{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.113 visninger | Oprettet:

Må jeg få jeres mening? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg skal bare lige spørge jer om noget, som jeg selv er ret skuffet over og faktisk synes er forkert.

Se, min svoger ( kæresten ældste lillebror) skal giftes her i Maj - vi fik det af vide af min svigerfar. Det er jeg og kæresten selvfølgelig super glade for på deres vegne.

Den første skuffelse kom så, da jeg fik af vide at ingen måtte komme med til selve vielsen, men okay det vælger de så selv. Der skal kun to med som vidner og det er begge kolleger.

Nu til skuffelse nr 2. Min kæreste fortæller så i dag, at han er inviteret til mad på dagen, men ikke skal med til vielsen.

Jeg er ikke inviteret med? Undskyld men det synes jeg godt nok er skuffende. Jeg har kendt familien i snart 12 år. Der skal åbentbart kun 10 med til at spise og det er så mor og far og søskende.

Er det bare mig der er tåbelig eller ? Hvordan ville i reagere? Er det fair?

Er blevet rigtig tøse fornærmet og har sagt at så vil jeg hellere ikke have dem med til mit bryllup, hvis jeg ikke kan komme til deres.

Skal lige nævnes, at jeg er den eneste som er "påhæng", de andre søskende har ingen faste kærester.

Ihh, hvor det irritere mig! Øv.

Skriv jeres mening :o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Må jeg få jeres mening?
  • #1   14. apr 2010 Ja mit problem ligger egentlig heller ikke så meget vielsen, det er deres beslutning og fair nok. Men at hele familien skal med, og ikke mig....det synes jeg er mærkeligt og skuffende.

• #3   14. apr 2010 Der er nogen der vælger et lille bryllup, hvor det kun er direkte familie der kommer til spisning og to udefra som vidner.
    Jeg syntes ikke du skal spekulere så meget over det, da det er ved at blive almindeligt at gøre sådan. Jeg ville kun spekulere over det hvis, de andre har deres påhæng med, så ville jeg også sætte spørgsmål ved det og spørge hvorfor.

• #6   14. apr 2010 Må nok indrømme at jeg er lidt ligeglad med hvad der er almindeligt i dag. Jeg betragter jo min svoger som familie og ja, så forventer jeg egentlig også at hvis min kæreste bliver inviteret med så er det en selvfølge at jeg også skal med.

Kunne da aldrig nogensinde finde på, at invitere KUN den ene af et par og slet ikke familie.

Nu er min kæreste og jeg forlovede og havde egentlig også snakket om at skulle giftes til sommer, det er så udskudt på ubestemt tid, men anyways, så ville jeg da ikke kun invitere min svoger og så lade hans kæreste blive hjemme.

Måske er jeg gammeldags, men er man et par og bor sammen, så invitere man begge parter, medmindre det er tøsetur eller herremiddag.

Det samme ville jeg gøre med mine venner. Kunne ikke drømme om kun at invitere min veninde og ikke hendes mand.

Hvis min kæreste og jeg ikke boede sammen og kun havde været sammen et halvt år, jo så ville jeg meget bedre forstå det. Men vi er praktisk talt gift hehe Vi har da været sammen mange flere år, end min svoger og hans kommende hustru.

• #7   14. apr 2010 Det giver ikke lige nogen mening for mig - jov hvis de er sure på dig eller I på anden måde er uvenner - så kunne jeg forstå det...

Jeg ville også været blevet herre tøsefornærmet og så... er jeg virkelig ked af det, men så havde jeg fandenme sagt til min kæste at ikke sku ta afsted!

Jeg har kun oplevet det en gang men jeg var også totalt upopulær hos min svigerfamilie - min daværende kærestes søster og hendes kæreste skulle holde indflytningsfest og det var kun ham der blev inviteret - der var det godt nok min eks blev herre gal og han tog ikke med..

Men som sagt hvis ikke I er uvenner eller noget så fatter jeg det virkelig ikke - og helt ærlig en til eller fra det er jo ligesom ikke det der vælter budgettet...

• #8   14. apr 2010 Lisbet - ja jeg har også planer om at sige det til ham, men tror desværre ikke at det ændre sig af den grund. Og jeg ved da også godt, at selvom jeg siger " jamen fint, så skal din kone bare heller ikke med til vores bryllup, for det er kun familie og tætte venner", så når dagen står for døren har jeg alt for meget pli til at gøre det og ville selvfølgelig invitere dem begge.

