921 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Problem med voksen kat der tisser andre steder Problem med voksen kat der tisser andre steder

heii
mit kattebarn Trolde tisser i et hjørne på gulvet, i vores gang, vi er holder hans bakke fin og ren og holder niveauet af grus på ca 7 cm, alligevel tisser han på gulvet.
vi ved ikke hvad vi skal gøre ved det. Vi overvejer at han skal lukkes inde på hans værelse om natten og når han er alene,men synes også det er synd.
vi har også prøvet at hælde Rodalon, der hvor han tisser, da det skulle gøre han ikke vil tisse der, men uden held.

han er 6 år gammel og han er blevet flyttet en del gang, ikke af os, men af hans tidliger "mor" som vi har adopteret ham fra, fordi hun ikke kunne have ham mere.

Vi har tænkt på at det er fordi han er blevet "bims" af at være flyttet en del gange.

WHAT TO DO ??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problem med voksen kat der tisser andre steder
  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #1   1. sep 2012 Puha, rodalon er giftig for katte hvis man ikke skylder efter med vand, og suger det op igen... Rodalon tager lugten fra tisset og ikke andet.

Jeg tror mere på at din kat har en urinvejsinfektion og det er meget smertefuldt for katte, derfor forbinder din kat bakken som det er den der er årsagen til smerten.:-(

Jeg synes du skal tage din kat til dyrlægen for at se om det er en urinvejsinfektion. Det kan være mange ting, men gætter stærkt på det er urinvejs problemer.

• #2   1. sep 2012 vi har selvfølge fjernet det igen smiley
    jo, men gør det kun når vi ikke er hjemme eller sover, og han virker eller sund og rask, han opføre sig sov han plejer, har ikke set nogle sygdomstegn

• #3   1. sep 2012 En urinvejsinfektion behøver ikke at vise sygdomstegn, da min hade krystaller i urinen, viste hun ingen tegn så sygdom, så få det tjekket for en sikkerheds skyld..

• #4   2. sep 2012 Jeg ville også slå et smut forbi dyrlægen. Som sagt, behøver der ikke være andre sygdomstegn, men det er meget smertefuldt for katten, skulle den have en infektion.
    Det er selvfølgelig ikke sikkert, at det er det, men jeg ville ihvertfald være helt og aldeles på den sikre side, og få den undersøgt.

Det kan også være han har brug for to kattebakker.

• #5   3. sep 2012 vi kom til at tænke på at det kan være fodi han mangler opmærksomhed, og vi har skiftet grus, men ændre det sig ikke tager vi ham selvfølgelig ham til dyrelægen, selv om jeg ikke kan se hvorfra han skulle få en infektion, han er vores eneste kat og han er indekat, og han har altid rent vand.
    mange tak for svar smiley

• #6   3. sep 2012 En kat kan få blærebetændelse ligesom vi andre kan - også isolerede indekatte. smiley
    Som nævnt behøver der ikke være andre symptomer end urenlighed - og det kan være yderst smertefuldt for katten. Ja, jeg ville få taget en urinprøve.
    Hvis ikke den er kastreret, er det også en god idé. smiley

• #7   19. sep 2012 Problemet er løst, vi giver ham mere opmærksomhed og ny slags grus

Kommentér på:
Problem med voksen kat der tisser andre steder

Annonce