{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
785 visninger | Oprettet:

Hyggetråd {{forumTopicSubject}}

Hej KG

Ja jeg har været temlig inaktiv her på KG den sidste tid, mit energiniveau er på lavpunktet, sne, kulde og vinter er bare ikke lige min bog årstid, jeg vil have varme, sol og forår og helst i går smiley
Nå men nu har jeg en uges ferie, som står på afslapning, opfølgning på alle de ting man ikke lige orker, gider eller evner i hverdagen og så er der bestilt tid til dyrlæge til rovdyrene, det er på høje tid de får et sundhedstjek og vaccination, så nu skal det være på torsdag eftermiddag.

Men hvad laver i her på en råkold men dog solrig lørdag??
Her har vi lige hørt Mads og monopolet, så skal der lige vaskes lidt tøj og må også hellere gøre en smule rent, ikke meget bare lige ordne badeværelse og støvsuge, ellers er jeg alene med rovdyrene det meste af dagen og skal bare hygge og slappe af, gider ikke rigtigt noget i dag, men det er faktisk også den første weekend i år hvor jeg intet skal hele weekenden, så det skal nydes sammen med at jeg kan se frem til en uges ferie for mig selv.

Kom frit frem fortæl hvad i laver eller bare fortæl noget i har lyst til at fortælle, det er sååååå længe siden Vi har haft sådan en rigtig hyggetråd.. Så fortæl, vis billeder, hvad som helst, det kan blive så hyggeligt..

Her er hvad Smilla har lyst til:
Kan kun sige jeg ikke flytter mig det næste lille stykke tid, jeg er pacificeret smiley smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hyggetråd
  • #1   3. mar 2018 lige nu sidder jeg bare lige og tjekker nettet smiley
    men har været ude og handle, og har lavet aftensmad (en grønsagssuppe som helst skal stå og hygge sig i nogle timer) og så har jeg gjort rent i formiddag

    men så skal jeg ud og lave mad til hestene, og så skal de ind
    og så skal der hygges lidt med misserne. de gider ikke at være ude. deres løbegård står også mere eller mindre under sne. men i dag skinner solen heldigvis. endelig er det ikke sne vejr eller fyning.
    nå jo skal så vi også bage medajler til kaffen smiley
    så har jeg så også fået brystbensbetændelse - igen. noget jeg har haft flere gange. og det gør s.. nas... så er lidt begrænset i hvad jeg kan lave i disse dage
    hygger mig altid om lørdagen. for om søndagen skal jeg i dialyse og så går det meste af dagen med det. så fredag og lørdag er min weekend.


  • #2   3. mar 2018 Lyder som en lækker suppe Anja, og suppe er altid godt når det er kold og råt udenfor..
    Ja sne har i jo fået masser af på dine egne, her på Vestsjælland har vi kun fået et lille drys, jo jo haven er da hvid, men der ligger slet ikke noget i forhold til Sydsjælland og Fyn, hvilket jeg har det helt fint med smiley men det har været koldt, det har blæst hvilket gør at vi har haft det ultra koldt indendøre også, vi har stået op til en stue med kun 16,5 grader brrrrr, desværre kan vores ene radiator ikke følge med når det blæser og samtidig er så koldt døgnet rundt, vi er ved at få sat endnu en radiator op, men den er endnu ikke tilsluttet desværre smiley

    Lyder ikke rart med den brystbetændelse, god bedring. Du er hårdt ramt, men tænker også at når man som du har dårlige nyrer og er i dialyse så er immunforsvaret på overarbejde..

    Sådan her tilbringer Tøsen sin lørdag........ Man skulle være kat skulle man smiley smiley smiley smiley


    profilbillede
  • #3   3. mar 2018 Jeg er lige kommet hjem. Har været hos min veninde imorges og give hendes kat medicin og hygget (hun er blevet opereret og kan ikke rigtig noget), så kom min mor og hentede mig og vi gik tur ved Furesø, føj hvor var det koldt! Så tog vi til Farum og spiste frokost inden vi kørte til Hillerød fordi bilen trængte til en lang tur. På vejen hjem handlede vi så nu ligger jeg på sofaen og spiser chips hahaha mums

  • #4   3. mar 2018 Føj ja det må have været koldt at gå omkring Furesø, men det lyder som en hyggelig måde at tilbringe en lørdag på.. smiley

  • #5   3. mar 2018 Det var møgkoldt! Der var pålandsvind og der var sus i. Men fed oplevelse. Har aldrig hørt is vand spille musik før. Det var helt vildt mærkeligt! Det lød som klokkespil med mange forskellige toner.

