{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
780 visninger | Oprettet:

BCKL
BCKL
Tilmeldt:
26. apr 2013
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 17 Svar: 132

Rygning!? {{forumTopicSubject}}

Hej alle katte mennesker smiley

Jeg ved godt dette emne ikke 100 % har noget med katte at gøre, men I har hjulpet mig så meget herinde med lidt af hvert, både mht. katte og andre off topic ting, så vil lige prøve igen smiley

Sagen er den, at jeg er ryger. Jeg vil ikke have der bliver røget i mit hjem, af hensyn til mine katte. Det accepterer mine gæster, og vi går derfor ud på svalegangen når der skal ryges smiley

For 7 måneder siden flyttede jeg i en ny lejlighed, hvor der er en kæmpe svalegang der bliver del af 4 lejligheder, pr. etage. Skønt at kunne sidde derude og ryge og hygge sig, især når der var gæster smiley jeg har derfor gjort det rigtig hyggeligt ved at købe et cafe bord med stole, altankasser, blomster osv smiley

Derudover ryger en af mine naboer også, og vi har rigtig arrangeret det hele, hvor hun også har et cafe bord, og haft mange hyggelige timer derude med snak og selvfølgelig rygning smiley

Det skal siges jeg også tidligere har boet i en anden lejlighed i bygningen i ca. 2 år og kommet i bygningen de sidste 8 år, hvor jeg har røget på selv samme svalegang og altid været på god fod med de andre på etagen. (Ikke så meget hende jeg nævner om lidt godt nok).

Alt var rigtig hyggeligt, lige indtil for 1 måneds tid siden, hvor vores ene nabo tropper op, mens mig og min ene rygende nabo sidder og snakker. Hun fortæller os så at hvis vi ikke stopper med at ryge derude, i tidsrummet mellem 22 og 10, så vil hun opsige lejligheden.. så hensynsfulde vi er, går vi med til at lade det komme på prøve, ikke at ryge derude i dette tidsrum (efter vi også har købt lanterner og alt muligt, til at have derude når det bliver mørkt).

Men, jeg må sige, at for hver dag der går, så hænger det både mig og min nabo længere og længere ud af halsen. Hun vil heller ikke have vi går ned i gården og ryger (vi bor på 1 etage). Alt dette på trods af at andre i bygningen ryger, både ovenover, under og på samme etage (nabo bygningen), og folk ryger også ofte nede i gården. Deres underbo ryger også lige under deres vindue.

Så eneste "mulighed" der er for at få en godnat smøg er at forlade bygningen... hvilket jeg egentlig ikke synes er helt fair smiley

Det skal siges at hun bor sammen med sin kæreste, og de ofte skændtes, smækker med dørene, både dag og nat. Og ikke mindst, når de holder fester, så ryger deres venner løs på svalegangen, der bliver slåsset på svalegangen, i opgangen osv. Og ofte skændtes de to så meget, de bare står og råber af hinanden i opgangen, både dag og nat. Derudover har jeg talt, at der er 22 almindelige skridt mellem deres dør og det sted jeg sidder og ryger. Hvilket vil sige en del meter.

Jeg vil ikke til at ryge indenfor, at hensyn til kattene. Og jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal gøre ved denne situation? min anden rygende nabo, ryger også indenfor, hun sætter sig dog en gang imellem i trods ud på svalegangen og ryger om aftenen nu, bare fordi vi ikke "må".

Hvad mener I om alt dette? gerne både positivt og negativt smiley



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rygning!?
  • #2   30. jul 2014 Hej C C D smiley

    Tak for dit indlæg smiley

    Grunden til jeg ikke vil ryge i nærheden af mine katte, er fordi jeg har valgt dem, de har ikke valgt mig - og de skal ikke lide under at jeg vælger at ryge, især ikke når de er indekatte. Derudover havde jeg en hund i 13 år, som desværre døde af kræft, efter at have været udsat for indendørs rygning hele sit liv (mine forældre ryger). Jeg kan ikke sige at hun fik kræft pga. rygningen, men jeg vil ikke kunne tilgive mig selv, hvis mine katte dør "tidligt" og det muligvis er pga. min rygning.

    Vi må ryge i vores bygning, både indenfor, udenfor osv. Dog ikke i selve bygningen - hvilket hverken de to (som ikke vil have vi ryger), overholder (deres gæster ryger i opgangen og de er selv festrygere), eller et par andre i bygningen overholder, selv ikke hverken formanden eller en af viceværterne - så ifølge reglerne er der "frit slag" og jeg har røget på den svalegang de sidste 8 år.

    Jeg ville bare være rigtig træt af at blive uvenner med dem, dog føler jeg mig virkelig "fanget" nu, fordi jeg ikke kan gøre som jeg "har lyst til" og "altid gjort". Det skal lige siges at der er tale om måske 1-3 smøger der evt. vil blive røget i det tidsrum hun ikke ønsker vi ryger, så jeg synes måske det er lidt fjollet hun sådan fægter med arme og ben.. :S


  • #4   31. jul 2014 Jeg bliver i tvivl om hvad du mener med at i må ryge i jeres bygning både indenfor og udenfor osv, derefter skriver du dog ikke i selve bygningen ? må man ryge på svalegangen eller må man ikke ?
    Hvis jeres røg kommer ind af et vindue hos naboen kan jeg godt forstå hende men om det hænger sådan sammen ved jeg jo ikke.


