438 visninger
|
Oprettet:
Sulten på slankekur {{forumTopicSubject}}
Oliver er på slankekur og den mængde mad han må få om dagen er meget lille synes jeg. 50 gr. Han virker også meget sulten hele tiden (tjekker hele tiden sin madskål om der er mere). Er der nogen der har nogle råd til noget jeg kan give ham som ikke feder? Eller skal han bare vænne sig til den nedsatte fodermængde?
Nogen der har haft succes med en slankekur til deres kat? Håber der er, for jeg synes det er synd at han hele tiden er så sulten...
okt 2005
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 5 Emner: 146 Svar: 3.220
apr 2006
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 4 Emner: 157 Svar: 1.226
Han vænnede sig aldrig til fodermængden på Specific.. Og tabte sig 90gr på en måned... Jeg ved ikke om det er godt....
okt 2005
apr 2006
Hvor meget vil du sige at vi skal sætte fodermængden ned med og hvor hurtigt?
Skal lige siges at det ikke er fordi vi har overfodret ham... Han har vist charmeret sig ind på nogle andre mennesker der også fodrer ham... Så nu sætter jeg en seddel i hans halsbånd, hvor jeg skriver at han sltså er på slankekur, så om de ikke nok vil stoppe med at fodre ham...
maj 2004
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 499
Da min kat 1½ kom til mig var han helt udsultet - det var frygteligt at se, hvordan han konstant tiggede om mad, og huggede alt i sig på rekordtid..
Det er ikke rart at se et sultent dyr - så jeg vil igen give Poly-cats ret.. *SS*
Held og lykke med den lille bandits slankekur
okt 2005
Hmmm..... hvor meget ved jeg ikke. jeg vejer ikke mine kattes mad og ved ikke hvor meget du bør/må spise. De spiser jo bare når de er sultne. Men så lad ham tage tilt på i starten og sæt mængden ned - på et eller andet tidspunkt MÅ han jo tabe sig :o)
maj 2006
Følger: 12 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 35 Svar: 396
Men ja, tror også det er vigtigt at man vænner dem til den givne madmængde.. ellers kan der også går kuk i systemet, vil jeg tro..
Men kan hører på de andre at det åbenbart er svært at få dem til at tabe sig. Du kan evt kigge på de andre tråde om slankekur..
Ally får ca. 65 g dagligt (royal light), oliver skal dog snart tage på.. Men tror også det handler om ikke at få ondt af dyret.. Der er følgesygdomme forbundet med overvægt.. Så tror også man må være standhaftig.. Men svært hvis der er andre der kunne finde på at fodre ham.
Jeg regner med at kontakte min dyrlæge, så jeg får en noget mere konkret viden..
apr 2006
Mademoiselle Michelle: Nej, det er ikke rart at se en kat sulte så nu vil jeg følge Poly-Cats' råd... Vi starte med at give ham mad 3 gange daglig af 50 gr pr gang. Og så sætter vi det langsomt ned... For kan ski heller ikke holde ud af se ham være sulten...
maj 2006
apr 2006
maj 2006
Sulten på slankekur