{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
917 visninger | Oprettet:

Debatter på KG {{forumTopicSubject}}

Hvor kunne det være rart hvis folk satte sig lidt ind i hvad et debatforum egentlig er smiley

Folk spørger efter råd ,der svares....

Så er alt godt.

Nej

Indrømmer at denne tråd er oprettet ud fra et svar ,jeg fik da jeg gav mit bidrag til en bruger af KG

Skriver pænt hvad jeg mener, og at problemet kan afhjælpes ved neutralisering smiley

I svaret kommer også frem hvad jeg personligt mener man som katteejer har pligt til, set ud fra kattens synspunkt.

Og det er her det går galt.

Netop fordi jeg går lidt ud over det konkrete spørgsmål, som der gøres i en givende debat.,,

Igen vi er her for kattens bedste, og så længe debatten foregår i en ordentlig tone ,har alle lov at bidrage.

Hvis man ikke kan tåle det ,er et debatforum ikke stedet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Debatter på KG
  • #1   17. okt 2013 Ja nogen gange kan det være svært, at holde tungen lige i munden og fortsætte med, at være høflig smiley men hvis ikke, ja så lukker de ørene og der kommer intet ind.
    Det føles nu og da som, at stå med ens teenager børn, når det ikke går som de vil smiley

• #2   17. okt 2013 Jeg kan indimellem føle, at det er svært at finde den rette pædagogik.
    Man kan meget nemt blive misforstået.

Det skal så ikke være nogen hemmelighed, at er der emner som er så langt ude i hampen som de kan komme, så kan jeg sagtens blive skarp i tonen.

• #3   17. okt 2013 Ja nu melder jeg mig så på banen, da jeg næsten er 100% på, at dette er skrevet ud fra mit forum.

JA nogen skrev at en neutralisering ville hjælpe, men at I går hen og skriver, at jeg ikke bør have kat når jeg ikke får hende neutraliseret asap, fordi jeg ikke har pengene NU HER, så bliver jeg sur, når jeg HAR skrevet at hun bliver neutraliseret, når der er penge til det.

I vil katten det bedste, det vil jeg Gud fader da også. Jeg elsker min kat og sørger for, at hun bliver neutraliseret og ikke sætter killinger i verden, når JEG har penge til det. Jeg står med alt alene. Jeg betaler alting selv.

Som jeg skrev i mit svar til dig i mit forum, i det mindste neutraliserer jeg hende, og udviser den ansvarlighed, ved at sørge for der ikke kommer uønskede killinger til verden. Om der så går 1 måned, eller mere eller mindre. Så må I tænke om mig, som I vil.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #5   17. okt 2013 Hej Sacha&Nox

Jeg ved ikke om denne tråd er en hentydning til dig, men så er det jo fjollet,
    Da du ud fra dit indlæg har skrevet du IKKE ønsker killinger og vil så hurtig som muligt når pengene er der, neutraliserer din dejlige kat om det så tager 1 md eller 2, Jeg synes du er meget fornuftig i forhold til mange andre på din alder, så hatten af for dig. Tag dig ikke af det, hvis du føler denne tråd hentyder til din tråd. smiley

• #7   17. okt 2013 Panter's - Nej, jeg har ikke slettet tråden. Det er det seneste forum jeg har lavet herinde.

Janne - Mange tak. Jeg synes jeg skylder min kat at sterilisere hende, også så hun kan komme ud og tumle rundt i den store verden, uden at vi skal gå og bekymre os om, at hun bliver gravid.
    Men jeg kan ikke lade være med at føle, at tråden her er en hentydning, da jeg var utilfreds med, i går, at de kom med deres personlige meninger om hvornår jeg sterilisere min kat.

• #9   17. okt 2013 Fruen - Har ikke tænkt mig at dette skal blive en debat mellem mig og Tine, jeg ville bare komme med mit input.
    Hun må gerne skrive til mig i PB, hvis det er det :).

• #11   17. okt 2013 Jeg syntes bare debatterherinde er frygteligt for det er ligegyldigt hvad man spørger om så kommer ''du burde ikke have kat'' selvom i aldrig har set hvordan det er i virkeligheden!

