{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
975 visninger | Oprettet:

Diarré - hvordan får jeg maven på rette kurs igen? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil lige gøre opmærksom på at jeg kommer med nogle, for nogen klamme, detaljer i dette indlæg, så kan du ikke klare det, så bare hop videre!!!



Jeg vågnede op i morges kl 5 til de vildeste mavesmerter og boblen i maven, og pludselig skulle jeg altså bare på toilettet..
Jeg lyver ikke, jeg tror der fossede tæt på 1 liter afføring i væskeform ud af enden på mig smiley

Den næste time brugte jeg på at rende på toilettet med 15-20 minutters mellemrum, stadig væske der kom ud af mig.. Der var intet struktur i det overhovedet smiley
Og jeg havde fået en virkelig slem omgang kvalme (den er heldigvis væk nu).

Jeg har drukket omkring 1½ liter vand siden jeg vågnede første gang ved 5-tiden.. Der kom lidt ro på ved 6.30 tiden.. Og jeg har egentlig sovet lige siden... Da jeg var på toilettet før, var det stadig tyndt, dog var der ikke så meget da jeg er udtømt nu (men der var en masse gas!!!)..
Lige nu sidder jeg og sutter på en drikkeyoghurt, selvom den nok ikke gør den vilde forskel med al den sukker der er i.. Men jeg var bare nødt til at få et eller andet i maven smiley


Nu spørger jeg så jer, i håbet om at nogen ligger inde med en mirakel kur...

Hvordan får jeg maven på rette kurs igen? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Diarré - hvordan får jeg maven på rette kurs igen?
  • #1   12. nov 2013 Paraghurt
    er youghurt tabletter som kan købes i håndkøb og virker fortræffeligt. Har selt lidt af sådanne maveproblemer ved specialle former for mad smiley


  • #2   12. nov 2013 Paraghurt har jeg godt hørt om.. Må ned i kiosken i dag og se om de ikke har dem så....

    Jeg aner ikke hvordan mit er opstået.. Jeg har vist ikke spist noget jeg ikke plejer..
    Så det er nok en bakterie der har sneget sig ind smiley


  • #3   12. nov 2013 enig med Christa. Husk at det er vigtigt at din vædske, sukker og saltbalance er ok.
    Tørt brød, revet æble, Coca Cola ( det SKAL være Coca Cola med sukker) og chips, kun dem med salt. Sådan plejer jeg at få styr på min mave.
    Det med chips og cola er råd fra egen læge.
    Drikker du vand skal det enten have været kogt eller det fra flaske.


  • #4   12. nov 2013 Hvorfor skal vandet egentlig koges eller være fra flaske? smiley

    Den med chips og cola har jeg også hørt om...
    Og så fik jeg altid banan også da jeg var barn, når maven var i stykker...

    Men colaen skal vist fortyndes 50/50 med vand synes jeg at have læst et sted engang, da der ellers kommer for meget sukker på en gang, som trækker væsken hurtigere gennem tarmen, og så kører det bare i ring..


  • #5   12. nov 2013 Havde det været din kat, så ville jeg anbefale noget særligt tørfoder. Men det gider du nok ikke at æde;)
    Men det lyder som en helt klassisk madforgiftning. Du må endelig ikke begynde at tage stoppende medicin, men paraghurt kan hjælpe.
    Du skal bare sørge for masser af væske, salt og sukker (Cola...), og så ellers bare vente.
    Jeg har selv prøvet sådan en tur, hvor jeg legede menneskeligt springvand fra begge ender i et par dage. Det er virkelig ikke sjovt, men man må bare vente. Hvis du begynder at blive meget sløv, får blod i afføringen, bliver gul i huden/øjnene, så skal du gå til lægen. Men ellers må du desværre bare væbne dig med tålmodighed og en masse væske og vente på at det går over. For mig har det været gavnligt ikke at spise noget, men bare drikke cola. Hvis jeg spiser noget i sådan en tilstand, så går det pludselig stærkt begge veje-_-


  • #6   12. nov 2013 vandet skal koges eller være på flaske pga at der kan være bakterier i det vand fra vandhanen.
    Colaen fik jeg at vide skulle drikkes "rent" og ufortyndet, men hvis maven havde svært ved bruset, kunne man ryste flasken.


