391 visninger
|
Oprettet:
Min datter er ked af skolen 2 {{forumTopicSubject}}
åh , hvor er jeg glad , min datter har fået lov til at flytte skole og hun skal hen og se den nye skole på Mandag og så skal hun starte i den nye skole på Tirsdag.
Men ak , nu er hun ved at få kolde fødder , det er jo svært at komme et helt nyt sted hen , hvor alle kigger på en
men hun kan også godt se at det er bedst sådan.
Så på Mandag står jeg med en meget lille og bange 13 årig pige i en ny skole.
Jeg håber at det kommer til at gå godt for hende
dec 2005
Følger: 14 Følgere: 14 Katte: 5 Emner: 11 Svar: 221
dec 2005
Følger: 14 Følgere: 14 Katte: 5 Emner: 11 Svar: 221
Jeg fik ingen hjælp, og lider stadig under det.
maj 2004
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 499
Er ellers glad for at høre, at du har fundet en ny skole til hende så hurtigt. Du har virkelig gjort din pligt til fulde!
Fulgte interesseret med i den sidste tråd du oprettede om emnet, og krydsede fingre.
- Mange gange held og lykke til dig og din datter.
Jeg håber at du så tirsdag eftermiddag står med en meget stor og glad 13årig pige
jul 2006
Følger: 18 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 61 Svar: 304
med hensyn til psykolog, så mener jeg ikke du bør sende hende til en straks.. se hvordan det går på den nye skole, og hvordan hendes selvværd bliver. Det er nogle gange sundt for børn (og for den sags skyld voksne) at de lærer selv at man nødvendigvis ikke bliver udsat på den måde alle steder..
Nu tænke rdu måske, at jeg ingen erfaring har med mobning. men jo det har jeg. jeg blev mobbet i 8 år i folkeskolen hvor jeg fik snydt mien forældre fra at opdage det, jeg havde det utrolig svært da jeg kom på efterskoel men der gik det op for mig, at folk kan være så søde, og at det ikke er alle som er onde, at jeg ikke havde brug for hjælp. min læge havde ellers kun set psykologen som min eneste "redning", men det at komme et nyt sted hen gjorde at jeg fik det meget bedre psykisk, og jeg er meget mer eudadvendt en dag.. men jeg kan da godt stadig tænke på mine oplevelser som det mobbede barn, men har lært at tackle det uden men i dag....
I må have al mulig held og lykke i fremtiden
Hilsen Achena
jul 2006
Følger: 18 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 61 Svar: 304
jeg fik dem til at tro at det ikke var så slemt som det var.. ikke engang lærerne fatted emistanke før i 7 klasse, og i 8 valget mien forældre at tvangsfjerne mig fra skolen og komme mig på efterskole.... efterskole opholdet var det bedste år i mit liv, og det samme tror jeg den nye skole kan blive for din datter
jul 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 4 Emner: 18 Svar: 151
Takker for alle de gode råd og tak fordi i har så stor en medfølelse , det er dejligt
Jeg har tænkt på det med en psykolog , men jeg ved at det ønsker hun ikke , og jeg tror også at det er bedst hun selv prøver at finde ud af det ( det er netop det ,der gør en stærk ) så Nikolaj har faktisk ret i det han skriver.
Jeg har også selv været noget af det samme igennem som dig Nikolej og det er smadder hårdt , men man bliver også stærk af det
Mine forældre flyttede hele tiden og det var ikke nemt at skifte skole hele tiden , jeg har nok gået på ca. 10 forskellige skoler
Jeg vil selvfølgelig holde godt øje med min datter og hvis det når der til , hvor hun har brug for det , ja så skal jeg nok sørge for at hun kommer til en psykolog , men jeg tror ikke at det er nødvendigt lige nu.
Min datter er også den type der kommer og deler alt med sin mor , selv de små sms beskeder , fra de drenge som har forelsket sig i hende :-)) og det er bare skønt.
Jeg kan så fortælle jer ,da hun skulle i skole i dag, i sin gamle skole , var hun mere glad og lettet end hun har været længe
Hej fra Anne
maj 2004
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 499
- Og endnu mere dejligt er det at høre, at i to har et så godt forhold til hinanden. Det er bestemt ikke alle teenagere der har det sådan med deres mødre - det har jeg i hvert fald fundet ud af, ved at studere mine klassekammerater da jeg gik i folkeskolen *S*
Med hensyn til en psykolog, så er det, som du også selv siger, hendes valg. Jeg blev engang tvunget til en psykolog under trusler fra en lærer (en lang historie), og det endte virkelig dårligt. Er normalt rolig og velfungerende, men jeg har aldrig råbt og skreget så meget, som jeg gjorde af den stakkels psykolog...
Pas på din datter, du er den hun elsker højest i hele verden!
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.456
Ja, jeg taler også af egen erfaring, og selvom at det er svært de første par dage, så vil man se tilbage og tænke hvor var det dejligt at den onde cirkel blev brudt dengang, ellers står hun nok et dårligt sted når hun bliver ældre... For igen kan jeg skrive som de andre, jeg har også lidt af det og lider også meget af det i dag.. Så det er skønt at høre at der er sket noget, og så hurtigt.. Held og lykke til jer begge, og giv hende masser af støtte...
Min datter er ked af skolen 2