{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.046 visninger | Oprettet:

Jeg har besluttet mig (fedmeoperation) {{forumTopicSubject}}

.....

Jeg har besluttet mig for at få foretaget en fedmeoperation!

Jeg har været skrevet op til én før, men fik kolde fødder efter få uger, så det var ikke lige op til en operation, da jeg har hørt at der kan være noget ventetid.

But I´ve made up my mind now!

Jeg skal til min læge d. 26. marts, for at bede hende skrive mig op igen!

Jeg er noget nervøs, da jeg ved at den operation er noget risikabel. Jeg har f. eks. en veninde, hvis fætter´s kone´s fætter døde i dag, efter at have fået sådan en operation.

Men jeg ved at det går galt for mig, hvis jeg ikke får den, så jeg må tage chancen! Jeg føler at det er min sidste udvej!

Er der nogen herinde der har fået sådan én foretaget, eller måske kender nogen der har?

Potehåb herfra.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg har besluttet mig (fedmeoperation)
  • #1   17. mar 2007 Jeg kender ikke til nogen der har fået foretaget en operation for fedme, men min onkel (der i øvrigt er tyndere end jeg ved ikke hvad) fik fjernet en stor del af sin mavesæk (kræft) og det gik helt fint og uden komplikationer ...

Jeg håber du kommer godt igennem operationen og resultatet bliver som du håber og ønsker ;-)))

• #2   17. mar 2007 Mange tak for opbakningen, Annette. *Smiler*

Potekram.

• #3   17. mar 2007 min lillebror fik foretaget en sådan for ca 10 år siden, det gik ganske fint, dog havde han ondt i korpusset i et godt stk tid efter.
    idag er han federe end nogensinde iflg ham selv og jo han er ikke så slank som han har været.
    jeg tror det er en ganske alm rutine operation uden den store farer, så jeg vil bare sige go for it,

• #4   17. mar 2007 Nej, i mit tilfælde - som stærkt overvægtig - kan jeg få det betalt af det offentlige.

• #5   17. mar 2007 min lillebror betalte omkring 30000 kr for sån en omgang, men idag er det blevet noget billigere

• #6   17. mar 2007 Modigt - held og lykke.

Har du forresten fået mit brev?

• #7   17. mar 2007 Mange tak allesammen.

Kirurgen vil fjerne det meste af min mavesæk, og dele af min tarm - og det er en ny form for fedmeoperationer, som hedder noget i retning af Gastric Bypass (staves?).

Poteknus herfra.

• #8   17. mar 2007 Jamen søde May-Britt, jeg HAR forsøgt! Jeg ved praktisk taget alt hvad der er at vide om sund livsstil, da jeg har prøvet det hele op til flere gange. Men jeg kan ikke!

Var det en Gastric Banding eller Gastric Bypass din ven fik? Der er forskel, og der er bedre resultater med sidstnævnte! Sidstnævnte kan man ikke tage på af igen, da du mangler en stor del af din "gamle" mavesæk.

Men tak for din mening! *SSS*

Poteknus.

• #9   17. mar 2007 Og jeg tror ikke at alle problemer er løst derefter. Jeg er klar over at der stadig er meget arbejde o. lign. ting man skal overvinde bagefter, og at operationen bare er en starthjælp.

Poteklem.

• #10   17. mar 2007 Jeg har kæmpet, kæmpet og atter kæmpet med min vægt siden jeg var 11 år, hvor jeg før var åleslank. Jeg er ved at dø nu af min overvægt! Det har min læge, og to diætister sagt lige op i hovedet på mig, og at det er et "mirakel" at jeg stadig står op, da de havde spået mig til at dø inden jeg blev 30 år. Det er ca. 20 kg. lettere (og fire år) siden, og jeg håber snart at opleve min 31 års fødselsdag.

Poteknus.

• #11   17. mar 2007 Nu er jeg ikke stærkt overvægtig, men lidt overvægtig er jeg da, og er i gang med et træningsprogram for at tabe mig.

Jeg kan godt forstå det du siger May-Britt mht at det måske var smartere at leve sundere, men jeg tror at nogle mennesker ikke KAN gøre det. Nogle fange er det den rigtig beslutning, det er jeg helt sikker på.