Ja har så lige glemt at skrive at deres venner også er inviteret med - har jeg lige fået en besked om nu.

Så altså familie og venner - men ikke mig?

• #9   14. apr 2010 Pia - vi er på ingen måde uvenner. Min svoger har været hos os i 3 uger on/off pga arbejde - de bor på Fyn og vi i Nordjylland.

Der har aldrig været nogle gnidninger overhovedet. Ikke mere end en mdr siden jeg inviterede dem begge til fødselsdagsfest, det var så kun min svoger der kom, fordi hun skulle jobbe.

Vi har altid kun hygget os og skal da også på en uges sommerferie sammen på Bornholm.

Jeg er lidt i syv sind, for kan ikke bede min kæreste om at blive hjemme. Det er hans lillebrors bryllup. Men vil snakke med ham om det. Vil jo heller ikke med, hvis det skal "tvinges" igennem. Så hellere blive hjemme. Men ved bare at jeg så vil bære nag....desværre...

• #11   14. apr 2010 Det eneste fornuftige i denne situation er at tage en stille og rolig snak med din svoger og hans kommende kone. Nag sætter sig, og er svær at slippe af med igen, så pøj pøj:)

• #13   14. apr 2010 Jeanette jeg kan godt forstå at du så vil bære nag - men ja det er godt nok heller ikke fedt at tage med hvis man skal "be om lov" eller hvad man skal sige at det er sådan noget "nå okay da så kom med.. hvis det ikke kan være anderledes"

Jeg siger bestemt heller ikke at du skal be din kæreste om ikke at tage med - jeg siger bare at det ville jeg gøre - Men jeg har nok også en tendens til at overdrive lidt smiley Ellers ville jeg i hvert fald forvente af min kæreste at han ikke tog med når jeg ikke var inviteret.. Men jeg har også et lidt anspændt forhold til det med at tage til familie tam tam hver for sig.. smiley
    jeg ville blive så skuffet hvis det var mig..

• #14   14. apr 2010 Jeg synes da godt nok også at du skal få Knud til at tage en snak med dem....De lyder lidt underligt.

• #15   14. apr 2010 Har ikke læst det hele igennem... Men hvis de andre søskende heller ikke må tage deres kærste med, så er det jo sådan det er smiley
    Kan godt forstå du også gerne vil med, men hvis det ikke KUN er dig der bliver holdt ude, kan man ikke rigtig sige noget til det syns jeg...

• #16   14. apr 2010 Jeg synes det lyder meget underligt at du ikke skal med.
    få manden til at ringe til sin bror og sig tak for indbydelsen, men om der ikke mangler en indbydelse til dig?
    når i har været sammen i 12 år, så er du da en del af familien og når i endda er på god fod med dem, så kan jeg slet ikke forstå at du ikke skal med !?

• #17   14. apr 2010 jeanette - ærligtville jeg også blive rigtig såret og føle de ikkke betragted mig somen del af familien, så jeg giver de andre ret får din forlovet til at snakke med broren og forklar at han syndes det er forkert ikke at have dig med når inu har været sammen i 12år..
    min forlovet ville aldrig tage afsted uden mig og omvent, hvis nogle af blev inviteret et sted hend og vi ikke måtte have den anden med kom vi ikke..

• #18   14. apr 2010 Suzette; ej hvor er jeg glad for at høre det, jeg troede faktisk at jeg var den enste der havde det sådan, altså med hensyn til hvis det kun er den ene part der bliver inviteret.. smiley

Det har ikke lige noget med indlægget at gøre, men det var bare rart at høre smiley

• #19   14. apr 2010 :0) du er ikke alene..

• #20   14. apr 2010 jeg ville også blive "tøsefornærmet" hvis jeg blev udsat for det efter så mange år i forhold.
    Min mand ville ta den med sin bror og høre hva det går ud på og så ville ha blive væk hvis jeg stadig ikke er inviteret....

nu har vi ikke lige prøvet det med bryllup, men mange andre ting med min svigerfamilie i starten af vores forhold.. jeg var en verslig og skulle ikke komme i deres hjem (jehova) men da de fandt ud af min mand så ikke ville komme heller så blev jeg inviteret og da de lærte mig at kende så var jeg jo ikke så slem alligevel selv om jeg ikke havde deres tro.. nu 19 år efter er der ingen problemer, andet end med min svigermor, men hehe det er nu ikke kun mig men 4 ud af 5 svigerdøtre der har de problemer..