Nogle af jer siger ''så kan du opforde personen til at tage den i pb'' vis det bliver personligt og ved i hvad det har ALTID gjort og INGEN har gjort det

jeg kan sagtens holde til den slags kommentare men det er jo bare ikke sjovt som tonen er her!

• #12   17. okt 2013 Nogle er bare mega nærtagende og burde ikke færdes på et debatforum, hvor man tænker på kattens bedste og ikke på, om ejer nu også har råd til at gøre det bedste for katten. For hvor der er en vilje, der er også en vej.

Nu er neutralisering langt fra det dyreste, man kan komme ud for som katteejer.

• #14   17. okt 2013 Lone A: Vis man ike har pengene til det så har man bare ikke pengene hun kan jo nok ikke trylle?

• #18   17. okt 2013 Puha! At skulle formulere mig bedere det er jeg dårlig til. Men jeg prøver da.

Jeg syntes det er en meget negativ stemning der er herinde da folk tit siger ''Så burde du ikke have kat'' overfor bittesmå ting.

Jeg har tit oplevet hetz herinde og folk har fået mig til at fremstå som en troll og jeg bryder mig da ikke om hetz offenligt så vær gang har jeg skrevet ''kan vi ikke lige tage den i pb'' men folk har bare svaret at vis jeg ikke kan tål sandheden skal jeg ikke være her folk går ikke ind i pb de laver bare mere hetz

• #19   17. okt 2013 Man kan trylle, hvis man vil. Som sagt hvor der er vilje, er der vej. smiley

• #20   17. okt 2013 Lona A: Nogle ting er bare umulige

Katten lider jo ikke at at afmærke sit tertorium det er da bare hende der bliver generet af det men katten tager da ikke nogenskade

• Janne.*

#22   17. okt 2013 <b>Denne tråd her skal ikke gå hen og blive personlig eller blive en diskussion fra en anden tråd, så hold jer venligst til trådens emne. Tak</b>

• #23   17. okt 2013 Fruen på Godset: Jeg syntes med mit forum igår at jeg havde rent mel i posen ved godt jeg selv har været lidt grov og fro meget i de andre forums

Men det ved hetz der har jeg også klaget men det er Hj. Admin bare gået ind og rakket mig helt vildt ned

Jeg kunne ikke tåle sandhedeni de andre forums men det kan jeg nu.

Jeg er bare træt af at folk hater mig heletiden! Ja jeg har fejlet og skrevet grove og latterlige ting MEN folk kommer jo aldrig videre vis de er uenig i en af mine ting fx. lære en kat tricks så kommer folk med ''Katte skal jo ikke lære tricks ligesom de ikke skal have tøj på eller bades vær dag'' de kommer jo aldrig videre

• #25   17. okt 2013
    Kailie J
    Svar: 154

Katte: 1 17 minutter siden
    Lona A: Nogle ting er bare umulige

Katten lider jo ikke at at afmærke sit tertorium det er da bare hende der bliver generet af det men katten tager da ikke nogenskade

Katte kan godt tage skade af stress, da stress udløser sygdom. Bare sådan helt generelt. Så jeg kan desværre ikke give dig ret. smiley

• #26   17. okt 2013 Lone A: Ja selvfølgelig men hun har (så vidt jeg har set) ikke skrevet noget om at den stresser nogensteder

• #28   17. okt 2013 Jeg syntes bare det er trist at folk som Berit skriver at folk kommer med orde

• #30   17. okt 2013 Jeg er ikke ude på at debattere nogen specifik tråd, da jeg ikke har læst ret meget med herinde de sidste dage, men urenlighed er generelt tegn på stress.

Jeg synes, at der som regel holdes en ordentlig tone herinde, der er dog altid enkelte, der går over til at blive personlige, og det er synd og skam. Så længe man kan holde sig til bolden og ikke til personen, så er debatter noget, man kan lære af.