  • #7   12. nov 2013 Jeg er enig med de andre..

    Cola, chips og kiks plejer jeg at anvende, banan og æble er nok heller ikke af vejen, det vigtigste er at du får væske, sukker og salt og så noget maven kan arejde med og ellers lade tingene gå sin gang, selvfølgelig får du det værre eller hvis maven ikke går i orden så skal du en tur til lægen..

    Hahahaha Majken særligt tørfoder smiley :D smiley :D smiley :D smiley :D smiley :D smiley


  • #8   12. nov 2013 Heidi

    Jeg overvejede selv et kort øjeblik at prøve kattens tørfoder, som hun fik for at holde hendes mave i orden, da jeg for et par år siden havde en madforgiftning, mens jeg havde katten. Jeg var pænt desperat lige der:P Men trods alt ikke SÅ desperat.


  • #9   12. nov 2013 Her står det med at blande cola med vand:

    (link fjernet)

    Sodavand og juice indeholder meget sukker (10-15% glukose), der kan trække vand ind i tarmhulen og derved øge væsketabet. Disse drikke bør fortyndes med vand eller med halvdelen af hver.

    Men så må jeg jo nok ned i den lokale og have mig nogle chips og lidt frugt..
    Og så kunne det være jeg skulle prøve de der Paraghurt også...
    Cola har jeg masser af i køleskabet.. Og så har jeg nogle krydderboller i skabet..
    Mon ikke jeg kan klare mig lidt tid med det så?

    Majken, det der med særligt tørfoder.. Jeg tror bare jeg springer over smiley



  • #10   12. nov 2013 Zoolac smiley

  • #11   12. nov 2013 Ikke fortynd colaen. Bare ned med den som den er. Men enig med Marianne i det SKAL være Coca-cola. Har prøvet nogle billig mærker, og de hjalp ikke en høstblomst!

    Har også ind imellem problemer med maven. Og revet æble er også rigtigt godt. Aner ikke hvorfor men det SKAL være revet.


  • #12   12. nov 2013 Haha Camilla.. Tror du at Zoolac virker?? Så skal det godt nok være en stor sprøjte smiley


    Ja, det er da egentlig lidt skægt at æblerne skal være revet? Det gør vel ikke den store forskel om man putter små æblestrimler i munden og tygger i stykker, eller tager en bid og tygger i stykker smiley


  • #13   12. nov 2013 Jeg tror det med æbler hænger sammen med den proces der sker, når de får ilt og begynder at blive brune.

  • #14   12. nov 2013 æblerne skal vist nok rives, fordi de så oxiderer, og så sker der et eller andet..

  • #15   12. nov 2013 Aha! Så må jeg i gang med rivejernet smiley

  • #17   12. nov 2013 He he, ja hvorfor ikke? En af mine dyrlæger fortalte mig engang at hun kom hjem fra en ferie med sådan en træls omgang "feriemave". Det eneste hun lå inde med var zoolac og det var selvfølgelig weekend. Så det prøvede hun og det var efter sigende meget effektivt smiley

    Men ellers kan du jo købe imodium på apoteket.


  • #18   12. nov 2013 Tak Susan smiley

    Jeg tror heller ikke at aftensmaden i aften bliver bøf med bløde løg og brun sovs, som jeg ellers havde regnet med smiley Det er jeg sgu bange for at maven ikke vil være med til smiley
    Ris var en god idé, der er stivelse i... Og riskiks kunne jeg faktisk også godt spise, det er godt nok længe siden smiley


  • #19   12. nov 2013 Haha Camilla.. Ja hvad gør man ikke i et desperat øjeblik smiley
    Jeg gider dog ikke rejse en halv time med bus for at få fat i noget Zoolac, for derefter at rejse en halv time med bus hjem igen smiley
    Så er kiosken vist tættere på smiley


  • #20   12. nov 2013 Ja selvfølgelig. Det kunne jo være du havde noget på lager smiley

    God bedring.


