det vi ikke kender. men helt ærlig. tag jer lige sammen. når man kigger på tørklæder kan man virkelig se en lighed, der binder alle religionerne sammen. når vi ser en nonne på gaden, så smiler vi høfligt, og tænker ikke mere over det, men hvis vi ser en muslimsk kvinde med tørklæde, kan vi slet ikke klare det, de er undertrykte og alt muligt ?? tag jeg dog sammen, det har jo ikke en skid med tørklædet at gøre, men ren racisme. jeg har fået på sankt ansgar skole, hvor der var nonner, og jeg ved ikke om det har ændret mit syn på det, i forhold til andre. men for mig er det sku da det samme, ud over en kvinde med tørklæde bor sammen med en mand. jeg kan slet ikke tage når folk har de fordomme om det.
3) kamphunde. arg, det er noget der virkelig kan gøre mig sur. når folk ser en muskel hund, så tænker de straks KAMPHUND og går en kæmp bue uden om. jeg kan slet ikke have det. muskelhunde er virkelig sociale hunde, og mange af dem er meget mere rolige en labrador (staves??). så hvorfor fuck skal disse søde hunde dog dømmes på deres udseende. og ja, nogle siger at det er fordi de er grimme, men det syntes jeg virkelig ikke. syntes det er smukke dyr, og ja jeg syntes da de der katte uden hår er fucking grimme, men derfor går jeg da ikke en kæmpe bue uden om.
kamphunde er ikke en race, men en hvilken som helst hund (kan være en puddelhund, men da muskelhund kan bide hårdere, bliver de mest brugt), som bliver trænet til kamp. er i måske bange for en politihund eller er i taknemmelig for at de trænes? de trænes næsten til det samme. at være i kamp hvis det er nødvendigt. og det er virkelig synd for kamphunden, de får skylden, men de tror kun at de har gjort noget godt, fordi de får ros. jeg syntes ejerene skal straffes i stedet for at træne dem.
tak for at høre på mig. kommer sikkert på mere
dec 2008
Følger: 1 Katte: 1 Svar: 17
1) Hvad folk laver i deres eget soveværelse er sq deres egen sag!
Når det så er sagt syntes jeg godt at det kan være en anelse irriterende når de går helt over i den anden grøft med løse håndled og det hele (hvilket de ikke gjorde inden de sprang ud??)! Det virker efter min mening "falsk" og påtaget
Men så igen, så syntes jeg også det er irriterende når heteroseksuelle går helt over i den anden grøft, og gør ALT for at vise hvor store og stærke de er, og hvor mange "kællinger" de har nedlagt!
2) Ja, folk burde sq have lov til at gå med/i hvad de har lyst til!
3) Kamphunde...
Der kan jeg godt se det fra begge synspunkter...
Folk siger: "de er ikke farlige i de rette hænder", men det løser efter min mening ikke noget, da de altid vil falde i de forkerte hænder...
jul 2008
Følger: 11 Følgere: 11 Katte: 1 Emner: 125 Svar: 684
1) Ja hvad folk laver i deres soveværelse er deres egen sag!!
2) Den her sag er også en af dem som kan sætte min pis helt i kå!!
jeg bliver så sur når folk kommer med disse rasiske udtaglser!!!
3) den er sag har jeg meget blandet mening. men for det føreste så er en kamphund og en muskelhund kun en betegnlse for en hvis type hund.
En muskelhund er en hund med en meget stor muskulatur en kapmhund er en hund som ren er opdretter til kamp som Pit bull og tosa derfor er de ulovlige i danmark. At nogle så også har brugt andre muskelhunde sener hen til hundekamp er jo hvad det er!!
men en muskelhund er jo ikke lige frem en kamphund fordi den gå under betegnlse muskelhund vel.. med mindre man bruger den til hundekamp!!!
når det er sagt så jeg jeg så træt af alle de som tror at en muskelhund er for alle, det er ikke alle som har det som der skal til for at han sådan er hund..
og for det andet så efter det sidste episode med de to hund der angrab et barn, og at ha høret ejeren selv være så chokket over at hende hund kunne finde på sådan noget viser desværre bare for mig at disse hunde burte være ulovlige. Det var ikke lige frem ejer som man ville sige havede den race for de forkerte grunde..
mar 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 54 Svar: 277
ej det er altså ikke helt rigtigt. ja muskelhund er et ord vi har taget til os, lige som dværghunde (tæppetissere, eller hva folk nu kalder dem). men der er altså noget der hedder muskelhunde. muskelhunde er som ordet siger, hunde med en større muskelmasse.
men kamphunde derimod er hunde som bevist bliver trænet til kamp. en hund bliver født muskelhund, hva endten det er amstaff, pittbull eller hva det nu skulle være.
maj 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 24
Homoer. Folk må selv bestemme hvem de blir forelsket i.
