Debatter på KG {{forumTopicSubject}}
Hvor kunne det være rart hvis folk satte sig lidt ind i hvad et debatforum egentlig er
Folk spørger efter råd ,der svares....
Så er alt godt.
Nej
Indrømmer at denne tråd er oprettet ud fra et svar ,jeg fik da jeg gav mit bidrag til en bruger af KG
Skriver pænt hvad jeg mener, og at problemet kan afhjælpes ved neutralisering
I svaret kommer også frem hvad jeg personligt mener man som katteejer har pligt til, set ud fra kattens synspunkt.
Og det er her det går galt.
Netop fordi jeg går lidt ud over det konkrete spørgsmål, som der gøres i en givende debat.,,
Igen vi er her for kattens bedste, og så længe debatten foregår i en ordentlig tone ,har alle lov at bidrage.
Hvis man ikke kan tåle det ,er et debatforum ikke stedet.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
Det føles nu og da som, at stå med ens teenager børn, når det ikke går som de vil
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
Man kan meget nemt blive misforstået.
Det skal så ikke være nogen hemmelighed, at er der emner som er så langt ude i hampen som de kan komme, så kan jeg sagtens blive skarp i tonen.
aug 2010
Følger: 26 Følgere: 26 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 173
JA nogen skrev at en neutralisering ville hjælpe, men at I går hen og skriver, at jeg ikke bør have kat når jeg ikke får hende neutraliseret asap, fordi jeg ikke har pengene NU HER, så bliver jeg sur, når jeg HAR skrevet at hun bliver neutraliseret, når der er penge til det.
I vil katten det bedste, det vil jeg Gud fader da også. Jeg elsker min kat og sørger for, at hun bliver neutraliseret og ikke sætter killinger i verden, når JEG har penge til det. Jeg står med alt alene. Jeg betaler alting selv.
Som jeg skrev i mit svar til dig i mit forum, i det mindste neutraliserer jeg hende, og udviser den ansvarlighed, ved at sørge for der ikke kommer uønskede killinger til verden. Om der så går 1 måned, eller mere eller mindre. Så må I tænke om mig, som I vil.
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
Jeg ved ikke om denne tråd er en hentydning til dig, men så er det jo fjollet,
Da du ud fra dit indlæg har skrevet du IKKE ønsker killinger og vil så hurtig som muligt når pengene er der, neutraliserer din dejlige kat om det så tager 1 md eller 2, Jeg synes du er meget fornuftig i forhold til mange andre på din alder, så hatten af for dig. Tag dig ikke af det, hvis du føler denne tråd hentyder til din tråd.
aug 2010
Janne - Mange tak. Jeg synes jeg skylder min kat at sterilisere hende, også så hun kan komme ud og tumle rundt i den store verden, uden at vi skal gå og bekymre os om, at hun bliver gravid.
Men jeg kan ikke lade være med at føle, at tråden her er en hentydning, da jeg var utilfreds med, i går, at de kom med deres personlige meninger om hvornår jeg sterilisere min kat.
aug 2010
Hun må gerne skrive til mig i PB, hvis det er det :).
jan 2013
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 1 Emner: 15 Svar: 152
Nogle af jer siger ''så kan du opforde personen til at tage den i pb'' vis det bliver personligt og ved i hvad det har ALTID gjort og INGEN har gjort det
jeg kan sagtens holde til den slags kommentare men det er jo bare ikke sjovt som tonen er her!
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 1.018
Nu er neutralisering langt fra det dyreste, man kan komme ud for som katteejer.
jan 2013
jan 2013
Jeg syntes det er en meget negativ stemning der er herinde da folk tit siger ''Så burde du ikke have kat'' overfor bittesmå ting.
Jeg har tit oplevet hetz herinde og folk har fået mig til at fremstå som en troll og jeg bryder mig da ikke om hetz offenligt så vær gang har jeg skrevet ''kan vi ikke lige tage den i pb'' men folk har bare svaret at vis jeg ikke kan tål sandheden skal jeg ikke være her folk går ikke ind i pb de laver bare mere hetz
dec 2011
jan 2013
Katten lider jo ikke at at afmærke sit tertorium det er da bare hende der bliver generet af det men katten tager da ikke nogenskade
jan 2013
Men det ved hetz der har jeg også klaget men det er Hj. Admin bare gået ind og rakket mig helt vildt ned
Jeg kunne ikke tåle sandhedeni de andre forums men det kan jeg nu.