Som der er blevet sagt mange gange før, man skal altid tage de brugbare råd til sig, og filtrere de mindre brugbare råd fra. Så er der plads til alle smiley

Fortsat en god torsdag til alle her i tråden. Nu vil jeg nusse lidt kat i stedet smiley

• #32   17. okt 2013 Panter's mor, jeg vil give dig delvist ret. Når man SKAL gøre noget, så er det oftest fordi, at det strider imod dyrværnsloven at lade være. Eks. må man ikke bevidst lade en kat lide pga. sygdom smiley

• Janne.*

#33   17. okt 2013 Berit..."**der er så desværre nogen herinde ,der til tider bryder grænsen mellem at uddele gode råd.og afgive ordre !**

Felis..."F.eks. hvis det er tydeligt, at en kat altså bare skal til dyrlæge nu"

Jeg tror ikke det lige var det Berit hentydede til, for selvfølgelig skal vi der kan se den er gal, fortælle at katten skal til en dyrlæge så hurtig som muligt, hvis det er så grelt et indlæg. smiley

• #37   17. okt 2013 Der er et gammelt ordsprog der lyder:
    "Man kan ikke ændre på andre, men man kan ændre på sig selv".
    smiley

• #38   17. okt 2013 Jeg er enig med Berit. Jeg synes godt nok også tit man ser den der "så burde du ikke have kat....". og det undre mig da folk jo ikke aner en skid om hvordan det står til hos ts udover hvad ts fortæller. men straks konkludere man en hel masse om ts udelukkende ud fra hvad h*n lige fortæller her inde.

• #40   17. okt 2013 Sasha
    Jeg er ikke i tvivl om du elsker din kat ,,,og ja det er det er din tråd jeg hentyder til. :P.
    Jeg svare ganske enkelt på dit spørgsmål ,og finder selv at svaret er både sobert og rigtigt.

Det kan ikke nytte at man ikke kan komme med et godt råd,altså neutralisering,
    Man debattere udfra et spørgsmål,og derved kommer ens personlige råd også med i tråden

Netop fordi jeg vil kattens bedste ..

Susan skriver
    Men dertil vil jeg lige indskyde, hvis et spørgsmål skal besvaret ordenligt og belyses fra alle kanter så er det en nødvendighed at bevæge sig ud i de yderområder der også er og måske grunden til hele problematikken trådstarteren har.

Nemlig smiley

• #42   17. okt 2013 Sacha *

Men at skrive, jeg ikke burde have kat, dét synes jeg er over stregen. Især når jeg nu skriver, at hun VIL blive steriliseret.

• #45   17. okt 2013 smiley vi er jo bare forskellige, vi ved jo også godt, i bund og grund hvad der er sundt at spise selv, og at børn ikke har godt af slik og sodavand, og vi gør et hæderligt arbejde for, at lytte og følge de gide råd,,,,, og så falder vi i vandet og hygger smiley

Jeg tror da de fleste prøver at gøre deres bedste når de passer deres kat, jeg er så nu og da, meget forbavset over hvor lidt nogen ved, og hvor gammeldags deres viden er, og en simpel bog til et par hundrede kr kunne hjælpe, eller en tur på Google .
    Lidt som hvis jeg skulle opfostre mine børnebørn uden, at følge med tiden smiley

• #46   17. okt 2013 Tak Susan smiley smiley

• #47   28. okt 2013 Fordi at man oplever modspil, så er det ikke hetz.
    Rank ryggen folkens.
    Katteejere der virkelig elsker katte og respekterer deres natur, reagerer ud fra hvad de synes er bedst for katten.
    Og hvem har ikke oplevet et surt opstød?
    Det har jeg og jeg har et glimrende forhold til vedkommende i dag smiley
    Man skal jo også lige føle hinanden lidt på tænderne ikk'? smiley

• Janne.*

#49   28. okt 2013 Susan. Nej selvfølgelig har du ikke det, det var et pænt indlæg tak for det. smiley

Men alle indlæg er blevet slettet om det problemet som Kailie J startede, da det ikke har nogen gavnlig indvirkning i tråden eller på KG, så alle indlæg der havde noget at gøre med Kailie J indlæg blev slettet. smiley

• #52   28. okt 2013 Flot formuleret Jesper smiley
    Og hvor har du ret
    Apropos modspil tror faktisk der i samfundet er en tendens til at give sine børn ret i alt..........og så er vi ender med en samling egoister der ikke tåler modsigelse...

Håber ikke du befinder dig i de danske farvande Jesper i dette vejr smiley smiley

Kommentér på:
Debatter på KG

Annonce