Katten/hunden vs kæresten/manden/konen Katten/hunden vs kæresten/manden/konen
Efter at have læst Sunes tråd om at han alligevel ikke kan få kat, begyndte jeg at tænke på hvorfor man vælger den ene frem for den anden?
Jeg ved der er delte meninger herom - og jeg er nok en af de få med min mening, der kommer nok en større diskussion ud af det, men forsøg ik at blive uvenner osv - det er ikke derfor tråden bliver oprettet
Men, min mening:
Hvis jeg boede alene med mit kæledyr og jeg søgte en kæreste ville jeg helt bestemt gå efter en der kan tåle det, og en der kan lide dyr... Jeg ville ikke gå af med min kat for en fremmed fyr jeg ik ved om er noget der holder i længden...
Hvis jeg bor med kæledyr og kæreste (som jeg gør nu), og kæresten fik allergi overfor katten, ville jeg ikke smide kæresten ud... Jeg ville gå af med katten (selvom det ville være EKSTREMT hårdt), jeg ville finde den en et hjem hvor jeg stadig ville kunne besøge den... Men at gå af med kæresten til fordel for katten, ville jeg aldrig kunne få mig selv til pga allergi - der skal noget mere til... Det er lidt svært at sætte ord på dette
Men skriv hvordan i har det, jeg er lidt nyserrig efter hvorfor i vælger som i gør...
Det skal lige siges, jeg har fået lov af Sune selv, til at bruge hans eksempel i denne tråd
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
Nu er der heldigvis ikke så mange der har katteallergi, det er næsten værre hvis man har fundet en kæreste som bare ikke er en katteperson. Dem er der nok flere af end katteallergikere, desværre..
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 274 Svar: 2.740
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
Da kattene har min helt store interesse og kærlighed, vil jeg tro, at hvis jeg skulle have en ny partner, så ville det helt sikkert være én som også har den store kærlighed til katte - og som ikke var allergisk overfor katte.
Skulle min kæreste få allergi nu, så ville han selvfølgelig forsøge alt for at tage noget som kunne gøre, at vi kan beholde kattene. Og ellers .......... uha - men uden tvivl, så måtte vi skille os af med kattene. Hvis det skulle ske, hvilket er ret så usandsynligt, så er jeg sikker på, at vi ville kunne finde nye hjem til vores skønne katte.
jan 2007
Men ja, min kæreste ville da også prøve sig frem med diverse ting for at kunne leve med katten, med lykkedes det ikke, så ville vi jo være nødt til at gå af med missen...
apr 2006
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 4 Emner: 157 Svar: 1.226
Hvis min forlovede fik allergi, ville vi først prøve absolut alt for at kunne beholde kattene, og ellers så måtte vi finde nogle nye gode hjem til dem
HVis jeg ikke havde min kæreste, så ville jeg aldrig skille mig af med kattene for en eller anden ny kærestes skyld. De var der først og de betyder mest
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 62 Emner: 421 Svar: 4.871
min kæreste kan heller ikke for godt tåle dem men så længe de ikke kommer ind i soveværelset så går det fint og det er os ok for mig for ellers får man ikke sovet meget når de jagter ens tæer hehe.
ja så man behøver ikke og skal undvære den person man nu er blevet forelsket i og heller ikke sine dyr for er den anden person lige så forelsket i dig som du er i ham/hende vil man altid kunne finde en øsning på tingene :o)
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
jan 2007
Selvfølgelig går man igennem meget med sine dyr, men gør man ik også det med kæresten?
Jeg har lidt svært følge den holdning
jan 2007
feb 2005
Følger: 18 Følgere: 17 Katte: 4 Emner: 83 Svar: 634
Min eks kæreste kunne ikke tåle katte og jeg havde altså en, da vi mødtes boede katten hos min mormor da jeg lige var flyttet i lejlighed og hun var ude kat, men jeg blev nød til at tage hende hjem efter mig og kæresten havde bodet sammen i ½ år. Han kunne ikke tåle hende og nægtede at tage allergi piller, han forlangte at jeg aflivede katten... Øhh NEJ han flyttede så hjem til sine forældre igen men vi var stadig sammen... Jeg fik så en hund (det ku han godt tåle) men den var for lille og var i følge ham ikke en rigtig hund og så røg han altså ud, jeg hverken kan eller vil leve mit liv uden dyr.