Jeg er sikker på at det er den rette løsning for DK Azizam, da hun siger at hun har prøvet at lave kostomlægning. smiley

Held og lykke med det, håber vi hører nærmere når du engang er blevet operet, og når du er blevet en tyndere flot steg :->)

• #12   17. mar 2007 Mange tak Sanne A. *Smiler*

Poteklem.

• #13   17. mar 2007 Azizam - det slår mig lige.

Er der tendens til overvægt i din familie?? Og er du blevet grundigt undersøgt ved din læge ?

Det kan jo skyldes at du mangler et eller andet enzym eller måske er binyrerne helt optimale?? Er du undersøgt for diabetes og lign ??

Det kan jo være mange ting, når du - som du skriver, har været overvægtig i så mange år...

Det er bare lige en tanke jeg lige gjorde mig smiley

jeg håber ihvertfald stadig at du kan komme til at tabe dig smiley

• #14   17. mar 2007 Annette ===>>

Jeg er den absolut eneste overvægtige i min familie! Begge mine forældre, deres brødre og søskende, mine søskende, fætre og kusiner osv.

Jeg er blevet undersøgt for diabetes, og har heldigvis ikke udviklet det endnu - og håber at det heller ikke kommer!

Poteknus - og tak! *SSS*

• #15   17. mar 2007 Det har du da lov til May-Britt. Og jeg forstår dig også godt på visse punkter. Men tak for dit bidrag søde! *SSS*

Potekram.

• #16   17. mar 2007 Og du har fået dine binyrer undersøgt??

De danner jo binyrebarkhormon (som kroppen jo skal have) men hvis de ikke danner nok eller danner for meget, kan det udvilke sig til overvægt..

Det er kun for t give et par input til dig, ikke for at tage modet fra dig smiley

• #17   17. mar 2007 Jeg er blevet helbredsundersøgt, og fundet egnet til operationen.

Kunne det ordnes medicinsk, havde jeg valgt det. *SSS*

• #18   17. mar 2007 Okay smiley

det var bare en tanke der pludselig slog mig smiley

• #19   17. mar 2007 Jeg kan ikke holde den.

Jeg kan sagtens tabe mig, og min vægt har gået op og ned i yo-yo effekt siden jeg var 11 år.

Poteklem.

• #20   18. mar 2007 Nu sidder jeg så her og tænker på min veninde. Hun er skrevet op til denne operation og venter stadig.
    Vi sad og snakkede om hendes vægt, sidst vi var sammen (hun er også gået op og ned i vægt, og er på nuværende seriøs stor). Hun var klar over, at det ikke bare var en operation der skulle til, men hun håbede at det kunne hjælpe.
    Hun er enormt "facineret" af mad, og skal helst spise så meget at det er lige før hun får ondt i maven. Hun overvejede at blive hypnotiseret samtidig, så hendes madglæde svandt ind til det "normale!" og hun på sigt ville kunne leve et nogenlunde normalt liv uden hendes voldsomme madtrang. Jeg ved ikke om det kunne være noget du har i tankerne, men jeg tænker min veninde har ret i noget af det hun siger... at det ikke kun drejer sig om at få snævret mavesækken ind, men at få et mere "normalt" livssyn på mad ved siden af (så indsnævringen kun er en midlertidig hjælp)
    Håber ikke jeg støder dig med dette, og ønsker dig held og lykke med projektet.

• #21   18. mar 2007 Jeg har et mere sundhedsfagligt synspunkt på den sag da eg er sygeplejerske.
    Jeg vil absolut ikke tilråde en sådan operation, for hvis det er som du siger johanna at du bare ikke kan lade være med at spise, ja så er det kun en meget kortsigtet løsning. Maveaækken snørres sammen ja, men på sigt vil mavesækken endnu en gang give sig og kunne rumme meget merehvilket betyder overspisning og lign.
    Og selv om maven kun kan rumme en meget beskeden mængde skal der heller ikke mere end en beskeden mængde usundt til at vægten går den forkerte vej.

Du siger ligeledes at de går og fjerner en del af tarmen. Det er rigtigt at du så ikke optagerde kalorier der nu engang smutter igennem, men problemet er at du også går glip af en stor del af de nærings stoffer som hjælper din krop med at blive sund. Mange med tarmsygdomme er såkaldte "korttarms patienter" og hvad det fører med sig af ondt, ja listen er nærmest uendeligt, vi ser dem nemlig indlagt gang på gang, og syge, ja det er de!

