{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Økonomi.
  • #1   5. nov 2013 Det kommer an på, hvor meget man køber af tøj, gaver osv. Jeg har ikke ret meget tilbage, når alt er betalt (husleje mv. licens, tv, internet, el, mad og månedligt bidrag til forsikringer, katte og hest).
    Her kommer dyrene i første række, og jeg kan sagtens leve med tøj i en del år, og ellers købe når det er på tilbud smiley
    Men jeg vil nok sige omkring 2000 til 2 personer, når mad også er betalt. Det ville være luksus for mig hvert fald smiley

• #2   5. nov 2013 Josefine - vi er heller ikk nogle der køber tøj hele tiden, så det er ihvertfald ikk det vi kommer til og bruge vores penge på.

okay, så har vi noget mere til os selv hvis vi vælger det hus. selvom vi er i tvivl om det er nok :s

• #4   5. nov 2013 Hvis i med 'alt' også har opsparing til uførutsete ting som nyt køleskab, komfur etc hvis noget går i stykker, ferieopsparing og madpenge, så vil jeg nok sige 2-3000kr Per næse. smiley
    Prøv også at regne på hvor meget i får til jer selv hvis i begge kommer på dagpenge, hvis en bliver langtidssyg eller lignende.

• #5   5. nov 2013 Her har vi 1500-2000 til 2 personer og 2 katte pr måned og DET ER IKKE NOK!!
    I skal regne med minimum 2000 pr person pr måned og som Jennie skriver, prøv at regne på hvordan det hænger sammen hvis i ryger på dagpenge eller lignende.

• Laila T
    Laila T Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 2 Emner: 6 Svar: 51
    #6   5. nov 2013 Mener at man i bankverdnen regner med minimum 8000 til to voksne, når samtlige udgifter er betalt.

• #7   5. nov 2013 Det er ikke et hus vi vil købe, men et hus vi vil leje. smiley
    - vi har regnet ud, med 1 på dagpenge, og der har vi 7000k til os selv når vi har overført til vores budget konto, mad konto, opsparing. så de 7000 til sammen, skal gå til benzin og sjov.

• #8   5. nov 2013 Så lyder det da meget fornuftigt. smiley

• #9   5. nov 2013 Her hvor vi bor nu, har vi 9000 når alt er betalt, men alligevel syns vi nogle gange at pengene ikk rækker til det vi har lyst til. og forstår det bare ikke ..

vi må begynde og tænke over det. for når man ser det sort på hvidt så lyder det jo HELT vildt, at man kan bruge 9000 kr om måneden, uden og vide hva de bliver brugt på. smiley

• #10   5. nov 2013 Vi købte hus i sidste år. Vi er to voksne personer.

Vores rådighedsbeløb er 12.000 kr når alt er betalt (inkl penge til opsparing), og det var også det banken krævede vi skulle have tilbage.

Derudover kommer mad, tøj, gaver, fornøjelser m.fl.
    Vi bruger 3000 kr til mad pr mdr, hvilket er inkl kattefoder og grus.
    Derudover har vi hver 2500 kr til det vi lige lyster. Resten ryger ekstra på opsparing.
    Så vi bruger 8000 kr pr mdr udover de faste udgifter.

• #11   5. nov 2013 Cathrine - det os mange penge i har til rådighed, men i skal vel så os selv betale nye vinduer, og nyt tag osv hvis der sker noget? smiley

Men, det lyder jo meget fornuftig iforhold til det vi regner ud, vi regner 4000 til mad, og så 7000 til os selv hver måned.

- men man skal godt nok tjene mange penge, hvis man vil købe hus, når man skal have 12.000 kr når alt er betalt, der kommer jo til og indgå et lån lige pludselig smiley

• #12   5. nov 2013 Vi ville købe hus her i Kbh for et par år siden, men det var bare ikke muligt med to almindelige lønner (kok og pædagog). smiley

Nu venter vi på et rækkehus med minihave i Sverige istedetfor... smiley

• #13   5. nov 2013 Jennie - man kan os se Cathrine skriver at de skulle have 12.000 til sig selv når alt er betalt, og hvor mange har lige det? smiley

det lyder os rigtig dejligt med et rækkehus i Sverige smiley

• #14   5. nov 2013 Banken synes faktisk 12.000 kr var til den smalle side. De så gerne at vi skulle have endnu mere. Men måtte banke lidt i bordet. Jeg var vant til at leve på en SU, så 12.000 kr i måneden er MANGE penge.

Ja vi skal selv dække skader på huset, men huset er i meget fin stand. Men ja, kommer der er en skade, skal økonomien jo kunne holde til det.