  • #21   12. nov 2013 Mange tak smiley

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #23   12. nov 2013 Jeg havde for mange år siden såå ondt i maven at jeg ikke kunne gå oprejst, kunne ikke være nogen steder for smerter i maven. Så jeg fik omgående fat på noget "rigtig" Cola, drak 2 store krus og mærkede at mavesmerten forsvandt lidt efter lidt, da jeg stille og rolig havde drukket 2 krus cola, så cola er en god ting hvis man har ondt i maven eller har diarre.

    Rigtig god bedring med dig Lotte. smiley


  • #24   12. nov 2013 Det der med at blande cola med vand ville jeg ikke gøre smiley men du kan jo skifte mellem vand og cola, så må det selv blande sig i maven smiley

    God bedring smiley


  • #25   12. nov 2013 Tusind tak piger smiley

    Det er faktisk utroligt hvad cola kan gøre smiley

    Det er som om at maven er blevet lidt mere rolig efter jeg drak den halve liter drikkeyoghurt..
    Jeg har lige været i bad, og så vil jeg smutte ned og få fat i noget riskiks, chips og frugt nu her, og så se om de måske også har Paraghurt...


  • #26   12. nov 2013 Så har jeg været i Brugsen og købe en stor pose saltede kartoffelchips, en pakke riskiks, et par æbler og bananer samt en æske Paraghurt..
    Colaen står i køleskabet og jeg har ris og krydderboller i skabet..
    Så nu kan jeg vist klare mig et par dage smiley


  • #28   12. nov 2013 Hahaha ja.. Det er da en lille trøst her midt i kampens hede smiley

  • #30   12. nov 2013 Nope... Kæresten er på arbejde.. Så jeg må passe mig selv til engang i aften, han er typisk hjemme mellem 19-19.30...
    Men jeg har det da bedre end jeg havde i morges, så jeg får næppe brug for lægehjælp smiley


  • #32   12. nov 2013 Ja.. Det slipper han ikke for smiley

  • #33   12. nov 2013 Jeg har gode erfaringer med Imodium og paraghurt til sådan en god omgang feriemave smiley

  • #34   12. nov 2013 Paraghurten har jeg også fået fat i smiley
    Jeg tog et par stykker ved 15-tiden, så regner med at tage her til aften inden jeg går i seng..

    Maven er en lille smule i bedring.. Det er ikke længere "vand" der kommer ud.. Det er stadig meget tyndt, men så længe det ikke bare fosser ud som vand, så er jeg godt tilfreds...

    Jeg er lige nu i gang med at fortære min aftensmad: 1 dåse coca-cola og en tallerkenfuld ris smiley
    Ikke lige det jeg havde håbet at skulle have til aften, men så må hakkedrengen med de bløde løg vente til maven går i orden igen smiley


  • #35   12. nov 2013 Det går da bedre og bedre smiley
    Ingen tynd mave siden i eftermiddags, faktisk slet ingen afføring siden i eftermiddags smiley
    Maven gør lidt ondt, men det er ingen overraskelse med det den har været igennem..
    Jeg tror og HÅBER at maven går i orden nu smiley


  • #36   12. nov 2013 Hvor godt Lotte krydser fingre for at din mave er gået i orden smiley


  • #37   13. nov 2013 Maven har det stadig godt smiley
    Så jeg krydser fingre for at det var det smiley

    Tusind tak for alle jeres gode råd!!


  • #38   13. nov 2013 Godt det går bedre smiley

    Sådan en omgang er bare trættende. Fra nu af må man ligge inde med et lager af Coca-cola, riskiks, salte chips, æbler, bananer og Paraghurt smiley


  • #39   13. nov 2013 Coca-Cola har jeg altid smiley
    Og Paraghurt har jeg da også nok af til et stykke tid, da der var 100 piller i pakken smiley

    Det andet må købes efter behov, ellers spiser jeg det bare i en sliksyg stund smiley


Kommentér på:
Diarré - hvordan får jeg maven på rette kurs igen?

Annonce