  • #6   3. mar 2018 Jeg slapper egentlig bare af i dag, og nyder min lørdag. Jeg glæder mig dog til imorgen, hvor jeg fra 8-15 skal ud på internatet her i Århus, og blive vist hvad jeg fremover skal lave når jeg kommer og er frivillig derude smiley

  • #7   3. mar 2018 Jeg har været til fødselsdag hos min søster, og jeg fulgtes med min datter og tøserne, så hele min dag har været i selskab med andre, og nu hviler jeg i en god stol, det trænger jeg til,,,, i morgen bliver vist mest en hjemme dag.

  • #8   4. mar 2018 Jeg håber på en hjemme dag idag, men nu må vi se. Hvis min veninde har brug for hjælp må jeg jo derover. Håber på at få lidt energi til at gå i skoven idag, for der er så fint med sne på smiley

  • #9   4. mar 2018 N9nna. Lyden du har hørt fra isen kommer fra vibrationer i isen mest når det er ret store frosne vandflader. Så kan man være heldig og høre isen synge.. Furesøen er jo en ret stor sø så vidt jeg husker.



  • #10   4. mar 2018 Furesø er kæmpe! Men det var inde ved kanten hvor is klumper skvulpede sammen. Der var ikke store is plader....?

  • #11   4. mar 2018 Ja og så er det jo blevet søndag og hvad laver vi så? Udenfor stormer det en iskold vind. Vi har ikke så meget sne længere, men nu ævler de løs om isslag - så hellere sne af 2 onder smiley
    Dagen i dag skal bruges på hængepartier. Weekenden er kort og næste uge bliver en uge med oplevelser og arbejde, så godt at jeg har forlænget weekend i næste uge smiley
    Rovdyrene har travlt - især Elvis! Han har nemlig slagtet en fugl...... tøjfugl.... smiley
    Så der ligger fjer hist og her og han drøner rundt som om han var killing smiley Freddie vil ud, men et blæser og er koldt og Lucas er blevet så frisk, så der skal både tømmes en legetøjskurv (ud over det hele altså) og da jeg ved et uheld væltede en halvkold kop kaffe ud over det hele og udbrød et NEJ FOR F***** stod de alle klar til at hjælpe smiley smiley


  • #12   4. mar 2018 Mitti har fundet lidt at lave, når det nu er for koldt, at være ude smiley der er ikke så mange tilbage, men sunde er de ikke og de stinker fælt, han har væltet dem ned, og låget gik af smiley men folier driller lidt, så han skal arbejde for dem.

    profilbillede
  • #13   4. mar 2018 Dejligt at høre om jeres weekend, det lyder til at det ikke kun er mig der har holdt afslapnings weekend smiley
    Min søndag har gået med absolut intet, det højeste energien blev brugt på var at tømme opvaskemaskinen, ellers er der blevet puslet lidt puslespil og læst i blade samt været lidt på tablet og spillet lidt tidsfordriv spil smiley

    Nu venter en uges ferie som står i mit tegn, det vil sige jeg skal lade op og tusse lidt rundt i mit eget tempo.


  • #14   4. mar 2018 Jeg har absolut ikke lavet noget. Ikke engang tømt opvaskemaskinen hahahaha

  • #15   4. mar 2018 Jeg har været på internatet i Århus det meste af min dag, og hold nu op det har været en kold fornøjelse for mig smiley Men jeg har nu hygget mig med det smiley

  • #16   4. mar 2018 har været i dialyse - var hjemme ved 14 tiden. godt brugt. men hestene ville gerne ind, så det kunne jeg lige så godt gøre med det samme
    så fik jeg lidt at spise og så stod den ellers på afslapning i sofaen smiley
    vejret har ikke været til andet - det er f.... p... koldt smiley


  • #17   4. mar 2018 Anja:
    Ja, det tager på kræfterne, men er det ikke muligt at komme i hjemmedialyse? Min mor blev renset om natten, det var knapt så stressende.

    Men hvor meget fik jeg lavet?
    Ingenting!!!


  • #18   5. mar 2018 jo planen er at jeg skal have dialyse hjemme. Er i gang med at lærer maskinen at kender. har fået lagt en fistel i armen, så den går vi og venter på at den skal kunne bruges. skal til kontrol i morgen i Odense.
    og så er planen at jeg skal lærer at stikke mig selv. det bliver i dialysen. og så skal jeg til noget undervisning noget i odense, og så skal jeg hjem
    og DET glæder jeg mig til


  • #19   5. mar 2018 Så er her sne smiley

    profilbillede
  • #20   5. mar 2018 Kattene var lige længe nok ude til, at tage billeder, fordi døren var lukket smiley

    profilbillede
  • #21   5. mar 2018 Så et af Mitti og så ville de ind igen, det tog under 3 min smiley

    profilbillede
  • #22   5. mar 2018 kan nu godt forstå dem smiley
    tænk at man skal gå i sådan grimt hvidt koldt noget med bare tær! smiley



  • #23   5. mar 2018 Mine er glade for sne, specielt Sofus er helt tosset med det!

Kommentér på:
Hyggetråd

Annonce