Tørklæder. Alså, jeg er ret så ligeglad.
Ellers kanonfedt at tage disse emner op. Super
jan 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 14
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 414
2. I mine øjne er det at gå med tørklæde ikke ok, lige præcis fordi det ofte er kvinder der er underlagte sine mænd. Syns det er fuldstændig diskriminerende for kvindeheden at hun SKAL gå med tørklæde bare fordi hendes mand siger at hun ikke må vise sit hår osv.....Dem der selv vælger det syns jeg erf fint.
Syns dog også at det er fint at flere firmaer vælger ikke at have medarbejdere der går med tørklæde......man KAN ikke komme på arbejde i hvad man har lyst til ligemeget om det drejer sig om hovedbeklædning, sko eller påklædning....sådan er det bare. Men nej lige så snart nogen ikke må have tørklæde på "så d diskrimination".....nej nej, kom dog videre.............
3. Og kamphunde igen igen. Nu må I altså lige styre jer. Det er da fuldstændig soleklart hvorfor folk vælger at gå udenom en kamphund i en kæmpe bue. Ved ikke med jer, men efter alle de tilfælde der har været af overfald fra disse hundetyper det sidste år, er det nok IKKE LIGE lille Magnus hvis forældre har tre store muskelhunde, som jeg som det første sender min søn hen og leger med! Man er da mere naiv hvis man bare er ligeglad.....
Håber snart der kommer en lov omkring mundkurv eller noget, så der ikke sker flere overfald på uskyldige mennesker eller dyr!
Er også UTROLIG træt af at se hvor ofte kamphundeejere skal forsvare racen.....Der ER sket mange overfald med disse racer og sådan er det bare, så kan nogle af dem måske godt være den bedste familiehund, men det sagde de sjovt nok også de ejere hvis hunde ligepludselig skambed et barn/ andet dyr......
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 1.547
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 34
2. jeg kan ikke lade være med at kigge efter kvinder med tørklæde, jeg syntes simpelthen de er så smukke og deres tørklæder er i alle regnbuens farver. har altid tænkt over hvordan de får dem til at sidde.
3. kamp hunde er ikke noget vi kalder dem. det er noget de er. lige som jagt og hyrde hunde. de oprindelige kamp hunde blev brugt i rom sammne med gladiatorende og var på størelse med en grand danoise. det speciele ved kamp hunde er at de kan låse deres kæber sådan at de sidder fast og kan flå kødet eller hele legmer af. det er det samme som f.eks. den hvide haj og krokodiller kan. de er skabt til at kæmpe. men ligesom du godt kan havde en bordercolli uden at den skal være hyrde hund, kan du også sagtens havde en kamp hund uden at den skal bruges til kamp. man skal bare huske at det ligger i dens gener.
mar 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 3 Emner: 18 Svar: 223
Jeg synes det er uvidenhed der gør at sådan noget bliver blæst sådan op, os der lever i den verden kan ikke andet en at rulle øjne.
Hvis man virkelig skal hjælpe de undertrykte kvinder ville man ikke blæse det sådan op i pressen. Kvinder der har brug for hjælp med deres mænd der tyrannisere dem og tæsker dem har ikke brug for at deres problemer bliver vist på tv.
Det er ikke særlig mange år siden der her i danmark blev brugt tørklæde og ældre kvinder gør det stadigvæk! Synes det er latterligt at sådan en simpelt ting skal bruges sådan af politikerne så de kan misbruge det til at få flere stemmer.
Jeg er efterhånden træt af at se på tv hvordan dansk folkeparti skal lukke det ene lort ud efter det andet. Vi er faktisk også en stor del udlændinge der lever i det her land, der arbejder, går i skole, tager uddannelse og BETALER vores skat. Vi er fucking trætte af at blive diskuteret på tv dag ind og dag ud.
Ja undskyld folkens, skulle lige af med lidt galde
fordomme