{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
438 visninger | Oprettet:

Sulten på slankekur {{forumTopicSubject}}

Oliver er på slankekur og den mængde mad han må få om dagen er meget lille synes jeg. 50 gr. Han virker også meget sulten hele tiden (tjekker hele tiden sin madskål om der er mere). Er der nogen der har nogle råd til noget jeg kan give ham som ikke feder? Eller skal han bare vænne sig til den nedsatte fodermængde?

Nogen der har haft succes med en slankekur til deres kat? Håber der er, for jeg synes det er synd at han hele tiden er så sulten...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sulten på slankekur
  • #1   3. jun 2006 Er det et light foder du bruger ??

• #2   3. jun 2006 Ja det er det... Olivers Senior Diet ting tror jeg det hedder smiley Vi prøvede også med Specific, men har valgt Olivers da det både er slanke og senior foder....

Han vænnede sig aldrig til fodermængden på Specific.. Og tabte sig 90gr på en måned... Jeg ved ikke om det er godt....

• #3   3. jun 2006 Jeg ville nok fodre til han var mæt og langsomt sætte fodremængden ned. Det kan jo være han´s mave er vænnet til store mængder, og så vil han jo føle konstant sult hvis der pludseligt bliver meget mindre

• #4   3. jun 2006 Ja ikke? Men problemet er at han virkeligt spiser MEGET og tager på af slankefoderet.. Han kan snildt spise 200 gr foder om dagen af slankefoderet... Og han bevæger sig næsten ikke, og han gider ikke at lege med os, så der er næsten ikke noget vi kan gøre bortset fra at sætte fodermængden ned...

Hvor meget vil du sige at vi skal sætte fodermængden ned med og hvor hurtigt?

Skal lige siges at det ikke er fordi vi har overfodret ham... Han har vist charmeret sig ind på nogle andre mennesker der også fodrer ham... Så nu sætter jeg en seddel i hans halsbånd, hvor jeg skriver at han sltså er på slankekur, så om de ikke nok vil stoppe med at fodre ham...

• #5   3. jun 2006 Puha, jeg ville gøre som Poly-cats siger - sætte fodermængden langsomt ned, så hans mave følger med..

Da min kat 1½ kom til mig var han helt udsultet - det var frygteligt at se, hvordan han konstant tiggede om mad, og huggede alt i sig på rekordtid..
    Det er ikke rart at se et sultent dyr - så jeg vil igen give Poly-cats ret.. *SS*

Held og lykke med den lille bandits slankekur smiley

• #6   3. jun 2006 Cemile H

Hmmm..... hvor meget ved jeg ikke. jeg vejer ikke mine kattes mad og ved ikke hvor meget du bør/må spise. De spiser jo bare når de er sultne. Men så lad ham tage tilt på i starten og sæt mængden ned - på et eller andet tidspunkt MÅ han jo tabe sig :o)

• #7   3. jun 2006 Min ally er også på kur- men har dog ikke problemer med at hun tigger voldsomt..

Men ja, tror også det er vigtigt at man vænner dem til den givne madmængde.. ellers kan der også går kuk i systemet, vil jeg tro..

Men kan hører på de andre at det åbenbart er svært at få dem til at tabe sig. Du kan evt kigge på de andre tråde om slankekur..

Ally får ca. 65 g dagligt (royal light), oliver skal dog snart tage på.. Men tror også det handler om ikke at få ondt af dyret.. Der er følgesygdomme forbundet med overvægt.. Så tror også man må være standhaftig.. Men svært hvis der er andre der kunne finde på at fodre ham.

Jeg regner med at kontakte min dyrlæge, så jeg får en noget mere konkret viden..

• #8   3. jun 2006 Sara C: Ja, jeg har også min dyrlæge med inde over og vi blev også enige om at det var bedst med en slankekur smiley Har snakket meget med hende om det... og følger alle hendes råd... Men tror jeg vil gå tilbage til at sprede hans mad ud på gulvet... så kan han møfle lidt rundt for at spise smiley

Mademoiselle Michelle: Nej, det er ikke rart at se en kat sulte så nu vil jeg følge Poly-Cats' råd... Vi starte med at give ham mad 3 gange daglig af 50 gr pr gang. Og så sætter vi det langsomt ned... For kan ski heller ikke holde ud af se ham være sulten...

• #9   3. jun 2006 Det var da en god ide- så får han jo os en smule motion.. Der findes også bolde, hvor de skal trille dem rundt- hvis du kender dem.. Knus

• #10   3. jun 2006 sara C: Har købt sådan en men han fatter den ikke smiley Gav ham al hans mad i den i et døgns tid og han vidste udemærket godt at det var derinde, men han nægtede at røre den... Sad bare og nedstirrede henholdsvis mig og den og prøvede at æde røskva's mad.. Så det var ikke en succes... Men han fatter det når maden bare ligger der smiley

• #11   3. jun 2006 Ok, ja man kan aldrig vide om de gider det..

Kommentér på:
Sulten på slankekur

Annonce