{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
377 visninger | Oprettet:

Lidt bange for onsdag {{forumTopicSubject}}

Hej KG

Som nogen af jer måske ved og har læst i mine tidligere opslag i den seneste tid, så er jeg ved at bliver undersøgt for en kronisk tarmsygdom. På onsdag skal jeg til en kikkertundersøgelse, hvor de skal have taget nogen væves prøver.

Men for at sige det mildt, jeg er bange, jeg ved godt en kikkertundersøgelse ikke er noget stort, men det er første gang jeg nogen sinde skal til en "større" undersøgelse på syghuset, og i det mener jeg, hvor de skal ind i mig for at fortage undersøgelsen.

Som sagt jeg er bange og tirsdag skal jeg mere eller mindre sulte mig selv, må kun leve af juice og andre klare væsker. Dette gør også jeg har valgt ikke at tage i skole disse dage.

Min far tager med mig på syghuset på onsdag så det hjælper, men er stadig nervøs/bange for det. Jeg ved jeg får tilbudt beroligende og smertestillende til undersøgelsen og jeg har tænkt mig at tage imod det uanset hvad. Men... uha... jeg er vildt nervøs/bange for hvordan det kommer til at forløbe og alt det smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lidt bange for onsdag
  • #1   24. okt 2015 Evie og jeg krydser fingre/poter for dig smiley

• #2   24. okt 2015 kan jeg godt forstå. vi krydser for dig.

• #3   24. okt 2015 Som regel er det værre at vente, end når de er igang.
    Lige den undersøgelse har jeg ikke prøvet, men efter en operation for en tumor i hjernen, er der ikke meget som skræmmer mig mere smiley
    Du skal nok klare det, jeg ved godt det er en ringe trøst lige nu, men jeg vil ønske dig held og lykke smiley

• #4   24. okt 2015 Mange tak alle sammen smiley det hjælper lidt at få opbakning. Men ja vente tiden er nok den værste lige nu smiley

• #5   24. okt 2015 Undersøgelsen er sikkert ikke den mest behagelige når du får tilbudt den cocktail.
    Men ja, når du først er i det, så skal det såmænd nok gå.
    Du har sikkert fået al materiale om hvordan det foregår. Læs det, læg det væk og prøv at abstrahere fra det.
    Det er jo vigtigt at de finder ud af hvad det er.
    Det skal såmænd nok gå godt og hurtigt smiley
    Jeg kan godt forstå at du bliver hjemme dagen før fordi du kan ikke koncentrere dig alligevel når du ikke får noget at spise.

Men ja, ventetiden er altid den værste og godt at du tager din far med, det er vigtigt at der er én til stede du er tryg ved smiley

• #6   24. okt 2015 Fik skam hele smøren med hvordan det forgår da jeg var inde til samtale hos dem inden jeg fik tiden til kikkertundersøgelsen, og jeg fik afvide jeg altid kunne ringe hvis jeg havde spørgsmål smiley

Men nogen gange er det rart nok at få af vide det nok skal gå af andre mennesker også synes jeg i hvertfald. Og er rigtigt glad for at min far kan komme med, han er førtidspensionist, men går til nogen læger flere gange i ugen. Så det er dejligt han har tid til det. smiley Ellers havde min mor sagt hun tog fri for at komme op og være hos mig dagen til undersøgelsen smiley

• #8   24. okt 2015 Mange tak søde smiley har også på fornemmelsen jeg bare skal slappe af men tro samtidig at det kan være svært smiley

• Louise K
    Louise K Tilmeldt:
    okt 2015

Følger: 3 Katte: 1 Svar: 1
    #10   24. okt 2015 Hvilken en af kikkertundersøgelserne skal du ha lavet?

Jeg har fået lavet koloskopi undersøgelsen et hav af gange, det er ikke spor rart og jeg har alle gange taget den cocktail. Min far og søster får den også lavet og ingen af dem har behov for noget, så det er meget individuelt hvor slemt man synes det er smiley

• #11   24. okt 2015 Du skal ikke være så bange. Jeg mærkede stort set intet ubehag gennem det meste af min undersøgelse. Overhovedet intet ikke før de næsten var færdige. Folk er jo ikke ens men jeg håber det bliver lige så let for dig.Til sidst måtte de bruge lidt luft for at få slangen igennem et sted og det er luften som gør lidt ondt. Ligesom hvis man har mavekramper ved luft i maven. Og det er ikke så rart. Jeg fik ingen bedøvelse men tag imod tilbuddet hvis du er nervøs. Du kan jo også tage en med hvis det hjælper lidt. Hvis de bruger luft kan det hjælpe at presse lidt imod med hånden.

• #12   24. okt 2015 Britt L: Jeg har min far som kommer med, han kommer tidligt om morgen hos mig. Så tager han med mig også laver vi noget bagefter hvis jeg ikke er for slået ud af cocktailen som jeg får.

Louise K: Tro nok det er en koloskopi jeg skal have, det er af tyktarmen mener jeg de sagde det var.

Men uanset hvad så tager jeg imod den beroligende og smertestillende som jeg får tilbudt, vil heller være druggede også måske mærke en smule kun end ikke at være drugget og mærke en hel del mere smiley

• #14   25. okt 2015 Jeg var også glad for jeg havde en med. Jeg havde taget min datter med da jeg var til koloskopi, så jeg synes jeg var nød mande mig op og ikke gå i panik. Så vi hyggede os bare så meget som muligt.
    Et lille godt råd. Gå ikke langt væk fra toilettet når du skal tage det sidste udrensende middel. smiley . Sørg endelig for at følge forskrifterne om kost og væske selv om det er bøvlet og du er sulten . Slap af så meget du kan . Det er altid det bedste. Skulle der være noget så sig det til dem. Du for lagt et drop når du tager imod bedøvelse så vidt jeg husker og der sidder en sygeplejeske hos dig ved siden af dig og de kan give dig mere beroligende undervejs. Jeg lå meget af tiden og kunne se hvad de lavede på en skærm . Der er ingen nerver i selve tarm væggen så du kan ikke mærke at de udtager vævsprøver. Når du kommer hjem så læg dig lidt ned med en varmepude, hvis der er ubehag. Der er jo ingen grund til at forvente det værste, hvis det slet ikke sker. Jeg håber det går godt.

• #15   25. okt 2015 Britt L: Mange tak for det råd smiley Der er ikke så langt til toilettet fra hvor min computer er smiley Lille lejlighed du ved smiley Jeg tager også fri for skole for ellers tro jeg, jeg har sværer ved at holde mig fra mad smiley Men jeg spiser normalt ikke helt så meget så håber ikke det bliver så slemt og når jeg bliver sulten må jeg jo bare drikke noget juice eller cola eller et eller andet som kan give en lille smule mæthedsfornemmelse smiley

Jeg har desværre ikke en varmepude smiley Men mon ikke jeg kan lokke Milo til at fungere som en? Det kræver bare jeg ligger mig med hans ynglings tæppe så kommer han løbende smiley

• #16   25. okt 2015 Det er helt naturligt at være nervøs det tror jeg alle er hvad enten det er en lille eller større undersøgelse/ operation.
    Helt sikkert vil det ikke være det mest behagelige du nogensinde har oplevet men hovedsagen er at du forhåbentligt får nogle svar så det skal bare overstås.

Jeg vil helt sikkert krydse fingre og tæer for dig og håber for dig at det bliver langt mindre skræmmende end du forestiller dig smiley

Kommentér på:
Lidt bange for onsdag

Annonce