• #15   5. nov 2013 HOLD DA OP!! smiley

det lyder jo helt vildt, så der ikk noget og sige til banken har sagt nej til os, og nej til et venne par, der er da virkelig ikk ret mange der har så mange penge når alt er betalt hver måned. man skal jo være 2 direktører i husstanden.

syns bare nogle gange det er den omvendte verden, vi har kigget lidt på et hus der er til leje, det skulle vi give 7000kr for om måneden plus forbrug, hvis man købte det, kunne man sidde for det halve ca, med afdragsfri lån. det er jo lidt underligt at man egentligt "spare" penge på den måde, men alligevel har man ikk et stort nok rådigheds beløb. smiley

• #16   5. nov 2013 Vi er nu hverken højt lønnede eller direktører smiley Jeg er nyuddannet i fast job. Min mand er ufaglært i fast job.

Vi kunne ikke få lov at vælge afdragsfrie lån. Men banken er villige til om nogle år at omlægge vores lån, hvis det har interesse.
    Måske det også handler om hvilken stand, huset er i. Et ældre hus, kan der være mange udgifter til.

• #17   5. nov 2013 Cathrine - hehe okay smiley
    Vi fik egentligt os avide dengang at min kæreste alene kunne låne 1 mil, men det syns vi ikk er nok. så vi venter lidt, og finder et sted der har det vi egentligt søger, og så må vi se tiden an smiley

- Ja der er meget der kan gå i stykker i et gammel hus, som måske ikk er i den bedste stand (:

• #18   5. nov 2013 Men der skal jo også gerne være råd til at sidde i huset, den dag lånene skal betales tilbage smiley

• #19   5. nov 2013 Min kæreste og jeg boede i lejlighed på SU.. Vores budget så ca. sådan ud:
    Indtægt:
    SU 5700
    SU 5700
    ialt 11400

Udgift:
    Husleje 4200,-
    Transport 600-1000,-
    Opsparing 1000,-
    Dyr 500,-
    Licens 190,-
    Øvrige faste ca.(kontaktlinser, medicin, internet, tøjvask (møntvask) osv.) 1000
    Mad 2500,-
    Andet ca. 1000-1500
    Vi kunne sagtens få det til at løbe rundt, men det var ikke mange drinks vi kunne købe i byen eller mange fine restauranter vi kunne besøge.. 4000+ synes jeg lyder rimeligt hvis man prioriterer lidt.. Vi kunne spise sundt i hverdagen og synde lidt i weekenden for helt ned til 500kr. om ugen..

• #20   5. nov 2013 Jeg undersøgte det for 2 år siden med banken og han sagde 5000 kr. pr. person - og det er i provinsen!

• #21   5. nov 2013 Da vi skulle låne penge til vores hus for 1 år siden, der skulle vi MINDST have 10.000 (til 2) når alt var betalt .. smiley

• #22   6. nov 2013 mange tak for alle jeres svar smiley

• #23   6. nov 2013 Vi har 12900 kr når alt er betalt også mad til både os og kattene...

• #24   6. nov 2013 Vi har kun 1000kr til mad, tøj, gaver osv osv. Kattenes udgifter er ikke medregnet i de penge, de er i øvrigt også forsikret for andet er for dyrt.
    Så vil mene at jeres rådighedsbeløb på , var det 7000?, er mere end rigeligt.
    Du skriver at du ikke altid synes I har penge nok, prøv en måned at gemme ALLE kvitteringer, selv på en pakke gær, og se på sidst i måneden hvad pengene er gået til. Man bliver overrasket over hvor mange penge man bruger på "ingenting".

• #25   6. nov 2013 Hold da op nogle beløb I slynger om jer med smiley

"Vi" (min kæreste) købte hus i KBH for to år siden. Og "vi" skulle slet ikke i nærheden af de beløb I skriver, for at låne penge. Og det var da lige midt i krisen.
    Mon ikke det kommer an på bank/låneinstitut? Og ikke mindst på hvor huset er beliggende.

Man hører jo historier om folk, der ikke engang kan låne 500.000 til et fint hus, fordi det ligger "langt ude på landet"! Netop derude hvor de skriger på nye boligejere og liv!

• #26   6. nov 2013 michelle - det har vi os snakket om vi skal prøve. men vi er desværre blevet enige om at vi bliver boede her hvor vi bor nu, da min situation er meget usikker i det nye år, da jeg ryger ud a dagpenge systemet. og så får jeg da slet ikke nogle penge udbetalt nogle steder fra. så desværre er et blevet den beslutning vi er blevet enige om smiley

• #27   7. nov 2013 Vi bor i et populært område i Esbjerg, tæt på alt, så det er ikke fordi vores hus er beliggende uden for lands lov og ret.

Vi var i to banker. Den ene synes ikke at 12000 i rådighedsbeløb var nok. Den anden gik med til 12000 kr.

• #28   7. nov 2013 Det er jo helt vildt, jeg ville være glad bare jeg havde 3000 til 2 mennesker og 2 katte smiley

• Laila T
    Laila T Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 2 Emner: 6 Svar: 51
    #29   7. nov 2013 Vi er en familie på fire og har 20.000 til rådighed, når alle faste udgifter er betalt. Men vi bruger dem så på mad, tøj, fornøjelser, uforudsete udgifter og ferier. De er slet ikke for meget. Og vi er ikke direktører smiley

Kommentér på:
Økonomi.

Annonce