{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
847 visninger | Oprettet:

Nej NU - om vores hussalg {{forumTopicSubject}}

Vi har vores hus til salg, og vi har ikke travlt med at flytte..
Huset er sat til 1.495.000 - hvilket er meget rimelig (og endda en god handel her i byen hvor jeg bor)

Der har så været et par og se på huset - nu tre gange.

Første gang de så på huset, var de lidt begejstret for det. De tog hjem og snakkede frem og tilbage.
Så kom de tilbage i fredags - altså 14 dage efter og så på huset igen.
De er meget interesseret i huset, men de er lidt bekymret over en K3 på taget.
De vil gerne se hvordan det ser ud under tagpladen - og skal de give et bud, vil de give 1.420.000 for huset.

Okay - vi aftaler så at fjerne den tagplade (som er K3'eren) så de kan se om der er fugt eller råd under den. Det er der ikke, men vi er ikke med på buddet 1.420.000.
Vi er villige til at gå 45.000 ned, så de kan få et nyt tag på huset. - Altså ned til 1.450.000

Så kom de her i dag, hvor vi har fået fat i en ny plade til at dække hullet med. Hullet skal jo laves med det samme, så der ikke opstår skader på tagkonstruktionen, og eftersom vi skal have hjælp fra en fagkyndig person må vi tage den tid vi kan få.

De kigge under tagpladen, og alt ser kanon godt ud. ingen fugt eller råd overhovedet.
Nu vil de så byde 1.395.000 for huset....

Så blev jeg skide tosset og sagde at hvis de ikke vil give 1.450.000 for huset, så kommer der bestemt ingen handel i hus.

iiih jeg blev skide tosset.. Hvad F***** regner de med??
Tror de det er Palles Gavebod????

Vi har været fair hele vejen igennem, og så "pisser" de på os??
Vi hiver tagplader af - bare så de kan se neden under den....
Vi går 45.000 ned - men det er ikke nok???

nej fandeme...

næste gang (hvis de da kontakter mægleren igen) så er prisen oppe på markedsbuddet igen.. Det andet gider jeg simpelthen ikke at finde mig i....

jeg er simpelthen så skide tosset på de idioter lige nu - og vil de ikke give prisen, jamen så kommer der ingen handel i hus..

De var ovenikøbet så frække at sige til mægleren "jamen lad os se hvad de siger til februar"
Sååååååååååååååååååå fik mægleren lige at vide, hvad hun kunne fortælle dem...
Vi har ikke købt noget nyt
vi har ingen planer om at købe noget nyt før det her er solgt
vi har ikke travlt
vi kan sagtens vente - om det så er 4 år vi er ligeglade...




Nååå - beklager mit sure opstød ... Skulle bare lige af med noget luft....




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nej NU - om vores hussalg
  • #1   21. nov 2007 få du bare afreageret... det skulle være så sundt.
    men nu ikke så mange bandeord at en frysning bliver nødvendigt smiley
    bare kom med lidt flere af de halvslemme.
    ej- kan godt forstå det giver frustrationer.


  • #3   21. nov 2007 Nej hvad er da det for noget..!
    Så vil de give mindre første gang, og du (i) vil gå 45.000 ned i pris, også rimelig syntes jeg. Men at de så kommer og ser huset igen, og så vil de endnu længere ned i pris..! grotæsk syntes jeg!!!


  • #4   21. nov 2007 Jamen de er for meget - OG jeg regner ikke med at høre mere fra dem.

    Nu er prisen gået op - for nu er der ikke en K3 mere ....

    Så kan de faeme lære det....


    *GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR*


  • #5   21. nov 2007 Du er da sluppet billigt vi købte hus af en " Ærlig " sælger

    indtil nu har vi fundet fejl for over 250.000 kr som er holdt hemmeligt for os og både sælger og ejndoms-mægler liger nu af hukommelses tab så vi ser frem til en meget lang retsag



  • #6   21. nov 2007 Henrik P - jeg er ikke lige med??

    Hvad mener du med at vi er sluppet billigt??

    Vores hus er i okay stand - og prisen er sat efter det... (og endda en anelse lavere i forhold til de huse der er sat til salg i vores by)


  • #7   21. nov 2007 Jeg kan virkelig godt forstå du er skrup tosset Annette, det ville jeg også være. Da Bjørn solgte sit hus for godt halvandet år siden, fik han den udbudte pris for det. Og da jeg solgte mit for godt 2 år siden slog jeg vist 45.000 kr. af - og der var prisen sat, så der var noget at slå af på.

