{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
386 visninger | Oprettet:

Skilsmisse... {{forumTopicSubject}}

Jeg bliver så trist til mode, når jeg hører at folk går fra hinanden...
Har selv oplevet mine forældre blive skilt, og oplevet på egen krop at blive droppet op til flere gange... smiley

Min kærestes forældre er også skilt, og hvad jeg troede lykkelige gift hver for sig nu...
Men igår fik vi så nyheden om at hans mor og stedfar igennem 16 år er gået fra hinanden og skal skilles...
Totalt chok, for de virkede så lykkelige sammen... selvfølgelig har det jo nok været en parade, da det åbenbart er gået ned af bakke i lang tid, som de siger...

Tænker lidt på hvorfor folk gifter sig, når skilsmissetallet er så stort her i danmark...?
Eller er det bare oplevelser, der sætter skår på en?
Min far gik fra min mor til fordel for en anden kvinde... præsis som hans egen far havde gjort, og hans storebror ligeså...
Min kæreste har også en skilsmisse bag sig...

Vil heller ikke lade alle de ting sætte en stopper for noget i mit og kærestens fremtidige liv, men kan alligevel ikke lade være tænke på, hvor få par, især i vores alder, der holder sammen resten af deres tid...

Er der nogen herinde, der tror på evig kærlighed, eller er det bare en skrøne i nutidens Danmark?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skilsmisse...
  • #1   11. jun 2006 Jeg tror på den, selvom jeg selv har været igennem to skilsmisser, og derfor bare ikke for alle. - Men er overbevist om at den findes!

- Poteknus.

• #2   11. jun 2006 min mor er blevet skilt en gang med mine brødres far men min mor og far havde sølvbryllup foriår og jeg tror virkelig at det er dem for evigt....

og mig og min forloved har snart været sammen i 9 år og vi blev forlovet i 2002 og jeg tror også at det er os for evigt

• #3   11. jun 2006 Folk går fra hinanden idag fordi de er så pisse egoistiske og ikke gider ofre den tid det kræver at passe og pleje sit ægteskab/parforhold.
    I dag finder man sammen af kærlighed hvor man før i tiden fandt sammen pga at man kunne udgøre et godt parløb og sikre de kommende generationer - altså fornuftsægteskab.
    Når kærligheden ikke længere blomstre er det bare så let at gå ud og finde en erstatning for kærlighed er drivkraften. Selvfølgelig findes der stadig folk som af den ene eller anden grund forsøger at redde deres ægteskab og min ytring skal nok ses som et generelt udtryk for den moderne verden.

• #4   11. jun 2006 Jeg er selvfølgelig ung og stadig lidt uskyldig:-) Så jeg tror på at man kan blive sammen hele ens liv..

Mine forrældre er stadig sammen efter 26 år- og det er skønt, regner da med det fortsætter sådan- men man kan aldrig være sikker:-(

De er vel os mange idag som bliver gift pga sikkerhed- altså udover de selvfølgelig elsker hinanden.. Men hørte os at antallet der inden de bliver gift laver en slags ægteskabspagt også er stigende..

• #5   11. jun 2006 Min storebror og hans kone har været sammen i 18 år.. de mødte hinanden da han var 16 og har været sammen siden.. tror på at de er sammen til evig tid.. hvor imod min søster har en skilsmisse bag sig.. så unge mennesker kan altså godt holde sammen i medgang og modgang.. min bror og hans kone har holdt sammen trods barnløshed og 2 ufrivillige aborter.. men sommetider er kærligheden heldigvis stærkest..

• #6   11. jun 2006 For lige også at svare på dit spørgsmål - Så tror jeg på evig kærlighed og den eneste ene, men ethvert forhold kræver at man passer og plejer det, og at begge parter er ligeværdige. udover kærlighed skal man også have gensidigt respekt og ikke forsøge at lave hinanden om.
    Kan i alle have en god dag!