• #21   14. apr 2010 charlotte< nu missemomse til 5 dejlige killinger J;

Ja total klassiker med de svigermødre arghh hvad er der med fyrenes mødre... totalt belastende..

• #23   14. apr 2010 uhhh har selv haft den slags svigermødre.. men er nogenlunde heldig denne gang :0)

• #24   14. apr 2010 jeg kan godt forstå du er skuffet.. man føler vel næsten at de ikke betragter een som medlem af familien endnu..(efter 12 år)
    det er ikke iorden.., tænk hvis det var dem selv.. så ville de nok også blive kede af det..

• #25   14. apr 2010 jeg vil blive MINDST lige så overrasket hvis din mand tager med til brylluppet...
    Det er meningen at i skal støtte op om hinanden, så hvis han tager afstd uden dig så mener jeg at din mand er et (undskyld udtrykket) et stort R*VHUL!!!

• #26   14. apr 2010 helt enig berit :0)

• #27   14. apr 2010 Jeg kan godt forstå du er skuffet, det ville jeg bestemt også være og a jeg ville også være skuffet hvis min mand valgte at ta afsted uden mig....

• #28   14. apr 2010 du har 100% ret i din skuffelse. jeg er også blevet inviteret til ting hos familie, som Bo (min kærste) ikke er inviteret til. jeg har takket nej. for hvis der ikke er plads til bo, bliver jeg også væk.

• #29   14. apr 2010 Jeanette, kan godt forstå at du er skuffet, jeg blev heller ikke inviteret til en af mine brøders bryllup men alle mine andre søskende gjore der blev jeg også skuffet og ked af det føler med dig søde ven

• #30   14. apr 2010 Tusind tak til jer alle som lige har valgt at give jeres besyv med smiley

Har snakket med kæresten hertil aften og fortalte at jeg synes han skal slå lidt i bordet og så fortælle, at de ikke kan tillade sig kun at invitere ham.

Min kæreste fortalte så, at det måske ikke er hans bror der bestemmer det, men kæresten - måtte så igen sige, at så måtte broderen slå lidt i bordet! Synes ærlig talt, at det er røv tarveligt og håber det er en misforståelse.

Hvis de kan invitere de nærmeste venner - kan de vel også invitere mig.

Kæresten skrev til broderen i morges, om det var en fejl at det kun er ham der er inviteret - han har stadig ikke fået noget svar på det.

Jeg ved da også, at min kæreste ville blive skuffet ( måske knap så meget som mig), hvis min søster skulle giftes og det kun var mig der var inviteret. Det gør man bare ikke.

Min dør er altid åben for dem - sådan har det altid været. Familie og venner er mere end velkomne.

• #31   14. apr 2010 Mht svigermødre, så har jeg en super dejlig svigermor og har været meget heldig, for har haft nogen som jeg absolut ikke brød mig om.

Kan være jeg skal snakke med hende hehe

• #32   14. apr 2010 hvis det ikke er en fejl at du ikke er inviteret med..ville jeg hvis det var mig der stod i sådan en situation bede om en forklaring for de må da kunne forklare hvorfor de har valgt at gøre som de gør...selv om jeg ikke synes der er nogen undskyldning...

• #33   14. apr 2010 Jeg tror deres forklaring er at de ikke vil have særlig mange med.

Grunden til at der ikke skal komme nogen til vielsen er pga broderens kæreste - så vil hun ikke giftes.

Nu venter jeg bare på, at min svoger skriver om det er en fejl eller ej - synes bare det er mærkeligt, hvis det er en fejl. For min svoger har fortalt min kæreste hvad han skal tage på af tøj....

• #34   14. apr 2010 forklaring at der ikke skal så mange med er ikke god nok, man deler ikke et par...det er ganske enkelt ikke iorden

vi oplevede i familien at et par altid kom uden deres børnog jeg troede at de ikke selv ville ha dem med men jeg fandt ud af de ikke var inviteret med selv om alle andres børn var med og de var jævnaldrede...havde det været mig var jeg ikke selv kommet..