  • #8   21. nov 2007 nu er det jo bare det problem, at det ikke er sælgers markede længer sådan er det bare. kan godt forstå de vil presse prisen på huset, det samme ville jeg gøre. nu ved jeg ikke hvor jeres hus er, men der er mange steder hvor priserne bare falder. kunne fx ikke finde på at købe et hus i århus til prisen. hvis det fx stod til 4.5 her ja så vil jeg byde 3.5 eller 4 for det

  • #9   21. nov 2007 Martin - hmmm her hvor vi bor, er prisen nu ikke faldende og det ses på alle statistikker...
    Faktisk er prisen rimelig fastholdt her, men da det helt stpore BOOM af huspriserne steg, da "fulgte vi ikke med" i samme grad som resten af landet..

    Vi fastholder prisen - muligvis med et mindre afslag, men ikke 100.000 overhovedet ikke...

    Vil de have huset må de betale for det, for der er nu ikke sååååå mange boliger til salg her i den del af landet, og husene er rimeligt eftertragtede i forhold til beliggenhed.



  • #10   21. nov 2007 men nu er i jo så heldig, at i kan vente for kunne i ikke det var det ikke sikkert, at i vil få prisen. jeg forstår udemærket de køber i har haft

  • #11   21. nov 2007 Jamen det er da godt at du forstår dem Martin - for vi gør ikke og kommer sikkert aldrig til det...




  • #12   21. nov 2007 Ville det ikke være lidt skørt af jer at sige nej, hvis de ville gå med tilbudet på 1.450.000 kr.? Jeg synes, det er fint, at I har fortalt ejendomshandleren om jeres kriterier. Det er så også vigtigt, at I føler, at I bliver bakket op af ejendomshandleren og at hun virkelig er på jeres side.

  • #13   21. nov 2007 Vil de købe til 1.450.000 så kan vi handle, men ellers kan vi ikke. Vi går ikke mere ned..

    Lige nu ved jeg ikke helt hvad jeg føler om den ene mægler.. hun virker meget opsat på at få den handel i hus uanset hvad... Det er jeg lidt ærgelig over...
    Det virker ikke som om hun har den "ballast" eller pondus der skal til, for at få køberne til at forstå at vi mener det seriøst.

    Men jeg har mest af alt lyst til at sige, at prisen er oppe på 1.475.000 - bare for at være "på tværs" nu....
    De forlanger og forlanger - og det vil jeg ikke være med til..... Så bliver jeg fru sur - helt sikkert *GGG*



  • #14   21. nov 2007 syntes osse det er helt ok at du lukker luften ud, sådan et par paphjerner, det er bare så typisk at folk tror de ka tillade sig alt muligt bare fordi de er køber til et hus.
    men mon ikke de vender tilbage igen for de har trods alt været ude ved jer 3 gange for at se på huset, så de er vel nok lidt mere end alm interesseret,
    jeg tror bare i skal slå koldt vand i blodet og så vente på den rette køber for sådan en er der derude et sted og i har jo ikke travlt


  • #15   21. nov 2007 Johnny - lige netop... Vi tager det helt roligt, for vi har ikke travlt... Så må vi se om de tager det lige så roligt som vi gør....

    Jeg tror de er mere end almindeligt interesseret, så nu venter vi bare på at høre fra mægleren i morgen... (HVIS vi hører mere *GGG*)



  • #16   21. nov 2007 ja det er bare at vente, og er i utilfreds med jeres mægler er der vel nok om budet der gerne vil sælge jeres hus

  • #17   21. nov 2007 Jamen det er ikke selve kæden - bare den ene mægler... Hun er sq for "tam" - forstå mig ret...

    det er som om hun ikke kan banke i bordet og sige - ved du hvad.. Sælger har sagt det og det og det står ikke til at forhandle...


    Se det kan selv jeg sige - så burde sådan en mægler dims da også kunne sige det....






  • #18   21. nov 2007 så bed om at få en anden mægler på sagen, det er jer der betaler mægleren og derfor skal mæglere varetage jeres interesser og lytte til jeres ønsker vedr jeres hussalg.
    det virker ikke som godt mæglerarbejde, da mægleren jo godt ka regne ud at i skal ud og købe hus bagefter og så vil i muligvis ikke handle huset igennem den mægler


  • #19   21. nov 2007 Jeg tror jeg ringer til mægleren i morgen, for at høre om der kommer en handel eller ej..
    hvis ikke så vil jeg have vores "gamle" mægler tilbage....




  • #20   21. nov 2007 Annette.

    Nu er du jo Nordjyde, så selvfølgelig blev du gal! Havde det været mig havde de selvfølgelig stadig mulighed for at købe mit hus: De skulle bare betale 1.495.000 for det. Sådan personer skulle ikke have mit hus med nedslag i prisen overhovedet, det vil nage mig resten af livet!