• #7   11. jun 2006 ved ikk om jeg tror på det.. ved og det er helt hunder at jeg ikk går fra rene hvis han ikk er utro.. men man ved jo aldrig om den anden finder en og render sin vej lige pludselig... vi venter barn og er selv skilsmisse barn og det vil jeg gøre alt for vores barn ikk bliver

• #8   11. jun 2006 Det skal lige siges, at jeg selv tror på det er mig og min kæreste, der skal være sammen resten af livet... men gift ved jeg ikke om vi skal... og børn kommer der heller ikke...
    Men alligevel kan jeg mærke det er rigtigt for os, og kan slet ikke forestille mig et liv uden ham...

Det med ægteskab undre mig bare, fordi folk kan stå i en kirke og love at "elske og ære hinanden til evig tid..." -hvor evig tid nu til dages altså betyder noget i retning af...: "til evig tid.... ELLER til jeg bliver træt af dig og finder en anden..."

• #9   11. jun 2006 Tak Charlotte smiley

Forstår også godt hvorfor visse mennesker kun har godt af at gå fra hinanden...

Havde min første rigtige kæreste da jeg var 19, og er sikker på hvis jeg stadig var sammen med ham nu, havde jeg været meget ulykkelig...
    Det sluttede grimt, med at han slog op over en sms, selv om vi boede sammen, og derefter blev jeg svinet til af hans mor, der endelig viste hun altid havde hadet mig, mens de sad og fejrede at jeg skulle ud med flødeskumslagkage... :s
    Selv om jeg græd dengang kunne jeg godt se hvor forkert det forhold egentlig var...

Min kæreste er da også glad for han blev skilt, for som han selv siger, så havde han ikke mødt mig, hvis han blev... hans ekskone var utro, og sådan noget syntes jeg så heller ikke nogen skal se igennem fingre med... Det er der ingen der fortjener af deres ægtefælle/partner...

• #10   11. jun 2006 Mht børn- tror jeg at det nogle gange os er til deres bedste.. Børn bilver jo os påvirket af dårlig stemning..

Jeg har lovet mig selv efter et dårlig forhold, at jeg ikke vil tilade mig selv noget lignende igen.. Det er for respekløst overfor en selv!! Og nu går alting jo os godt..

• #11   11. jun 2006 Tror bestemt på den evige kærlighed!!! Har ikke selvfundet den, men ved den nok skal være der ude et sted smiley
    Har oplevet med mine forældre at de for en del år side måtte flytte fra hinanden, da de havde forskellige mål og ønsker for tilværelsen, men efter ½ år måtte de jo erkende at de ikke kunne undvære hinanden. De har netop holdt sølvbryllup - og jeg er ikke i tvivl om at det holder resten af deres tid!!! smiley

• #12   11. jun 2006 jeg tror på den smiley
    Mine forældre blev skilt året før de kunne have holdt sølvbryllup (heldigvis da), men de passede bare ikk sammen længere.
    Kender ellers ikke nogen der er blevet skilt. De er de eneste i vores familie der er det. Har været sammen med min kæreste i 3½ år nu, forlovet 2½, haft hus i 2 år nu sammen. vi har da være ture, men vi holder sammen.. lige meget hvor meget vi irriterer hinanden, og lige meget hvor meget jeg så prøver at forestille mig, pakke mit l... og rejse, så gør jeg det ikke. Jeg elsker ham og kun ham. Men fremtiden kan ingen spå

• #13   11. jun 2006 Nat - min far bad min mor skride, og så kunne hun tage mig med (år 2001), det gjorde meget ondt. Jeg har ikk snakket med ham idag. Jeg er da sikker på han har fortrudt den sætning, men det brændte et ar hos mig, så jeg ikke vil have kontakt med ham. Han smed mig ud som var jeg affald. Men han havde sine psykiske problemer osv osv....så det hele endte godt, at de blev skilt og vi nu kan leve vores liv (min to søs og jeg), UDEN at skulle tae hensyn og bekymre os om ham....

Kommentér på:
Skilsmisse...

Annonce