375 visninger
|
Oprettet:
ind med det nye ud med det gamle {{forumTopicSubject}}
har lige læst på et andet forum om en kvinde der ønsker at finde et nyt hjem til deres kat på 1 år. fordi de skal have en hvalp og derfor ikke mener de har tid til begge dele...
hmm min mening er at det er meget smagsløst og mener ikke sådanne folk sku have dyr...
jeg mener hva hvis de en dag får lyst til et andet dyr, så giver de hunden væk eller hva?
hva er jeres mening om dette?
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Det er selvfølgelig synd for dyrene, men et eller andet sted er det også synd for de mennesker. Den holdning afslører nemlig et meget overfladisk og på mange måder også fattigt følelsesliv.
Jeg mener, det var på *Vildkat* (formidlingsside) der engang var lavet et langt, rørende indlæg, hvor man søgte et nyt hjem til "lille pus", da man nu havde fået en hund. Indlæget var dybt ironisk, da "lille pus" til sidst viste sig at være familiens barn.
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 11 Svar: 1.784
Er slet ikke enig. Selvfølgelig er det godt med et nyt og ordentligt hjem, når det nu skal være. Når det så er sagt, så kunne man jo håbe på, at det ikke var nødvendigt overhovedet. Jeg synes, at når man anskaffer sig et dyr, så er man nødt til at have et lille overblik over, hvordan ens liv kommer til at forme sig, ellers må man vente.
Jeg er forundret over og ked af de mange annoncer med: Jeg skal starte på uddannelse, jeg er blevet gravid, vi har ikke længere plads nok, vores nye hund kan ikke sammen med vores kat, vi har fået for mange katte...
jul 2006
"Pjevsede"... Hvis det er at være pjevset at tage sit ansvar seriøst, så kald mig pjevset, det vil jeg være stolt af. Det er faltisk en del af det at anskaffe sig et dyr, at man nogenlunde har et billede af, at man så kan tage sig af det de næste 10-15 år.
Neutraliserede avlsdyr som sælges, sælges fordi de ikke længere har den samme plads i hierarkiet og derfor ikke trives, i hvert fald i de tilfælde som jeg kender til. Her er det til kattens gavn og giver den mulighed for en ordentlig tilværelse igen.
jul 2006
Jeg tror ikke, at vi er helt enige, jeg synes, at det er forkert at omplacere af de årsager, jeg har nævnt ovenstående. J
eg synes, at man burde kende så meget til sin livssituation, når man anskaffer katten, at man ikke blev nødt til at omplacere sit dyr f.eks. på grund af uddannelse, familieforøgelse, ny hund etc..
Jeg skriver dette med god samvittighed, jeg måtte undvære kat i de første år jeg studerede, da jeg ikke vidste helt, hvad mine planer for fremtiden var.
jul 2006
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 93 Svar: 603
Jeg sidder også og bider tænderne sammen ved hver annonce hvor katten/hunden eller lignende, sælges pga. pladsmangel, for mange dyr, uddannelse, boligskift, m.m.. Ja, alt hører man jo efterhånden..
Men den med at skifte katten ud, fordi man skal have en hund.. Hvad siger det ikke lige om personen? Hunden er mere værd end katten, man måske har haft et par år?
Ej men.. Sådan noget lærer jeg aldrig at forstå, og har ikke respekt for det overhovedet
jan 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 3 Emner: 56 Svar: 414
Selvfølgelig er det de færreste der ved, hvad de laver om 10-15 år.. Heldigvis - for så ville livet da være en kedelig størrelse. Men selvom jeg ikke aner, hvor jeg er, eller hvad jeg laver om 15 år. Så ved jeg da i det mindste, med sikkerhed, at mine katte er i mit liv. Jeg har den holdning, at bordet altså fanger... Selvom man ikke skal sammenligne katte med børn, så tillader jeg mig nu alligevel at gøre det - for at skære det ud i pap.
Man skiller sig jo heller ikke af med sine børn, fordi det hele bliver lidt for hårdst og stresset. - Hvis man får et barn med et handicap, eller hvis man får et job med lange arbejdsdage. - Man har et barn, derfor indretter man sit liv efter barnet. På samme måde som jeg mener, man bør indrette sit liv efter katten. - For hvis ikke man vil indrette sit liv efter katten, så mener jeg ikke, man burde have fået kat in the first place...
Nu har min kæreste og jeg f.eks. taget det valg at anskaffe os to katte - og så har vi altså to katte - punktum. Det er ikke til diskussioner eller til overvejelse at disse to katte en dag kunne sælges videre... Det er et ansvar vi har taget for nogle levende væsener, og så hænger vi altså på det anvar, indtil de katte ikke er mere. Sådan er livet - man må tage konsekvenserne af de valg, man har taget. Ellers skal man være bedre til at overveje sine valg.
Inde i mit hoved, er der kun én ting, der kan retfærdiggøre, at man skiller sig af med sin kat, og det er, hvis man får allergi... Jeg har i hvert fald aldrig hørt andre grunde, som jeg har kunnet godtage.
Det var en længere smørre... Men jeg bliver virkelig harm over alle de hersens unødvændige kattesalg!!!!
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Du skriver: *hvis der sker et eller andet så man ikke længere har mulighed for at tage sig ordentligt af sit dyr, så vil jeg da mene, at man i høj grad tager sit ansvar seriøst ved at finde et nyt og bedre hjem til det!*
Sker et eller andet??? Det, der sker i dette tilfælde er, at katteejeren hellere vil have en hund!
Jeg er så en af dem, du kalder pjevset. Og det tror jeg, mine katte er glade for. De ville med garanti meget nødigt skifte hjem.
Ja, det går som regel godt, når katte skifter hjem, men nogen garanti er der altså ikke for det, og så synes jeg da nok, det er at lege russisk roulette med sin kats velfærd, når man vil sende katten afsted fordi man nu pludselig hellere vil have en hund. Altså!
Dyr er IMO ikke et forbrugsgode, man sådan bare kan skifte ud efter luner og forgodtbefindende. Dem der har denne brug-og-smid-væk-indstilling til dyr må simpelthen have en brist. Jeg ser det rent ud sagt som et udtryk for følelesesmæssigt afstumpethed.
nov 2006
Følger: 12 Følgere: 8 Emner: 88 Svar: 1.294
Jeg giver dig ret i at hvis man evt bliver syg og ikke kan tage vare på sine dyr - at man lader dem omplacere ...
Men for at man skal have ny hund eller baby - det kan du da ikke sammenligne !!
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
Jeg har selv omplaceret min skønne huskat i forbindelse med en skilsmisse, så jeg vil ikke komme med løftede pegefingre eller fordømmelser. Jeg fejer stadig for egen dør og ved helt sikkert, hvor svær en beslutning det kan være for nogle mennesker.
Jeg er dog meget ked af tendensen med at anskaffe sig et dyr, og så gå af med det igen, fordi det ikke lige passer ind i møblementet.
nov 2006
Følger: 12 Følgere: 8 Emner: 88 Svar: 1.294
Den har jo ikke valgt hvor den skal være -
Den bliver NØDT til at være der ....
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
ind med det nye ud med det gamle