11. okt 2006 Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
Man skal tjekke pensionerne før udlevering af hund. :-( Man skal tjekke pensionerne før udlevering af hund. :-(
Tag ikke den først hunde/katte pension, men tag på besøg hos mange først. For sådan kan det gå. Stakkels hund.:-(
...............................................
ØV for hulen!
Jeg skriver fordi, vi ikke ønsker andre, hverken hunde eller ejere, skal have samme oplevelse.
Vi har i dag hentet vores skønne hund (Buddy) fra Snertinge, -uanmeldt... Da hun havde glemt vores aftale, troede hun først, vi ville komme i morgen.
Hans hundegård var fuld af urin og afføring (Mindst 7-8)
Da vi fik hans ting båret ud, så vi til vores store overraskelse, at han havde ligget i sit eget urin i den pude han havde med (Der var så meget urin, at det også havde gennemblødt hans tæppe som lå under puden)??
Han var helt våd i pelsen på samtlige ben og havde afføring i pelsen på hovedet??
Det skal siges at han ellers er helt renlig.
Han stank!
Direkte hjem i bad????
-og aldrig mere pension
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.015
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.157
Kan man ikke anmelde sådan en pension? Et eller andet sted.
Det stod der desværre ikke noget om.
Jette:
Ja det er forfærdeligt, håber også af hele mit hjerte at hunden ikke får eftervirkninger psykisk.
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 813 Katte: 20 Annoncer: 2 Emner: 118 Svar: 7.388
mar 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 48
Denne her er rigtig grim, tænk at komme og finde sin hund sådan, men på en måde synes jeg det er godt de kom en dag før fordi passer havde misset dato, ellers havde de jo ikke opdaget hvordan deres hund, eller andre hunde det sted havde det mens de blev passet der.
Der jo ligsom kommet `` spot on`` på det.
Sådan et sted vælger man jo bestemt ikke igen
jul 2008
og man bør altid undgå de steder hvor man ikke må se buret.
kom uanmeldt og få lov til at se stedet.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Man aflevere jo sit dyr til en pension i den tro at man gør det bedste for dyret, når man så oplever at ens elskede kæledyr er blevet misrøgtet i en sådan grad så mister man jo troen på det gode i andre mennesker.
Desværre har jeg hørt lignende historier om en anden pension meget tæt på hvor jeg bor, der er det ikke kun dyr der bliver misrøgtet men også ansatte, så aldrig i liver vil jeg anbefale den pension til nogen.
Min tidliger chef kom for at hente sin hund efter 10 dages ophold, hunden var fyldt med utøj, havde tabt sig 8 kg og var tydeligt understimuleret trods der var betalt ekstra for lange gåture og leg. Hunden var en muskelhund og bestemt ikke overvægtig men muskuløs, meget af vægten den havde tabt var tydeligt muskelvæv, men det var ret klart at den slet ikke havde fået mad nok.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Stakkels hund
Jeg håber aldrig at det bliver nødvendigt, at mine katte skal i pension - har sgu set og hørt for meget gennem mange år. Usle, trange forhold - syge dyr, skadede dyr, triste dyr, døde dyr, bortløbne dyr.
dec 2006
jul 2008
en ejer fik udleveret en forkert kat. den var pakket i transportkassen da de skulle hente den. da de kom hjem opdagede de at det var den forkerte kat. pensionattet fandt godt nok frem til hvem der så havde fået deres kat, men da var katten smuttet hjemmefra
en ejer mistede deres kat da pensionatsejeren valgte at åbne dørene ud til det fri. han havde ikke opdaget at deres kat gik løs. bagefter gad han ikke at hjælpe med at fange katten da det jo ikke var hans problem. Jeg ved ikke om de nogensinde fangede den, men de var oppe og låne vores fælde flere gange
en havde en siameser på ferie. havde spurt ind til om det var ok, når han nu snakkede så meget, og det var bare helt i orden. da hun skulle hente ham, havde han det rigtig dårligt med bla feber. det viste sig at der var gået koldbrand i hans ene tå. der var ikke blevet ordnet inde hos ham, fordi de var bange for ham - fordi han snakkede.
en fik hendes kat passet et andet sted, og ved et tilfælde endte hun hos os. En lidt hissig hankat, med egen mening om tingen. ejeren havde altid vand med til ham - på flaske (længere historie). Men han skulle være hos os i 1 uge første gang. og hun kom med 1½ l vand. vi måtte ned og købe noget mere,da vi skiftede vand hver dag. fortalte ejeren det da hun kom om hentede ham. jamme det tidligere sted skiftede da aldrig vand - hældte bare oven i, så det plejede da at være nok.
har hørt fra flere som har endt med at aflive deres kat når de er kommet hjem, pga at pensionattet ikke har holdt øje med om katten har spist/drukket i periode.
og sådan har jeg bare hørt flere historier.....
heldigvis er der mange ordenlige steder. Men man bør altid forhøre sig omkring. snak med dyrlægen. tag ud og ser stederne.
vi havde en fra sjælland som havde besøgt rigtig mange steder. endte hos os i odense. og helt ærligt så stod hun og tude helt vildt da hun havde været inde og set pensionattet. for hun kunne altså slet ikke forstå at kattene kunne have det så godt. så hun endte med at tage hele turen fra sjælland til odense hver gang.
vi havde også en del fra jylland.
så lad være med at bare nøjes med - være kridisk og man bør få en god mavefornemmelse for stedet.
nov 2015
Følger: 4 Følgere: 57 Katte: 1 Emner: 14 Svar: 109
Jeg kender heldigvis to super steder på Sydsjælland, som er helt i top! Så det er i hvert fald ikke alle steder, hvor sådanne ting får lov at ske!
jul 2008
jul 2013
Følger: 4 Følgere: 32 Katte: 6 Emner: 35 Svar: 392
dec 2006
Jeg har set én pension IRL på det gamle Århus Dyrehospital, og det var fandme ikke i orden
jul 2008
men jeg ved fra nogle som bruger det, at kattene simpelhen bare har det SÅ godt.
der hvor jeg var, ligner hellere ikke noget særligt. der er dog gode store burer til alle kattene. Men her er det virkelig gang i den med at få booket. oftes så var mange som måtte finde noget andet. nu er det så lavet om, så der er kommet næsten dobbelt så mange burer så der burde være til at få plads.
Man skal tjekke pensionerne før udlevering af hund. :-(