Karakter (uddannelse) {{forumTopicSubject}}
Jeg har endelig fået min karakter i sundhed.
For 3½ uge siden var jeg til prøve i faget sundhed og i dag fik jeg så ENDELIG min karakter.
Nu vil nogle måske tænke at jeg er et skarn og en tvær "mokke", men jeg er egentligt ikke helt tilfreds med karakteren.
Jeg fik 9, hvilket i sig selv er en god karakter, men jeg ved at jeg er bedre end det.
Den prøve vi fik udleveret til prøven, har jeg besvaret fuldt ud. Jeg ved at jeg har en enkelt (ikke vildt betydelig) fejl i opgaven, men jeg ved også at jeg har lavet (om ikke resten - så langt det meste .... hmmm) rigtigt.
Jeg ved godt at jeg burde være glad for et 9 tal - og på en eller anden måde er jeg vel også glad nok.
Problemet er bare at jeg ved jeg er bedre, og jeg ved at den lære jeg havde til faget, langt hen ad vejen også mener at jeg er bedre.
Det var en vikar vi havde til lige netop det fag, så om hun kan huske os alle fra hinanden skal jeg lade være usagt..
En anden grund til at jeg "mokker" lidt er, at en af de andre fra klassen har haft svært ved faget, og hun har ikke været "helt så meget med" i timerne som jeg og hun har gud hjælpe mig fået 10..
De har fra starten sagt at det er en helhedskarakter, baseret på indsatsen i klassen og prøvens resultat..
Jeg ved godt at jeg er uforskammet og utaknemmelig, men jeg er bare så irriteret..
Kan man egentligt klage over sin karakter?? Eller er det "take it or leave it"??
maj 2005
Følger: 20 Følgere: 18 Katte: 4 Svar: 231
Og vikare har ofte svært ved at huske alle og bytter engang imellem rundt på hvem der er hvem hvis de vikariere for mange forskellige klasser eller ikk har haft en klasse særlig længe..
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 117 Svar: 1.282
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
Jeg kan svare på alle de spørgsmål jeg er blevet stillet og jeg ved at prøven ikke er forkert.
Jeg er derudover uddannet social og sundheds assistent, så lidt baggrundsviden har jeg jo haft i forvejen. Min kompetence kan de på ingen måde tage fra mig..
De lærer vi har haft (de er begge vikarer, da hende der oprindeligt skulle underv ise i faget var sygemeldt) har haft os i alle de timer vi har haft.
De har begge givet udtryk for at jeg ihvertfald ikke var dum eller tabt bag en vogn.
Det er ikke for at højne mig selv, men jeg kan bare ikke helt forstå det.
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Emner: 379 Svar: 4.278
et 9 tal er da en flot karakter, ingen tvivl om det, få nu bare det søde smil frem i dit kønne ansigt igen
nov 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Katte: 4 Emner: 13 Svar: 362
Er det sygeplejerske du læser til..??
aug 2006
Følger: 118 Følgere: 115 Katte: 9 Emner: 76 Svar: 911
Nå men i din uddannelse ved jeg ikke hvor og hvordan niveauet og forudsætninger ligger, men det lyder som om du har helt styr på det. Men ligefrem at klage over din karakter, vil jeg ikke tro hjælper - desværre.. Men hvis jeg var dig, ville jeg høre lærer/vejleder om hvorledes de vurderer opgaven, hvad de lægger vægt på og om du evt. kan få gennemgået din opgave. Det har jeg gjort med nogle fag - nogen med en god fornemmelse bagefter - jeg vidste hvad jeg havde forkert og hvad jeg skulle ændre.. mens andre fag ikke har givet noget man kunne arbejde med.. Men jeg tænker på, det er meget forskelligt hvordan folk gerne vil have tingene sat, forklaret eller udregnet.
Vi havde fx. en opgave hvor vi så på noget astronomi og de ville så have vi skulle forklare hvad man kunne gøre for at afværge en kollision mellem jorden og en astroide. Vi forklarede det i ord - men de ville have en beregning (total dumt, da man ikke kan få alt med i beregningen og den derved bliver for simpel i forhold til virkeligheden) MEn anyway.. de trak vores opgave 15 % ned pga. vi manglede den dumme beregning, som ville have fyldt 3 linier..
Det er lidt sådn noget jeg mener, måske du lige har skrevet det på en lidt anden måde end de lige ønsker - selvom det er rigtigt det du skriver.
Men jeg forstår godt du er fustreret, hvis du ved at du har forstået det meste/alt i pensum.. Du behøver ikke at være utilfreds med karakteren 9, men kan godt forstå du heller ikke er glad for den.. heh..
Nå blev vist en lang smøre, men kender alt til din fustration. ;o) Ville bare lige sige at du ikke behøver føle at det er en ulovlig følelse at have..
Knus
Lena
aug 2006
Følger: 118 Følgere: 115 Katte: 9 Emner: 76 Svar: 911
vi havde, for bare at nævne en episode, matematik med 10 afleveringer og jeg arbejdede sammen med 3 andre veninder som var i andre klasser - men vi havde helt samme pensum osv.. vi lavede næsten alle 10 sammen og det var primært mig der sørgede for at vi fik lavet det osv.. min lærer gav mig 7 samlet for alle 10 afleveringer.. 2 af mine andre veninder fik 9 for samme afleveringer, men den sidste fik 8.. Tror du lige jeg var sur! Bare fordi jeg havde været uheldig at få den "stride" lærer, skulle jeg bøde og min veninder fik mere for samme arbejde..
Der klagede jeg - sammen med mine veninder, men nej det var bare ærgerligt, de enkelte lærer bestemte.. Det var surt synes jeg!
Men du må gerne skrive til mig, hvis der er noget du har lyst til at diskutere.. heh..
Knus
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 89 Svar: 1.393
viser en god livsindstilling at kæmpe for det man mener at have retten til, og det lyder som om du skulle have haft en højere karakter. det viser også engagement at g op i sin uddannelse og dermed også karakter. når det er sagt, ja så må jeg sige, at jeg selv knap kan huske karaktererne fra mit studie nu, og at ingen ville gide høre om dem, da det nu er erfaring der tæller. hvis det er kampen værd for dig synes jeg du skal tage den, ellers bare nøjs med at se fremad og vær glad for at du mestre et fag, selvom tallet siger noget andet. pøj-pøj med det uanset hvad du beslutter
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
Jeg er faldet lidt mere ned på jorden i dag...
Jeg gider ikke gøre mere ved det lige nu, men hvis der komme endnu en karakter af samme art, vil jeg sikkert påtale det for læreren.
jeg læser til sundheds service sekretær, da jeg ikke kan arbejde som assistent mere. (Bilulykke - lang historie..)
Jeg synes selv at karakteren er fæn nok og under andre omstændigheder ville jeg sikkert også være helt tilfreds, men ikke lige den jeg fik i går, men hva pokker.. Jeg skal såmænd nok få arbejde når jeg er færdig, for jeg er normalt en meget positiv og "smittende" person ;-)))
Johnny - jeg har fundet det søde smil frem nu - er du så glad igen ?? *GGGGGGGG*
Karakter (uddannelse)