    Kan nu også godt sætte mig i Henrik P.´s sted. Vores sælger var da både røget og speget, men ikke kun overfor os, men også overfor egen mægler og advokat!


  • #21   21. nov 2007 Mai - ja jeg er nordjyde - med stort N *GGGG*

    Jeg vil lige se hvad der sker i morgen. OM vi hører fra mægleren eller ej - og gør vi ikke det, så op i måzen med det *GG*

    Jamen det vil nage mig vildt meget, hvis vi sælger det "for billigt" - man er vel ikke N for ingenting *GGG*



  • #22   21. nov 2007 er det ikke vestjyderne der er sådan*GG* men på den anden side er annettes søster vel en slags vestjyde og det ka vel smitte af, de er jo tvillinger

  • #23   22. nov 2007 Jeg gik kold i aftes (er nemlig også noget SÅ snot forkølet) og fik dig ikke svaret.

    Jeg er spændt på, hvad natten har bragt med sig hos jer og de EVT. købere. Kan godt sætte mig ind i den der med "Så skal de F***** ikke have det", men når jeg lige var dampet af, ville jeg nok lige overveje, om det nu var til MIN fordel, hvis jeg gik lidt ned i bud og ikke bare blev stejl. Når man sætter et hus til salg, vil man jo ligesom gerne videre.

    Det er meget meget vigtigt, at I har tillid til mægleren. Mægleren SKAL være sælgers m/k, men der virker ikke altid til, at de er det.


  • #24   22. nov 2007 Kan godt følge dig..
    Man skal ski passe på de egendomsmægler. da vi købte vores var prisen gået 250.000kr ned vi mød så 1.700.000 for det men der var andre der var interessereret sagde de så vi endte med at give 1.800.000kr for den senere hen vidste det sig så der IKKE var andre interesseret og sælger havde været interesseret i at sælge til 1.700.000kr damn følte mig til grin samt anre ting ikke var med som egendomsmægleren havde sagt men da vi sagde det til ham sagde han. "man høre det man selv vil høre" og vi var 3 der hørte det..

    Synes bare i skal sige enten prisen ellers er det ikke solgt når i nu er så heldige at i ikke sidder med to huslejer..


  • #25   22. nov 2007 May-Britt S.

    Loven forskriver faktisk at mægler skal være såvel sælgers- som købers m/K. Ikke at jeg tror at de er det!

    Annette.

    Jeg har en kollega, som havde de samme folk ude tre gange. De var ret vilde med huset. Fjerde gang ville de være helt alene i huset et par timer. Ønsket blev efterkommet. Da ejerne kom tilbage, kunne de se at alle skabe og skuffer, havde været åbnet og lukket i deres private ting (kommoder osv.). De potentielle køber meddelte, at de alligevel ikke ville købe huset, da huset´s og deres karma ikke passede sammen! A´hva siger man så bare! :0)

    Held og lykke med salget!


  • #26   22. nov 2007 Mai T - ja, selvfølgelig skal mægler også støtte op omkring køberen. Men hvis ikke sælger føler, at de får den fulde støtte, så ville jeg selv finde en anden mægler. For det er jo sælger, der betalter salæret til mægleren.

    Jeg kan nemt sætte mig ind i den tanke, at man som sælger betror mægler nogle private omstændigheder, som man ikke ønsker fortalt til interesserede købere. I mit tilfælde var det, at jeg skulle skilles. I Bjørns tilfælde var det fordi vi skulle flytte til Jylland hurtigst muligt, og der sagde mægleren til interesserede, at det var fordi vi så os om efter noget større. Og han fik den pris, det var sat til salg til og det var solgt i løbet af få uger.


  • #27   22. nov 2007 May-Britt S.

    Jeg ved at loven forskriver at mægler skal være begge parters mand. Men som jeg skrev, tror jeg ikke at de er det. Jeg vil sgi osse blive tosset, hvis jeg ikke følte at mægler var mest min m/k, hvis jeg som sælger skal betale m/k 100.000 kr. for at sælge mit hus!

    Jeg syntes at mægleren ofte er ufine i kanten. Vi har ude og se på et hus, hvor et par skulle mødes med ejeren kl. 15.00 samme dag, for at skrive under på slutsedlen. Mægleren sagde til ejeren at vi - ham og os - jo bare kunne skrive under nu. Jeg kiggede bare på ejeren og mægleren og sagde at det var da en uetisk forretningsmetode, hvorefter min mand og jeg gik.

    Ved et andet hus, fortalte mægler os at parret skulle skilles og at de var uvenner, så vi kunne helts sikkert presse dem 200.000 i pris.

    Jeg syntes det er usmageligt!


Kommentér på:
Nej NU - om vores hussalg

Annonce