Jeg har jo så i mellem tiden fået en hund mere og nogen flere katte... Nu har jeg 2 hunde og 5 katte hjemme og ja jeg er single og det bliver jeg nok ved med et stykke tid for jeg vil ikke have en kæreste der ikke kan leve med mine dyr, de var her først og de vil være her til sidst...
jan 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 187 Svar: 1.885
Hvis min kæreste blev allergisk.. Puha.. Hvis han var villig til at prøve ALT hvad der er at prøve, og intet virkede.. Så ville jeg nok være nødt til at gå af med dem.. Men det ville være en helt utrolig hård, og nærmest umulig beslutning..
jan 2007
jan 2007
jan 2007
Min kæreste har været der for mig på nogen virkelig trælse tidspunkter og hjulpet mig igennem - hvilken ingen andre havde kunnet....
jan 2007
feb 2005
jan 2007
feb 2005
Lena : Jeg skal ikke have børn, så det vil aldrig blive et problem for mig...
feb 2005
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
dec 2004
Følger: 33 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 107 Svar: 1.385
På en udstilling mødte jeg en NFO opdrætter, vi talte om vind og vejr og kom, som vi katteejere jo altid gør,ind på vores katte, antallet og så videre. Snakken faldt også på vores "bedre halvdele" og om hvordan de tacklede det der med katte.
Pigen jeg snakkede med sagde:
"tjaaa min kærreste bad mig rydde ud i antallet af katte, han mente jeg havde for mange"........................................................................................laaaaaaaaang pause og så fortsatte hun:" ind i mellem savner jeg ham stadig.................mindre pause og hun sluttede: men han skulle ikke have givet mig valget.
Okay, jeg grinede så jeg fik ondt i maven.
nov 2006
Følger: 12 Følgere: 8 Emner: 88 Svar: 1.294
Men hvis Emil eller blyp i maven udviklede allergi overfor dyr, så måtte dyrene væk...
Det samme hvis Jimmi (min kæreste) fik allergi - så måtte dyrene oss væk....
Svært - men en nødvendig beslutning .....
jul 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 64 Svar: 326
jeg elsker coda og timon vildt højt, men kæresten og mit barn kommer i første rekke.
dec 2006
Følger: 3 Følgere: 22 Katte: 5 Emner: 73 Svar: 1.154
hvis min kone / kæreste bad mig vælge kattene eller hende jamen så var det kattene ,,,, og hvis hun havde været allergisk da vi mødte hinanden havde vi ingen fremtid sammen .... men hvis hun om et år eller 2 eller bare nu fik allergi og af en eller anden grund ikke kunne tåle pillerne i mod det jamen så valgte jeg hende ,,,,, det handler for mig om hvornår og hvordan ....... jeg elsker mine katte og kan slet ikke forestille mig mit liv uden dem men jeg elsker oxo min kone og hun kommer før kattene .... ellers ville hun slet ikke ha været min kone *SS*
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 30 Svar: 204
Men hvis han var her først og blev allergisk, måtte jeg finde nye hjem til mine dejlige katte - tror dog de kunne bo hos mine forældre
TILGENGÆLD hvis han af en eller anden grund IKKE GAD have dem mere, ville jeg vælge kattene, da VI tog beslutningen om at få dem og de ikke bare skal kastes ud som brugt legetøj.
Så kun allergi hos min familie, kunne få mig til at skille mig af med kattene. hvis jeg var sikker på vi havde prøvet alt.
dec 2006
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 4 Svar: 320
Jeg er single og har to, snart tre, katte. En eventuel fremtidig kæreste vil blive tvunget til at acceptere kattene og udvikler han allergi, så vil han blive tvunget til at gennemgå behandling, før jeg skiller mig af med kattene. Udover, at jeg jo ikke ved, om han holder SELVOM jeg skilte mig af med kattene, så er katteallergi altså en af de mest besværlige inhalationsallergier overhovedet, fordi man kan risikere at få et anfald ved at sidde ved siden af nogen i bussen, der har været hjemme ved nogen med kat........ Så behandlingen ville skam også være for hans skyld
Katten/hunden vs kæresten/manden/konen