Jeg er bare træt af at folk hater mig heletiden! Ja jeg har fejlet og skrevet grove og latterlige ting MEN folk kommer jo aldrig videre vis de er uenig i en af mine ting fx. lære en kat tricks så kommer folk med ''Katte skal jo ikke lære tricks ligesom de ikke skal have tøj på eller bades vær dag'' de kommer jo aldrig videre
dec 2011
Kailie J
Svar: 154
Katte: 1 17 minutter siden
Lona A: Nogle ting er bare umulige
Katten lider jo ikke at at afmærke sit tertorium det er da bare hende der bliver generet af det men katten tager da ikke nogenskade
Katte kan godt tage skade af stress, da stress udløser sygdom. Bare sådan helt generelt. Så jeg kan desværre ikke give dig ret.
jan 2013
jan 2013
dec 2011
Jeg synes, at der som regel holdes en ordentlig tone herinde, der er dog altid enkelte, der går over til at blive personlige, og det er synd og skam. Så længe man kan holde sig til bolden og ikke til personen, så er debatter noget, man kan lære af.
Som der er blevet sagt mange gange før, man skal altid tage de brugbare råd til sig, og filtrere de mindre brugbare råd fra. Så er der plads til alle
Fortsat en god torsdag til alle her i tråden. Nu vil jeg nusse lidt kat i stedet
dec 2011
Felis..."F.eks. hvis det er tydeligt, at en kat altså bare skal til dyrlæge nu"
Jeg tror ikke det lige var det Berit hentydede til, for selvfølgelig skal vi der kan se den er gal, fortælle at katten skal til en dyrlæge så hurtig som muligt, hvis det er så grelt et indlæg.
aug 2010
"Man kan ikke ændre på andre, men man kan ændre på sig selv".
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 629
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
Jeg er ikke i tvivl om du elsker din kat ,,,og ja det er det er din tråd jeg hentyder til. :P.
Jeg svare ganske enkelt på dit spørgsmål ,og finder selv at svaret er både sobert og rigtigt.
Det kan ikke nytte at man ikke kan komme med et godt råd,altså neutralisering,
Man debattere udfra et spørgsmål,og derved kommer ens personlige råd også med i tråden
Netop fordi jeg vil kattens bedste ..
Susan skriver
Men dertil vil jeg lige indskyde, hvis et spørgsmål skal besvaret ordenligt og belyses fra alle kanter så er det en nødvendighed at bevæge sig ud i de yderområder der også er og måske grunden til hele problematikken trådstarteren har.
Nemlig
aug 2010
Men at skrive, jeg ikke burde have kat, dét synes jeg er over stregen. Især når jeg nu skriver, at hun VIL blive steriliseret.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
Jeg tror da de fleste prøver at gøre deres bedste når de passer deres kat, jeg er så nu og da, meget forbavset over hvor lidt nogen ved, og hvor gammeldags deres viden er, og en simpel bog til et par hundrede kr kunne hjælpe, eller en tur på Google .
Lidt som hvis jeg skulle opfostre mine børnebørn uden, at følge med tiden
aug 2012
aug 2010
Rank ryggen folkens.
Katteejere der virkelig elsker katte og respekterer deres natur, reagerer ud fra hvad de synes er bedst for katten.
Og hvem har ikke oplevet et surt opstød?
Det har jeg og jeg har et glimrende forhold til vedkommende i dag
Man skal jo også lige føle hinanden lidt på tænderne ikk'?
Men alle indlæg er blevet slettet om det problemet som Kailie J startede, da det ikke har nogen gavnlig indvirkning i tråden eller på KG, så alle indlæg der havde noget at gøre med Kailie J indlæg blev slettet.
aug 2012
Og hvor har du ret
Apropos modspil tror faktisk der i samfundet er en tendens til at give sine børn ret i alt..........og så er vi ender med en samling egoister der ikke tåler modsigelse...
Håber ikke du befinder dig i de danske farvande Jesper i dette vejr
Debatter på KG