• #35   14. apr 2010 Hmm... hun lyder altså også en smule sær!
    Hvis jeg skulle giftes med manden i mit liv ville jeg da med glæde dele det med hele verdenen!

• #36   14. apr 2010 Heidi - nej jeg synes nemlig heller ikke at man kan dele et par - medmindre det er herretur eller tøsetur. Dette her er jo en stor begivenhed og vil da rigtig gerne være med til at fejrer dem begge. Jeg kan skide godt lide min svoger - så klart det rammer....

Og nej det med børnene forstår jeg heller ikke - der er det noget andet, hvis man vælger at INGEN børn skal med - men at nogle må tage dem med og andre ikke, det kan man ikke.

Jeg ved det fra jeg var mindre - hos min tante og onkel blev jeg behandlet anderledes end de andre børn, fordi jeg var den ældste, har på det tidspunkt været 8 år. Alle børn fik godteposer, men ikke mig. Der blev min mor sgu sur og sagde at enten var det lige for alle eller også så kom vi ikke mere. Jeg var jo også bare et barn, selvom jeg var ældre end de andre børn. Mærkelig opførsel.

• #37   14. apr 2010 Randi - ja sådan har jeg det jo også :o)

• #38   14. apr 2010 Jeg havde tænkt mig om en ekstra gang hvis det var min mand der ikke ville dele vores lykke med alle vi kendet... Det lyder mest som om hun gerne vil holde det lidt hemmeligt!

• #39   14. apr 2010 Hun gider ikke det store ståhej - i første omgang skulle ingen med, altså der var der ikke noget med mad om aftenen. Der var det kun hurtig op på rådhuset, to vidner og så hjem igen.

Men okay det må de jo selvom, men synes nu godt at jeg kunne være blevet inviteret.

• #40   14. apr 2010 jeg vil sige..enten eller som du selv skriver smiley

• #41   14. apr 2010 Jeg ville sq syns det var lidt sært hvis min mand ville have det til at foregå sådan!

• #42   14. apr 2010 jeg synes det er noget mærkligt noger Jeanette! Jeg håber da du kommer med! For det skal du da, tag en snak med din kærste.. Pøj pøj med det hele..

• #43   14. apr 2010 Ja Jeanette kan godt forstå du er skuffet ,det ville jeg også være ,det er meget forkert at de ikke inviterer dig med til middagen , så burde din kærste heller ikke tage med ,men holde sig solidarisk med dig ,jeg er selv skuffet det sammen gjorde min søn ,uden familien ,men med naboen som de eneste vidner og gæster smiley de skulle bare vide hvor sårende det er ,at man ikke må komme med sådan en dag ,så jeg forstår godt du siger de heller ikke skal med til dit bryllup smiley

• #44   14. apr 2010 Kære i 2 Bimse dèt må godt nok have været skuffende,hold op hvor jeg ville blive ked af det !!! Nette syns godt nok dèt er Underligt,venner med,men ikke dig som jo nærmest er i familien !!! Mon ik Knud skulle sige,at så kommer han heller ikke !!! dèt havde JEG gjort hvis det var omvendt !!! virkelig sårende for dig søde,kan godt forstå du er ked og skuffwt,knuser

• #45   15. apr 2010 Ingelise - ja det er faktisk ret ubehageligt ikke at skal med til sådan en stor og betydningsfuld dag. Kan sagtens forstå hvis du blev såret over ikke at være med til din søns bryllup. Det er noget mærkeligt noget smiley

Rille - jeg tror bare ikke at Knud er sådan. Han ville ikke sige at han ikke kommer, fordi jeg ikke er inviteret. Det tror jeg ikke på - ville selvfølgelig blive positiv overrasket, hvis det var tilfældet smiley Men et eller andet sted ønsker jeg jo heller ikke at han skal blive hjemme fra sin brors bryllup...det er lidt en træls situation at stå i, øv!

• #46   15. apr 2010 Tak Rille og Jeanette ,og jeg håber at din Knud holder sig solidarisk med dig smiley

• #47   15. apr 2010 ja dèt er en træls situation !!!! Virkelig !!!!

Kommentér på:
Må jeg få jeres mening?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce