{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.874 visninger | Oprettet:

Katte i en leje- eller andelsbolig.. {{forumTopicSubject}}

Jeg synes leje- og andelsboligers vedtægter med hensyn til dyrehold er forkastelige!

Og ja, jeg ved godt jeg skærer dem alle over en kam. Men jeg vil også godt forklare hvad jeg mener..

Jeg har kigget en del på leje- og andelsboliger det sidste års tid. De fleste af dem jeg kan finde inden for en radius af 10 km fra hvor jeg bor og mit arbejde, de har alle vedtægter der gør det svært at have dyr. De steder hvor man rent faktisk må have dyr, der må man have et (måske helt op til to hvis man får speciel tilladelse) og nogen steder skal man betale ekstra for at have et dyr i sin lejlighed.

Jeg kan simpelthen ikke forstå det...?!?!

Hvorfor har boligselskaberne vedtægter <b>mod</b> dyr? Kan deres regler ikke laves om til, at det kun er dyr der er til gene for andre der udelukkes. Hvorfor skal det gå ud over alle med dyr?

Kan godt se det er ufedt hvis nogen har en hund der står og gør dag ud og dag ind i mange mange timer, elelr en papegøje på altanen der siger som ens telefon konstant.. Men de fredelige dyr, som ikke siger noget, jamen hvad er problemet i man har dem?

Et eksempel på hvad der kan være irriterende ved dyr:
- De larmer
- Deres afføring lugter hvis den ligger i en pose i opgangen
- De ødelægger tapet, dørkarme eller gulve
- De skider på fælles arealet


Et eksempel på hvad der kan være irriterende ved børn:
- De larmer
- Deres bleer lugter hvis de ligger i en pose i opgangen
- De tegner på vægge, dørkarme og måske gulvene
- De graver med deres små skovle i fællesarealets græs og plukker blomsterne

<b>Er der nogen der kan se en lighed?</b>


Det jeg vil frem til det er, hvorfor skal dyr udelukkes på den måde, når det er tilladt at have fem børn i en etværelses? Som skriger i opgangen, larmer når man vil sove til middag og smækker med dørene så ingen er i tvivl om de er hjemme?

Selvfølgelig er alle børn ikke sådan, men når alle dyr bliver antaget for at være som ovenfor, så må børn også kunne generaliseres..

Jeg har ikke børn, som nogen nok har regnet ud, men jeg har dyr, og de skal have lige så meget lov til at være der, som børn skal.. Jeg kan stadig ikke se problemet..

Jeg har stadig ikke haft katte i en leje- eller andelsbolig, men den dag jeg får det, så skal jeg nok troppe op til det første møde der er, og fortælle dem min mening om hvorfor dyrene skulle have lov til at være der. Og fik de ikke lov til at være der, så skulle de få en klage for hver gang et barn gik mig på nerverne..

Jeg vil meget gerne høre om nogen er uenige eller enige med mig. Jeg vil også meget gerne høre om nogen kan forklare mig hvorfor dyr skal lukkes ude af leje- og andelsboliger på den måde?


<i>Jeg ved godt det meste er en genralisering, og jeg ved godt børn og dyr ikke kan sammenlignes 100% men det er for at skære det ud i pap. Håber ikke nogen bliver stødt over det..</i>


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte i en leje- eller andelsbolig..
  • #1   24. aug 2006 Britta, er det i selveopgangen eller inde i lejlighederne du mener? For de burde jo ikke komme ud i opgangen.. Eller?

    Men ja, hankatte kan lugte meget grimt når de går i gang med deres afmærkning, men hvis det generer de andre i opgangen, så hører den jo under "at være til gene" og så burde man tage den derfra.. Det var derfor jeg mente der godt kunne være noget der hed, dyret må ikke være til gene.. smiley


  • #2   24. aug 2006 har selv boet i leje-lejlighed i mange år, alle steder har der været masser af katte og det har squ aldrig lugtet. nu bor vi i lejet rækkehus hvor det er tilladt at have en hund el en kat, vi har jo så 2 katte og har fået særtilladelse til det bla fordi vores katte kun er i vores have osv.
    ka godt forstå boligforeninger sætter begrænsninger for husdyrhold osv, de ka risikere at få klager over andres beboers dyr osv og mange folk forstår altså ikke helt det der med at gøre rent efter deres dyr osv. vi havde en episode her sidste år hvor en beboer mente det bedste sted han ku lufte sin hund var på børnenes legeplads og selvfølgelig helst i sandkassen hvor småbørn jo gerne leger, han blev altså smidt ud ret hurtigt.