Derudover kommer risikoen for at der går hul på de to ender de syer sammer, en såkaldt anastæmose lækage, se det kan man sgu dø af og ender som regel altid ud med en stomi (en pose på maven hvor din afføring kommer ud i)

Har du overvejet at se en psykolog for at få bearbejdet dit spise problem..??

Håber du tænker dig rigtigt godt om, og husk, der er ingen lette løsninger her i livet!

• #22   18. mar 2007 Jeg er både for og imod, som jeg også har skrevet til dig... smiley

Hvis du mener det er det rette for dig, så er det også det rette...
    Det er så skide svært at tabe sig, når man er så stor... det ved jeg ALT om...
    Alle de gange jeg har prøvet at tabe mig, er jeg nået ned med 10-12 kg, og så er det gået i stå...

Da jeg kom til min nye læge i januar med en vægt på 172 kg. ville han også nærmest skrive mig op til den operation med det samme...
    Men jeg kan ikke selv se det... har tænkt på det, men også kun lige tænkt... vil hellere forsøge selv...

Men du er jo også nogle år ældre, og har en masse drømme om blandt andet børn, og derfor skal der også ske noget drastisk...
    Så som en operation... at så nogle siger det er en for nem løsning... HVA SÅ?
    Det er en løsning, og det er det, der er det vigtigste!

Vi har jo set, det virker... men du skal også selv yde lidt for det alligevel.

Jeg ønsker dig al held og lykke med det... du fortjener et godt liv.

• #23   18. mar 2007 Mange tak for alle jeres indlæg, venner - og jeres støtte, og idéer!

Nogle gange må man jo tage visse chancer i livet, for at få det bedre - hvilket jeg vil.....

Så må vi jo bare håbe at jeg klarer mig! *Smiler (lidt skræmt)*

Jeg vil hellere dø på operationsbordet med et håb, end leve resten af mit liv som syg!

Poteknus herfra.

• #24   18. mar 2007 Jeg læste dit første indlæg og tænkte, "Nej det gør du bare ikke, det er for farligt".
    Gennem hele tråden har jeg skiftet mening, som man skifter sokker..........FORDI jeg bare kan se du er helt afklaret med dette.
    Jeg indrømmer, at især Annettes og Heidis indlæg berørte mig og jeg giver dem helt og aldeles ret.
    Men din slutbemærkning: "Jeg vil hellere dø på operationsbordet med et håb, end leve resten af mit liv som syg!" rører mig dybt. Jeg ved nemlig PRÆCIS hvad du mener med det, den beslutning har jeg selv måttet tage i anden forbindelse.....................så jo, det er jo dit valg...dit liv.

• #25   19. mar 2007 Tak for støtten!

Ja, mit liv bliver ikke meget længere, hvis jeg ikke får den foretaget, men ved at den måske også slutter når den bliver foretaget... - Eller lige derefter.

So be it!

Poteknus.

• #26   19. mar 2007 Hvis du har prøvet alt andet der er at prøve, så er det vel den eneste vej.. rigtig meget held og lykke med det her fra...

Jeg vil godt lige sige i anledningen, at min svigermor er startet ved "DDV - De Danske Vægtvogtere" og hun har smidt lige omkrong 30kg på ca et år - det er helt vildt synes jeg...

Men igen, hvis du synes det er den eneste udvej så held og lykke smiley
    (Jeg er heller ik 100 % opbakker af denne form for kur - men som sagt: HELD OG LYKKE smiley )

• #27   23. mar 2007 Det var det som hende i fjernsynet fik... , som har været hårdt, men har hjulpet hende... Merete Kasten... Kan ikke helt huske det. fra kolding, hun har startet sit eget tøj for overvægtige kvinder...

• #28   26. mar 2007 <b>Merete Kasten</b>. Hende har jeg mødt, da jeg gik på Ubberup Højskole, mens de lavede nogle af deres optagelser til <i>Livet Er Fedt</i>.

Jeg har mødt dem alle, men kendte kun Marianne Klüver nogenlunde, da vi gik på "hold" sammen.

Poteknus.

• #29   26. mar 2007 Og mange tusinde tak for jeres opbakning! *Smiler*

Potekram!

• #30   26. mar 2007 Tråden fortsættes her:
    (link fjernet) *Smiler*

Kommentér på:
Jeg har besluttet mig (fedmeoperation)

Annonce