Skilsmisse... {{forumTopicSubject}}
Jeg bliver så trist til mode, når jeg hører at folk går fra hinanden...
Har selv oplevet mine forældre blive skilt, og oplevet på egen krop at blive droppet op til flere gange...
Min kærestes forældre er også skilt, og hvad jeg troede lykkelige gift hver for sig nu...
Men igår fik vi så nyheden om at hans mor og stedfar igennem 16 år er gået fra hinanden og skal skilles...
Totalt chok, for de virkede så lykkelige sammen... selvfølgelig har det jo nok været en parade, da det åbenbart er gået ned af bakke i lang tid, som de siger...
Tænker lidt på hvorfor folk gifter sig, når skilsmissetallet er så stort her i danmark...?
Eller er det bare oplevelser, der sætter skår på en?
Min far gik fra min mor til fordel for en anden kvinde... præsis som hans egen far havde gjort, og hans storebror ligeså...
Min kæreste har også en skilsmisse bag sig...
Vil heller ikke lade alle de ting sætte en stopper for noget i mit og kærestens fremtidige liv, men kan alligevel ikke lade være tænke på, hvor få par, især i vores alder, der holder sammen resten af deres tid...
Er der nogen herinde, der tror på evig kærlighed, eller er det bare en skrøne i nutidens Danmark?
feb 2005
Følger: 246 Følgere: 240 Katte: 4 Emner: 470 Svar: 2.934
- Poteknus.
jul 2005
Følger: 40 Følgere: 38 Katte: 1 Emner: 135 Svar: 1.019
og mig og min forloved har snart været sammen i 9 år og vi blev forlovet i 2002 og jeg tror også at det er os for evigt
feb 2006
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 8 Emner: 8 Svar: 208
I dag finder man sammen af kærlighed hvor man før i tiden fandt sammen pga at man kunne udgøre et godt parløb og sikre de kommende generationer - altså fornuftsægteskab.
Når kærligheden ikke længere blomstre er det bare så let at gå ud og finde en erstatning for kærlighed er drivkraften. Selvfølgelig findes der stadig folk som af den ene eller anden grund forsøger at redde deres ægteskab og min ytring skal nok ses som et generelt udtryk for den moderne verden.
maj 2006
Følger: 12 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 35 Svar: 396
Mine forrældre er stadig sammen efter 26 år- og det er skønt, regner da med det fortsætter sådan- men man kan aldrig være sikker:-(
De er vel os mange idag som bliver gift pga sikkerhed- altså udover de selvfølgelig elsker hinanden.. Men hørte os at antallet der inden de bliver gift laver en slags ægteskabspagt også er stigende..
mar 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 4 Emner: 152 Svar: 1.676
feb 2006
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 8 Emner: 8 Svar: 208
Kan i alle have en god dag!
okt 2005
Følger: 13 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 20 Svar: 68
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 132 Svar: 1.547
Men alligevel kan jeg mærke det er rigtigt for os, og kan slet ikke forestille mig et liv uden ham...
Det med ægteskab undre mig bare, fordi folk kan stå i en kirke og love at "elske og ære hinanden til evig tid..." -hvor evig tid nu til dages altså betyder noget i retning af...: "til evig tid.... ELLER til jeg bliver træt af dig og finder en anden..."
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 132 Svar: 1.547
Forstår også godt hvorfor visse mennesker kun har godt af at gå fra hinanden...
Havde min første rigtige kæreste da jeg var 19, og er sikker på hvis jeg stadig var sammen med ham nu, havde jeg været meget ulykkelig...
Det sluttede grimt, med at han slog op over en sms, selv om vi boede sammen, og derefter blev jeg svinet til af hans mor, der endelig viste hun altid havde hadet mig, mens de sad og fejrede at jeg skulle ud med flødeskumslagkage... :s
Selv om jeg græd dengang kunne jeg godt se hvor forkert det forhold egentlig var...
Min kæreste er da også glad for han blev skilt, for som han selv siger, så havde han ikke mødt mig, hvis han blev... hans ekskone var utro, og sådan noget syntes jeg så heller ikke nogen skal se igennem fingre med... Det er der ingen der fortjener af deres ægtefælle/partner...
maj 2006
Følger: 12 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 35 Svar: 396
Jeg har lovet mig selv efter et dårlig forhold, at jeg ikke vil tilade mig selv noget lignende igen.. Det er for respekløst overfor en selv!! Og nu går alting jo os godt..
jul 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 3 Emner: 28 Svar: 191
Har oplevet med mine forældre at de for en del år side måtte flytte fra hinanden, da de havde forskellige mål og ønsker for tilværelsen, men efter ½ år måtte de jo erkende at de ikke kunne undvære hinanden. De har netop holdt sølvbryllup - og jeg er ikke i tvivl om at det holder resten af deres tid!!!
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 59 Svar: 180
Mine forældre blev skilt året før de kunne have holdt sølvbryllup (heldigvis da), men de passede bare ikk sammen længere.
Kender ellers ikke nogen der er blevet skilt. De er de eneste i vores familie der er det. Har været sammen med min kæreste i 3½ år nu, forlovet 2½, haft hus i 2 år nu sammen. vi har da være ture, men vi holder sammen.. lige meget hvor meget vi irriterer hinanden, og lige meget hvor meget jeg så prøver at forestille mig, pakke mit l... og rejse, så gør jeg det ikke. Jeg elsker ham og kun ham. Men fremtiden kan ingen spå
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 59 Svar: 180
Skilsmisse...