Dårlig samvittighed ved sygdom {{forumTopicSubject}}
Ja som overskriften lyder, så har jeg simpelthen så dårlig samvittighed, fordi jeg ligger med influenza.
Jeg er i min 1. lønnet praktik i forbindelse med min pædagoguddannelse. Jeg fik at vide af min praktikvejleder (som var stresset da jeg snakkede med hende i telefonen) at jeg skullle overveje om jeg vil bestå min praktik. Hvis jeg ikke kommer i morgen kan hun måske ikke godkende mig.
HVAD? blev helt paf. ringede til min far som også er praktikvejleder på en institution og fik den besked om at jeg skulle ringe til PLS (fagforeningen).
De gav mig heldigvis den besked at jeg skulle tage det roligt og at de ikke kunne gøre mig noget, da jeg havde fået at vide at mine personlige mål er nået, og det er skrevet ned på skrift...
MEN hvorfor er det så lige at jeg lider af dårlig samvittighed hvis jeg har min gode ret til at sygemelde mig??? Jeg hader det. OGSÅ LIGE OP TIL JUL, snøft.
Jeg skulle lige af med mine frustrationer og håber på at der er nogen herinde der kan få min dårlige samvittighed væk.
Knus Sanne
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Katte: 3 Emner: 47 Svar: 489
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 62 Emner: 421 Svar: 4.871
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Hvad siger stedet du er på?
feb 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 102 Svar: 946
Har fået at vide at man kun kan fyres hvis man har over 50 % sygefravær i praktikken og det har jeg slet ikke....
Det eneste de kan dumpe mig på er hvis jeg ikke har nået mine mål når praktikken er ovre, men som seminariet siger, at når de selv har skrevet under på at mine mål er fuldført, så har de ikke noget at skulle have sagt... Så håber virkelig på at jeg slipper for en masse bøvl.... Vil bare gerne have den sidste måned i praktikken overstået...
nov 2006
Følger: 12 Følgere: 8 Emner: 88 Svar: 1.294
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 3 Emner: 3 Svar: 70
feb 2007
Hold da op - det er sgu ikke særlig rart
Min mor (ja benytter mig meget af mine forældre selvom jeg er voksen) sagde også at hun synes jeg skulle blive hjemme og blive ordentligt rask... Og hun siger også det samme som dig, at der sgu ikke er nogen der kommer og takker en efter man har ligget syg hele julen fordi man har taget på job....
Tak for de støttende ord til jer alle sammen
maj 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 108 Svar: 653
feb 2007
Jo, min skole har papirerne med min godkendelse på, så det er meget godt.
Jeg har været rigtig glad for at være der, og er faktisk lidt ked af at skulle stoppe der.... (når de ikke siger sådan nogle dumme ting)... Jeg har kun næste måned med, så er jeg færdig...
Louise Elisabeth:
Tak for de søde ord
Dårlig samvittighed ved sygdom