  • #3   24. aug 2006 vil også lige fortælle jeg har set lejligheder hvor både hunde,katte og store fugle plus div andre dyr faktisk har ødelagt lejlighederne, bla var vi ude og se på en lejlighed hvor alle skabslåger,døre,dørkarme osv var ædt i smader af deres schæfervuf

  • #4   24. aug 2006 britta- ja mon ikke*gg*

  • #5   24. aug 2006 Hehe ja ok, der skrev I det samme smiley Men ja, det er heller ikke fedt hvis de ødelægger hele huset/lejligheden, men som lejer har du jo også pligt til at aflevere den i pæn stand, elelrs kan de smide en regning efter en.. Eller har jeg misforstået noget? smiley

  • #6   24. aug 2006 du har ikke misforstået noget, men boligforeningerne kæmpe mange retsager for at få deres penge, en lejlighed der er smadret til ukendelig af husdyr ka nemt koste 50-100000 kr at gøre beboelig igen, bare det at male en 80 kvm lejlighed koster 15000 kr når det er et prof-malerfirma der gør det.
    men i vores tilfælde har vi lagt 18000 kr i dep og det rækker altså ikke langt hvis bare køkkenet skal rep, nu passer vi så heldigvis på både vores egne og andres ting og vores hytte er idag i bedre satnd end da vi overtog den , da var hytten et ½ år gammel og havde kun været beboet i 3 mdr, men alt var bare en gang byggesjusk hvilket vi så af egen lomme har forbedret, boligselskabet ku jo ikke tage sig sammen


  • #7   25. aug 2006 Som du ved bor jeg i et gammelt bolig komplex på Østerbro.... vi må have alle slags dyr untagen hunde af en hel masse latterige grunde.... F.eks. De gør hele dagen, skider i gården men man må tilgengel gerne passe en hund i 3 mrd....

    Tonny (og mig)ville så gerne have haft en lille vaps da vi flyttede men nej nej... selvom at vi gjorde alt for at finde en race der ikke gør... ikke tonser rundt dagen lang og larmer.... og selvfølge kunne vildrig finde på at lufte den i gården..... Jeg ved at der i min opgang er en der har hund... og den hører vi aldrig.... Men vi turde simpelthen ikke... tænk hvis man fik sådan en lille en og der så lige pludselig blev klaget og man skulle af med den igen... mit hjerte ville briste...

    så derfor blev det kun ved Toulouse... som jo så har fået et par venner med tiden......:-)

    Så jeg kan udemærket godt følge dig....

    Naja


  • #8   25. aug 2006 Jeg synes også det er latterligt!.. Som min veninde sagde, hun har katte et sted hun ikke må at hendes søn larmer mere end kattene gør..
    Jeg har en ting jeg siger når det er, at jeg gerne vil skrive under på at jeg tager ansvar for skaderne katte evt kan lave, og alt hvad kattene kan være skyld i, at det nok skal være i orden ved fra flyttelse af lejeboet.
    Bla synes jeg at det også er forkert at udlejer til diverse boboelser ikke tænker på de får depositum, og hvis kattene eller andre dyr ikke genere de andre beboer hvad er så problemet med at de er inde for ens 4 vægge, når udlejer har depositumet til at rette op på evt skader der kan være påført på lejemålet.
    Min mor har bla en veninde som skulle i en særbolig pga store problemer med hendes ben, hun sidder re t så ofte i rullestol. Hun er vildt ensom, hun måtte ikke få hendes katte med i boligen hvilket tog ubeskriveligt hårdt på hende. Hun må ikke engang have en fulg. Tror sågar at hun heller ikke må have fisk. Hvad er det også for noget at tilbyde ældre mennesker der er ensomme?

    Kattene har da haft fat i lidt tarpet her, men det er så lidt og har ikke betydning for os ved fraflyttelsen da det kan laves. Luft? Når alt ting er ude og der er gjort rent så kan man ikke mærke eller lugte der har været katte.

    Og det kan heller ikke passe man skal ejer før ham må have sine dyr med sig.

    - Kristina


  • #9   25. aug 2006 kristina - jeg vil tro hun godt må have fisk da det ikke går ind under husdyr!

    jeg syntes det er vildt latterligt man mange steder ikke må have HUSDYR! for sådan noget som HOBBYDYR står der ingen steder man ikke må have! det vil sige slanger, edderkopper og sådan noget. ikke fordi at jeg ville have noget i mod mine naboer havde sådan en, men jeg ville da helere de havde en kat?


  • #10   25. aug 2006 Uhh Camilla du har det lige som mig, her hvor jeg bor har du lavet reglerne om så nu må vi kun have 1 husdyr... Men mine blir altså alligevel... (det er rækkehuse) Og folk brokker sig bare min hund kommer til at sige vov 1 gang i haven.. Men jeg skal finde mig i deres børn råber og skriger og larmer og kaster sand og andre ting rundt foran min dør!!!! Bare fordi børnene skal være der.. Ja men det skal jeg også og jeg gider ikke bruge al min fritid på at rydde op efert andres børn... Nu kan jeg ikke selv lide børn men andre skal da have lov til at have deres jeg kan bare ikke se hvorfor de skal have lov til at genere mig, jeg holder mig for mig selv herude og blander mig ikke i deres ting, men jeg vil gerne have lov til at sove bare lidt længe om søndagen og ikke blive vækket af skrigende unger kl.8.............

    Mine dyr genere ikke nogen jeg tager hensyn og lukker aldrig mine hunde i haven efter kl.20, mine katte går ikke rundt og genere folk i deres haver for jeg holder dem i min der er hegnet ind. så jeg kan ikke se problemet i de er der... Min nabo har 2 katte og ingen af dem er neutraliseret og jeg er da pænt træt af hendes hankat der går ind i min forhave og strinter så der stinker... Men jeg har stadig ikke klaget.


Kommentér på:
Katte i en leje- eller andelsbolig..

Annonce