  • #5   31. jul 2014 Hvis I for boligforeningen/ejere må ryge på svalegangen, så fortsætter du bare med det, det skal sådan en i øvrigt støjende nabo ikke bestemme over, bare fordi det ikke lige på det tidspunkt passede hende at I røg der. I min optik ville jeg kun være glad for at hun flyttede, så det ville ikke være noget tab for mig, tværtimod. smiley (har selv et pat overboer der støjer så rigeligt, så det kender jeg kun alt for godt)

  • #6   31. jul 2014 Altså...
    Fortæller naboen at hun vil opsige sin EGEN lejlighed, hvis i ikke stopper? Det er en sjov trussel, det går kun ud over hende selv.

    Men altså, hvis ALLE ryger på svalegangen, inkl. De øverststående og DU har boet der og gjort det i 8 år og det "under bordet" er i orden. Så synes jeg ikke du skal føje hende.
    Det er ikke fair og slet ikke hvis hendes egne gæster også ryger på svalegangen.

    Gå i dialog med hende omkring, hvordan rygepolitikken har været de sidste 8 år og forklar at sådan er det altså. Og at det er dobbeltmoralsk at gå efter dig og din rygerveninde, imens alle andre stadig ryger. Det er ulogisk


  • #7   31. jul 2014 Og hvordan kan hun tillade sig at sige at i ikke må ryge i gården?? Det er da absurd

  • #9   31. jul 2014 Hvis i eller er stille efter kl. 22 og må ryge på svalegangen, så vil jeg da også mene i bare skal gøre som i vil. I de fleste boligselskaber skal der være ro efter kl 22 så hvis i ikke sidder og snakker højt og generende i timevis efter det tidspunkt kan det vel ikke genere hende med mindre røgen kommer ind af hendes vindue. Hendes egne gæster ryger jo derude, så det er da lidt underligt i så ikke må være der.

  • #10   31. jul 2014 Hej alle smiley

    Tak for jeres fine svar smiley

    C C D: Jeg tror også det ender sådan, ja. Det her er ikke helt holdbart for mig. Jeg føler at jeg har gjort så rigeligt, især i forhold til hun ikke engang vil gå på kompromis på nogen måde.

    Kristina: Vi må ryge i vores lejligheder, på svalegangen og i gården smiley men ikke i selve opgangen, det var mig der lige skrev lidt for hurtigt, beklager smiley

    A.P: Ja, det har du ret i, men samtidig, så ved man jo ikke hvem der så flytter ind? smiley

    Heidi: Ja, jeg synes heller ikke det giver særlig god mening. Og tog netop lejligheden, på grund af de forhold der jo netop er her, og fordi jeg kender de fleste i bygningen osv. i og med jeg har boet her i 2 år tidligere - og kommet her i bygningen de sidste 8 år (min bedste ven bor her). Mht. gården så ja, hun giver mig/os jo ikke engang et ok alternativ, hun ville ikke gå på kompromis med noget som helst - derfor tror jeg også den stopper her.

    Jesper: Tak for de søde ord smiley og jeg er desværre bange for at du har ret. Nu var jeg også ude og ryge min sidste smøg der kl. 22. Og der er fest og ballede derude (ikke fra hende godt nok), hvor der bliver røget, snakket, hørt musik og grinet, og nu sidder jeg bare her og kan ikke ryge.. :S men alle andre hygger sig.

    Britt: Jeg er en meget rolig person, typen der måske holder 1 fest om året i ro og mag. Når jeg har haft overnattende gæster (hvilket sker sjældent), har vi siddet stille og roligt derude, hvis vi skulle ryge en godnat smøg for at gå ind igen. Når hendes vindue skal stå åbent i døgndrift, er det virkelig svært at undgå. Om jeg så røg inden for i min lejlighed med åbent vindue, vil røgen jo også komme derud :S og ja, sjovt nok, hvis de holder fest, bliver der gladeligt røget, larmet, slåsset osv. derude :S og som sagt, døre der bliver smækket døgnet rundt, skænderier osv osv. De tager absolut ingen hensyn til andre i denne bygning.

    Når jeg ryger mellem 10 og 22, så har vi aftalt at jeg lige kommer over og banker på, sådan hun kan lukke sit vindue. Det gider hun ikke engang gøre mere?.. og hun vader bare ind og ud af sin lejligheden, uden at hilse eller noget som helst. Har ikke engang fået så meget som et tak eller noget, for at vise det kæmpe hensyn. Men tror bare det ligger til hendes natur at hun vil bestemme alt osv. Ikke at hun absolut skal rulle den røde løber ud og smide sig på knæ i taknemlighed, men det var nu rart hvis hun viste lidt venlighed? :S


Kommentér på:
Rygning!?

Annonce